Linie podmiejskie z Okęcia

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 gru 2015, 10:57

Chyba Os. Potok? :razz:

Wiliam: Tak tak, mój błąd

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 gru 2015, 11:03

W Warszawie są na wydzielonym pasie za barierką - tak można na pewno. W Babsku - no cóż...

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 11 gru 2015, 11:16

To jest chyba stare zdjęcie, przysiągłbym że barierki są.
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 14 cze 2016, 10:57

Rzecz dotyczy nie tylko linii z Okęcia (715), ale również piaseczyńskich. Wg serwisu UG Raszyn od 24.06 planowane są zmiany tras lini 715, 809/737 oraz 707/807:
UG Raszyn pisze: Szanowni Państwo

W związku przebudową trasy kolejowej nr 8 i wynikającym z powyższego zamknięciem przejazdu kolejowego w ciągu ul. Karczunkowskiej planowanym na dzień 24.06 b.r. Zarząd Transportu Miejskiego pragnie poinformować o planowanej organizacji komunikacji miejskiej w tym rejonie aglomeracji:

Linia 715 – P+R Al. Krakowska – Dawidy: Baletowa – prosto do ul. Puławskiej z pominięciem Zamienia – Metro Wilanowska, częstotliwość 40/60/60

Linia 809 – przekształcenie w linię całotygodniową 737 kursującą na trasie:

URSYNÓW PŁD. – Ciszewskiego – Roentgena – Płaskowickiej - Puławska – Baletowa – Starzyńskiego- Dawidy Bankowe – Zamienie – Zgorzała – Nowa Wola – Postępu – Bobrowiec – Żwirowa – Wilcza Góra - Władysławów – ANTONINÓW/Cm. Południowy/ 60/120/120

Linia 707 komasacja z linią 807 w jedną linię 707 na trasie P+R Al. Krakowska – PIASECZNO/Nadarzyńska/ 60/120/120

W chwili obecnej oczekujemy na potwierdzenie terminu zamknięcia ul. Karczunkowskiej, która spowoduje konieczność skierowania linii autobusowych na trasy objazdowe.

Powyższe zmiany w układzie linii strefowych mają na celu zapewnienie właściwej obsługi komunikacyjnej miejscowości położonych w zasięgu oddziaływania modernizowanej linii kolejowej nr 8 jak również uwzględniają dopasowanie tras i częstotliwości przedmiotowych linii do występującego zainteresowania przejazdami w poszczególnych relacjach. Informujemy ponadto, że w związku z w/w modernizacją linii kolejowej w okresie letnich wakacji częstotliwość kursowania linii 709 ulegnie jedynie nieznacznemu zmniejszeniu w porównaniu z poprzednimi latami.
http://raszyn.pl/aktualnosci/czerwiec-2 ... -miejskiej
Ciekawe kiedy oficjalne info na stronie ZTMu...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 cze 2016, 13:41

Jak coś jeździ co godzinę czy dwie to raczej "kreuje zapotrzebowanie", a nie "jest dopasowaniem do zapotrzebowania".

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 14 cze 2016, 14:26

Przydałaby się mapa, bo jak rozumiem, Okęcie straciłoby dojazd do Cmentarza Południowego?

Awatar użytkownika
Vilén
Posty: 787
Rejestracja: 14 sty 2012, 11:47
Lokalizacja: z getta pozawarszawskiego

Post autor: Vilén » 14 cze 2016, 19:29

osa pisze:Przydałaby się mapa, bo jak rozumiem, Okęcie straciłoby dojazd do Cmentarza Południowego?
Jeżeli dobrze rozumiem komunikat, zdaje się że tak.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 14 cze 2016, 20:10

osa pisze:Przydałaby się mapa, bo jak rozumiem, Okęcie straciłoby dojazd do Cmentarza Południowego?
Niestety. Z moich obserwacji kursem o 7:20 z Okęcia zawsze kilka starszych osób jeździ do Władysławowa i dalej na Cmentarz Południowy. Poza tym dzieciaki do szkoły w Lesznowoli również dojeżdżają z Władysławowa i Bobrowca. Dwa połączenia Cmentarza Południowego od strony Piaseczna przy likwidacji jedynego od strony Krakowskiej nie jest dobrym rozwiązaniem. Plus tych zmian jest taki że obecne 807 dzięki temu bardzo zyska a już dawno powinno kursować częściej. Mieszkańcy Lesznowoli dość chętnie korzystają z połączenia z Piasecznem w ciągu dnia.

wojtor
Posty: 661
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 15 cze 2016, 13:42

dzidek pisze:Poza tym dzieciaki do szkoły w Lesznowoli również dojeżdżają z Władysławowa i Bobrowca. Dwa połączenia Cmentarza Południowego od strony Piaseczna przy likwidacji jedynego od strony Krakowskiej nie jest dobrym rozwiązaniem.
Albo zrobią kursy wariantowe do Władysławowa, albo dzieci dowiezie L-1

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 19 cze 2018, 20:13

Czyżby szykowała się po cichu jakaś zmiana? Kilka godzin temu przewijając tablicę fb natknąłem się na reklamę IKEA, w które zachęcano do aplikowania swojego CV w Jankach. Jednym z argumentów aby tam dojeżdżać była informacja, że od 1 września dojedzie się tam na bilet z pierwszej strefy. Oczywiście reklama teraz nie chce się dać odszukać, ale jak się na nią natknę ponownie to ją dodam.
706 -> 106? :-k

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 19 cze 2018, 20:17


Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 09 lip 2019, 23:29

Trochę odgrzebuję temat, ale trudno:
https://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?&c=102&l=1&i=13426
ZTM pisze: Nowa trasa linii 703 i 711 w Nadarzynie
od 12.07.2019 (piątek)

W związku z nową organizacją ruchu i brakiem możliwości przejazdu ulicą Warszawską do jezdni lokalnej al. Katowickiej w Nadarzynie oraz brakiem przystanku CENTRUM SŁUCHU 01 we wprowadzanej stałej organizacji ruchu od 12.07.2019 r. od początku kursowania wprowadza się następujące zmiany w układzie komunikacyjnym:

Nowa trasa linii 703
tylko w kierunku P+R al. Krakowska:
KOSÓW – (…) – Kościelna – północna jezdnia lokalna al. Katowickiej – Na Skraju – (…) – P+R AL. KRAKOWSKA

Nowa trasa linii 711
w kierunku Nadarzyna:
w godzinach porannych: P+R AL. KRAKOWSKA – (…) – północna jezdnia lokalna al. Katowickiej – WĘZEŁ NADARZYN 02
w godzinach popołudniowych: P+R AL. KRAKOWSKA – (…) – północna jezdnia lokalna al. Katowickiej - Kościelna (z obsługą przystanku WĘZEŁ NADARZYN 02) – zawrotka na rondzie Kościelna/Warszawska/Pruszkowska – Kościelna (bez obsługi przystanku WĘZEŁ NADARZYN 01) – północna jezdnia lokalna al. Katowickiej – Komorowska – Jodłowa – Pruszkowska – LIPOWA;

W kierunku P+R al. Krakowska:
w godzinach porannych: WĘZEŁ NADARZYN 02 –Kościelna – zawrotka na rondzie Kościelna/Warszawska/Pruszkowska – Kościelna (bez obsługi przystanku WĘZEŁ NADARZYN 01) – północna jezdnia lokalna al. Katowickiej – Komorowska – Jodłowa – Pruszkowska – Kościelna (z obsługą przystanku WĘZEŁ NADARZYN 01) – północna jezdnia lokalna al. Katowickiej – (…) – P+R AL. KRAKOWSKA
W godzinach popołudniowych: LIPOWA - Pruszkowska – Kościelna – północna jezdnia lokalna al. Katowickiej – (…) – P+R AL. KRAKOWSKA.

Zmienia się charakter przystanku LIPOWA 02 z warunkowego na stały.

Likwiduje się przystanki:

WARSZAWSKA 02
CENTRUM SŁUCHU 01
CENTRUM MODY 51
Zmienia się lokalizacja przystanków:

CENTRUM MODY 02 – przystanek zostaje przeniesiony z południowej jezdni lokalnej na jezdnię północną lokalną na nowo wybudowany peron przystankowy
CENTRUM MODY 01 - przystanek zostaje przeniesiony na nowo wybudowany peron przystankowy około 370 metrów w przód od dotychczasowej lokalizacji
Nie do końca rozumiem, to tak na stałe? Z jednej strony wspomniana jest stała organizacja ruchu, zaś przystanek Warszawska zostaje zlikwidowany, z drugiej zaś ten odcinek Warszawskiej jest chyba jeszcze w przebudowje i nie spodziewałem się, że w planach w ogóle miało być odcięcie go od jezdni lokalnej, która przecież służy temu, by obsługiwać ruch lokalny włącznie ze skrzyżowaniami pomijanymi przez główną trasę. Zresztą skoro powodem zmian jest też nieuwzględnienie przystanku Centrum Słuchu w nowej organizacji ruchu, to chyba lokalny układ ulic po przebudowie nie jest raczej jeszcze ukończony. To jak to w końcu jest? Taki układ tras i ulic jest już finalny, czy jeszcze będzie się zmieniał?

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 10 lip 2019, 14:25

Yelonker pisze:
09 lip 2019, 23:29
Nie do końca rozumiem, to tak na stałe? Z jednej strony wspomniana jest stała organizacja ruchu, zaś przystanek Warszawska zostaje zlikwidowany, z drugiej zaś ten odcinek Warszawskiej jest chyba jeszcze w przebudowje i nie spodziewałem się, że w planach w ogóle miało być odcięcie go od jezdni lokalnej, która przecież służy temu, by obsługiwać ruch lokalny włącznie ze skrzyżowaniami pomijanymi przez główną trasę. Zresztą skoro powodem zmian jest też nieuwzględnienie przystanku Centrum Słuchu w nowej organizacji ruchu, to chyba lokalny układ ulic po przebudowie nie jest raczej jeszcze ukończony. To jak to w końcu jest? Taki układ tras i ulic jest już finalny, czy jeszcze będzie się zmieniał?
Zapis o stałej organizacji ruchu dotyczy braku przystanku Centrum Słuchu 01.
Projekt przebudowy zakłada normalne włączenie ulicy Warszawskiej do północnej jezdni lokalnej. Po prostu przedłuża się przebudowa tego odcinka i pewnie zdecydowano się na wprowadzenie zmian tras.
Tutaj masz link do arkusza mapy jak to będzie wyglądać docelowo: http://www.s8radziejowice-paszkow.pl/fi ... 21.pdf.pdf

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 25 gru 2019, 0:02

Może nie do końca ten wątek, ale lepszego nie widzę, jeśli takowy jest, proszę o przeniesienie.
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2019/12/2 ... linii-l23/
ZTM pisze: Zmiana obowiązuje od 1 stycznia 2020 (środa)

Likwidacja linii L23
Opublikowano 24 grudnia 2019

Ostatnia aktualizacja 24 grudnia 2019

W związku z podjęciem decyzji przez Urząd Gminy Raszyn o samodzielnej organizacji komunikacji autobusowej między Pruszkowem a Raszynem, od dnia 01.01.2020 r. likwidacji ulega linia L23.
Brawo Raszyn, brawo brak ustawy metropolitalnej. Linia L23 znika z aglomeracji warszawskiej. Rozumiałbym, gdyby to była linia wewnętrzna gminy Raszyn, coś w stylu darmobusów w Łomiankach i komunikacji wewnątrz samego Pruszkowa. W przypadku całkiem długiej linii nie rozumiem, takie połączenie zdecydowanie powinno kursować pod banderą ZTM. Niestety od pewnego czasu, w szczegóły nie bę samorządy są zmuszone, by liczyła się tylko kasa i w związku z tym kasa wygrała.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 27 gru 2019, 11:40

Szymon pisze:
10 lip 2019, 14:25
Yelonker pisze:
09 lip 2019, 23:29
Nie do końca rozumiem, to tak na stałe? Z jednej strony wspomniana jest stała organizacja ruchu, zaś przystanek Warszawska zostaje zlikwidowany, z drugiej zaś ten odcinek Warszawskiej jest chyba jeszcze w przebudowje i nie spodziewałem się, że w planach w ogóle miało być odcięcie go od jezdni lokalnej, która przecież służy temu, by obsługiwać ruch lokalny włącznie ze skrzyżowaniami pomijanymi przez główną trasę. Zresztą skoro powodem zmian jest też nieuwzględnienie przystanku Centrum Słuchu w nowej organizacji ruchu, to chyba lokalny układ ulic po przebudowie nie jest raczej jeszcze ukończony. To jak to w końcu jest? Taki układ tras i ulic jest już finalny, czy jeszcze będzie się zmieniał?
Zapis o stałej organizacji ruchu dotyczy braku przystanku Centrum Słuchu 01.
Projekt przebudowy zakłada normalne włączenie ulicy Warszawskiej do północnej jezdni lokalnej. Po prostu przedłuża się przebudowa tego odcinka i pewnie zdecydowano się na wprowadzenie zmian tras.
Tutaj masz link do arkusza mapy jak to będzie wyglądać docelowo: http://www.s8radziejowice-paszkow.pl/fi ... 21.pdf.pdf
Ma ktoś wiedzę czemu w kierunku Lipowej nadal autobusy 711 jeżdżą od węzła Nadarzyn lokalną jezdnią a nie Warszawską gdzie byłoby krócej i łatwiej?

ODPOWIEDZ