Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderatorzy: Wiliam, person

Konied Makevski
Posty: 109
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Re: Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Post autor: Konied Makevski » 26 lut 2020, 14:23

W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.

mb112
Posty: 489
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2020, 14:25

Wiem, ale naprawdę czy tam się opłaca ładować cokolwiek więcej w ten korek... Już chyba szybciej jest jechać np. 317 od Metra Służew.

Piottr
Posty: 1233
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 lut 2020, 14:37

mb112 pisze:
26 lut 2020, 14:20
Moim zdaniem można by zrobić jakoś tak:
- 339+130 ale do Powsina tylko i co 15, nie co 30;
Ale "do Powsina" to od której, że tak zapytam, strony? Od Kabat czy od Mokotowa?

Jeżeli od Mokotowa, to nie rozwiązuje w żaden sposób problemu połączenia pomiędzy Ursynowem a Wilanowem. A wręcz usuwa istniejące połączenie.
Jeżeli od Kabat, to zabierając 519 na co ma się ten biedny pasażer przesiąść?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Krzysiek_S
Posty: 4924
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 26 lut 2020, 14:45

Konied Makevski pisze:
26 lut 2020, 14:23
W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.
251 ?.

Konied Makevski
Posty: 109
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 26 lut 2020, 14:46

Krzysiek_S pisze:
Konied Makevski pisze:
26 lut 2020, 14:23
W ten sposób połączenie Wilanów - Metro Wilanowska zostawiasz na biednym 139, aktualnie co 40min.
251 ?.
Przecież skrócił je do Wilanowa. Z obecnego trio 139+251+339 zostawił jedynie 139, niczym niewzmocnione.

Krzysiek_S
Posty: 4924
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 26 lut 2020, 14:48

Dobra nie spojrzałem :)

mb112
Posty: 489
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2020, 14:53

339+130 od Mokotowa, trasą 519 i zamiast niego. Wiem, nie ma w ten sposób bezpośredniej linii Kabaty-Powsin-Wilanów, ale twierdziliście wcześniej, że 339 nie cieszy się popularnością.
Można teoretycznie to dać na Kabaty zamiast do Parku Kultury, ale co tam właśnie wtedy ? 164 co 30 tylko ?
Natomiast obstawałbym naprawdę przy obcięciu liczby linii tkwiących w Al. Wilanowskiej.

mb112
Posty: 489
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2020, 14:57

Dobra, po chwili namysłu jednak może lepiej:
130 Rakowiecka - Belwederska - Wilanów - Powsin - Kabaty co 15
164 EC Siekierki - Wilanów - Kępa Zawadowska - Kępa Okrzewska - Park Kultury co 30
a w lecie w weekendy przedłużone 519 z Wilanowa do Parku Kultury i tyle.

michael112
Posty: 1753
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 lut 2020, 15:00

Nie jest tak źle, ale czemu do Parku Kultury cały czas ma jechać dziadowska linia co 30 minut, na dodatek naokoło przez Kępę Okrzeską? Tam by się nadawała linia po prostu z metra Kabaty.
Nie rozumiem też czemu letnie wzmocnienie Powsinowi przysługuje tylko w weekendy (nawet w czasie wakacji).

Ewentualnie, może by tak wydłużyć 317 z Wilanowa do Kabat przez Powsin?

mb112
Posty: 489
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 26 lut 2020, 16:05

Tylko pytanie czy do Parku Kultury faktycznie tak masowo ktokolwiek jeździ na co dzień ?
W weekendy czy w wakacje wiadomo, że tak, ale wtedy może rzeczywiście albo osobna linia z Metra Kabaty albo wydłużenie 519, a w normalny dzień taki jak np. dzisiaj to nie podejrzewam, żeby tam były tłumy więc może wystarczy 164 co 30 (z którego w Powsinie można by było się przesiąść właśnie do 130 chociażby).
Do uszczegółowienia byłaby jeszcze kwestia tras w samym Powsinie, jak to tam najlepiej rozwiązać, żeby przesiadki były najbardziej logiczne.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4778
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 lut 2020, 19:09

Piottr pisze:
26 lut 2020, 12:41
Tym bardziej, że urbanizacja Ursynowa poszła już w dużo bardziej rozwiniętym kierunku niźli "osiedle-sypialnia" którym na razie jest Nowy Wilanów. Na Ursynowie są na przykład szkoły średnie, kino, kilka centów handlowych, szpital. Czyli cele podróży. Na Nowym Wilanowie mamy mieszkania czyli źródła.
A cóż to za herezje! Każdy budynek na MW na parterze to sklepy, usługi czy knajpy. Pracują tam sami miejscowi? Szkoły - są. Co z tego że nie średnie. Nauczycieli nie zatrudniają? Szpital - jest. No tak pewnie "trochę" mniej pacjentów jak do CO :P .Biura - są. Jakieś SPA pewnie... Siłownie... ch. wie co tam jeszcze. Pewnie jakieś przedszkola prywatne. Dlatego nie byłoby źle, gdyby Powsin miał bezpośrednie połączenie z Miasteczkiem. Mają już kilka linii do Wilanowa. Wystarczy, zwłaszcza że się tego skoordynować nie da. W ferie widzę po godz. 17 522 wyjeżdżające z MW, przy Wilanowskiej ci co wsiadają to już przy drzwiach stoją. Dalej jest już pewnie niekomfortowo. No więc to ni jak nie wygląda na osiedle-sypialnię.

Piottr
Posty: 1233
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 26 lut 2020, 19:37

TGM pisze:
26 lut 2020, 19:09
A cóż to za herezje! Każdy budynek na MW na parterze to sklepy, usługi czy knajpy. [...] W ferie widzę po godz. 17 522 wyjeżdżające z MW, przy Wilanowskiej ci co wsiadają to już przy drzwiach stoją. Dalej jest już pewnie niekomfortowo. No więc to ni jak nie wygląda na osiedle-sypialnię.
Herezję odszczekuję woof, woof, bo sam niejednokrotnie korzystam z zaplecza handlowego na Nowym Wilanowie. Domyślnie przyjąłem, że są to punkty zorientowane na obsługę ludności lokalnej, ale dzięki za wyprowadzenie z błędu.
Co tym bardziej oznacza, że taka dzielnica... powinna mieć sensowne całotygodniowe połączenie komunikacją publiczną z dzielnicą sąsiednią. Pomysł zaangażowania w tym celu linii 130 nie jest zły, tylko czy ktoś sensowny z ZTM czytuje to Forum ;-)?
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 81
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 26 lut 2020, 19:57

W kontekście połączenia Wilanowa z Ursynowem to w tegorocznych planach ZMID ma budowę Ciszewskiego, więc 130 wydaje się być idealnym kandydatem do połączenia obu dzielnic. Tylko ta słaba częstotliwość...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4778
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 lut 2020, 20:01

Ze 130 zawsze istnieje obawa, że gdzieś wcześniej w korku utknie... Nawet teraz słyszałem narzeknięcie, że nie dość że raz na pół godziny, to jeszcze niepunktualnie, choć to było przy Dolnej w stronę Puławskiej gdzie tylko po Sobieskiego bus jechał :P . 339 Jakby jechało przez Miasteczko do metro Wilanowska to też kiepsko, bo to wychodzi wydłużony kurs 217. A to tym bardziej na krótki wóz za mało. To chyba pętla Sadyba przez Nałęczowską zostaje. Tworzy się wtedy dodatkowo połączenie Miasteczka z Wisłostradą. Kiepskie, ale zawsze coś.

Autobus Czerwon
Posty: 2588
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 lut 2020, 20:08

Po przedłużonej Ciszewskiego, to powinna pojechać linia z Ursynowa Południowego do Wilanowa. 130 to się co najwyżej nadaje żeby pozyskać stamtąd brygady na nowe połączenie.

ODPOWIEDZ