Komunikacja miejska we Włochach

Moderator: Wiliam

ITS A 218
Posty: 3159
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 18 kwie 2021, 19:07

Obecne Z28 to jakaś pomyłka. Nikt tym nie jeździ, poza dawnymi odcinkami 228 (Novotel-1Sierpnia i PKP Rakowiec-Rakowska).
Mam nadzieję, że po remoncie ul. Szybkiej, szybko 228 wróci na ostatnią trasę, chyba, że jest na tą linię jeszcze inny, lepszy pomysł...
RELOBUS A38 ESTRADY

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 kwie 2021, 19:14

Ja w ogólę nie rozumiem, czemu Z28 to nie jest po prostu ucięte 228.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 24 maja 2021, 13:39

Glonojad pisze:
06 kwie 2021, 19:03
Przy czym ja cały czas uważam, że 228 powinno dojechać co najmniej do Woronicza, jeśli nie do metra Wierzbno.
Zastanawiałem się dzisiaj czy przy tej okazji nie upiec dwóch pieczeni na jednym ogniu i nie wprowadzić WTP na ulicę Idzikowskiego.
228 mogłoby jechać od 1 Sierpnia: Żwirkami, Woronicza, a potem jeszcze dalej: Puławską, Idzikowskiego, Gołkowską i potem np. Statkowskiego na EC Siekierki albo Św. Bonifacego i Powsińską na Sadybę.
Powstała by dosyć unikalna relacja "wschód-zachód" (owszem, jest 172, ale tutaj trasa co do przebiegu byłaby zgoła inna i autobus zaliczył by jako jedyny wspomnianą ul. Idzikowskiego).

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 maja 2021, 13:48

Unikalna relacja wschód-zachód przez zakorkowaną Idzikowskiego na małych autobusach co 30 minut w prawie dwumilionowym mieście? Świetny pomysł!

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 24 maja 2021, 13:53

A Idzikowskiego to się w ogóle nadaje na ruch autobusów? ZTCP z przejazdu samochodem jest tam bardzo wąsko a miejsca na rozbudowę za bardzo nie ma.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 maja 2021, 13:54

Nie bez przebudowy progów na wyspowe, ale węższa od Włodarzewskiej nie jest. Ale nie, stoi po południu na twardo, rowerem ciężko przejechać (co oznacza, że szersza też nie jest).

Owszem, Podskoczni by się jakaś komunikacja przydala, ale póki co musi wystarczyć ta na Sikorskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 maja 2021, 14:03

Według pomiarów na mapie lotniczej w serwisie mapowym UM Warszawy, pasy są szerokie na ok. 3,2 metra. Na jezdni są co prawda progi zwalniające, ale nie jest to przecież główny problem. Większy byłby choćby z umiejscowieniem przystanków, co nie zmienia faktu że według mnie jedyna linia jaka mogłaby się pojawić na Idzikowskiego, to dowozówka z powstających masowo pod skarpą nowych osiedli do cywilizacji, obsługiwana oczywiście midikami. Pchanie tamtędy linii tranzytowej jest raczej bezcelowe, taka przydałaby się raczej na Nowo-Racławickiej jak w końcu powstanie za jakieś 30 lat.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 24 maja 2021, 18:29

Z tego co wiem, to dzielnica Mokotów przygotowuje się do budowy przystanków na Idzikowskiego.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 maja 2021, 19:04

Normalna ulica. Tyle że z progami i korkami z tych najbardziej betonowych. Progi można zmienić. Korki - może gdyby pozmieniać sygnalizację… Natomiast czy to nie będzie linia z tych nowych osiedli?
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 maja 2021, 20:48

Solaris U10 pisze:
24 maja 2021, 18:29
Z tego co wiem, to dzielnica Mokotów przygotowuje się do budowy przystanków na Idzikowskiego.
Ale w którym miejscu? Bo działacze, czy jak ich tam zwać, chcieli tylko bus pomiędzy Sobieskiego a Powsińską, a dalej Sikorskiego.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 24 maja 2021, 22:49

Dokładnych lokalizacji nie podam, bo nie widziałem rysunków. Niemniej kwestia dotyczyła odcinka na zachód od Sobieskiego.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 cze 2021, 15:23

Zastanawiam się, czy nie byłoby celowe zrobić drobnych porządków w rejonie PKP Włochy:
127 w obu kierunkach Potrzebna - Świerszcza, pominięcie Wałowickiej w stronę Nowych Włoch (uproszczenie, przyspieszenie przejazdu).
228 w stronę Ursusa: Wałowicka - Globusowa - Świerszcza, z obsługą Wałowickiej w zamian za 127, w stronę Ochoty: Świerszcza - Cienista (tutaj po skręcie dostawiamy nowy przystanek PKP Włochy, funkcjonował już tymczasowy w czasie objazdu w tym miejscu) - Zdobnicza - Wałowicka - Sympatyczna.

W ten sposób obie linie obsługują te same zespoły przystankowe w obu kierunkach, 127 ma uproszczoną trasę w stronę Nowych Włoch, za to 228 nie tkwi w korku na Globusowej w stronę Ochoty.

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 05 wrz 2022, 22:02

Słychać głosy, że obecna komunikacja na Szyszkowej w godzinach szczytu to zdecydowanie za mało (samo solówkowe 220 co 15 minut). Tam są liczne biura i jak się ludzie o jednej porze wysypują to do krótkiego autobusu wejść się nie da. Problem na tej linii z tłokiem występuje tylko w ścisłych godzinach szczytu (po południu np. tylko koło 16:00) bo poza szczytem jest dużo luzu. W dodatku gdzieś na wysokości Ursus-Ratusz autobus powoli się rozluźnia i na Bemowo jedzie ze średnim zapełnieniem.

W związku z tym przyszedł mi do głowy pewien pomysł, żeby na 220 dorzucić w godzinach szczytu jakieś dodatki (albo nawet wtyczki) na trasie skróconej P+R Al. Krakowska - Nowe Włochy. Na tym drugim krańcu zwolniło się miejsce po 206. No a te Nowe Włochy to wcale nie taki zaułek biorąc pod uwagę to, że dorzucili tam teraz częste 177 w które ew. pasażerowie mogą się jednoperonowo przesiąść jak chcą koniecznie dalej jechać. Oczywiście pewnie pomysł nierealny ze względu na cięcia w komunikacji i powszechne braki kierowców. Ale pomijając już to co o tym myślicie?

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 20 gru 2022, 23:23

W święta wybrane kursy 154 będą jechać przez Instalatorów a 194 przez Wagonownię.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 29 gru 2022, 1:30

Od lutego zamknięty ma być wiadukt wzdłuż Potrzebnej/Świerszcza. Czy wiadomo jak pojadą 127, 194 i 228? Zdobniczą i Cienistą w kierunku zachodnim?

ODPOWIEDZ