Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lut 2022, 17:30

Ano właśnie, jest chyba jeszcze koordynacja tego z 715/737, jako linii skręcających z Puławskiej na Ursynów. Dlatego próba pocięcia 209/809/815 do co 60' nie tylko by pogorszyła komunikację na Baletowej, ale jeszcze stworzyła "dziurę" w rozkładzie tej relacji.

Notabene, nie wiem dlaczego 209/239/809/815 skręcają na Ursynów Płd. a 715/737 na Ursynów Płn. zamiast jechać razem? Brak miejsca na pętli?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 lut 2022, 17:37

Ani na jednej pętli ani na drugiej nie ma miejsca. Poza tym 715 i 737 przy okazji obsługują ZP Wiolinowa, dlatego też nie jadą najkrótszą drogą przez Jastrzębowskiego.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lut 2022, 17:40

ashir pisze:
11 lut 2022, 17:37
Poza tym 715 i 737 przy okazji obsługują ZP Wiolinowa, dlatego też nie jadą najkrótszą drogą przez Jastrzębowskiego.
A to wiem. To zresztą spadek po dawnym 209, a wcześniej spadek po 306, a w "zamierzchłych" czasach spadek po 514 które tamtędy jeździło jako pierwsze.


BTW. 209 nie powinno być teraz linią okresową :?: To chyba pierwszy tego typu przypadek w historii ZTM/WTP :idea: dlatego trudny do oceny.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26798
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 11 lut 2022, 18:33

reserved pisze:
11 lut 2022, 11:31
Generalnie tam frekwencja jest taka, że starczyłby autobus co godzinę. Nieraz jak jeździłem 209 zastanawiałem się po co ja tym jeżdżę do środka nocy wioząc może 2 osoby na całą trasę.
Pomysl tak - byc możete dwie osoby dzięki temu autobusowi w drugą stronę nie pojechały samochodem w szczycie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 11 lut 2022, 18:34

Paradoksalnie najlepiej bylo jak Karczunkowska byla bez zbiorkomu. 715/737 miały swoją swoją koordynację na Baletowej, a dalej jechały sobie już w swoje zakatki. Nie miało sie wrażenia marnowania brygad na Baletową i wrażenie lepsze bo jechały lepiej napełnione niż para 209/809 obecnie.

Założenie pierwotne: 815 to wzmocnienie 715, ale tylko na odcinku od Podolszyna czyli na ul. Długiej. Potem się rozdzielają. Powód: bo Podolszyn się rozrasta.

A gdyby tak wrócić do Opcji z przed lat kiedy to 815 istniało jako stare 809 i jechało idealnie od PODOLSZYNA trasą 715 w kierunku Ursynowa?

Wniosek: Kasujemy 809 w obecnym kształcie, 209 przywracamy do jako takiej częstotliwości (staje się normalna bez bałaganu w rozkładzie).

Korzyść: to nowe 815 koordynujemy z 715 i Podolszyn ma swoje wzmocnienie.

PS: Mówi się o rozrastaniu Podolszyna a kiedyś były hybrydy 715 - 809 do Puławskiej i 815 na Okęcie. I co? i zlikwidowano.

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 11 lut 2022, 20:03

Myślę, że należałoby przemyśleć, czy 715 powinno trwać w takiej formie jak obecnie. Przez to, że jedzie przez Karczunkowska i nadkłada na oko z 10min jest mało atrakcyjne dla Podolszyna, czy nawet przystanków wzdłuż Starzyńskiego - mając do wyboru 715 i 809 pasażerowie chętniej wsiadają w 809.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lut 2022, 23:06

Rafaello_24 pisze:
11 lut 2022, 18:34
Paradoksalnie najlepiej bylo jak Karczunkowska byla bez zbiorkomu. 715/737 miały swoją swoją koordynację na Baletowej, a dalej jechały sobie już w swoje zakatki.
Uwierz - nie miały koordynacji. Pracowałem w tamtych okolicach 3,5 roku i swoje wiem. Raz potrafiło być tak że autobusy każdej z tych 2 linii jechały w odstępie kilku minut, a innym razem była przerwa 40 minut, a czasem i godzina.
Jedyna zaleta to fakt że ówczesne 715 jeździło do Metra Wilanowska, ale w sumie to lepiej mieć częstszy, regularny autobus nawet jak trzeba się na Puławskiej przesiąść w 709 & company (chociaż jest ono zwykle zatłoczone :( ).

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lut 2022, 23:11

Konied Makevski pisze:
11 lut 2022, 20:03
Myślę, że należałoby przemyśleć, czy 715 powinno trwać w takiej formie jak obecnie. Przez to, że jedzie przez Karczunkowska i nadkłada na oko z 10min jest mało atrakcyjne dla Podolszyna, czy nawet przystanków wzdłuż Starzyńskiego - mając do wyboru 715 i 809 pasażerowie chętniej wsiadają w 809.
No to wtedy byś musiał wysłać 737 na Baletową i też będzie na około.
Bo jak 715 będzie przez Baletową, a 737 przez Karczunkowską to koordynacja się posypie kompletnie. Albo będziesz musiał kombinować kolejne miejskie wzmocnienie dla Karczunkowskiej w postaci linii 2xx Ursynów-PKP Jeziorki z "dziurami" w rozkładzie na 737 (analogicznie 209 na Baletowej z "dziurami" na 715).
Tylko tak też nie może zostać, bo wtedy Starzyńskiego zostaje bez komunikacji i znowu lipa.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 11 lut 2022, 23:52

Kazde rozwiązanie będzie miało swoje ułomności. Uważam jednak, że największą ułomnością będzie bałagan, który w tym rejonie szykuje się od poniedziałku.

W ogóle coś złego w KM się ostatnio dzieje. Autobusy z zakresu dziennych stałych nie jezdzace w weekendy, teraz nie jezdzace w godzinach szczytu... Robi się spory bałagan.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 lut 2022, 23:56

Myślę, że większość ludzi to komunikacyjne ameby, które nie wiedzą, o czym informuje zakres numeracji. Zresztą po co mieliby to wiedzieć? Jakdojade i yolo.
ŁK

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lut 2022, 1:24

Element powiązany, bo obejmuje te same linie o których ostatnio piszemy:
Otwarcie węzła „Zamienie”
Od dnia 15.02.2022 r. planowane jest częściowe otwarcie węzła „Zamienie” trasy S7. W związku z tym ulica Dawidowska zostanie na stałe zamknięta, a ruch kołowy zostanie skierowany na nowo wybudowany węzeł Zamienie. Połączenie ulic Karczunkowskiej i Postępu z ulicą Starzyńskiego będzie możliwe wyłącznie poprzez węzeł Zamienie.

Po komisji w dniu 15.02.2022 r. od około godziny 10:00 wprowadzone zostaną następujące zmiany w układzie komunikacyjnym:

715
skierowanie na nową trasę stałą:
w kierunku krańca P+R AL.KRAKOWSKA:
URSYNÓW PŁN. – … – Karczunkowska – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu drogi węzła „Zamienie” z ulicą Starzyńskiego –Starzyńskiego – … – P+R AL. KRAKOWSKA
w kierunku krańca URSYNÓW PŁN.:
P+R AL.KRAKOWSKA – … – Starzyńskiego – rondo u zbiegu ulicy Starzyńskiego z drogą węzła „Zamienie” –droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Karczunkowska – … – URSYNÓW PŁN.

737
skierowanie na nową trasę stałą:
w kierunku krańców CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD./WŁADYSŁAWÓW:
URSYNÓW PŁN. – … – Karczunkowska – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Postępu – … – CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD./WŁADYSŁAWÓW
w kierunku krańca URSYNÓW PŁN.:
CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD./WŁADYSŁAWÓW – … – Postępu – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Karczunkowska – … – URSYNÓW PŁN.

809
skierowanie na nową trasę stałą:
w kierunku krańca PKP JEZIORKI:
URSYNÓW PŁD. – … – Starzyńskiego – rondo u zbiegu ulicy Starzyńskiego z drogą węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – Karczunkowska – PKP JEZIORKI
w kierunku krańca URSYNÓW PŁD.:
PKP JEZIORKI – Karczunkowska – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu drogi węzła „Zamienie” z ulicą Starzyńskiego – Starzyńskiego – … – URSYNÓW PŁD.
w kursie wariantowym z krańca WŁADYSŁAWÓW:
WŁADYSŁAWÓW – … – Postępu – rondo u zbiegu ulic Karczunkowska-Dawidowska-Postępu – droga węzła „Zamienie” – rondo węzła „Zamienie” – droga węzła „Zamienie” – rondo u zbiegu drogi węzła „Zamienie” z ulicą Starzyńskiego – Starzyńskiego – … – URSYNÓW PŁD.

Zmiany przystankowe:

Przystanek ZGORZAŁA 51 zostaje utrzymany jako przystanek obowiązujący w stałej organizacji ruchu oraz zmienia numer na 01. Jednocześnie dotychczasowa lokalizacja przystanku ZGORZAŁA 01 ulega likwidacji.
Przystanek ZGORZAŁA 02 zostaje przeniesiony w nową lokalizację – w nowo wybudowaną zatokę za rondem Karczunkowska-Dawidowska-Postępu w kierunku północnym.
Przystanek ZGORZAŁA 52 ulega likwidacji.
Przystanki ZAMIENIE 01 i 02 ulegają likwidacji.
W związku z w dalszym ciągu trwającą inwestycją w rejonie ronda na ulicy Starzyńskiego, utrzymuje się do odwołania zawieszenie funkcjonowania przystanku STARZYŃSKIEGO 01 oraz utrzymuje się funkcjonowanie przystanku tymczasowego STARZYŃSKIEGO 51.
Naprawdę nie da się inaczej tylko trzeba przystanki ZAMIENIE bezceremonialnie pozbawić komunikacji?
Ja patrzyłem sobie na mapkę targeo i tutaj pokazują dwa przebiegi ul. Dawidowskiej: tak jakby obecny i planowany: w każdym razie przejazd miałby pozostać - tę czy inną drogą, ale z dostępem do przystanków ZAMIENIE.

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 12 lut 2022, 7:27

michael112 pisze:
Konied Makevski pisze:
11 lut 2022, 20:03
Myślę, że należałoby przemyśleć, czy 715 powinno trwać w takiej formie jak obecnie. Przez to, że jedzie przez Karczunkowska i nadkłada na oko z 10min jest mało atrakcyjne dla Podolszyna, czy nawet przystanków wzdłuż Starzyńskiego - mając do wyboru 715 i 809 pasażerowie chętniej wsiadają w 809.
No to wtedy byś musiał wysłać 737 na Baletową i też będzie na około.
Bo jak 715 będzie przez Baletową, a 737 przez Karczunkowską to koordynacja się posypie kompletnie. Albo będziesz musiał kombinować kolejne miejskie wzmocnienie dla Karczunkowskiej w postaci linii 2xx Ursynów-PKP Jeziorki z "dziurami" w rozkładzie na 737 (analogicznie 209 na Baletowej z "dziurami" na 715).
Tylko tak też nie może zostać, bo wtedy Starzyńskiego zostaje bez komunikacji i znowu lipa.
No nie, gdyby zrobić tak:

209 -> 237: URSYNÓW - ... - Puławska - Karczunkowska - PKP JEZIORKI

715: URSYNÓW - ... - Puławska - Baletowa - ... - OKĘCIE

737: URSYNÓW - ... - Puławska - Karczunkowska - CMENTARZ POŁUDNIOWEJ

Nikt nie straciłby połączenia, układ byłby bardziej przejrzysty i Lady/Podolszyn nie traciłyby czasu na jazdę przez Karczunkowska.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lut 2022, 9:09

Konied Makevski pisze:
12 lut 2022, 7:27
Nikt nie straciłby połączenia, układ byłby bardziej przejrzysty i Lady/Podolszyn nie traciłyby czasu na jazdę przez Karczunkowska.
Starzyńskiego w Zamieniu?
Poza tym, w powyższym układzie na Baletowej zostaje samo 715. Jeden autobus na godzinę (!)

Konied Makevski
Posty: 158
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 12 lut 2022, 9:34

Matko, zamotałem się. Oczywiście 715+737 na Baletowej, a 209 solo na Karczunkowskiej.

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 lut 2022, 9:51

Konied Makevski pisze:
737: URSYNÓW - ... - Puławska - Karczunkowska - CMENTARZ POŁUDNIOWEJ
To jakąś koleżanka Orzeszkowej?
ŁK

ODPOWIEDZ