Komunikacja na Łuku Siekierkowskim

Moderator: Wiliam

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 19 mar 2021, 14:45

Glonojad pisze:
17 mar 2021, 14:15
wincenty pisze:
17 mar 2021, 12:45
Podczas wczorajszego spaceru nową arterią Batalionu AK Bałtyk odkryłem dwie nowe wiaty przystankowe - przy Al. Polski Walczącej i Bluszczańskiej. Wiadomo może pod jaką linię zostały postawione?
Niewykluczone, że w celu postawienia gdzie indziej, gdy tylko skończy się gwarancja :p
To po kiego grzyba je w ogóle stawiać? Ta przy Bluszczańskiej jest normalnie przy krawędzi jezdni, ta przed Polski Walczącej na środku, tak jak przystanki dla 168 na tej drugiej arterii.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 mar 2021, 14:52

wincenty pisze:
19 mar 2021, 14:45

To po kiego grzyba je w ogóle stawiać?
Bo były wpisane do przetargu w komplecie z nową drogą? ;)

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 mar 2021, 7:03

Glonojad pisze:
17 mar 2021, 14:15
wincenty pisze:
17 mar 2021, 12:45
Podczas wczorajszego spaceru nową arterią Batalionu AK Bałtyk odkryłem dwie nowe wiaty przystankowe - przy Al. Polski Walczącej i Bluszczańskiej. Wiadomo może pod jaką linię zostały postawione?
Niewykluczone, że w celu postawienia gdzie indziej, gdy tylko skończy się gwarancja :p
Gwarancja na skrzyżowaniu Zgrupowania AK Kampinos i Encyklopedycznej chyba jest dożywotnia bo wiaty na przystankach tramwajowych DLA WYSIADAJĄCYCH stoją dalej.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 20 kwie 2021, 22:12

Patrząc na postępującą rozbudowę osiedli Budimexu i istniejącą już infrastrukturę drogową (i przystankową:) wydaje się, że kwestią czasu (a najpewniej po zakończeniu obostrzeń pandemicznych w szkołach i zakładach pracy) jest uruchomienie czegoś na kształt 368. Wozy 12-metrowe powinny się zmieścić na końcu aktualnego odcinka Batalionu Bałtyk, by tam na wysokości Bluszczańskiej zawracać. Taka szczytówka mogła by iść śladem 168 do Rakowieckiej - pozostaje wolny przystanek między Akacjową a Fałata. A w przyszłości, gdy dociągną Batalionu Bałtyk do Bartyckiej, można by zmienić trasę tego 368 na kryterium Czerniakowska- Bartycka - Batalionu Bałtyk- Polski Walczącej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 kwie 2021, 22:54

Aj tam... Bo ta Rakowiecka taka atrakcyjna. To 331 potrzeba.

wincenty
Posty: 1311
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 21 kwie 2021, 14:01

TGM pisze:
20 kwie 2021, 22:54
Aj tam... Bo ta Rakowiecka taka atrakcyjna. To 331 potrzeba.
Rakowiecka jako krańcówka, bo wiadomo że chodzi o możliwości przesiadkowe do autobusów przy Czerniakowskiej i Belwederskiej, tramwajów na Puławskiej i w Al. Niepodległości oraz metra przy tej ostatniej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27358
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 kwie 2021, 14:09

TGM pisze:
20 kwie 2021, 22:54
Aj tam... Bo ta Rakowiecka taka atrakcyjna. To 331 potrzeba.
Przez Idzikowskiego czy Dolną? ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 kwie 2021, 19:25

Emyl pisze:
18 mar 2021, 13:37
To ten tramwaj będzie w jezdni, czy jak?
Ostatnia koncepcja, którą widziałem w wersji z tramwajem, zakładała że tramwaj będzie wydzielony częściowo organizacją ruchu, a częściowo - fizycznie. Chodziło o to, że rzekomo jezdnia jednokierunkowa, jednopasowa może mieć nie mniej, niż 4,5 metra, a na przekró 2x4,5m + tramwaj miejsca tam nie było. W związku z tym przestrzeń pomiędzy krawędzią pasa rucuh a zewnętrzną szyną miała być zabudowana, ale wyłaczona z ruchu kołowego (sens logiczny: możliwość ominięcia aut przez karetkę czy psi patrol) a międzyszynie i międzytorze - trawiaste.

Ale to było eony temu i tak wymagałoby uzyskania odstępstwa, więc ja bym to obecnie projektował w układzie 2 x (pas rowerowy+pas ruchu) + tramwaj w osi, wydzielony, kosztem likwidacji (dopiero co wybudowanych) wydzielonych dróg rowerowych.

Inna sprawa, że jesli stacja M3 zostanie zafiksowana w rejonie węzła trasy Siekierkowskiej z APW, to ucieczka przed nią w stronę Bartyckiej w tym miejscu sens ma niewielki i raczej trzeba by pójść w stronę wariantu z przebiegiem prosto do EC Siekierki (a realniej - z terminalem nad stacją metra).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 24 kwie 2021, 19:46

Cytujesz powieść science-fiction?

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 25 kwie 2021, 8:16

Glon się jeszcze łudzi, że w tym mieście będą rozbudowywać sieć tramwajową.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 kwie 2021, 9:06

Oni łudzą się, że trasa na Wilanów powstanie do 2023.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 kwie 2021, 13:32

Było pytanie o założenia planistyczne, to na nie odpowiedziałem.
Os0 pisze:
25 kwie 2021, 8:16
Glon się jeszcze łudzi, że w tym mieście będą rozbudowywać sieć tramwajową.
Póki co się rozbudowuje. Bez wątpienia można mieć zastrzeżenia co do tempa tej rozbudowy, ale rozbudowa jest faktem. Obecnie kończy się budować Winnica, na początku budowy jest tunel pod dworcem Zachodnim realizowany w ramach wspólnego z PKP przetargu, podpisana jest także umowa na Gagarina (decyzje administracyjne się toczą - jest już decyzja lokalizacyjna, jest procedowany proejkt). W toku są prztargi na budowę zajezdni i trasy na Kasprzaka, wieć rozwój, choć powolny, jest ciągły.

Natomiast dawno przestałem się łudzić, że rozwój sieci tramwajowej jest wysoko na liście priorytetów władz miasta - nie, nie jest.
Flash8222 pisze:
25 kwie 2021, 9:06
Oni łudzą się, że trasa na Wilanów powstanie do 2023.
Technicznie jest to wciąż wykonalne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ