Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lut 2022, 21:25

Ostatnio była moda na kursy wariantowe i skrócone, teraz okazuje się że jednak może być kilka linii różniących się końcówkami, mimo rozbudowanych BWL-ek i mimo faktu że linia główna... przestaje kursować w porze największego zapotrzebowania na komunikację zbiorową. :D

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 lut 2022, 21:30

Bo to chyba kwestia zaszłości historycznej, że linia podmiejska nie ma kursów miejskich.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lut 2022, 21:32

Ciekawe czy będzie dopisek na dole rozkładu 209: "W godzinach szczytu komunikacyjnego trasę linii 209 obsługują linie 809 i 815."?

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 10 lut 2022, 22:17

To zaczyna pachnieć coraz większą patologią. Pachnie to bałaganem. Wg mnie wszystkie linie powinny kursować z odpowiednią synchronizacją

Szczyt: 00(209), 15(809), 30(815), 45(209)
Poza szczytem: wiadomka, same 209 co 30 min

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lut 2022, 22:26

Chyba w szczycie są kursy co 20 min. a nie co 15, dlatego nie ma 209.
Poza tym, gdyby było tak jak piszesz, to lepiej żeby szło to bardziej na przemian, żeby 209 miało równe takty, np. 00(209), 15(809), 30 (209), 45(815).

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 10 lut 2022, 22:49

Tylko wg takie układu 809 i 815 na swoich odcinkach byłyby co 1h, czyli nastąpi pogorszenie obecnej oferty.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 lut 2022, 23:08

A właśnie, nawet nie zauważyłem patrząc jedynie na częstotliwość odcinka w-wskiego.

reserved
Posty: 14566
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 lut 2022, 11:31

Generalnie tam frekwencja jest taka, że starczyłby autobus co godzinę. Nieraz jak jeździłem 209 zastanawiałem się po co ja tym jeżdżę do środka nocy wioząc może 2 osoby na całą trasę.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 11 lut 2022, 12:25

Po pierwsze nie przesadzajmy że ostatni kurs z węzła z metrem na zadupie o 23:19 to środek nocy. Po drugie to jest właśnie konflikt "kreowania oferty" z realnymi finansami i zapotrzebowaniem. Idąc tym drugim tokiem po 21 w większość mało zurbanizowanych terenów nie jeździłoby nic, a nawet i w ciągu dnia mogłoby jeździć co godzinę bo przecież "się mieszczą".
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lut 2022, 12:31

Tam i tak jeżdżą najmniejsze autobusy jakie we flocie swoich przewoźników posiada ZTM, nie licząc linii "L".

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 lut 2022, 12:34

reserved pisze:
11 lut 2022, 11:31
Generalnie tam frekwencja jest taka, że starczyłby autobus co godzinę. Nieraz jak jeździłem 209 zastanawiałem się po co ja tym jeżdżę do środka nocy wioząc może 2 osoby na całą trasę.
W sumie podobną refleksję miałem po każdej linii na której jeździ Alpino - może oprócz 107 w DS. Niektóre linie, takie jak np. 164 czy 219 według mnie spokojnie mogłyby jeździć co godzinę w DS.

Do różnych ciekawych paradoksów dochodzi w sieci ZTM. Np. mieszkańcy Sierakowa mają do dyspozycji w 210 łączną podaż miejsc we wszystkich kursach przewyższającą ponad pięciokrotnie liczbę mieszkańców (13 kursów przegubowcami o pojemności 140 osób dla wsi w której mieszka 344 mieszkańców).

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 11 lut 2022, 12:44

Tylko czy autobus co godzinę miałby jakiekolwiek wykorzystanie? Kto by na to czekał?

Paweł D.
Posty: 5246
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 11 lut 2022, 12:53

Na pewno ten, kto nie ma innej możliwości dojazdu :)

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 lut 2022, 13:08

michael112 pisze:
11 lut 2022, 12:44
Tylko czy autobus co godzinę miałby jakiekolwiek wykorzystanie? Kto by na to czekał?
Myślę że dokladnie to samo można powiedzieć o autobusie co 30 minut. Zarówno takimi kursami, jak i tymi co godzinę, jeżdżą pasażerowie którzy wcześniej sprawdzili rozkład jazdy i idą na konkretny kurs. Iść w ciemno na przystanek to można na coś, co jeździ co kwadrans.

Gdynianin
Posty: 630
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 11 lut 2022, 17:13

Inna sprawa, że 209 to kolejny przykład braku integracji ZTM-KM.
Takt "radomski" wpada wieczorem (po 20:00) na Dawidy :56, a Góra Kalwaria ok. :20.
209 odjeżdża z PKP Dawidy w kierunku Puławskiej każde :12 i :42. Czyli ok. 15-20 minut oczekiwania.

Może to z powodu koordynacji z 715, a tej z KM? Tez chyba nie. Bo 715 z PKP Jeziorek w stronę pralki odjeżdża 21:21. Czyli idealnie tuż przed przyjazdem KolMaza do Góry Kalwarii.
737 nie lepsze, tuż przed KM do Radomia.

ODPOWIEDZ