Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 20 lut 2020, 11:54

Lukasz436 pisze:
20 lut 2020, 9:45
Nowy układ tras na Zielonym Ursynowie:
209 – URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Baletowa – DAWIDY (nowa pętla autobusowa),
239 – URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Poleczki – (powrót: Poleczki – Puławska – Romera – Herbsta) – Taneczna – Krasnowolska – KRASNOWOLA,
715 – URSYNÓW PŁN. – Bartoka – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Karczunkowska – Zgorzała: Dawidowska – Zamienie: Dawidowska – Starzyńskiego – Dawidy Bankowe: Starzyńskiego – Warszawska – … – P+R AL. KRAKOWSKA,
737 – URSYNÓW PŁN. – Bartoka – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Karczunkowska – Zgorzała: Postępu – … – CM.POŁUDNIOWY-BRAMA PŁD.
809 - URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Baletowa – Dawidy Bankowe: Starzyńskiego – Zamienie: – Starzyńskiego – Dawidowska – Zgorzała: Dawidowska – Karczunkowska – PKP JEZIORKI
A to 809 nie moglo Sie nazywać 815? Jakie to uzupełnienie dla 709???

Zrobili ładna pętle na Jeziorkach, dwa stanowiska, a teraz w tygodniu będzie tam stawało 809 i to ciekawe czy w szczytach tylko a weekend prawie pustka. Ahha tak L39

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 20 lut 2020, 13:02

809 tylko szczyt...

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 20 lut 2020, 16:44

Lukasz436 pisze:
20 lut 2020, 13:02
809 tylko szczyt...
Co i tak nie zmienia fakt, że numerek z d***. Pętla na Jeziorkach też będzie świeciła pustkami. Coś w dzień i może coś w nocy jak N83 powróci.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2020, 18:54

Rafaello_24 pisze:
20 lut 2020, 11:54
Lukasz436 pisze:
20 lut 2020, 9:45
Nowy układ tras na Zielonym Ursynowie:
209 – URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Baletowa – DAWIDY (nowa pętla autobusowa),
(...)
809 - URSYNÓW PŁD. – al. KEN – Herbsta – Pileckiego – Roentgena – Płaskowickiej – Puławska – Baletowa – Dawidy Bankowe: Starzyńskiego – Zamienie: – Starzyńskiego – Dawidowska – Zgorzała: Dawidowska – Karczunkowska – PKP JEZIORKI
A to 809 nie moglo Sie nazywać 815? Jakie to uzupełnienie dla 709???
A kto tu mówi o 709? Porównaj te dwie trasy powyżej, to będziesz wiedział, skąd to "09"...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 21 lut 2020, 9:33

Bastian pisze:
20 lut 2020, 18:54
Rafaello_24 pisze:
20 lut 2020, 11:54


A to 809 nie moglo Sie nazywać 815? Jakie to uzupełnienie dla 709???
A kto tu mówi o 709? Porównaj te dwie trasy powyżej, to będziesz wiedział, skąd to "09"...
Do 209 bym tego nie porównywał bo to nie linia miejska a podmiejska.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 21 lut 2020, 9:39

Czy nie byłoby lepiej, gdyby 239 w kier. cywilizacji jechało Poleczki-Pileckiego-zawrotka przy Ciszewskiego-Pileckiego-Herbasta-KEN-URSYNÓW PŁD. lub Poleczki-Pileckiego-Ciszewskiego-KEN-Bartoka-URSYNÓW PŁN.?

Skręt Poleczki > Puławska w kier. Centrum to rozkosz prawie przez cały dzień. Wiem, że wielu kierowców olewa to i dogina ze środkowego pasa, ale chyba nie o to chodzi.
Chyba, że na Romera mieści się coś więcej niż Szara Eminencja...

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 21 lut 2020, 10:07

Rafaello_24 pisze:
21 lut 2020, 9:33
Do 209 bym tego nie porównywał bo to nie linia miejska a podmiejska.
A 150 i 750? Numer 809 jest OK, ponieważ tworzy rodzinę linii "09" dowożących na Baletową. 815 byłoby mylące: sugerowałoby że linia jedzie Puławską do Karczunkowskiej, ponieważ 715 ma wrócić na starą trasę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2020, 10:12

I właśnie dlatego rodziny linii nie mają większego sensu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 21 lut 2020, 10:15

Moim zdaniem mają sens, ponieważ ułatwiają identyfikację linii dowożących w dany rejon. Nie każdy jest miłośnikiem komunikacji miejskiej i zna wszystkie trasy na pamięć, większości ludzi jednak to nie interesuje. Dzięki temu łatwiej im zorientować się (zapamiętać) czym mają jechać. Oczywiście pod warunkiem, że numeracja rodzin jest przestrzegana.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lut 2020, 10:22

No właśnie nie każdy jest miłośnikiem, więc oczekiwanie, że sklei, że 809 tworzy rodzinę z 209, ale już nie z 709, jest ułudą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 21 lut 2020, 10:31

Przed chwilą miałem okazję jechać 339 (Wilanowska - Kabaty 8:38). Do Wilanowa kilka osób. Od Wilanowa 2 osoby - na żadnym przystanku do Rosoła się nie zatrzymywał.

Widzę że po feriach zostaje już 40/--/--.

Pytanie jaki jest sens utrzymywania tego mega dziada.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 21 lut 2020, 10:32

fik pisze:
21 lut 2020, 10:22
No właśnie nie każdy jest miłośnikiem, więc oczekiwanie, że sklei, że 809 tworzy rodzinę z 209, ale już nie z 709, jest ułudą.
Ale chodzi też o dowóz w określony rejon, w tym wypadku Zielonego Ursynowa. Utworzenie rodziny 209, 709, 809 zapewnia, że przesiadając się z metra w tej części Warszawy (czy to na Wilanowskiej czy na Stokłosach) w linie z tej rodziny wiesz, że dojedziesz nimi w określony rejon miasta. Choć przyznam rację, że np. 239 już do tej układanki nie pasuje i powinno to być raczej 237..., a 251 powinno nazywać się właśnie 239. Przez to, że ktoś nie pomyślał tworząc 239, to rozwalił numerację dla Powsina, Józefosławia i tamtych okolic itd, itp. Zdaję sobie sprawę, że w Warszawie nie wychodzi to najlepiej - wystarczy przywołać do tego jeszcze 109 (choć akurat ten numer za kilka lat przejdzie do historii i wtedy będzie już prawie OK - zostanie tylko 409, które powinno nazywać się 400 albo 410). Jednak przenumerowanie wymagałoby rewolucji całego układu, dlatego jestem za tym żeby tworzyć rodziny od nowa, tam gdzie to możliwe. Fakt, że najnowsze przykłady takie jak 239 i 251 powodują, że tracę wiarę w możliwość realizacji tej idei.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 lut 2020, 11:17

Lipa pisze:
21 lut 2020, 10:32
Przez to, że ktoś nie pomyślał tworząc 239, to rozwalił numerację dla Powsina, Józefosławia i tamtych okolic itd, itp.
To też, ale ja bardziej jestem zły o to że ktoś nie pomyślał, reaktywując 151 na Rechniewskiego, bo wtedy można było obecne 251 nazwać 151. Tak samo jak było nie robić 140 do Marek, bo ten numer nadawał się dla 519 po uzwykleniu. Tylko że to już nie byłaby rodzina linii, a przywracanie historycznej numeracji.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 21 lut 2020, 11:27

"X40" musi już zostac w Markach, bo tutaj akurat udało się to dobrze (jeszcze 740 i byłby książkowy przykład). Akurat chęć przywracania historycznych numerów często koliduje z ideą rodziny linii. Jeżeli już coś zaczęto numerować od nowa, to nie powinno się później zmieniać koncepcji i kierować historyczną numeracją (pomijam sytuacje, gdy akurat pasuje), bo wszystko bierze w łeb.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 lut 2020, 12:02

Chociaż mamy w historii przypadki, kiedy historyczny numer wylądował w zupełnie innej części miasta, a potem został zlikwidowany. W międzyczasie stare połączenie wróciło pod innym numerem i aż się prosi żeby to posprzątać. Książkowe przykłady to: 113 (z Wawra przeniesione do Grot, w międzyczasie w starej relacji powstało 142; nie wiem czemu ludzie uparcie widzą te 113 jako numer dla ew. uzwyklonego 521 zamiast dla obecnego 142), czy 144 (z Mokotowa na Tarchomin, w międzyczasie powstało 222), albo 137.

ODPOWIEDZ