Marki, Radzymin, Wołomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Marki, Radzymin, Wołomin

Post autor: florekf » 26 gru 2005, 11:41

A z drugiej strony warto wspomnieć, że Rada Marek podjęła decyzje aby Burmistrz podjął kroki abt zlikwidować linię 805 a w zamian przedłużyć 190 do nowej pętli przy ulicy Dużej.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 29 lip 2007, 12:30

Busmann pisze:Ciekawi mnie, czy będą to kursy sezonowe, czy stałe i czy zimą będzie dużo ludzi nimi jeździło. Bo w sumie, to do Załubic można na upartego wyciągnąć...
Załubice to gmina Radzymin.
Burmistrz Radzymina stwierdził kiedyś że jego współpraca z ZTM nie interesuje gdyż jest za drogi z punktu widzenia gminy, a poza tym nie jest w stanie załatwić problemu przewozów pasażerskich na terenie całej gminy, a jedynie na wybranych relacjach.
A to wg. burmistrza Radzymina jest argumentem dyskwalifikującym ZTM, gdyż podatki płacą wszyscy, a ZTM by nie jeździł wszędzie.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 29 lip 2007, 14:44

Nie porównywał bym sytuacji Starych Babic oraz Radzymina.
Gdybym napisał że znam idealnie realia drogowe gminy Radzymin to bym przesadził, ale trochę na ten temat wiem, i tam ułożenie idealnego układu komunikacyjnego może być trudne.

Wioski tam są rozrzucone praktycznie po całym terenie. Z drugiej zaś strony w Radzyminie oczekują komunikacji, która by wszystkie te wioski łączyła z Radzyminem, a potem bezpośrednio z Warszawą.
Efekt tego byłby taki, że trzeba by tam puścić ze 3-4 oddzielne linie, które by miały częstotliwość porównywalną do wiejskiego PKS-u z kursem co 2 godziny każda, i pewnie każda z nich by musiała mieć co najmniej jedną wersję podjazdowych kursów do jakiejś z wiosek.
Powstała by w efekcie taka siatka połączeń, jakiej by się najlepszy PKS nie powstydził - a na takie lokalne podjazdy we wszystkie możliwe kierunki by się pewnie ZTM nie zgodził.
I sprawa druga to drogi - w wielu przypadkach nawet jak jest asfalt, to się ledwo dwa samochody osobowe mogą minąć.

Pomijam jeszcze inną rzecz - jak by powstały takie linie, to trzeba je jakoś do Warszawy dociągnąć. Przez Nieporęt to trochę bez sensu, a przez Marki... jak mają dołożyć Markom takie linie z kursem co 2 godziny każda, i jeszcze ZTM ma żądać za nie od Marek dopłat jak do pełnowartościowych linii podmiejskich jakie są obecnie w Markach to dziękuje bardzo - szkoda publicznych pieniędzy. Nie ma potrzeby zamieniać Marek w drugi Raszyn, który jest miejscem tranzytowym dla linii, które mają po kilka kursów dziennie każda.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 lip 2007, 15:18

Marki nie muszą płacić za taką linię. Linia nie będzie się zatrzymywała i będzie ok (przykład 723 i 801 w Jabłonnej i 721 w Raszynie)

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 29 lip 2007, 15:21

Predator pisze:Powstała by w efekcie taka siatka połączeń, jakiej by się najlepszy PKS nie powstydził - a na takie lokalne podjazdy we wszystkie możliwe kierunki by się pewnie ZTM nie zgodził.
Jeśli są warunki drogowe i gmina płaci to raczej na pewno się zgodzi, ale rozumiem sytuację, że w tym momencie jest to dla Radzymina kompletnie nieopłacalne. Niemniej taki (krakowski) model się sprawdza.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 29 lip 2007, 16:41

solaris8315 pisze:Marki nie muszą płacić za taką linię. Linia nie będzie się zatrzymywała i będzie ok (przykład 723 i 801 w Jabłonnej i 721 w Raszynie)
](*,)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 lip 2007, 17:56

Dęboszczak pisze:
solaris8315 pisze:Marki nie muszą płacić za taką linię. Linia nie będzie się zatrzymywała i będzie ok (przykład 723 i 801 w Jabłonnej i 721 w Raszynie)
](*,)
A co, niedasię ? :>

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 29 lip 2007, 18:55

solaris8315 pisze:
Dęboszczak pisze: ](*,)
A co, niedasię ? :>
Chyba nie wracamy do czasów wizji komunikacji wg dyr. Czapli, tylko integrujemy aglomerację poprzez komunikację?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 29 lip 2007, 18:57

No ale jak klient nie chce to po co mu na siłę wpychać? Podany tu przykład Radzymina jakoś nie za bardzo chce tej integracji...

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 29 lip 2007, 19:29

Radzymin dlatego nie chce, bo teraz ma komunikację (z punktu widzenia gminy) nie dość że darmową, to na dodatek większość tych "przewoźników" dysponujących po jednym autobusie parkowanym i serwisowanym u teścia pod stodołą jest zarejestrowana na terenie gminy Radzymin, więc pieniądze z podatków idą do kasy gminy.
Z urzędniczego punktu widzenia raj na ziemi...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2007, 20:23

Nie bardzo widzę, w jaki sposób dyliżans MZA co dwie godziny obsługiwany lewarem w fazie agonalnym miałby być dla pasażera lepszy...

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 29 lip 2007, 20:36

inż. Glonojad pisze:Nie bardzo widzę, w jaki sposób dyliżans MZA co dwie godziny obsługiwany lewarem w fazie agonalnym miałby być dla pasażera lepszy...
Tu akurat zwróciłeś uwagę na inny problem. Niestety obecnie sytuacja jest taka, że gminy (obrazowo mówiąc) płacą jak za kawior, a w zamian dostają kurze jajko, i to na dodatek trochę już zaśmiardłe.

A wracając do meritum, to jedyna korzyść jest taka, że w przejazdach regularnych na bilecie okresowym jest sporo taniej, a i kurs jest pewniejszy.
Nie rzadko sam Radzymin potrafi być już od około 20 odcięty od świata w stronę Warszawy, jak i od około 22:30 w stronę Radzymina. Kursy teoretycznie są z Radzymina do 21, a do Radzymina do 23:30, ale w praktyce ich często nie ma. A jednak co linia ZTM to ZTM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2007, 20:47

Optimum byłaby własna komunikacja Radzymina - za mniejsze pieniądze dostałby lepszą regularność kursowania. Wiem, że pasażer wtedy zapłaci niemniej niż teraz, ale nie podejrzewam, żeby gmina była jakoś strasznie bogata.

Aha - ja osobiście nie uważam Babic za zbyt dobry przykład - to typowy socjokom, a aut z WZ na blachac w Wawie coraz więcej...

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 29 lip 2007, 21:00

Oni tam w Radzyminie podobno coś już kombinują w tym temacie. Od 2-3 lat słychać że już jest przewoźnik, który skomunikuje całą gminę z Warszawą busami do samego centrum, zaoferuje bilety miesięczne etc. Cały czas się mówi że rozmowy są już na etapie końcowym i... i nic z tego od wielu lat nie wynika.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 lip 2007, 9:30

Predator pisze:Od 2-3 lat słychać że już jest przewoźnik, który skomunikuje całą gminę z Warszawą busami do samego centrum, zaoferuje bilety miesięczne etc.
Jeśli to jest szczyt marzeń Radzymina, to ja współczuję tamtejszym mieszkańcom...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ