Komunikacja na Targówku

Moderator: Wiliam

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 wrz 2008, 23:18

jacek pisze:Juz kiedys cos takiego grali :D
Przeżyjmy to raz jeszcze ;)

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 12 wrz 2008, 1:11

Według mnie ten projekt jest trochę nie dorobiony. Ale szczegóły i kontr-projekt przedstawię w weekend, kiedy będę miał więcej czasu. A druga sprawa, to że i tak żadne większe zmiany na Targówku prędko nie wejdą w życie.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 12 wrz 2008, 7:10

solaris8315 pisze:- Odcinek 512 po lewej stronie Wisły przekształcony w 128 na trasie SZCZĘŚLIWICE - PL. TRZECH KRZYŻY.
Ja myślę, że bardziej by się przydał kraniec np. na Pl. Piłsudskiego.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 wrz 2008, 9:53

reserved pisze:Ja myślę, że bardziej by się przydał kraniec np. na Pl. Piłsudskiego.
Nie zmieści się.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25289
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 wrz 2008, 16:47

reserved pisze:
solaris8315 pisze:- Odcinek 512 po lewej stronie Wisły przekształcony w 128 na trasie SZCZĘŚLIWICE - PL. TRZECH KRZYŻY.
Ja myślę, że bardziej by się przydał kraniec np. na Pl. Piłsudskiego.
A Powiśle nich gnije na kadłubkowatych 101, 155 i 166? Tam się naprawdę należy jedna porządna linia, która pozwoli wyciąć trochę tego dziadostwa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 13 wrz 2008, 17:29

solaris8315 pisze:...Witam. Chciałbym zamieścić o to projekt zmian tras linii autobusowych na Targówku...
Założenia:
- Połączenie linii 307, 390 i 512 w jedną silną linię 212 na trasie ZACISZE - DW. WILEŃSKI
- Odcinek 512 po lewej stronie Wisły przekształcony w 128 na trasie SZCZĘŚLIWICE - PL. TRZECH KRZYŻY.
- zachowanie połączenia szczytowego Utraty z Dw. Wileńskim za pomocą linii 338.
- wycofanie linii 170 i skierowanie na Targówek Mieszkaniowy za linię 406, na Elsnerowie pojawia się 210 do Pl. Hallera...Czekam na opinię
już kiedyś takie coś funkcjonowało:
ZACISZE-DW.WILEŃSKI to była dawna linia 119,
ELSNERÓW-PL.HALLERA to była dawna linia 123,
338 na proponowanej trasie też już w przeszłości funkcjonowało,
widzę też propozycję powrotu 128 na dawnej trasie tylko nieco skróconej.

oglądałeś stare plany Warszawy ?
.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 wrz 2008, 17:55

Było, było. A potem przez kilkanaście lat to psuto...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 wrz 2008, 18:41

Niby nie było Polityki Transportowej na papierze, ale za to układ komunikacyjny był przejrzysty, w niektórych miejscach wręcz modelowy. Teraz mamy piękne dokumenty strategiczne, a jak daleką drogę do tego.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 20:12

Mieszkańców na auta nie było stać, a zamordyzm ograniczał pieniactwo - demokracja ma swoje wady.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 13 wrz 2008, 21:11

Oto i kompleksowy projekt (a w zasadzie zlepek różnych pomysłów, na które wpadłem wcześniej lub później):

E-3 – kasacja

Włączenie w linię 500 w celu poprawy regularności kursów w relacji Bródno – metro.

118 – BRÓDNO WSCHODNIE – św. Wincentego (powrót: Malborska) - Kondratowicza - Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Bazyliańska - Wysockiego – Toruńska – Most Grota-Roweckiego – Wybrzeże Gdyńskie - Karowa (powrót: Nowy Zjazd) – Dobra – Solec – Ludna – Książęca – Plac Trzech Krzyży – al. Ujazdowskie – al. Szucha – Boya-Żeleńskiego – Waryńskiego - Puławska – Malczewskiego – Joliot-Curie – Woronicza – Spartańska – SPARTAŃSKA

Skierowanie w intensywnie rozbudowujący się rejon Bródna – nowo-wybudowane osiedla pomiędzy Laskiem Bródnowskim, a Malborską i Kondratowicza, gdzie zasiedlanie ma się rozpocząć w ciągu najbliższych tygodni. Wzmocnienie linii w relacji Bródno - Powiśle po wycofaniu z Bródna 506, przejęcie Mokotowskiego odcinka linii 122.

126 – kasacja

Włączenie w linię 156, przejęcie relacji Marcelin – Nowe Bródno przez linię 176.

127 – NOWE WŁOCHY - … Al. Jerozolimskie – Bracka (powrót: Nowy Świat) - PLAC TRZECH KRZYŻY

Skrócenie trasy w celu redukcji opóźnień. Przejęcie północnej części trasy przez linię 195, a w relacji ścisłe centrum – Bródno przez metro i 500 lub linie tramwajowe

138 – BOKSERSKA- … - Naczelnikowska – księcia Ziemowita – księżnej Anny – Zabraniecka – Utrata – Zabraniecka – UTRATA-SKŁAD

Przejęcie odcinka trasy linii 307, objęcie obsługą linii większego obszaru terenów przemysłowych Targówka Fabrycznego.

140 – kasacja

Przejęcie relacji Targówek Fabryczny – Targówek Mieszkaniowy przez linię 176, a relacji Targówek Mieszkaniowy – CH Marki przez linię 210

156 - ZAJEZDNIA STALOWA – Stalowa – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – Trocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Rembielińska – Annopol – Odlewnicza – Marywilska – Płochocińska – Modlińska – Mehoffera – Światowida – NOWODWORY

Wycofanie z odcinka, pokrywającego linię metra, połączenie z linią 126 i skierowanie na Nowodwory.

170 – ELSNERÓW - … - CHOMICZÓWKA

Utrzymanie trasy skróconej przez wszystkie dni tygodnia, realizacja weekendowych kursów z Powązek i Chomiczówki na Cm. Północny przez linię 400.

176 - CHOSZCZÓWKA – … – Marywilska – Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Budowlana – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – Rzeczna – księcia Ziemowita – Rybieńska – Zabraniecka – Utrata – Zabraniecka – UTRATA-SKŁAD

Wycofanie z korkogennego, a zarazem dublującego linie tramwajowe odcinka trasy, skierowanie alternatywną wobec 156, dotychczasową trasą 202 - z Nowego Bródna obok bramy wschodniej i głównej Cm. Bródnowskiego na Targówek. Przejęcie trasy linii 140 w relacji Targówek Mieszkaniowy – Targówek Fabryczny. Skomunikowanie większości osiedli Dzielnicy Targówek jedną linią.

195 – NATOLIN PŁN. - … - Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Bonifraterska – Międzyparkowa (powrót: Zakroczymska – Muranowska) – Słomińskiego – Most Gdański – Starzyńskiego – św. Wincentego – Kondratowicza – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka – Krasnobrodzka – BRÓDNO-PODGRODZIE

Skierowanie linii dotychczasową trasą 127, poprawa dojazdu z Bródna na Trakt Królewski.

202 – kasacja

Przejęcie jedynego sensownego odcinka trasy przez linię 176.

210 - CH MARKI – Radzymińska – Młodzieńcza – Codzienna – Rolanda – Gilarska – Samarytanka – Korzona – Trocka – Pratulińska – Handlowa – Kołowa – św. Wincentego – Odrowąża – Pożarowa – PKP PRAGA

Uruchomienie linii lokalnej obsługującej dotąd nie realizowane w sposób bezpośredni relacje: CH Marki centralne i zachodnie Zacisze, Targówek Mieszkaniowy – Zespół Szkół przy Odroważa 75, a także poprawiającej wewnętrzne skomunikowanie całej dzielnicy.

307 – kasacja linii

Przejęcie północnej części trasy przez linię 312, a południowej przez linię 138.

312 – ZACISZE – Codzienna – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – DW. WILEŃSKI

Uruchomienie linii z połączenia 307 i 390, w celu zachowania regularnego i częstego taktu w al. Solidarności i Radzymińskiej.

390 – kasacja

Przejęcie trasy przez linię 312.

400 – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. – Wóycickiego – Palisadowa – Opłotek – Wólczyńska – Conrada – Kochanowskiego – Rudnickiego (powrót: Maczka – al. Reymonta) – Maczka – Powązkowska – Okopowa – Słomińskiego – Most Gdański – Starzyńskiego – św. Wincentego – Budowlana (powrót: Chodecka – Kondratowicza – św. Wincentego) – CM. BRÓDNOWSKI-BRAMA PŁN.

Przystanki: CM. BRÓDNOWSKI BRAMA PŁN. (obecnie BALKONOWA), SZPITAL BRODNÓWSKI (>), TARGÓWEK-RATUSZ (>), ŻUROMIŃSKA (NŻ>), CM. BRÓDNOWSKI-BRAMA GŁ. (obecnie CM. BRODNOWSKI), RONDO ŻABA, DW. GDAŃSKI, POWĄZKOWSKA, POWĄZKI-BRAMA IV, ELBLĄSKA, POWĄZKI-CM. WOJSKOWY, CONRADA, CHOMICZÓWKA, KWITNĄCA, BOGUSŁAWSKIEGO, CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ.

Uruchomienie całorocznej weekendowej linii cmentarnej, wspomagającej linię 500, komunikującej ze sobą w sposób bezpośredni trzy największe warszawskie cmentarze i umożliwiającej szybki dojazd z nich do metra.

500 – BRÓDNO PODGRODZIE – Krasnobrodzka – Chodecka – Kondratowicza – św. Wincentego – Starzyńskiego – Most Gdański – Słomińskiego – RONDO „RADOSŁAWA”

Przystanki: BRÓDNO-PODGRODZIE, ŁOJEWSKA, SZPITAL BRÓDNOWSKI, TARGÓWEK-RATUSZ, ŻUROMIŃSKA, CM. BRÓDNOWSKI-BRAMA GŁ.* (obecnie CM. BRÓDNOWSKI), RONDO ŻABA, DW. GDAŃSKI, RONDO „RADOSŁAWA”

* - tylko w soboty i święta)

Wycofanie z korkogennego odcinka trasy i połączenie z linią E-3 dla uzyskania lepszej częstotliwości kursowania.

506 – OS. GÓRCZEWSKA - … - Dobra (powrót: Nowy Zjazd, Wybrzeże Gdyńskie, Karowa) – MARIENSZTAT

Skrócenie trasy. Przejęcie relacji Powiśle – Bródno przez wzmocnione 118.

526 – TARGÓWEK – Trocka – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – Starzyńskiego – Most Gdański – Słomińskiego – Okopowa – Powązkowska – Maczka – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

Przystanki: jak obecne 406

Przekształcenie z linii okresowej 406 w celu poprawy dojazdu mieszkańców Targówka do metra.

Zmiany towarzyszące:

101 – kasacja

Przejęcie większości trasy przez linię 166.

107 – RAKOWIECKA-KOŚCIÓŁ – Rakowiecka (powrót: Al. Niepodległości – Boboli) – Kazimierzowska (powrót: Narbutta – Wiśniowa) – Krasickiego – Woronicza - … - URSYNÓW PŁN.

Racjonalizacja trasy i przejęcie mokotowskiego odcinka trasy linii 118.

108 – METRO WILANOWSKA - … - Czerniakowska – Łazienkowska – Piękna – Krucza – Al. Jerozolimskie – Marszałkowska – Nowolipki – Smocza – Anielewicza – ESPERANTO

Skierowanie na Muranów dotychczasową trasą 107.

122 STARE BEMOWO - … - Krasińskiego - Plac Wilsona – Mickiewicza – Potocka – Gwiaździsta – GWIAŹDZISTA

W związku z wydłużeniem trasy metra na Bielany skrócenie linii 122 i zastąpienie jej mokotowskiego odcinka przez linię 118.

166 – KABATY-STP - … - Ludna – Wioślarska – Most Poniatowskiego – al. Poniatowskiego – al. Zieleniecka – Grochowska (powrót: Zamoyskiego – zawrotka – Zamoyskiego) – Lubelska – DW. WSCHODNI /LUBELSKA/

Przejęcie relacji Powiśle – Kamionek realizowanej dotychczas przez linię 101.

E-6 – kasacja

Włączenie w linię 506.


Z kasacji linii E-3, E-6, 101, 126, 140, 202, 307, 390, 406 odzyskane:

37dA, 13c, 36dB // 13c

Pula brygad przed zmianami:

53dA, 104c/m, 53dB // 93c/m

Pula brygad po zmianach (wykorzystane):

50dA, 95c/m, 37dB // 94c/m

Częstotliwości i wykaz brygad po zmianach:

Kod: Zaznacz cały

118 12A/20/15B//20    5dA, 7c, 3dB 1m // 7c, 1m
127 15A/15/15B//20    1dA, 6c, 1dB // 4c
156 15A/20/15B//20    3dA, 8c, 3dB // 6c, 2m
170 20A/20/20B//20    6c // 5c, 1m
176 15A/20/15B//30    1dA, 6c, 1dB, 1m // 4c, 1m
195 12A/15/12B//15    3dA, 14c, 3dB, 1m // 13c, 2m
210 20A/30/20B//30    1dA, 3c, 1dB // 3c
312 5A/--/7.5B//--    10dA, 8dB // --
400 --/--/--//20      -- // 5m
500 5A/7.5/5B//10     4dA, 8c, 4dB // 5c, 1m
506 7.5A/20/10B//20   9dA, 5c, 5dB // 5c
526 6A/15/10B//20     6dA, 7c, 4dB / 5c, 1m

107 20A/20/20B//30    4c, 1m // 4c, 1m
108 20A/20/20B//20    5c, 1m // 5c, 1m
122 10A/20/15B//20    4dA, 5c, 1dB// 5c
166 15A/20/15B//20    3dA, 7c, 3dB // 6c, 1m
c - całka, dA - dodatek poranny, dB - dodatek popołudniowy, m - maraton

Ponadto zwiększenie częstotliwości linii 112 – wg założeń ZTM.


Zmiany nazw zespołów przystankowych:

CM. BRÓDNOWSKI na CM. BRÓDNOWSKI-BRAMA GŁ.
BALKONOWA na CM. BRÓDNOWSKI-BRAMA PŁN.
BUDOWLANA na CM. BRÓDNOWSKI-BRAMA ZACH.

Przygotowanie infrastruktury komunikacyjnej:

Budowa miejsca postojowego dla krańca BRÓDNO WSCHODNIE (zatoka w kryterium lub pętla w pobliżu ulic św. Wincentego/Malborska/Głębocka) w celu poprawy obsługi nowych osiedli pomiędzy ul. Kondratowicza, a Laskiem Bródnowskim.

Budowa wysepek przystankowych pod przystanki:

- CZERWIŃSKA 01 i 02 – w ul. Codziennej, na wysokości ul. Czerwińskiej
- KANAŁ BRÓDNOWSKI 01 i 02 - w ul. Rolanda, na wysokości Kanału Bródnowskiego
- KORZONA 01 i 02 – w ul. Samarytanka, pomiędzy ul. Gilarską, a ul. Korzona
- KOWALSKIEGO 01 i 02 w ul. Malborskiej, na wysokości ul. Kowalskiego
- OSIEDLE TIVOLI 01 i 02 w ul. Św. Wincentego pomiędzy Malborską, a Kondratowicza
- ROLANDA 03 – w ul. Rolanda, za ul. Gilarską
- ZACISZE 03, 04 – w ul. Codziennej pomiędzy pętlą ZACISZE, a ul. Rolanda[/color]
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 13 wrz 2008, 21:18

Tak na szybko...
ZaciszaniN pisze:127 – NOWE WŁOCHY - … Al. Jerozolimskie – Bracka (powrót: Nowy Świat) - PLAC TRZECH KRZYŻY

127 skierowałbym na Mariensztat. Widzę, że zabierasz 118 ze Śródmieścia tzn. rejonu ścisłego centrum więc 127 z Powiśla w aleje byłoby całkiem sensowne :smile:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 13 wrz 2008, 21:21

Może nie jest to najważniejszą częścią projektu, ale... 107 jest masowo użytkowane przez pasażerów z ciągu Chełmska-Dolna w charakterze dojazdu do <M> Racławicka (przez kilka miesięcy sam korzystałem z tego połączenia także wiem co mówię - do SU10 ciężko się było wbić) a ty pozbawiasz ich bezpośredniego dojazdu. Ta relacja wymaga wzmacniania, nie likwidacji.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 13 wrz 2008, 21:28

ZaciszaniN pisze:506 – OS. GÓRCZEWSKA - … - Dobra (powrót: Nowy Zjazd, Wybrzeże Gdyńskie, Karowa) – MARIENSZTAT
mi tam by bardziej odpowiadało połączenie 506 z 125 w bardzo silne 506 ;-) czyli: Os.Górczewska-do Powiśla po trasie 506 a później do Międzylesia po trasie 125...oczywiście kasacja 125 :D

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 13 wrz 2008, 21:29

@ voviak
dokladnie!
totalnie zaniedbana relacja z calkiem sporym potencjalem.
W wakacje w miedzyszczycie (!) 107 jezdzilo chelmska zapelnione w kazdym kursie (3 dni obserwacji).

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 13 wrz 2008, 21:32

195 pisze:
ZaciszaniN pisze:506 – OS. GÓRCZEWSKA - … - Dobra (powrót: Nowy Zjazd, Wybrzeże Gdyńskie, Karowa) – MARIENSZTAT
mi tam by bardziej odpowiadało połączenie 506 z 125 w bardzo silne 506 ;-) czyli: Os.Górczewska-do Powiśla po trasie 506 a później do Międzylesia po trasie 125...oczywiście kasacja 125 :D
Nie =; Zasadniczo 125 też nadaje się do pocięcia i skrócenia do Powiśla. Propozycja ZaciszaniNa w kwestii 506 jest bardzo dobra. Chociaż ja zacząłbym się martwić o pojemność pętli na Mariensztacie. Jednakże zawsze można spróbować wprowadzić kryterium Lipowa, Browarna, Karowa i przystanki na Dobrej wzdłuż parku :idea:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ