Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lut 2020, 13:37

Bo 142 już ma numer 142, a 521 po uzwykleniu potrzebuje nowego numeru.
Rodziny linii (140+240+340, 150+250+750) są ok jak daje się je zrobić, ale nie na siłę. 709+209+809 jest spoko. Ostatnio zwiało mi 709 (odjechał bez podjechania na przystanek) i zanim sprawdziłem, czy i które z 715, 727, 739 jedzie w okolice Starej Iwicznej to już zebrało się na kolejny odjazd 709.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 lut 2020, 14:25

727 powinno jechać. I może 739, jeżeli pasuje tylko do przystanku "Mysiadło".

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8267
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 21 lut 2020, 15:18

Lukasz436 pisze:
20 lut 2020, 9:45
Nowy układ tras na Zielonym Ursynowie:
209 – URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Baletowa – DAWIDY (nowa pętla autobusowa),
239 – URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Poleczki – (powrót: Poleczki – Puławska – Romera – Herbsta) – Taneczna – Krasnowolska – KRASNOWOLA,
715 – URSYNÓW PŁN. – Bartoka – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Karczunkowska – Zgorzała: Dawidowska – Zamienie: Dawidowska – Starzyńskiego – Dawidy Bankowe: Starzyńskiego – Warszawska – … – P+R AL. KRAKOWSKA,
737 – URSYNÓW PŁN. – Bartoka – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Karczunkowska – Zgorzała: Postępu – … – CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD.
809 - URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Baletowa – Dawidy Bankowe: Starzyńskiego – Zamienie: – Starzyńskiego – Dawidowska – Zgorzała: Dawidowska – Karczunkowska – PKP JEZIORKI
Emyl pisze:
20 lut 2020, 10:55
Says who?
Wygląda na to, że informacja pochodziła z oficjalnego pisma ZTM do UD, bo o sprawie napisał lokalny portal:
https://www.haloursynow.pl/artykuly/szy ... M_yC2AgerA

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 21 lut 2020, 15:23

michael112 pisze:
21 lut 2020, 12:02
Chociaż mamy w historii przypadki, kiedy historyczny numer wylądował w zupełnie innej części miasta, a potem został zlikwidowany. W międzyczasie stare połączenie wróciło pod innym numerem i aż się prosi żeby to posprzątać. Książkowe przykłady to: 113 (z Wawra przeniesione do Grot, w międzyczasie w starej relacji powstało 142; nie wiem czemu ludzie uparcie widzą te 113 jako numer dla ew. uzwyklonego 521 zamiast dla obecnego 142), czy 144 (z Mokotowa na Tarchomin, w międzyczasie powstało 222), albo 137.
A mamy że jego szczytowe wcielenie trafia w ten sam rejon jak 331, jako wspomnienie 131 na trasie do Dąbrówki

pietia
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 21 lut 2020, 21:04

331 to chyba wróciło przede wszystkim jako wspomnienie po starym 331, które w czasach 131 do Dąbrówki (a nawet dłużej) kursowało z Wilanowskiej do ówczesnej Fabryki Domów na Poleczki

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 24 lut 2020, 10:14

Lukasz436 pisze:
21 lut 2020, 10:31
Przed chwilą miałem okazję jechać 339 (Wilanowska - Kabaty 8:38). Do Wilanowa kilka osób. Od Wilanowa 2 osoby - na żadnym przystanku do Rosoła się nie zatrzymywał.
Widzę że po feriach zostaje już 40/--/--.
Pytanie jaki jest sens utrzymywania tego mega dziada.
Linia ma dziadowską frekwencję bo ma dziadowską częstotliwość.
Jakoś inne połączenia poprzecznie międzydzielnicowe potrafią pracować, niektóre nawet na granicy przepustowości, a tu ludzie się nie przyzwyczaili do połączenia z Wilanowa przez Kabaty, bo przy częstotliwości przekraczającej dwukrotnie minimum wskazane przez Prof. Podoskiego już w latach 80-tych ubiegłego wieku, po prostu nie mieli do czego.

Z drugiej strony pamiętam początki 401 na Moście Siekierkowskim, które dość długo woziło powietrze, zanim się ludzie nie przyzwyczaili.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

wincenty
Posty: 1309
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 24 lut 2020, 10:27

Piottr pisze:
24 lut 2020, 10:14
Lukasz436 pisze:
21 lut 2020, 10:31
Przed chwilą miałem okazję jechać 339 (Wilanowska - Kabaty 8:38). Do Wilanowa kilka osób. Od Wilanowa 2 osoby - na żadnym przystanku do Rosoła się nie zatrzymywał.
Widzę że po feriach zostaje już 40/--/--.
Pytanie jaki jest sens utrzymywania tego mega dziada.
Linia ma dziadowską frekwencję bo ma dziadowską częstotliwość.
Jakoś inne połączenia poprzecznie międzydzielnicowe potrafią pracować, niektóre nawet na granicy przepustowości, a tu ludzie się nie przyzwyczaili do połączenia z Wilanowa przez Kabaty, bo przy częstotliwości przekraczającej dwukrotnie minimum wskazane przez Prof. Podoskiego już w latach 80-tych ubiegłego wieku, po prostu nie mieli do czego.

Z drugiej strony pamiętam początki 401 na Moście Siekierkowskim, które dość długo woziło powietrze, zanim się ludzie nie przyzwyczaili.
Dziadowska częstotliwość i betonowy korek w dół w Al. Wilanowskiej po południu to przyczyny tak słabego wykorzystania tej linii.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lut 2020, 10:47

Ale ta promocja 401 polegała na co 10 w szczycie właśnie (i poza chyba też).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 lut 2020, 11:31

10/15 z ikroszczytami porannymi, nigdy więcej nie było.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 24 lut 2020, 11:46

wincenty pisze:
24 lut 2020, 10:27
Dziadowska częstotliwość i betonowy korek w dół w Al. Wilanowskiej po południu to przyczyny tak słabego wykorzystania tej linii.
Tak, o permakorku na Al. Wilanowskiej nie napisałem, ale on rozwala rozkład każdej linii jadącej tamtędy. Raz widziałem 3x 217 jadące jeden za drugim...
Dlatego aby uzdrowić 339 trzeba by je było zakrańcować gdzieś na Wilanowie. (Mnie chodzi po głowie np. połączenie z 323).
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 24 lut 2020, 14:54

Już lepiej żeby jeździło w kółko metro - Powsin - metro, tj. np. prawoskrętnie: M Kabaty - Wąwozowa - Korbońskiego - Drewny - Przyczółkowa - Przekorna - Drewny - Korbońskiego - M Kabaty.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 24 lut 2020, 15:25

KwZ pisze:
24 lut 2020, 14:54
Już lepiej żeby jeździło w kółko metro - Powsin - metro, tj. np. prawoskrętnie: M Kabaty - Wąwozowa - Korbońskiego - Drewny - Przyczółkowa - Przekorna - Drewny - Korbońskiego - M Kabaty.
Do Powsina są 7xx co 10 minut w szczycie. 339 powinno jeździć właśnie w okolice Miasteczka i Pałacu, a nie tylko do Powsina. Bez tej linii konieczna jest przesiadka na Wilanowskiej lub w Powsinie (z obu tych miejsc 139+251 co 20 min, z Powsina też 519 co 30; linii rzadszych nie liczę).

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 24 lut 2020, 15:43

339 nie jest linią dla Powsina. Jest jedynym bezpośrednim komunikacyjnym połączeniem międzydzielnicowym Wilanów - Ursynów.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 lut 2020, 15:58

145 nie jest linią dla Ząbek. Jest jedynym bezpośrednim komunikacyjnym połączeniem międzydzielnicowym Rembertów - Praga-Północ. :term:

Po wielu latach starań napisałeś coś tak niemożebnie kretyńskiego, że pozostaje tylko pogratulować towarzystwa na plonkliście.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mb112
Posty: 927
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 25 lut 2020, 9:43

To może tak dla formalności tylko ;)
Piottr pisze:
24 lut 2020, 15:43
339 nie jest linią dla Powsina. Jest jedynym bezpośrednim komunikacyjnym połączeniem międzydzielnicowym Wilanów - Ursynów.
Nie jest. Bezpośrednimi połączeniami dzielnic Wilanów i Ursynów są też linie 317*, 710, 724, 742, N50*.
* - pas drogowy Doliny Służewieckiej od Wyścigów do Al. Wilanowskiej należy do dzielnicy Ursynów.

fik pisze:
24 lut 2020, 15:58
145 nie jest linią dla Ząbek. Jest jedynym bezpośrednim komunikacyjnym połączeniem międzydzielnicowym Rembertów - Praga-Północ. :term:
Też nie jest, 145 w ogóle nie wjeżdża na teren Pragi Północ. Jedyne bezpośrednie połączenia tych dzielnic to... N21 i N71 :) Bo nawet pociągi nie, bo perony Dw. Wschodniego są już na Pradze Południe ;)

EDIT: a nie sorry, 145 też, pętla Żerań FSO przecież :)

ODPOWIEDZ