Kursy skrócone (i wariantowe) linii całodziennych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 wrz 2009, 13:16

MisiekK pisze:
drapka pisze:Zatrzymać oczywiście się da, ale trzeba pamiętać o bezpieczeństwie pasażerów w wozie i pomysleć o tym, czy przypadkiem pojazdowi jadącemu z tyłu też wystarczy te 5-6 metrów. Przy 50 km/h te 6 metrów przejeżdża się w pól sekundy, a trzeba pamiętać o czasie reakcji i pasażera, i kierowcy.
Trzeba stać na początku zatoczki a nie na końcu.
zależy gdzie jest wiata / słupek / ławka...
drapka pisze:Do podjęcia decyzji 5-6 metrów wystarcza, ale do zatrzymania autobusu już nie, jeżeli chodzi o przystanki nż. :)
wniosek z tego taki, że najlepiej zatrzymywać każdy autobus, a potem co najwyżej machać, że się pomyliło :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 wrz 2009, 13:22

Ja bym podjechał czymkolwiek do przystanku, który nie będzie na żądanie i z machaniem dał se spokój. :P

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 wrz 2009, 13:37

Obserwując zachowanie pasażerów dotyczące kursów skróconych na 162 zauważyłem, że jeśli ktoś "przez pomyłkę" wsiądzie w skrócony na PIOTRA SKARGI to jedzie powiedzmy jeden przystanek tępo przyglądając się pustce w miejscu, gdzie powinna się znajdować druga deska boczna, następnie wysiada na przystaneczku AL. SOLIDARNOŚCI i czeka na normalny kurs, po czym wsiada w taki autobus i dojeżdża np. tylko do Tamki albo nawet tylko do Stadionu. Zombi... czy wadliwe oznakowanie? :-s
No ja jednak myślę, że za "pierwszym razem" zdecydowanie jest to wina braku oznakowania w drugim członie, ale potem to już pasażer mógłby zacząć się orientować o co chodzi w tych kursach skróconych/zjazdowych.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 wrz 2009, 13:39

reserved pisze:Ja bym podjechał czymkolwiek do przystanku, który nie będzie na żądanie i z machaniem dał se spokój. :P
gorzej jak to coś jedzie inną trasą...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 wrz 2009, 13:42

gorzej jak to coś jedzie inną trasą...
Patrz 120 i jego oberek przez Bródno.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 14 wrz 2009, 19:58

Pewnie znajdzie ten pomysł grono licznych przeciwników, ale uważam, że tablice zjazdowe i skrócone powinny być zakładane dwie, a nie jedna =;

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 14 wrz 2009, 20:04

święta racja =D>

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 wrz 2009, 20:09

MisiekK pisze:Wystarczy bez problemu.
Zapraszam na DK17 - zobaczymy, czy machając po tym, jak Cię minie autobus, wsiądziesz do niego.

Załóżmy hipotetycznie: Autobus jest w odległości 5 metrów od Ciebie, a Ty stoisz na ukosie natarcia zatoczki, która ma 25 metrów długości. Dostrzegasz podpis i go czytasz. Przeczytaną informację przetwarzasz w głowie i analizujesz, czy nim dojedziesz do celu podróży. Załóżmy, że tak, więc wyciągasz rękę i dajesz znać kierowcy, że wsiadasz. Z tym, że minęła co najmniej sekunda czasu reakcji, a więc autobus się z Tobą zrównał. I w tym momencie kierowca albo Cię zauważy, gwałtownie zahamuje, a Ty lecisz do przystanku, albo wdychasz spaliny i rozkoszujesz się perspektywą oczekiwania na nastepny kurs...
I to ma być zachęcanie ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej? Takie coś jest dobre tam, gdzie pasażer jest "towarem" niechcianym, a nie tam, gdzie komunikacja miejska ma konkurować z transportem indywidualnym...
MisiekK pisze:Trzeba stać na początku zatoczki a nie na końcu.
Proponuję wymalowac na przystankach dodatkowe linie, z napisem "TU STAĆ!" (swoją drogą, to myślałem, że przystanek poznaje się po słupku z odpowiednim znakiem, a nie po zatoczce, ale może się nie znam)... ](*,)
Nie wspominam o tym, że jak się stoi na początku zatoczki i się zacznie machać, to kierowca nie ma szansy zatrzymać się w zatoczce. I to zakładając, że się zacznie machac, jak znajduje się około 8 metrów przed Tobą.
MisiekK pisze:Czemu? Wsiadając w kurs skrócony może się dalej przesiąść do jadącego dalej.
Tracąc czas na dojście na przystanek i oczekując na kolejny kurs. Zaiste, miła perspektywa, aż chce się jechać.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 16 wrz 2009, 1:14

Ja jestem zdanie, że gapiostwo pasażera to jest tylko jego sprawa.
("Za gapowe się płaci")

A czy 03x/517a realizują przejazd URSUS NIEDŹWIADEK - PL. ZAWISZY jako wariant czy jako zjazd płatny ?

Łukasz
Posty: 10558
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2009, 16:23

NR pisze:Ja jestem zdanie, że gapiostwo pasażera to jest tylko jego sprawa.
("Za gapowe się płaci")

A czy 03x/517a realizują przejazd URSUS NIEDŹWIADEK - PL. ZAWISZY jako wariant czy jako zjazd płatny ?
Wyjazd tylko po to, żeby zjechać do zajezdni :>?

Mam nadzieję, że na 160 będą f-ki do Feminy.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6928
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 wrz 2009, 16:28

Mam nadzieję, że na 160 będą f-ki do Feminy.
a ja mam nadzieję, że ZTM zmieni nazwę na PKS ;P

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 wrz 2009, 16:40

Wolfchen pisze:Zapraszam na DK17 - zobaczymy, czy machając po tym, jak Cię minie autobus, wsiądziesz do niego.
Co to jest DK17?
Wolfchen pisze:Załóżmy hipotetycznie: Autobus jest w odległości 5 metrów od Ciebie, a Ty stoisz na ukosie natarcia zatoczki, która ma 25 metrów długości. Dostrzegasz podpis i go czytasz. Przeczytaną informację przetwarzasz w głowie i analizujesz, czy nim dojedziesz do celu podróży. Załóżmy, że tak, więc wyciągasz rękę i dajesz znać kierowcy, że wsiadasz. Z tym, że minęła co najmniej sekunda czasu reakcji, a więc autobus się z Tobą zrównał. I w tym momencie kierowca albo Cię zauważy, gwałtownie zahamuje, a Ty lecisz do przystanku, albo wdychasz spaliny i rozkoszujesz się perspektywą oczekiwania na nastepny kurs...
Nie wiem. Chyba jestem zbyt mocno przystosowany do życia w mieście i radzenia sobie, że nie rozumiem takich wyimaginowanych problemów.
Wolfchen pisze:Tracąc czas na dojście na przystanek i oczekując na kolejny kurs. Zaiste, miła perspektywa, aż chce się jechać.
Zaraz.... A gdzie będziesz dochodził? Kurs pełny odjeżdża z tego samego miejsca gdzie wysiadłeś ze skróconego???
NR pisze:A czy 03x/517a realizują przejazd URSUS NIEDŹWIADEK - PL. ZAWISZY jako wariant czy jako zjazd płatny ?
Jeśli pobiera pasażerów to tak.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 16 wrz 2009, 16:49

MisiekK pisze:Nie wiem. Chyba jestem zbyt mocno przystosowany do życia w mieście i radzenia sobie, że nie rozumiem takich wyimaginowanych problemów.
Jednak jak widzisz nie wszyscy są tak idealni i ktoś ma problemy.
MisiekK pisze:Zaraz.... A gdzie będziesz dochodził? Kurs pełny odjeżdża z tego samego miejsca gdzie wysiadłeś ze skróconego???
O ile nie skręca gdzieś w bok.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 wrz 2009, 16:57

MisiekK pisze:Co to jest DK17?
Droga Krajowa nr 17, czyli Szosa Lubelska...
MisiekK pisze:Nie wiem. Chyba jestem zbyt mocno przystosowany do życia w mieście i radzenia sobie, że nie rozumiem takich wyimaginowanych problemów.
Ja chyba wolę samochód. I nie jest to wyimaginowany problem; nie każdy jest dalekowidzem.
MisiekK pisze:Zaraz.... A gdzie będziesz dochodził? Kurs pełny odjeżdża z tego samego miejsca gdzie wysiadłeś ze skróconego???
Czy kurs skrócony ma zawsze ostatni przystanek tam, gdzie pełny kurs w danym kierunku?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7664
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 16 wrz 2009, 16:59

Tm pisze:Jednak jak widzisz nie wszyscy są tak idealni i ktoś ma problemy.
Mieszkańcy są przystosowani - nie róbmy z siebie ofiar.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

ODPOWIEDZ