Linie podmiejskie z Okęcia

Moderator: Wiliam

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7079
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 04 cze 2020, 13:48

Snake.Griffin pisze:
02 cze 2020, 13:57
O tak, jeszcze spróbujmy transport dalekobieżny na siłę upychać w dziwnych miejscach. Na pewno wydłużenie jazdy autobusem dalekobieżnym o 40 minut (30% czasu podróży), ze względu na skrócenie trasy o 15 km (5% trasy) zachęci do wyboru transportu zbiorowego zamiast samochodu.
Jako następny etap proponuję skrócenie wszystkich IC z Krakowa do Pruszkowa bo można się przesiąść na SKM.
Nie chcę go tam krańcować, ale przelotowo jakiś przewoźnik dalekobieżny (celowo nie piszę PKS) mógłby tam zawitać - ale że węzeł jest daleko od zjazdu z S8 to przecież nie ma to najmniejszego sensu.
A tak na razie poza 711 i 733 mamy międzygminne PKS Pruszków - Walendów i od 15.06. będzie brwinowskie B7.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 04 cze 2020, 14:07

Idealny do taki spraw byłby MOP Brwinów szczególnie. Szkoda, że inne MOP nie są tak zbudowane.

Gdynianin
Posty: 636
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 05 cze 2020, 10:46

Jak ktoś w komentarzach słusznie zauważył - węzeł P+R Okęcie traci sens też w kontekście przebudowy Alei Jerozolimskich i trasy S8. Jazda 733 do Dworca Zachodniego byłaby kilometrowo niewiele dłuższa, a jednocześnie szybsza (nawet biorąc pod uwagę korki przy Śmigłowca) i dawała znacznie więcej przesiadek (Łopuszańska, WKD ALeje Jerozolimskie, Dworzec Zachodni)

Oczywiście inną kwestią jest rozbicie potoku w kierunku Nadarzyna z dwóch miejsc w Warszawie (Zachodni, Okęcie).

W innym przypadku to "węzeł" nadarzyński nie daje znacznej korzyści przesiadkowej samochód-zbiorkom

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 wrz 2020, 4:26

Gmina Raszyn chyba przestała współfinansować linię L-1 więc od soboty nie będzie linia stawała na terenie tej gminy (prócz krańcowego w Jankach)
Zmiany przystankowe na trasie linii L-1


Na wniosek Urzędu Gminy Lesznowola od dnia 19 września 2020 r. (sobota) na odcinku pomiędzy przystankiem JANCZEWICE TOLAK a JANKI PL. SZWEDZKI autobusy linii L-1 będą kursować bez zatrzymania. W związku z powyższym dla linii L-1 nie będą obowiązywać przystanki:

FALENTY NOWE 01
FALENTY DUŻE 02
FALENTY-OSIEDLE 01
IMUZ 01
JANKI 02
FALENCKA 02
Jednocześnie zawiesza się funkcjonowanie niżej wymienionych przystanków:

OLSZYNOWA 01 i 02
WILLOWA 01 i 02
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/09/1 ... linii-l-1/

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 wrz 2020, 9:08

Dantte pisze:
02 cze 2020, 11:56
Nie no, to pokazuje raczej, że węzeł P+R na Okęciu jest dysfunkcyjny, bo zachęca wszystkich potencjalnych użytkowników komunikacji podmiejskiej do korzystania z samochodu.
Do używania komunikacji podmiejskiej to zachęca przede wszystkim żenująca oferta tej komunikacji. Sama PRAlka jest jednym z lepiej umieszczonych Parkandrajdów, choć lepsza by była przy Realu...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8299
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2020, 9:25

SławekM pisze:
18 wrz 2020, 4:26
Gmina Raszyn chyba przestała współfinansować linię L-1
Warto dodać: znowu.
Lepiej nie będzie, póki nie zmieni się sposób organizowania (i finansowania) transportu w aglomeracji/metropolii...

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 18 wrz 2020, 12:55

person pisze:
18 wrz 2020, 9:25
SławekM pisze:
18 wrz 2020, 4:26
Gmina Raszyn chyba przestała współfinansować linię L-1
Warto dodać: znowu.
Lepiej nie będzie, póki nie zmieni się sposób organizowania (i finansowania) transportu w aglomeracji/metropolii...
Jeszcze trochę i wytną wszystkie linie tranzytowe, uruchomią R3 z dziadową częstotliwością oraz dotacją PKS+. Bo przecież każdy ma samochód a na czymś trzeba przyoszczędzić.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 wrz 2020, 13:08

No bo smutna prawda jest taka, że za napędzanie kolejnych szrotow WPRxxxx płacę zdrowiem np. ja, a nie gminy podmiejskie.

Dlatego od lat powtarzam, że na dokładnie każdym wielopasowym wlocie do Warszawy należy zrobić buspas (jednopasowe natomiast trzeba dozować sygnalizacją).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 wrz 2020, 14:41

Glonojad pisze:
18 wrz 2020, 13:08
Dlatego od lat powtarzam, że na dokładnie każdym wielopasowym wlocie do Warszawy należy zrobić buspas (jednopasowe natomiast trzeba dozować sygnalizacją).
Na A2/S2 też? :P W sumie dla 733 się przyda. :-D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26816
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 wrz 2020, 14:49

A2/S2 jest poza jurysdykcją miasta, ale zaraz za wlotami powinien buspas byc. Zasadniczo mało co wyrządziło takie szkody w urbniastyce aglomeracji, jak wlotówki, to jest fakt. 30 minut do domu w lesie z sarenką jest absolutnie nie do do pobicia komunikacją miejską, a koszty proste i zewnętrzne ponoszą w dużej mierze inni.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ