Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 lut 2020, 14:36

ashir pisze:
09 lut 2020, 17:00
To ZTM zadecydował i ściął 269 z 10/10//10 do 10/20//20. Na razie oficjalnie tylko na ferie, ale jakimś dziwnym trafem w rozkładzie zabrakło dopisku w stylu: "Rozkład jazdy obowiązuje w dniach 10-21.02.2020", który większość linii dostało. Czy to tylko przypadek czy celowy zabieg to przekonamy się za 2 tygodnie.
Minęły dwa tygodnie, rozkład zmienił datę waznosci od 22.02. Częstotliwość pozostała na poziomie 10/20/20. Teraz jaki następny etap? Zawieszamy kursowanie w niedziele niehandlowe i święta?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lut 2020, 16:17

W Święta Bożego Narodzenia już była zawieszona. ;) Niestety nie myliłem się, że to ścięcie zostaje na stałe, a ZTM to z premedytacją zaplanował, dlatego brak było tego dopisku. Z 339 jest identycznie, tylko bez zmiany daty. Oczywiście frekwencja w 269 była kiepska, ale czy ZTM liczy, że jak dowozówka do metra będzie jeździła 2 razy rzadziej to 2 razy więcej pasażerów będą przewoziły autobusy? Przecież to może jedynie jeszcze bardziej osłabić frekwencję. 8-(

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 23 lut 2020, 16:51

A 500 ani drgnęła, co?:) Nie wspominając o 169...
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lut 2020, 17:25

Na szczęście 500 nie pocięli. ;)

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 23 lut 2020, 17:29

Pocięli? Tam są potrzebne dodatkowe wozy na wczoraj.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 lut 2020, 17:43

Dantte pisze:
23 lut 2020, 17:29
Pocięli? Tam są potrzebne dodatkowe wozy na wczoraj.
Zgadzam się, ale szukano oszczędności dlatego pocięto m.in. 269, a nie w celu wzmacniania innych linii. Zresztą i tak z pociętego 269 nie ma żadnego zysku brygadowego, bo w szczycie jeździ dalej co 10 minut. Na 500 masz 4 przegubowe wtyczki, które można wpisać do rozkładu i wyrównać odstępy między kursami. ;)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 23 lut 2020, 18:17

ashir pisze:
23 lut 2020, 17:43
Dantte pisze:
23 lut 2020, 17:29
Pocięli? Tam są potrzebne dodatkowe wozy na wczoraj.
Zgadzam się, ale szukano oszczędności dlatego pocięto m.in. 269, a nie w celu wzmacniania innych linii. Zresztą i tak z pociętego 269 nie ma żadnego zysku brygadowego, bo w szczycie jeździ dalej co 10 minut. Na 500 masz 4 przegubowe wtyczki, które można wpisać do rozkładu i wyrównać odstępy między kursami. ;)
Oczywiście można wpisać te wtyczki na 500, ale ZTM usilnie nie chce tego zrobić. Ba, może sobie z dnia na dzień w ramach oszczędności je zlikwidować.
Przy okazji ZTM po cichu przyznaje się do porażki z 269, że przesiadka do metra M2, przynajmniej poza szczytem i w dni wolne po prostu się nie opłaca...

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 mar 2020, 8:07

Dantte pisze:
05 mar 2020, 9:41
Bo widocznie ma małe zapełnienie, ale mistrzowie nie ogarnęli do tego że poprawia się to mniejszymi wozami a nie cięciem do częstotliwości niedowozówkowej.
Mistrzowie w ZTMie to też ogarnęli i w tym tygodniu na dodatkach 269 jeżdżą już solówki, oczywiście z częstotliwością 10/20//20. Kiedy następny etap wygaszana linii 269 i zmiany na 369? Jak tak dalej pójdzie to ta linia nie dożyje otwarcia metra na Bródnie...

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 11 mar 2020, 10:41

ashir pisze:
11 mar 2020, 8:07
Dantte pisze:
05 mar 2020, 9:41
Bo widocznie ma małe zapełnienie, ale mistrzowie nie ogarnęli do tego że poprawia się to mniejszymi wozami a nie cięciem do częstotliwości niedowozówkowej.
Mistrzowie w ZTMie to też ogarnęli i w tym tygodniu na dodatkach 269 jeżdżą już solówki, oczywiście z częstotliwością 10/20//20. Kiedy następny etap wygaszana linii 269 i zmiany na 369? Jak tak dalej pójdzie to ta linia nie dożyje otwarcia metra na Bródnie...
A to nie dlatego, że przeguby są potrzebne gdzie indziej w tym tygodniu (Z-5)?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 mar 2020, 11:07

kveld pisze:
11 mar 2020, 10:41
A to nie dlatego, że przeguby są potrzebne gdzie indziej w tym tygodniu (Z-5)?
A jakie to ma znaczenie? To tylko świadczy o tym, jaką cudowną dowozówkę stworzył ZTM, że jest to linia pierwszego wyboru do ściągania z niej przegubów. Pewnie przy okazji wakacji zostanie pocięta do 12/20//20 albo nawet 15/20//20.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 mar 2020, 11:26

A tak serio to na czym polega problem tego 269? Bródno uparcie nie chce korzystać z M2, czy chodzi tylko o beznadziejną częstotliwość?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 11 mar 2020, 12:58

Emyl pisze:
11 mar 2020, 11:26
A tak serio to na czym polega problem tego 269? Bródno uparcie nie chce korzystać z M2, czy chodzi tylko o beznadziejną częstotliwość?
Uparcie nie chce, bo się przyzwyczaili do jeżdżenia 500 do M1, a 500 jest jak było. Raczej mało kto (szanujący swój czas w godzinach szczytu) z Bródna (z rejonu obsługiwanego przez 169, 269 i 500) jeździł wcześniej 169 na Wileński do M2. Ci jeżdżący poza szczytem z kolei trzymają się twardo dotychczasowych przyzwyczajeń, czyli 169 i też 500.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 mar 2020, 13:28

500 bardzo też zyskała czasowo na zamknięciu Św. Wincentego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Snake.Griffin
Posty: 97
Rejestracja: 28 paź 2018, 9:31

Post autor: Snake.Griffin » 11 mar 2020, 13:56

kveld pisze:
11 mar 2020, 12:58
Uparcie nie chce, bo się przyzwyczaili do jeżdżenia 500 do M1, a 500 jest jak było. Raczej mało kto (szanujący swój czas w godzinach szczytu) z Bródna (z rejonu obsługiwanego przez 169, 269 i 500) jeździł wcześniej 169 na Wileński do M2. Ci jeżdżący poza szczytem z kolei trzymają się twardo dotychczasowych przyzwyczajeń, czyli 169 i też 500.
To nie jest przyzwyczajenie, a jak sam określiłeś wcześniej szanowanie swojego czasu. Zdecydowana większość pasażerów 500 to przesiadkowicze i to nie tylko na M1.
Nie każdy pracuje przy południowej części M1. Nie mówiąc o tym, że łatwiej przesiąść się na Dworcu Gdańskim niż na Świętokrzyskiej :)

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 mar 2020, 15:33

Nie wyobrażam sobie, żebym z Trockiej do Arkadii miał jechać przez Świętokrzyską czy Rondo ONZ, dlatego korzystam z 500. Jedynie czego żałuję to, że 269 w kierunku Metra Targówek Mieszkaniowy nie jeździ przez Kołową. Miałbym dogodną przesiadkę na autobus (pierwotnie) jeżdżący co 10/10//10 z autobusu kursującego co 10/10//10. Bo jak nie podpasuje przesiadka z 500 na 212 kursujące co 12/20//20 to przy Kołowej dochodzi jedynie marne 156 co 30/30//30, a z kolei na obwodnicy też nie wiele lepsza oferta poza godzinami szczytu. Czasowo dla dojeżdżających z Bródna i tak wyszłoby na to samo, ale bez gwarancji miejsca siedzącego w metrze w najbliższym składzie. ;)

ODPOWIEDZ