Na jakiej zasadzie zakładamy, że 500 przetrwa/powinno przetrwać? Jak dla mnie jest pierwsze do wycięcia na rzecz bardzo mocnego 269.
Komunikacja na Targówku
Moderator: Wiliam
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przypomniałeś mi! Przenieśmy się w wątku tarchomińskim z Gocławia na Bródno
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Jest to jakieś rozwiązanie, oczywiście, ale jednak uważam, że pasażerowie z nowych osiedli naprzeciwko cmentarza powinni znaleźć się w metrze prędzej niż później. Acz oczywiście trasa 169 daje dużo szersze możliwości przesiadek, więc nie zamykam się na ten pomysł całkowicie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Z ulicy Płosa, która znajduje się najdalej od metra, do stacji Trocka jest niespełna ponad kilometr. To chyba jednak trochę za blisko na dowożenie mieszkańców tego konkretnego osiedla do metra?
Poza tym podejrzewam że trochę autobusów z przystanku Niwa do Trockiej zostanie. Obstawiam co najmniej 156 i 256, a zapewne 160 też nikt nie będzie miał psychy ruszyć.
Akurat 156 dojeżdża tylko do Metro Targówek Mieszkaniowy i oczywiście kursuje co 30/30//30.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Kiedyś były, ale 256 zmieniło trasę, częstotliwość i już nie wiele mają wspólnego.
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
W każdym razie, nadal nie jestem przekonany jakoby potrzeba dowozu mieszkańców osiedla przy przystanku Niwy do Metra Trocka była na tyle priorytetowa, żeby musiało ją realizować 169 połączone z 269.
Też tak uważam.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No albo niespełna, albo ponad. Z bloku Płosa 6 do wejścia do metra jest 1,2km - to tyle, ile na przykład z bloków przy Muślinowej do metra Natolin, a jednak 179 się zagospodarowało w rejonie całkiem dobrze. Dalej na północ też jest sporo miejsca na nową zabudowę.Autobus Czerwon pisze: ↑23 mar 2021, 16:30Z ulicy Płosa, która znajduje się najdalej od metra, do stacji Trocka jest niespełna ponad kilometr.
Nic nie pisałem o 169, więc nie rozumiem tego komentarza. Uważam, że na Wincentego na wysokości cmentarza powinno pozostać 169 i 269 (być może bardziej krążące po Bródnie).Autobus Czerwon pisze: ↑23 mar 2021, 18:43W każdym razie, nadal nie jestem przekonany jakoby potrzeba dowozu mieszkańców osiedla przy przystanku Niwy do Metra Trocka była na tyle priorytetowa, żeby musiało ją realizować 169 połączone z 269.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Muślinowa jak Muślinowa, dalej na zachód i południe od niej też jest sporo zabudowy. Jak już jesteśmy na Ursynowie - z STP do Metra Kabaty jest zdaje się dokładnie kilometr. Od ponad pół roku, nigdy nie widziałem w 166 odjeżdżającym spod STP więcej niż jedną, dwie osoby.fik pisze: ↑23 mar 2021, 21:54No albo niespełna, albo ponad. Z bloku Płosa 6 do wejścia do metra jest 1,2km - to tyle, ile na przykład z bloków przy Muślinowej do metra Natolin, a jednak 179 się zagospodarowało w rejonie całkiem dobrze. Dalej na północ też jest sporo miejsca na nową zabudowę.Autobus Czerwon pisze: ↑23 mar 2021, 16:30Z ulicy Płosa, która znajduje się najdalej od metra, do stacji Trocka jest niespełna ponad kilometr.
Może mam po prostu trochę inne standardy i kilometr to dla mnie uczciwa strefa dojścia no i też wydawało mi się że rozmawiamy o stanie obecnym. W każdym razie zgadzam się, że coś stamtąd powinno do Metra Trocka jeździć, niezależnie już jaki będzie miało numerek no i może niekoniecznie akurat musi być to linia penetrująca Bródno.
Faktycznie, to ja sobie coś dopowiedziałem. Też uważam że 169 i 269 to uczciwa oferta, pod warunkiem oczywiście pozbycia się 160 i 500. Znając zachowawczą politykę ZTM, zapewne wszystkie 4 linie przeżyją otwarcie metra z bardzo atrakcyjnymi częstotliwościami rzędu 20, 30 minut.
Hasło "100 linii co 100 minut" tyczyło się pierwotnie Targówka, co jak widać się utrzymuje.
Atrakcyjność 166 z 14 kursami/d ma się nijak do pętli os. Kabaty, a właściwie M Kabaty. Poza tym praktycznie cała zabudowa jest odsunięta od przystanku na północ, tj. bliżej metra. Z Kabaty-STP 01 do os. Kabaty 06 google pokazuje 500 m pieszo, z czego ponad połowę przez tereny zielone STP. Z Kabacki Dukt 1 do najbliższego wejścia do metra Kabaty jest 500 m. Wniosek: 166 na STP ma obsługiwać nie mieszkańców, a maszynistów, a tych jest mało. Żadnej Ameryki nie odkryłem, tylko tłumaczę rzeczy zdawałoby się oczywiste.
Kilometr na strefę pieszego dojścia współcześnie to jednak trochę sporo. Do autobusu/tramwaju 500 m, wyjątkowo 700 m maks, metro może z +100 m.
Atrakcyjność 166 z 14 kursami/d ma się nijak do pętli os. Kabaty, a właściwie M Kabaty. Poza tym praktycznie cała zabudowa jest odsunięta od przystanku na północ, tj. bliżej metra. Z Kabaty-STP 01 do os. Kabaty 06 google pokazuje 500 m pieszo, z czego ponad połowę przez tereny zielone STP. Z Kabacki Dukt 1 do najbliższego wejścia do metra Kabaty jest 500 m. Wniosek: 166 na STP ma obsługiwać nie mieszkańców, a maszynistów, a tych jest mało. Żadnej Ameryki nie odkryłem, tylko tłumaczę rzeczy zdawałoby się oczywiste.
Kilometr na strefę pieszego dojścia współcześnie to jednak trochę sporo. Do autobusu/tramwaju 500 m, wyjątkowo 700 m maks, metro może z +100 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jest to oczywiste że 166 tam jest dla pracowników a nie dla mieszkańców. Chciałbym natomiast przypomnieć że w Metrze nie pracują sami maszyniści, a 2500 ludzi (oczywiście nie wszyscy pracują na Kabatach). To chyba dosyć pokaźne grono? Jak jednak pokazuje praktyka, dosyć nieliczna grupa decyduje się na podjechanie autobusem do metra, mimo że przystanek jest pod samym wejściem na teren. Jak widać czasem strefa dojścia może być większa niż zazwyczaj zakładana z powodu jakichś czynników, co widać na przykładzie pracowników Metra, dla których dojście ponad kilometr do stacji Kabaty jest atrakcyjniejsze od podjechania autobusem. Jeżeli dojazd autobusem z Niwy do Metra Trocka będzie nieatrakcyjny, np. z powodu częstotliwości, czasu przejazdu bądź nieregularności spowodowanych korkami, to podejrzewam że większość mieszkańców będzie raczej chodzić z buta.
Myślę, że raczej podjeżdżają pociągami.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No ale mimo wszystko STP to nie zabudowa mieszkaniowa, a mamy też jakieś takie drobne globalne wydarzenie dość istotnie wpływające na popyt, spora część pracowników metra pracuje w systemie zmianowym, do którego rozkład 166 nie przystaje zupełnie, więc ta analogia jest mocno średnia.Autobus Czerwon pisze: ↑24 mar 2021, 11:58Muślinowa jak Muślinowa, dalej na zachód i południe od niej też jest sporo zabudowy. Jak już jesteśmy na Ursynowie - z STP do Metra Kabaty jest zdaje się dokładnie kilometr. Od ponad pół roku, nigdy nie widziałem w 166 odjeżdżającym spod STP więcej niż jedną, dwie osoby.
Może mam po prostu trochę inne standardy i kilometr to dla mnie uczciwa strefa dojścia no i też wydawało mi się że rozmawiamy o stanie obecnym. W każdym razie zgadzam się, że coś stamtąd powinno do Metra Trocka jeździć, niezależnie już jaki będzie miało numerek no i może niekoniecznie akurat musi być to linia penetrująca Bródno.
Przy kilometrowych+ strefach dojścia byśmy nie mieli komunikacji na Surowieckiego, Żeromskiego, Odkrytej, etc., etc. Przy czym rzeczywistość oczywiście pokazuje, że ludzie tak dochodzą, jeśli środek transportu jest atrakcyjny (metro, kolej), ale nie wszyscy i nie zawsze. Stosunkowo łatwo jest też oszacować graniczną częstotliwość dowozówki, która ma szansę przeciągnąć pasażerów z takiego rejonu (i 166 oczywiście jej nie osiąga).
(przy czym ja ostatnio regularnie wysiadam z piekła w Choszczówce i ganiam do Legionowa przez las, bo lubię, ale mimo wszystko nie przekładam tego na ogół zachowań komunikacyjnych )
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?