Co w dzielnicy Ursynów piszczy
Moderator: Wiliam
339 skrócone do pętli Wilanów od południa zahaczałoby o Wilanów jak 145 o Rembertów: nie baudzo.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Gdyby Piottrowi zależało na połączeniu funkcjonalnie istotnych rejonów obu dzielnic, to by nie gardłował za ważną rolą międzydzielnicową 339, które zahacza o Ursynów jeszcze taksej niż 145 ogarnia Rembertów. Niestety, kolega nie tylko jest do granic obłędu zafiksowany na podziale administracyjnym, ale jeszcze nie ma zielonego pojęcia, jakie granice ma dzielnica, w której mieszka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Przypominam, że Kawęczyn-Wygoda to osiedle dzielnicy Rembertów, więc 145 jak najbardziej zahacza i ogarnia temat
Zauważam, że Powsin jest osiedlem dzielnicy Wilanów, więc 339 Powsin-Ursynów też byłoby ogarnięciem tematu połączenia dzielnic
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Ale 710, 724 oraz 742 skręcają w kierunku Konstancina, a więc omijają Wilanów. Wilanów, jako osiedle, jako historyczne miejsce noszące tą nazwę od czasu powstania Pałacu, a nie jako dzielnicę administracyjną, obejmującą również swoim zakresem Powsin, Zawady i Kępę Latoszkową.
Sąsiedni Mokotów (jako jednostka administracyjna) obejmuje również Sielce, Sadybę, Służew, Wierzbno a nawet Siekierki i Augustówkę, ale obawiam się, że nikt, to jedzie na Sadybę, czy na Siekierki nie mówi "jadę na Mokotów". (Chyba że świeżo przyjezdny...)
W taki sam sposób autobus który jedzie przez Powsin, nie jedzie "Na Wilanów".
To, to już jest naciąganie, tym bardziej że od Doliny Służewieckiej do miejsca podpisanego na mapie "Ursynów" jest jeszcze jakiś kawałek.
Nie wiem co ma 145 do Wilanowa i Ursynowa.
Nikt nie proponuje skracania "do pętli Wilanów", tylko, jeśli już, to "do Wilanowa". Gdzie linii nie można by było zakrańcować na Branickiego z uwagi na brak lewoskrętu z Al. Wilanowskiej w Rzeczypospolitej, chyba, że jednokierunkowe kryterium uliczne Przyczółkowa - Branickiego - Rzeczypospolitej - Al. Wilanowska. Wtedy i 323 i linię - kuriozum kursującą raz na dobę 379 można połączyć z 339 zwiększając jej obsadę. Tylko że problematyczne jest skrzyżowanie Przyczółkowa/Vogla/Branickiego.
A jak nie to pozostają pętle Stegny lub Sadyba.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26817
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
379 to nie jest "kuriozum" tylko linia szkolna. Widocznie szkoła rusza o ósmej (są podobno takie bezzmianowe dziwadła w Warszawie) i taki kurs doskonale jej potrzeby zaspokaja.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Widać za głęboka logika tej analogii
Serio, łączenie dzielnicy (bo nie osiedla...) Ursynów z nie za dużym osiedlem Wilanów bezpośrednią linią wg mnie nie ma sensu - za małe potoki, zwłaszcza jeśli na Ursynowie ma zahaczać jedynie o metro Kabaty. Tu zresztą lewoskręt E > S z al. Wilanowskiej w al. Rzeczypospolitej nie ma znaczenia, bo to jest do Miasteczka Wilanów; a Miasteczko samodzielnie też nie zapełni linii w bok, wyszłoby większe kuriozum niż 379.
A opcji z jedną przesiadką jest aż nadto.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27388
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Podsumujmy:
339 nie jest linią dla Powsina, bo jest jedyną linią, która łączy dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów, pomimo tego, że wcale tak nie jest.
Na dodatek inne linie, które łączą dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów nie łączą dzielnicy Wilanów z dzielnicą Ursynów, bo nie zahaczają o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów.
Pomimo tego 339 łączy dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów, bo zahacza o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów i nie ma najmniejszego znaczenia, że nie dociera w ogóle do funkcjonalnego centrum dzielnicy Ursynów.
317, które również zahacza o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów i omija funkcjonalne centrum dzielnicy Ursynów, za to już nie spełnia założeń Wilanowskiej Racji Stanu.
Logiczne, a nawet funkcjonalne.
339 nie jest linią dla Powsina, bo jest jedyną linią, która łączy dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów, pomimo tego, że wcale tak nie jest.
Na dodatek inne linie, które łączą dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów nie łączą dzielnicy Wilanów z dzielnicą Ursynów, bo nie zahaczają o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów.
Pomimo tego 339 łączy dzielnicę Wilanów z dzielnicą Ursynów, bo zahacza o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów i nie ma najmniejszego znaczenia, że nie dociera w ogóle do funkcjonalnego centrum dzielnicy Ursynów.
317, które również zahacza o funkcjonalne centrum dzielnicy Wilanów i omija funkcjonalne centrum dzielnicy Ursynów, za to już nie spełnia założeń Wilanowskiej Racji Stanu.
Logiczne, a nawet funkcjonalne.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Wiesz, wykwitów elokwencji i rozbuchanej do granic możliwości kultury wypowiedzi zacytowanego nie czytuję od przynajmniej trzech lat na tym i na każdym innym forum na którym współwystępuje, tak więc zdziwiło mnie co ma wspólnego 145 z 339.
Ale nawet jeśli by brać analogię, to 145 kursuje jakieś 4 razy częściej niż 339 i w dodatku przez cały tydzień.
Co wprost dowodzi tezy, że 339 kursuje za rzadko
W kontekście tego, że do niedawna były to chyba jedyne sąsiednie dzielnice, które nie posiadały normalnego połączenia drogowego (aż spojrzałem po mapie i nie mam racji, bo drugą taką parą są Włochy i Ursynów, które też nie miały połączenia, do czasu przerzucenia wiaduktu Poleczki), to raczej nie sprzyjało tworzeniu par OD w tej relacji. Ale z drugiej strony, biorąc pod uwagę korek, który rano się tworzy na Orszady w kierunku Ursynowa (raz musiałem tamtędy po coś pojechać i przeżyłem zaskoczenie), jednak potok pomiędzy Miasteczkiem Wilanów a Ursynowem jest niezerowy.KwZ pisze: ↑26 lut 2020, 10:57Serio, łączenie dzielnicy (bo nie osiedla...) Ursynów z nie za dużym osiedlem Wilanów bezpośrednią linią wg mnie nie ma sensu - za małe potoki, zwłaszcza jeśli na Ursynowie ma zahaczać jedynie o metro Kabaty. Tu zresztą lewoskręt E > S z al. Wilanowskiej w al. Rzeczypospolitej nie ma znaczenia, bo to jest do Miasteczka Wilanów; a Miasteczko samodzielnie też nie zapełni linii w bok, wyszłoby większe kuriozum niż 379.
A opcji z jedną przesiadką jest aż nadto.
Tym bardziej, że urbanizacja Ursynowa poszła już w dużo bardziej rozwiniętym kierunku niźli "osiedle-sypialnia" którym na razie jest Nowy Wilanów. Na Ursynowie są na przykład szkoły średnie, kino, kilka centów handlowych, szpital. Czyli cele podróży. Na Nowym Wilanowie mamy mieszkania czyli źródła.
Połączenie Wilanowa do metra "dołem" ma jeszcze jedną niezaprzeczalną przewagę - nie utyka w permakorku na Al. Wilanowskiej. A obecnie poprowadzone 339 w nim utyka, zaprzepaszczając tę zaletę.
Dlatego powinno się wycofać 339 z Dw. Południowego i moim zdaniem połączyć ze 130. Wtedy Twoje obawy, że samo Miasteczko Wilanów nie zapełni linii na Kabaty by jej nie dotyczyły.
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
Moim zdaniem można by zrobić jakoś tak:
- 339+130 ale do Powsina tylko i co 15, nie co 30;
- 519 tylko do Wilanowa co 15;
- 251 tylko do Wilanowa, co 20, skoordynowane z 710 na wspólnym odcinku (poza godzinami szczytu, gdy 710 jest co 20 to nie ma problemu, w godzinach szczytu gdy 710 jest np. 5, 15, 35, 45, to 251 mogłoby być np. 10, 30, 50.
- 164+264 EC Siekierki - Kępa Zawadowska - Kępa Okrzewska - Powsin - Kabaty co 30
- 364 jako wzmocnienie dla 164+264 na odc. Wilanów - Kępa Zawadowska co 30
Główna zaleta to skrócenie 519 i lepsze spożytkowanie części linii kiszących się w korku w Al. Wilanowskiej.
Liczba brygad. Jest:
130: 3
339: 3
251: 3
519: 8
164: 5
264: 1
ogółem: 23
Byłoby:
130: 7
251: 4
519: 6
164: 4 lub 5 (licząc na szybko wychodzi mi jakieś 53 minuty czas przejazdu więc może wystarczyłoby 4 [i pytanie czy to musi jeździć na EC Siekierki rzeczywiście...]
364: 1 lub 2 (nie wiem czy wyrobi się w jedno kółko co 60)
ogółem: 22-24 (czyli może na 0 da radę)
- 339+130 ale do Powsina tylko i co 15, nie co 30;
- 519 tylko do Wilanowa co 15;
- 251 tylko do Wilanowa, co 20, skoordynowane z 710 na wspólnym odcinku (poza godzinami szczytu, gdy 710 jest co 20 to nie ma problemu, w godzinach szczytu gdy 710 jest np. 5, 15, 35, 45, to 251 mogłoby być np. 10, 30, 50.
- 164+264 EC Siekierki - Kępa Zawadowska - Kępa Okrzewska - Powsin - Kabaty co 30
- 364 jako wzmocnienie dla 164+264 na odc. Wilanów - Kępa Zawadowska co 30
Główna zaleta to skrócenie 519 i lepsze spożytkowanie części linii kiszących się w korku w Al. Wilanowskiej.
Liczba brygad. Jest:
130: 3
339: 3
251: 3
519: 8
164: 5
264: 1
ogółem: 23
Byłoby:
130: 7
251: 4
519: 6
164: 4 lub 5 (licząc na szybko wychodzi mi jakieś 53 minuty czas przejazdu więc może wystarczyłoby 4 [i pytanie czy to musi jeździć na EC Siekierki rzeczywiście...]
364: 1 lub 2 (nie wiem czy wyrobi się w jedno kółko co 60)
ogółem: 22-24 (czyli może na 0 da radę)
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06
W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.
Wiem, ale naprawdę czy tam się opłaca ładować cokolwiek więcej w ten korek... Już chyba szybciej jest jechać np. 317 od Metra Służew.
Ale "do Powsina" to od której, że tak zapytam, strony? Od Kabat czy od Mokotowa?
Jeżeli od Mokotowa, to nie rozwiązuje w żaden sposób problemu połączenia pomiędzy Ursynowem a Wilanowem. A wręcz usuwa istniejące połączenie.
Jeżeli od Kabat, to zabierając 519 na co ma się ten biedny pasażer przesiąść?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....
-
- Posty: 5085
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
251 ?.Konied Makevski pisze: ↑26 lut 2020, 14:23W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.