Linie podmiejskie z Okęcia

Moderator: Wiliam

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 gru 2015, 15:22

person pisze:A czy przejazd jezdniami bocznymi nie ma związku z ewentualnym viaTOLLem?
Ale przecież generalnie ZTM nie unika ViaTolla, wiele autobusów jest w to wyposażonych i kursuje pod bramkami (na trasie AK chociażby). Inna sprawa, że to w ogóle bzdura, że autobusy miejskie nie są wyłączone z tego systemu.
michael112 pisze:To chyba chodzi o te przystanki na jezdni serwisowej.
No to właśnie niech tylko linia lokalna je obsługuje, tym bardziej że one nie są chyba jakieś bardzo uczęszczane ?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 gru 2015, 15:37

1. Czy są przystanki na jezdni głównej?
2. Na Trasie AK/Toruńskiej nie ma jezdni bocznych...

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 gru 2015, 15:42

703 jedzie przez Raszyn, bo ma przystanek w Jankach przy placu Szwedzkim.

711 jedzie bocznymi jezdniami, bo coś musi obsłużyć przystanki Długa, Wolica i Paszków.

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 gru 2015, 15:59

MichalJ pisze:703 jedzie przez Raszyn, bo ma przystanek w Jankach przy placu Szwedzkim.

711 jedzie bocznymi jezdniami, bo coś musi obsłużyć przystanki Długa, Wolica i Paszków.
Rozumiem, ale jest to bez sensu. Wystarczyłaby 1 z tych linii (a docelowo lokalna) przez Raszyn z obsługą wszystkiego po drodze, a druga przez S8 jak 733.

Co do czasu przyjazdu 733 -> wychodzi że jest 18 minut na odcinek 12 km Centrum Mody - Stoicka. Czyli 40 km/h po trasie ekspresowej :shock: Utrudnień tu nie ma, więc średnia prędkość wychodzi zbliżona do faktycznej. Ja rozumiem że autobus nie będzie jechać 120 km/h, ale rozkład powinien być ułożony pod ok. 60 km/h bo inaczej to będzie naprawdę blokowanie ruchu.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 gru 2015, 16:45

person pisze:1. Czy są przystanki na jezdni głównej?
Na drogach ekspresowych zabronione jest stosowanie przystanków autobusowych.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 gru 2015, 17:05

A są jakieś przepisy do jakiej prędkości może się rozpędzić autobus typu miejskiego gdzie sporo jest miejsc "stojących" i nie wszyscy podczas podróży siedzą?

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 gru 2015, 17:09

Jedyny wyjątek, jaki sobie przypominam to fakt, że autobusu miejskiego nie dotyczą ograniczenia podnoszące prędkość. Natomiast w każdym innym wypadku (prędkość wynikająca z klasy drogi czy zmiana dzień/noc i 50/60) działa to tak jak dla każdego autobusu. Znaczy to, że poza miastem taki autobus może po zwykłej krajówce jechać 70 km/h, a po TŁ w dzień tylko 50. Ot, logika.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 gru 2015, 17:09

Wystarczy 100 m barierki, żeby był przystanek. :)

Na S8 i Mszczonowskiej - 80 km/h.

Autobusy 'dalekobieżne' (można sobie sprawdzić warunki: siedzenia, pasy, hamulce, opony, etc, etc) - 100 km/h.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 gru 2015, 17:23

MichalJ pisze:Wystarczy 100 m barierki, żeby był przystanek.
Jakby to dobrze zaprojektować, to nawet mniej... A barierka i oznakowanie sprawiają po prostu, że automatycznie jesteśmy poza drogą ekspresową, jakkolwiek głupio to nie brzmi.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 gru 2015, 18:07

Poc Vocem pisze:
MichalJ pisze:Wystarczy 100 m barierki, żeby był przystanek.
Jakby to dobrze zaprojektować, to nawet mniej... A barierka i oznakowanie sprawiają po prostu, że automatycznie jesteśmy poza drogą ekspresową, jakkolwiek głupio to nie brzmi.
Przecież na S8 między Mszczonowem a Piotrkowem oraz Radzyminem a Wyszkowem na bocznych jezdniach węzłów są przystanki a poza drogą ekspresowa to to nie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 10 gru 2015, 18:31

Nie wiem jak między Mszczonowem i Piotrkowem, ale między Wyszkowem i Radzyminem jest tak, jak napisałem.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2702
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 10 gru 2015, 19:02

Poc Vocem pisze:
person pisze:1. Czy są przystanki na jezdni głównej?
Na drogach ekspresowych zabronione jest stosowanie przystanków autobusowych.
Oczywiście, że można wyznaczać przystanki na ekspresówkach. Zatoka taka musi być oddzielona pasem dzielącym i posiadać pasy włączenia i wyłączenia lub znajdować się na węźle. Zobacz §119 ust. 3 Rozporządzenia drogowego.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 10 gru 2015, 22:47

MichalJ pisze:703 jedzie przez Raszyn, bo ma przystanek w Jankach przy placu Szwedzkim.
Podobno staje tylko dlatego, że CH Janki dorzuca się do finansowania linii.

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 11 gru 2015, 9:57

Solaris U10 pisze:Oczywiście, że można wyznaczać przystanki na ekspresówkach.
Patrz S8:
https://www.google.pl/maps/@51.8387315, ... 312!8i6656
Ostatnio widziany 12.04.2018 w 522

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 11 gru 2015, 10:55

A przypadkiem na Trasie AK przystanki Os.Ruda nie są na ekspresie?
Obrazek

ODPOWIEDZ