Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2021, 16:02

Przypomniałeś mi! Przenieśmy się w wątku tarchomińskim z Gocławia na Bródno
KwZ pisze:
22 mar 2021, 8:37
Ja obstawiam jednak, że z Bródna poleci coś z relacji dometrowej, czyli 1/41 (plus pocięcie 500).
Łącznik na Świętokrzyskiej wytrzyma.
Na jakiej zasadzie zakładamy, że 500 przetrwa/powinno przetrwać? Jak dla mnie jest pierwsze do wycięcia na rzecz bardzo mocnego 269.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2021, 16:09

fik pisze:
23 mar 2021, 16:02
Na jakiej zasadzie zakładamy, że 500 przetrwa/powinno przetrwać? Jak dla mnie jest pierwsze do wycięcia na rzecz bardzo mocnego 269.
To ja bym dla odmiany powiedział, że 269 jest do wycięcia a 500 do skomasowania ze 169 na trasie z Bródna na Dworzec Wschodni.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2021, 16:21

Jest to jakieś rozwiązanie, oczywiście, ale jednak uważam, że pasażerowie z nowych osiedli naprzeciwko cmentarza powinni znaleźć się w metrze prędzej niż później. Acz oczywiście trasa 169 daje dużo szersze możliwości przesiadek, więc nie zamykam się na ten pomysł całkowicie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2021, 16:30

fik pisze:
23 mar 2021, 16:21
Jest to jakieś rozwiązanie, oczywiście, ale jednak uważam, że pasażerowie z nowych osiedli naprzeciwko cmentarza powinni znaleźć się w metrze prędzej niż później.
Z ulicy Płosa, która znajduje się najdalej od metra, do stacji Trocka jest niespełna ponad kilometr. To chyba jednak trochę za blisko na dowożenie mieszkańców tego konkretnego osiedla do metra?

Poza tym podejrzewam że trochę autobusów z przystanku Niwa do Trockiej zostanie. Obstawiam co najmniej 156 i 256, a zapewne 160 też nikt nie będzie miał psychy ruszyć.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2021, 17:30

Akurat 156 dojeżdża tylko do Metro Targówek Mieszkaniowy i oczywiście kursuje co 30/30//30. :term:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2021, 17:48

ashir pisze:
23 mar 2021, 17:30
Akurat 156 dojeżdża tylko do Metro Targówek Mieszkaniowy i oczywiście kursuje co 30/30//30. :term:
O, faktycznie :D 156 i 256 nie były kiedyś przypadkiem skoordynowane, żeby między Targówkiem a Bródnem zapewniały godziwą częstotliwość co 15 minut?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2021, 18:35

Kiedyś były, ale 256 zmieniło trasę, częstotliwość i już nie wiele mają wspólnego. ;-)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 23 mar 2021, 18:43

W każdym razie, nadal nie jestem przekonany jakoby potrzeba dowozu mieszkańców osiedla przy przystanku Niwy do Metra Trocka była na tyle priorytetowa, żeby musiało ją realizować 169 połączone z 269.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2021, 19:13

Też tak uważam. ;-)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 mar 2021, 21:54

Autobus Czerwon pisze:
23 mar 2021, 16:30
Z ulicy Płosa, która znajduje się najdalej od metra, do stacji Trocka jest niespełna ponad kilometr.
No albo niespełna, albo ponad. Z bloku Płosa 6 do wejścia do metra jest 1,2km - to tyle, ile na przykład z bloków przy Muślinowej do metra Natolin, a jednak 179 się zagospodarowało w rejonie całkiem dobrze. Dalej na północ też jest sporo miejsca na nową zabudowę.
Autobus Czerwon pisze:
23 mar 2021, 18:43
W każdym razie, nadal nie jestem przekonany jakoby potrzeba dowozu mieszkańców osiedla przy przystanku Niwy do Metra Trocka była na tyle priorytetowa, żeby musiało ją realizować 169 połączone z 269.
Nic nie pisałem o 169, więc nie rozumiem tego komentarza. Uważam, że na Wincentego na wysokości cmentarza powinno pozostać 169 i 269 (być może bardziej krążące po Bródnie).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 mar 2021, 11:58

fik pisze:
23 mar 2021, 21:54
Autobus Czerwon pisze:
23 mar 2021, 16:30
Z ulicy Płosa, która znajduje się najdalej od metra, do stacji Trocka jest niespełna ponad kilometr.
No albo niespełna, albo ponad. Z bloku Płosa 6 do wejścia do metra jest 1,2km - to tyle, ile na przykład z bloków przy Muślinowej do metra Natolin, a jednak 179 się zagospodarowało w rejonie całkiem dobrze. Dalej na północ też jest sporo miejsca na nową zabudowę.
Muślinowa jak Muślinowa, dalej na zachód i południe od niej też jest sporo zabudowy. Jak już jesteśmy na Ursynowie - z STP do Metra Kabaty jest zdaje się dokładnie kilometr. Od ponad pół roku, nigdy nie widziałem w 166 odjeżdżającym spod STP więcej niż jedną, dwie osoby.

Może mam po prostu trochę inne standardy i kilometr to dla mnie uczciwa strefa dojścia no i też wydawało mi się że rozmawiamy o stanie obecnym. W każdym razie zgadzam się, że coś stamtąd powinno do Metra Trocka jeździć, niezależnie już jaki będzie miało numerek no i może niekoniecznie akurat musi być to linia penetrująca Bródno.
fik pisze:
23 mar 2021, 21:54
Nic nie pisałem o 169, więc nie rozumiem tego komentarza. Uważam, że na Wincentego na wysokości cmentarza powinno pozostać 169 i 269 (być może bardziej krążące po Bródnie).
Faktycznie, to ja sobie coś dopowiedziałem. Też uważam że 169 i 269 to uczciwa oferta, pod warunkiem oczywiście pozbycia się 160 i 500. Znając zachowawczą politykę ZTM, zapewne wszystkie 4 linie przeżyją otwarcie metra z bardzo atrakcyjnymi częstotliwościami rzędu 20, 30 minut.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 mar 2021, 12:17

Hasło "100 linii co 100 minut" tyczyło się pierwotnie Targówka, co jak widać się utrzymuje.

Atrakcyjność 166 z 14 kursami/d ma się nijak do pętli os. Kabaty, a właściwie M Kabaty. Poza tym praktycznie cała zabudowa jest odsunięta od przystanku na północ, tj. bliżej metra. Z Kabaty-STP 01 do os. Kabaty 06 google pokazuje 500 m pieszo, z czego ponad połowę przez tereny zielone STP. Z Kabacki Dukt 1 do najbliższego wejścia do metra Kabaty jest 500 m. Wniosek: 166 na STP ma obsługiwać nie mieszkańców, a maszynistów, a tych jest mało. Żadnej Ameryki nie odkryłem, tylko tłumaczę rzeczy zdawałoby się oczywiste.

Kilometr na strefę pieszego dojścia współcześnie to jednak trochę sporo. Do autobusu/tramwaju 500 m, wyjątkowo 700 m maks, metro może z +100 m.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 mar 2021, 12:22

KwZ pisze:
24 mar 2021, 12:17
166 na STP ma obsługiwać nie mieszkańców, a maszynistów, a tych jest mało. Żadnej Ameryki nie odkryłem, tylko tłumaczę rzeczy zdawałoby się oczywiste.
.
Jest to oczywiste że 166 tam jest dla pracowników a nie dla mieszkańców. Chciałbym natomiast przypomnieć że w Metrze nie pracują sami maszyniści, a 2500 ludzi (oczywiście nie wszyscy pracują na Kabatach). To chyba dosyć pokaźne grono? Jak jednak pokazuje praktyka, dosyć nieliczna grupa decyduje się na podjechanie autobusem do metra, mimo że przystanek jest pod samym wejściem na teren. Jak widać czasem strefa dojścia może być większa niż zazwyczaj zakładana z powodu jakichś czynników, co widać na przykładzie pracowników Metra, dla których dojście ponad kilometr do stacji Kabaty jest atrakcyjniejsze od podjechania autobusem. Jeżeli dojazd autobusem z Niwy do Metra Trocka będzie nieatrakcyjny, np. z powodu częstotliwości, czasu przejazdu bądź nieregularności spowodowanych korkami, to podejrzewam że większość mieszkańców będzie raczej chodzić z buta.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10640
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 mar 2021, 12:39

Myślę, że raczej podjeżdżają pociągami.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 mar 2021, 12:47

Autobus Czerwon pisze:
24 mar 2021, 11:58
fik pisze:
23 mar 2021, 21:54

No albo niespełna, albo ponad. Z bloku Płosa 6 do wejścia do metra jest 1,2km - to tyle, ile na przykład z bloków przy Muślinowej do metra Natolin, a jednak 179 się zagospodarowało w rejonie całkiem dobrze. Dalej na północ też jest sporo miejsca na nową zabudowę.
Muślinowa jak Muślinowa, dalej na zachód i południe od niej też jest sporo zabudowy. Jak już jesteśmy na Ursynowie - z STP do Metra Kabaty jest zdaje się dokładnie kilometr. Od ponad pół roku, nigdy nie widziałem w 166 odjeżdżającym spod STP więcej niż jedną, dwie osoby.

Może mam po prostu trochę inne standardy i kilometr to dla mnie uczciwa strefa dojścia no i też wydawało mi się że rozmawiamy o stanie obecnym. W każdym razie zgadzam się, że coś stamtąd powinno do Metra Trocka jeździć, niezależnie już jaki będzie miało numerek no i może niekoniecznie akurat musi być to linia penetrująca Bródno.
No ale mimo wszystko STP to nie zabudowa mieszkaniowa, a mamy też jakieś takie drobne globalne wydarzenie dość istotnie wpływające na popyt, spora część pracowników metra pracuje w systemie zmianowym, do którego rozkład 166 nie przystaje zupełnie, więc ta analogia jest mocno średnia.

Przy kilometrowych+ strefach dojścia byśmy nie mieli komunikacji na Surowieckiego, Żeromskiego, Odkrytej, etc., etc. Przy czym rzeczywistość oczywiście pokazuje, że ludzie tak dochodzą, jeśli środek transportu jest atrakcyjny (metro, kolej), ale nie wszyscy i nie zawsze. Stosunkowo łatwo jest też oszacować graniczną częstotliwość dowozówki, która ma szansę przeciągnąć pasażerów z takiego rejonu (i 166 oczywiście jej nie osiąga).

(przy czym ja ostatnio regularnie wysiadam z piekła w Choszczówce i ganiam do Legionowa przez las, bo lubię, ale mimo wszystko nie przekładam tego na ogół zachowań komunikacyjnych ;-) )
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ