Likwidacja możliwości podjeżdżania pociągami była przyczyną przedłużenia 513, a potem 166 pod STP. Kiedyś faktycznie było to praktykowane, na STP nawet są dwa mini-perony, ale tak jak mówię, to nie kolej i tutaj się nie da.
Komunikacja na Targówku
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4069
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Tak sobie pomyślałem, że w miarę niedługo nieszczęsny przystanek kolejowy Wwa Targówek będzie gotowy, więc chyba wypada zapytać: jaki będzie docelowy układ przystanków na Radzymińskiej/Solidarności w tym rejonie? Obecny układ z jednokierunkowym przystankiem AL. SOLIDARNOŚCI raczej jest bezsensowny.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Brak odpowiedzi na moje pytania każe mi podejrzewać, że docelowy układ przystanków albo nie jest znany, albo jest tożsamy z obecnym. Wydaje mi się to nieprawdopodobne, wszak w tym mieście nigdy nie powielono błędów z poprzednich inwestycji i już od dawna przy każdym nowym przystanku kolejowym są dogodnie zlokalizowane przystanki autobusowe...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A gdzie Ty, fiku drogi, widzisz możliwość zmiany układu przystanków? Przecież tam nawet nie można sensownie przesunąć przystanku w stronę Wileńskiego zza wjazdu do TeskotfuKauflanda przed wjazd, bo pod wiaduktem miejsca brak, a wcześniej jest łuk drogi, a poza tym wtedy zysk żaden. Przystanek w przeciwną stronę zaś chyba musiałbyś zamykać na czas przejazdu EN57 z Tłuszcza, albo wcześniej przenieść szlak Warszawa Wileńska Marki - Warszawa Wileńska do poziomu -1. Generalnie z p.o. Warszawa Targówek masz się przesiadać do metra i basta.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No ja oczywiście trochę prowokacyjnie, ale uważam, że: powinno być zapewnione przejście wzdłuż wiaduktu na drugą stronę linii tłuszczańskiej, a miejsce na przystanek w kierunku północnym między jezdnią Solidarności a torami LK21 by się też znalazło. No ale zaraz się okaże, że miasto ponownie jest zdziwione, że ktoś na jego terenie postawił przystanek kolejowy - tak samo, jak w praktycznie wszystkich dotychczasowych przypadkach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Biorąc pod uwagę wielką chęć kolei do ujawniania swoich planów zaskoczenie jest generalnie dobrze uzasadnione. Do dziś na przykład oficjalnie nie wiadomo, czy ruch tramwajów będzie w Alejach utrzymany, czy nie - a budowa trasy zastępczej wymaga chociażby uzyskania decyzji środowiskowej, na co potrzeba w optymistycznym wariancie 18 miesięcy. Albo, że kładka na dworcem Głównym jednak nie będzie miała pochylni wjazdowych i nie będzie stanowić rowerowego spięcia Woli z Ochotą okazało się jakoś w zeszlym miesiącu, półtora roku po terminie oddania tej kładki; na jakiekolwiek działania mitygujące po stronie miasta (na przykład: przesunięcie jezdni i torów na Towarowej, żeby uciąglić DDR) nie ma już żadnych szans.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No ja oczywiście też trochę prowokacyjnie. Co do przejścia wzdłuż wiaduktu - myślisz o przejściu na poziomie wiaduktu, czy na poziomie 0? Ja osobiście uważam, że tylko i wyłącznie na poziomie 0 po rozbudowie sygnalizacji świetlnej na wjeździe do Kauflandu i budowie przejścia E+B przez tory linii 21 z wyjściem z krzaków na przystanek Wołomińska 01.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No akurat w sytuacji, gdy linia kolejowa jest na wiadukcie, przejście piesze na drugą stronę Solidarności też powinno być na wiadukcie i ewidentnie to nie jest zadanie miasta tylko kolei.kveld pisze: ↑09 cze 2021, 11:23No ja oczywiście też trochę prowokacyjnie. Co do przejścia wzdłuż wiaduktu - myślisz o przejściu na poziomie wiaduktu, czy na poziomie 0? Ja osobiście uważam, że tylko i wyłącznie na poziomie 0 po rozbudowie sygnalizacji świetlnej na wjeździe do Kauflandu i budowie przejścia E+B przez tory linii 21 z wyjściem z krzaków na przystanek Wołomińska 01.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27359
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Oczywiście, że jest to zadanie kolei, ale potrzebę powinno zgłosić miasto, bo to do jego transportu nowy przystanek powinien być podwiązany.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Przejście piesze na wiadukcie miałoby sens wtedy, gdyby można było je sensownie zrealizować po obu stronach wiaduktu (osobno dla każdego peronu po. Warszawa Targówek), tzn. gdyby przesiadka z autobusu (od Wileńskiego) na pociąg (w stronę Legionowa) nie musiała wyglądać następująco: autobus przystanek schody w górę na wiadukt wiadukt na drugą stronę al. Solidarności schody w dół na poziom 0 tunel pod torami lk 9 schody w górę na peron peron pociąg. Niestety pod wiaduktem lk 9 i na północ od niego nie ma miejsca na chodnik ani na wejście na wiadukt, a to oznacza, że przejście górą nad al. Solidarności nie ma większego sensu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jak to nie ma miejsca? Prześwit jest jednoprzestrzenny, więc zbliżenie jezdni, tudzież odsunięcie torów na południe, żeby wygospodarować miejsce na chodnik, jest jak jabardziej możliwe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Mhm, tak, jasne, można też zbudować wiadukt od nowa włącznie z szerzej rozmieszczonymi przyczółkami. Jakieś bardziej realistyczne propozycje?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26798
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
pasy po wschodniej stronie wjazdu do CHTescokauflandcośtam?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Czyli to, co ja napisałem dziś o 11:23? Przy czym ja uważam, że jeśli będzie zrobione przejście (górą czy dołem) przez al. Solidarności to musi być też przejście przez lk 21 - inaczej to grozi notorycznym przechodzeniem "na dziko" przez tory (alternatywnie można ogrodzić torowisko lk 21 dwumetrowym płotem z elektrycznym pastuchem na szczycie od przejazdu przy Radzymińskiej/Naczelnikowskiej aż do przejazdu przy Kosmowskiej).
Ah tak, czyli kolejarze robiąc ten wiadukt tak pewnie z 10 lat temu nie wiedzieli że obok chcą stawiać przystanek o którym słyszałem też z 10 lat temu pierwszy raz?