Z tego co znalazłem info z 28 listopada to przez Łodygową i Radzymińską w związku z rozpoczęciem budowy metra na Bródnie. I niby od 17 grudnia.
Komunikacja na Targówku
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 5083
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Dobiega końca budowa przystanku w pobliżu ulicy Blokowej. Mam wrażenie, że Bohuszewiczówny będzie przesunięty bardziej w kierunku Młodzieńczej.
Przy okazji "uautostradowienia" Łodygowej powstaje przystanek na Potulickiej tuż przy skrzyżowaniu z Łodygową, przy rogu z serwisem samochodowym, na przeciwko kapliczki. Zamiast asfaltu na prostokątnym kawałku jezdni wylano beton, a przy krawężniku są wyprofilowane płytki. Ciekawe co puszczą w osiedle wąskich dróg osiedlowych z kupą progów zwalniających. Najpewniej jakaś linia socjalna z niskopojemnym taborem. Albo coś typu 199 czy 740 które jeździło/jeździ po Tarnogórskiej.
Zapewne albo 199 zostanie pozbawione relacji lokalnej, albo otrzyma ją dwustronnie, jeżdżąc Łodygową i Potulicką w stronę Targówka. Chociaż o ile pamiętam, to autobus miał też pojechać od Pratulińskiej Łokietka i Kościeliską, a na Łodygowej miała powstać pętla. W związku z tym obstawiam raczej nowy socjal lub wydłużenie 212, aniżeli utrzymywanie 199.
Swoją drogą ciekawi mnie, czy infrastruktura przystankowa na Potulickiej będzie dwukierunkowa, czy też w jedną stronę pozostanie ucho przez Tużycką. A może trasa linii lokalnej przyjmie bardziej krętą formę pokroju Tarnogórska - Tużycka - Lewinowska - Potulicka?
Swoją drogą ciekawi mnie, czy infrastruktura przystankowa na Potulickiej będzie dwukierunkowa, czy też w jedną stronę pozostanie ucho przez Tużycką. A może trasa linii lokalnej przyjmie bardziej krętą formę pokroju Tarnogórska - Tużycka - Lewinowska - Potulicka?
Były plany dzielnicy albo ZTMu żeby była to nowa linia. Jak dla mnie o wiele sensowniejszym jest zaprzestanie mnożenia naklejek na wiatach i zainwestowanie w kilka, ale porządnych linii. 212 od Łodygowej przez Potulicką – Tarnogórską – (powrót Radzymińską - Tużycką )- Krośniewicką – Łokietka – Nowo-Pratulińską - ucho po Targówku do Ronda Żaba.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36587
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tam by się przydał godziwy dowóz do przystanku kolejowego...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Przecież dobrze wiemy, że do tego szybko nie dojdzie.
Do przystanku kolejowego to przede wszystkim przydałoby się godziwe dojście. Na dzień dzisiejszy idzie się tam w takich oto warunkach:
https://youtu.be/4WLT3esl1DM
Od kilku lat słyszę, że chcą poprawić dostępność do przystanku od strony północnej. Póki co wycięli krzaczory wzdłuż torów na odcinku perony-Tużycka i myślą że przysłużyli się pasażerom. W następnej kolejności te wszystkie tęgie umysły planują na terenie ogródków działkowych zrobić ścieżkę (przedłużenie ul. Wiernej i tunelu pod peronami) prowadzącą w domki jednorodzinne. Tam jest niskie zagęszczenie mieszkańców i wszyscy do aut są przyzwyczajeni. To można zrobić w dalszej przyszłości.
A wystarczyłoby na wysokości rogu Tużyckiej i Potulickiej zrobić pseudomostek nad rowem biegnącym wzdłuż torów oraz rozebrać pancerne ogrodzenia peronów, dorobić 4 schodki, a mieszkańcy bloków przy Potulickiej, Topazowej i Wyspowej będą mieli dobrze. Niższym kosztem ułatwiamy dostęp dla większej ilości pasażerów. W sumie sam mógłbym pod osłoną nocy w czynie społecznym odkręcić jeden element, ale wtedy sokiści lub kulsony na dołek powiozą.
https://youtu.be/4WLT3esl1DM
Od kilku lat słyszę, że chcą poprawić dostępność do przystanku od strony północnej. Póki co wycięli krzaczory wzdłuż torów na odcinku perony-Tużycka i myślą że przysłużyli się pasażerom. W następnej kolejności te wszystkie tęgie umysły planują na terenie ogródków działkowych zrobić ścieżkę (przedłużenie ul. Wiernej i tunelu pod peronami) prowadzącą w domki jednorodzinne. Tam jest niskie zagęszczenie mieszkańców i wszyscy do aut są przyzwyczajeni. To można zrobić w dalszej przyszłości.
A wystarczyłoby na wysokości rogu Tużyckiej i Potulickiej zrobić pseudomostek nad rowem biegnącym wzdłuż torów oraz rozebrać pancerne ogrodzenia peronów, dorobić 4 schodki, a mieszkańcy bloków przy Potulickiej, Topazowej i Wyspowej będą mieli dobrze. Niższym kosztem ułatwiamy dostęp dla większej ilości pasażerów. W sumie sam mógłbym pod osłoną nocy w czynie społecznym odkręcić jeden element, ale wtedy sokiści lub kulsony na dołek powiozą.
Dlaczego 120 na Targówku ma teraz identyczną trasę co 527 zamiast jechać przez środek Zacisza? Widzę że nawet koordynacja jest, ale to trochę dziwne, że część Zacisza ma teraz autobus do Ząbek zamiast w kierunku centrum Warszawy .
Brak przejazdu na wprost na skrzyżowaniu Św. Wincentego z Kondratowicza.
Też zastanawia mnie fakt, że ZTM nie wykorzystał faktu otwarcia Codziennej. W końcu 120 mogłoby wrócić na Jórskiego i jechać Codzienną do Młodzieńczej, a jak teraz przez skrzyżowanie z Łodygową. 145 też mogłoby pojechać od razu Codzienną i Gilarską na Bródno, a nie tak jak teraz niepotrzebnie krążyć. Ehh...
https://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=13567&l=1
Otwarcie ulicy Pratulińskiej i powrót układu sprzed budowy metra.
Otwarcie ulicy Pratulińskiej i powrót układu sprzed budowy metra.
Fajnie wygląda ta mapka. Szkoda, że właściwa nie jest cała taka.
Nie wiem czy odpowiedni temat, ale na ulicy Świętego Wincentego, na wysokości osiedla Niwa, właśnie powstaje przystanek autobusowy. Prawdopodobnie wystartuje w przyszłym tygodniu.