Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sty 2019, 10:55

Pół minuty może jest. Światła przy Forcie dla samochodów od Żwirki są zawsze zielone, ale nie wiem, czy 136 zdanrza.
ŁK

Awatar użytkownika
8239
Posty: 996
Rejestracja: 28 lis 2006, 20:03
Lokalizacja: 327901

Post autor: 8239 » 22 sty 2019, 11:17

Łukasz pisze:
22 sty 2019, 10:55
Pół minuty może jest. Światła przy Forcie dla samochodów od Żwirki są zawsze zielone, ale nie wiem, czy 136 zdanrza.
Nie zdanrza. ;) Ja wiem, że teoretycznie w skali całej linii te minutowe sprawy to jest pierdoła. Ale nawet jeśli zdandrza, skąd się biorą w ogóle takie pomysły, żeby na obsługę przystanku węzłowego + osiedla, gdzie w szczycie jest 100% zatrzymań, potem jeszcze światła przy Miłobędzkiej, tak perfidnie ścinać czasy? ;)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 sty 2019, 11:51

Buspas na Towarowej dla jednej linii? Błądzicie, tam jest ZERO linii. I to jest antyczna tragedia, bo nikt tego nie zatwierdzi na poziomie merytorycznym, podobnie jak wepchnięcia tabunu autobusów w stan aktualny. Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane. Nie liczyłbym, chyba żeby wiadukt się walił na raty - gdyby trzeba było najpierw zamknąć jego tramwajową część.

A kłopoty 136 (i nie tylko) wynikają z tego, że o ile kilka(naście?) lat temu stały głównie arterie, a bokiem można było jakoś przemknąć, o tyle teraz stoi się już absolutnie gdzie bądź: na Kruczej, na Skierniewickiej, na Rudnickiego, na Racjonalizacji, na Bobrowieckiej... Wszędzie tam szansy na buspasy nie ma i nie będzie. Kierowcy dawno już znaleźli wszelkie drobniejsze objazdy i je również pozapychali.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 22 sty 2019, 16:43

Jest mnóstwo inteligentnych nawigacji, które puszczają takimi uliczkami, więc to się wypełnia jak cieczą.

Buspas powinien być systemowo na każdej drodze 3+pasmowej w mieście - czy coś jeździ, czy nie. Choćby ze względu na karetki, mton czy taksówki. Gdybym miał do wyboru stać swoim samochodem, a wziąć taksówkę, jadącą buspasem - wybrałbym to drugie. Może jeszcze można by się zastanowić nad carsharingiem.

I na dwupasmowych, którymi jeździ co najmniej jedna linia.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2019, 18:52

Bastian pisze:
22 sty 2019, 11:51
Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane.
Na pętlę na Wroniej też nie możemy liczyć?

Łukasz pisze:
22 sty 2019, 16:43
I na dwupasmowych, którymi jeździ co najmniej jedna linia.
Kierowcy zapła... zakurwili by się na śmierć.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 22 sty 2019, 19:49

KwZ pisze:
22 sty 2019, 18:52
Bastian pisze:
22 sty 2019, 11:51
Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane.
Na pętlę na Wroniej też nie możemy liczyć?
Pętlę na Wroniej? Nie słyszałem o tym pomyśle. Chodzi o odcinek między Prostą a Grzybowską, czy raczej między Chłodną a Grzybowską? I ma ona służyć jako przeniesienie pętli z Ronda Daszyńskiego?

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 22 sty 2019, 19:54

Yelonker pisze:
22 sty 2019, 19:49
Pętlę na Wroniej? Nie słyszałem o tym pomyśle. Chodzi o odcinek między Prostą a Grzybowską, czy raczej między Chłodną a Grzybowską? I ma ona służyć jako przeniesienie pętli z Ronda Daszyńskiego?
Między Łucką a Prostą.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 22 sty 2019, 19:55

Tylko? A to czasem nie za krótki odcinek, by zakrańcować na nim dobrze chociaż jedną linię autobusową?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2019, 21:05

Mierząc palcem na ortofotomapie Geoportalu wychodzi ok. 100 m od Łuckiej do Prostej, ok. 140 m od Towarowej do Wroniej oraz prawie 200 m od Grzybowskiej do Łuckiej. Dla porównania np. Wiatraczna ma ok. 190 m cała, a jej perony po ok. 120 m. Linii na tych 2 peronach jest z 9...
Więc nawet jakby autobusy miały stać przy chodniku zamiast parkujących samochodów, jak na Browarnej czy pl. Narutowicza (po ok. 60 m) (i w wielu innych miejscach), to może zmieściłyby się ze dwie linie, np. 105f i 178.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 sty 2019, 21:21

Bastian pisze:
22 sty 2019, 11:51
Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane.
Hm, a jakby zacząć od 157, które zahaczyłoby o :mewa: Daszyńskiego przy okazji? Dla 157 to korekta, Żelazna jest naprawdę wredna i na niej buspasa nie będzie...
I mogłoby dostać nowy przystanek przy skrzyżowaniu z Kolejową (330 m od :mewa: Daszyńskiego i koło 340 m od pl. Zawiszy). Tam powstało osiedle mieszkaniowe.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 22 sty 2019, 21:27

Kiedyś może i pomysł z tą Wronią był, ale teraz tego nie widzę zupełnie. Choćby skręt z Towarowej będzie ciasny, a i sam postój autobusów spotkałby się pewnie z takim przyjęciem jak nie tak dawno autobusy na Kierbedzia. A przecież prawdziwej pętli się tam nie zrobi, bo teren już się ciasno zabudowuje. Jeśli coś z południa krańcować przy Rondzie Daszyńskiego, to na Towarowej łatwiej będzie wydłużyć zatokę czy coś.
Jakby można było wrócić do Włochów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 sty 2019, 10:23

Ja jeszcze tylko dorzucę, bo panowie nie pomyśleli, że w szczycie B wracając do chałupy robi się po drodze zakupy, a to jeszcze jeden czynnik wpływający na dysproporcję zapełnienia 151 w szczytach. :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sty 2019, 21:11

fik pisze:
20 sty 2019, 17:45
Jurand pisze:
19 sty 2019, 22:44
Przepraszam, ale czyżby Basia była mężczyzną :roll:
Basia jest trollem, a to stworzenia aseksualne.
hm

Obrazek
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Basia

Post autor: Basia » 23 sty 2019, 23:01

Glonojad pisze:
23 sty 2019, 21:11
fik pisze:
20 sty 2019, 17:45


Basia jest trollem, a to stworzenia aseksualne.
hm

Obrazek
Tak tak! A po czym się poznaje trolla?

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 sty 2019, 10:13

Basia pisze:
Glonojad pisze:
23 sty 2019, 21:11
hm

Obrazek
Tak tak! A po czym się poznaje trolla?
Po czapce
ŁK

ODPOWIEDZ