Linie podmiejskie z Okęcia

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 gru 2019, 17:32

@Yelonker : no cóż Raszyn ma podejście CCC. Swego czasu mieli pomysł, że wozokm na tramwaj (z budową i finansowaniem!) pokryją z pieniędzy zaoszczędzonych z komunikacji autobusowej w związku z uruchomieniem tramwaju. W tej samej wysokości w PLN...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 992
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 27 gru 2019, 21:09

Yelonker pisze:
25 gru 2019, 0:02
Brawo Raszyn, brawo brak ustawy metropolitalnej. Linia L23 znika z aglomeracji warszawskiej. Rozumiałbym, gdyby to była linia wewnętrzna gminy Raszyn, coś w stylu darmobusów w Łomiankach i komunikacji wewnątrz samego Pruszkowa. W przypadku całkiem długiej linii nie rozumiem, takie połączenie zdecydowanie powinno kursować pod banderą ZTM. Niestety od pewnego czasu, w szczegóły nie bę samorządy są zmuszone, by liczyła się tylko kasa i w związku z tym kasa wygrała.
Czy gmina dopłaca/ma koszty z faktu że jakaś linia jest eLką (tzn że mozna podróżować nią na biletach okresowych ZTM)? Jeśli tak - to może się okazać że za tę samą kwotę (ale bez bandery ZTM) będzie więcej kursów?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 gru 2019, 21:54

Jak dobrze rozumiem stan prawny, to L23 jest komunikacją miejską w rozumieniu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, więc nie można na nie pobrać dofinansowania z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 23 mar 2020, 22:01

Dlaczego 707 od 24.03 będzie na przegubach?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2020, 22:13

Rafaello_24 pisze:
23 mar 2020, 22:01
Dlaczego 707 od 24.03 będzie na przegubach?
Już dzisiaj był przegub. SU8,9LE co 2 godziny to za mało.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 23 mar 2020, 22:14

ashir pisze:
23 mar 2020, 22:13
Rafaello_24 pisze:
23 mar 2020, 22:01
Dlaczego 707 od 24.03 będzie na przegubach?
Już dzisiaj był przegub. SU8,9LE co 2 godziny to za mało.

Jest komunikat na stronach ZTM

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2020, 22:20

Wiem, niemniej przegub był już dzisiaj. Od jutra będzie mógł odbyć postój na przystanku na którym nic innego się nie zatrzymuje. ;)

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 23 mar 2020, 22:25

ashir pisze:
23 mar 2020, 22:20
Wiem, niemniej przegub był już dzisiaj. Od jutra będzie mógł odbyć postój na przystanku na którym nic innego się nie zatrzymuje. ;)
Super wszystko, tylko po co na takiej linii przeguby. Znam ta linie jak własną kieszen, mieszkam przy niej, obserwuję. Jak to się ma do corono-wiruso-cięć?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2020, 22:40

Zamiast 2 brygad na solówki co 60 minut masz 1 brygadę co 120 minut na której w weekendy jest midik, który raczej byłby przesadą. Pewnie ktoś asekuracyjnie podjął decyzję o przegubie, podobnie jak na liniach typu 702 czy 715.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36587
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 mar 2020, 0:19

Rafaello_24 pisze:
23 mar 2020, 22:25
Jak to się ma do corono-wiruso-cięć?
Cięte są najpierw brygady, a dopiero potem koszty, bo z wydania nieco większej kasy się wytłumaczysz, a braku kierowców nie przeskoczysz.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 cze 2020, 11:06

Od wczoraj w Nadarzynie nieco się pozmieniało w związku z oddaniem do użytku P+R. Trochę pogmatwali trasę linii 711, ale w końcu trafiła na normalną pętlę :)
WTP Warszawa pisze:Uruchomienie zespołu przystankowego P+R NADARZYN

Od dnia 01.06.2020 r. uruchamia się nowe przystanki:

P+R NADARZYN 01 zlokalizowany na terenie zadaszonej pętli autobusowej przy zewnętrznym peronie w przedniej części peronu – przystanek będzie obowiązywał jako krańcowy dla linii 711
P+R NADARZYN 03 zlokalizowany na terenie zadaszonej pętli autobusowej przy wewnętrznym peronie w przedniej części peronu – przystanek będzie obowiązywał dla linii 733 jako stały w kierunku Młochowa
P+R NADARZYN 04 zlokalizowany na terenie zadaszonej pętli autobusowej w tylnej części wewnętrznego peronu – przystanek będzie obowiązywał jako stały dla linii 733 w kierunku krańca P+R Al. Krakowska

W związku z powyższym wprowadzone zostają nowe trasy linii 711 i 733:

711
w kierunku krańca P+R NADARZYN
P+R AL. KRAKOWSKA – (…) – Kościelna – Mszczonowska – Graniczna – parking – P+R NADARZYN
w wybranych kursach:
P+R AL. KRAKOWSKA – (…) – Kościelna – zawrotka na rondzie – Kościelna – jezdnia lokalna trasy S8 – Komorowska – Jodłowa – Pruszkowska – Mszczonowska – Graniczna – parking – P+R NADARZYN
w kierunku krańca P+R AL. KRAKOWSKA
P+R NADARZYN – parking – Graniczna – Mszczonowska – Kościelna – jezdnia lokalna trasy S8 – Komorowska – Jodłowa – Pruszkowska – Kościelna (…) – P+R AL. KRAKOWSKA
w wybranych kursach:
P+R NADARZYN – parking – Graniczna – Mszczonowska – Kościelna – (…) – P+R AL. KRAKOWSKA

733
P+R AL. KRAKOWSKA – (…) - Mszczonowska – Graniczna – parking – przejazd przez pętlę P+R NADARZYN – parking – Graniczna – Mszczonowska – (…) – MŁOCHÓW
Pytanie mam natomiast inne... Czy trasa 703 zaliczająca w kierunku Kosowa dwa przystanki Węzeł Nadarzyn pozostaje jako stała? =P~ Bo moim zdaniem najsensowniejszym rozwiązaniem byłoby puszczenie jej dwukierunkowo przez ul. Warszawską bez zawijasów po rondzie w centrum Nadarzyna. Problemem by było tylko pominięcie przystanku Węzeł Nadarzyn w kierunku Pralki :-k

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 02 cze 2020, 11:34

W ogóle taki wielki węzeł przesiadkowy w takim miejscu jest bez sensu. Co z tego, że 733 jedzie stamtąd w miarę szybko, skoro kursuje co 2 godziny. Tym bardziej jak można stamtąd szybko dojechać samochodem do P+R Al. Krakowska i dalej już od razu tramwajem do centrum. To by miało sens gdyby istniała np. odnoga WKDki do Nadarzyna.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 cze 2020, 11:56

Nie no, to pokazuje raczej, że węzeł P+R na Okęciu jest dysfunkcyjny, bo zachęca wszystkich potencjalnych użytkowników komunikacji podmiejskiej do korzystania z samochodu.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7074
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 02 cze 2020, 11:58

mb112 pisze:
02 cze 2020, 11:34
W ogóle taki wielki węzeł przesiadkowy w takim miejscu jest bez sensu. Co z tego, że 733 jedzie stamtąd w miarę szybko, skoro kursuje co 2 godziny. Tym bardziej jak można stamtąd szybko dojechać samochodem do P+R Al. Krakowska i dalej już od razu tramwajem do centrum. To by miało sens gdyby istniała np. odnoga WKDki do Nadarzyna.
Dla mnie zarówno jego lokalizacja, jak i rozmiary są kompletnie nietrafione (-( Ogólnie fajnie, że węzeł w zamierzeniu integrować będzie cały transport lokalny (linie gminne, międzygminne i ZTM) ale jest w oddaleniu od węzła S8 więc transport dalekobieżny nadal będzie go omijać.
Do kompletu na węźle brakuje jeszcze automatu ZTM ale z tym jest akurat najmniejszy problem.

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 02 cze 2020, 13:57

O tak, jeszcze spróbujmy transport dalekobieżny na siłę upychać w dziwnych miejscach. Na pewno wydłużenie jazdy autobusem dalekobieżnym o 40 minut (30% czasu podróży), ze względu na skrócenie trasy o 15 km (5% trasy) zachęci do wyboru transportu zbiorowego zamiast samochodu.
Jako następny etap proponuję skrócenie wszystkich IC z Krakowa do Pruszkowa bo można się przesiąść na SKM.

ODPOWIEDZ