Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 25 wrz 2019, 15:41

Bo linie przyspieszone od dawna potrzebują jakiejś większej reformy, bo aktualnie nie spełniają swojej roli.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 25 wrz 2019, 16:57

Separacji potoków? Wiesz ile to taboru kosztuje i jaki mało wymierny ma efekt bez buspasów z wydzielonymi zatokami?
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 wrz 2019, 17:02

W takim układzie tam powinno być wszystko na żądanie. Biorąc pod uwagę pokrywanie się linii na sporych odcinkach oraz gównowatość niektórych linii (małe zainteresowanie).

BTW: ciekawe jak się testuje sytuacje typu: "ten koleś się tu przesiada więc niby jest wykorzystanie, ale równie dobrze mógłby się przesiąść przystanek wcześniej/później" :P .

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 wrz 2019, 17:14

Linie przyspieszone powinny wymrzeć i to im szybciej tym lepiej.

Matt Cubis
Posty: 446
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 25 wrz 2019, 21:20

Dantte pisze:
25 wrz 2019, 16:57
Separacji potoków? Wiesz ile to taboru kosztuje i jaki mało wymierny ma efekt bez buspasów z wydzielonymi zatokami?
Zakładam, że kosztuje bardzo dużo, a przy braku buspasa czas przejazdu podobny do linii zwykłej. Dlatego może lepiej przestać udawać, że niektóre linie są przyspieszone i je uzwyklić. Aczkolwiek uważam, że takie 504 całkiem nieźle sprawuje się jako linia przyspieszona. Jedynie korki ją mocno blokują.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 wrz 2019, 9:04

Sensownych linii przyspieszonych jest może jedna trzecia. Co z takim 523, które pomija Torwar i nie można się przesiąść na 185, ale nikt się nie przepycha do drzwi?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 wrz 2019, 9:38

Matt Cubis pisze:
25 wrz 2019, 21:20
Zakładam, że kosztuje bardzo dużo, a przy braku buspasa czas przejazdu podobny do linii zwykłej. Dlatego może lepiej przestać udawać, że niektóre linie są przyspieszone i je uzwyklić. Aczkolwiek uważam, że takie 504 całkiem nieźle sprawuje się jako linia przyspieszona. Jedynie korki ją mocno blokują.
No 504 to akurat jeden z bardziej absurdalnych przykładów linii przyspieszonych, bo nie dość, że jest zlepkiem dwóch linii bez wspólnych funkcji, to jeszcze na tym lepiej wykorzystywanym odcinku pomija raptem trzy przystanki, w tym jeden, którego pomijania nie da się obronić w żaden sposób.


Wyobrażam sobie w ogóle, że jest jakieś międzynarodowe sympozjum, na które przyjeżdżają pracownicy organizatorów transportu z całego świata, wieczorem siedzą sobie przy piwku w hotelowej restauracji i przedstawiciel ZTM Warszawa mówi:
- no bo my mamy takie wielkie osiedle, wiecie, 120 kiloludzi, mądrze zbudowane wzdłuż osi południkowej, metro tam puściliśmy, pięć stacji, wszystko pracuje jak trzeba; no i poza metrem mamy też autobusy z tego osiedla, no i na przy jednej drodze wyjazdowej stoi jeden z kampusów największej uczelni w naszym mieście, prestiżowy wydział zarządzania, parę innych też tam się mieści, akademik też, no ale to w bok od metra...
- czyli że macie taką linię, co zbiera ludzi z całego osiedla, kursuje pewnie co jakieś 5 minut w szczycie i dowozi studentów i pracowników uczelni pod samo wejście do kampusu? - zapytał pomiędzy łykami złocistego napoju naczelnik z Berlina
- nie no, coś ty, jest taka linia, ale nie zatrzymuje się przy kampusie, bo to - tu pracownik ZTM wstał niezgrabnie ze swojego krzesła, rozlewając przy okazji piwo berlińczyka, i stanął na baczność - Linia Przyspieszona! - ZTMowczyk równie niezgrabnie usiadł na swoim miejscu, podczas gdy przy stoliku wybuchł chaos.
- DAS IST SABOTAGE - krzyczał zszokowany berlińczyk, któremu na twarz wystąpiły wszystkie odcienie czerwieni jednocześnie; w zadziwiającej kontrze do niego prezentował się pracownik TfL, który był śmiertelnie blady i z zaciśniętymi ustami patrzył gdzieś w przestrzeń. Kelnerzy gorączkowo szeptali między sobą, zastanawiając się, czy powinni wezwać w pierwszej kolejności policję, czy pogotowie; słowem - chaos, jakich mało.

Gdy w końcu zamieszanie się uspokoiło, wylane napoje zostały zastąpione świeżymi, berlińczyk łyknął swoje pigułki na nadciśnienie, a londyńczyk opanował swój stupor, odezwał się milczący do tej pory przedstawiciel ZTP Kraków.

- Bo wiecie, Panowie - zaczął z tajemniczym uśmieszkiem - u nas Linie Przyspieszone omijają przystanek przy głównym dworcu kolejowym...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 lis 2019, 20:57

Podobno otworzono wiadukt na Karczunkowskiej. Dowiedziałem się o tym całkowicie przypadkowo, z... posta jednego z odwiedzających fanpage WTP na Facebooku. :lol: Jak wiemy, ZTM całkowicie to zignorował, nawet 209 nadal kończy na tymczasowej pętli z przystankiem oznaczonym numerkiem 53 (albo nie zaktualizowali rozkładów na stronie :twisted: ), nie mówiąc już o jakichkolwiek zmianach tras czy choćby rozkładów (mowa była o podniesieniu częstotliwości linii 737, kursującej ul. Baletową).

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 26 lis 2019, 21:07

Wiadukt to już miesiąc temu był otwarty, a i pewnie wcześniej. Autobusy za nim dojadą na pętlę to będą miały jeszcze przystanki na wiadukcie. ;)

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 17 sty 2020, 16:54

Mamy ponad połowę stycznia a o zmianach na Baletowej i Karczunkowskiej cicho. Pętla na Baletowej zarasta a przy Jeziorach pusta.

Stary Pingwin
Posty: 5791
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 17 sty 2020, 22:57

JeziorKach.
miłośnik 13N

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 18 sty 2020, 8:58

Stary Pingwin pisze:
17 sty 2020, 22:57
JeziorKach.
Autokorekta i nie zauważyłem 😀

wincenty
Posty: 1310
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 30 sty 2020, 13:35

195 wraca na tradycyjną trasę przez Sikorskiego:
https://www.wtp.waw.pl/zmiany/2020/01/3 ... linii-195/
Może to pierwszy etap głębszych zmian trasy tej linii-widmo?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2272
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 30 sty 2020, 15:03

Jej już nic nie pomoże. Jeszcze ktoś tym jeżdzi po Ursynowie.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 sty 2020, 17:35

Czyżby 166 w DS co pół godziny :-k :?:

ODPOWIEDZ