Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 19 lis 2022, 12:56

Łukasz pisze:
19 lis 2022, 9:41
Już na twarzy widać lekkie upośledzenie.
To było lekko niestosowne.
(Nawet jeśli radny wypisuje głupoty ;) )
Obrazek

Jurand
Posty: 1058
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 19 lis 2022, 13:21

man1956 pisze:
19 lis 2022, 11:03
Rozumiem, że studenci sprzed 20 lat nie mogą dokończyć studiów, bo 195 przestało ich dowozić na uczelnię. Radny chyba został 20 lat temu zahibernowany, teraz go odmrozili i zaczyna zgłaszać postulaty...
Bo to zapewne brakujący element z filmu Seksmisja :roll:

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 19 lis 2022, 16:13

Autobus Czerwon pisze:
18 lis 2022, 7:13
Ale przecież jednym z głównych argumentów krzykaczy o 195, jest brak dogodnego dojazdu do Łazienek Królewskich po zawieszeniu linii. Akapit później zazwyczaj jest napisane, że obecnie dojazd do Łazienek wiąże się z przesiadkami, które są złe, bo potrzeba chodzić. A jak powszechnie wiadomo, do Łazienek wcale nie jeździ się na spacery :P Więc linia do Ursynowa Północnego obawiam się, że niesatysfakcjonowała by większości krzykaczy, a przecież o to chodzi, prawda?
A linia 166 nie realizuje dogodnego dojazdu do Łazienek Królewskich?
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 lis 2022, 18:09

Odnosząc się do konkretnej wypowiedzi konkretnego krzykacza - "z północnej części Ursynowa, jedynie linia 195 zapewnia dojazd do Łazienek Królewskich. Przesiadka 195<->503 jest bardzo niedogodna."

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 19 lis 2022, 19:12

Łukasz pisze:
19 lis 2022, 10:59
20 lat temu dowoziła - i z Huty też.
Ten radny powinien też wnieść interpelację w sprawie przywrócenia dawnego A czytaj 515 z ursynowa płd do huty bo brak jest teraz dogodnego dojazdu z ursynowa do parku królikarnia.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 lis 2022, 20:09

Autobus Czerwon pisze:
19 lis 2022, 18:09
Odnosząc się do konkretnej wypowiedzi konkretnego krzykacza - "z północnej części Ursynowa, jedynie linia 195 zapewnia dojazd do Łazienek Królewskich. Przesiadka 195<->503 jest bardzo niedogodna."
Problem w tym że 503 się nie zatrzymuje przy Łazienkach - sam nie wiem dlaczego.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 311
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 19 lis 2022, 20:58

michael112 pisze:
19 lis 2022, 20:09
Autobus Czerwon pisze:
19 lis 2022, 18:09
Odnosząc się do konkretnej wypowiedzi konkretnego krzykacza - "z północnej części Ursynowa, jedynie linia 195 zapewnia dojazd do Łazienek Królewskich. Przesiadka 195<->503 jest bardzo niedogodna."
Problem w tym że 503 się nie zatrzymuje przy Łazienkach - sam nie wiem dlaczego.
Jak nie jak tak? Wysiada się przy Spacerowej i bramą od Gagarina jest się w Łazienkach.

marko80
Posty: 2426
Rejestracja: 22 mar 2010, 10:10

Post autor: marko80 » 19 lis 2022, 21:08

michael112 pisze:
19 lis 2022, 20:09
Autobus Czerwon pisze:
19 lis 2022, 18:09
Odnosząc się do konkretnej wypowiedzi konkretnego krzykacza - "z północnej części Ursynowa, jedynie linia 195 zapewnia dojazd do Łazienek Królewskich. Przesiadka 195<->503 jest bardzo niedogodna."
Problem w tym że 503 się nie zatrzymuje przy Łazienkach - sam nie wiem dlaczego.
kolejna osoba która chciałaby dodawać następne przystanki na liniach przyspieszonych. Pamiętam czasy gdzie 503 nie miało przystanków od Dolnej aż do Strzeleckiego na przełomie lat 80 i 90. Fakt że Warszawa była mniej zagęszczona wtedy, ale linie przyspieszone przy łazienkach królewskich nigdy się nie zatrzymywały a było wtedy tego dużo jak np.416.422, 477 czy 495.

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lis 2022, 21:27

karmat pisze:
michael112 pisze:
19 lis 2022, 20:09
Problem w tym że 503 się nie zatrzymuje przy Łazienkach - sam nie wiem dlaczego.
Jak nie jak tak? Wysiada się przy Spacerowej i bramą od Gagarina jest się w Łazienkach.
Te 20 lat temu nie musiało stawać przy Spacerowej :)
ŁK

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 19 lis 2022, 21:33

Te czasy już dawno minęły, raczej spodziewałbym się całkowitej likwidacji linii przyspieszonych.Są one coraz bardziej przyspieszone tylko z nazwy. Z drugiej strony miasto zmienia się, tam gdzie jeszcze nie tak dawno były krzaki ogródków działkowych teraz wyrosły osiedla, a to wymusza zmiany w układzie komunikacyjnym.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lis 2022, 21:34

Na Ursynowie to jeszcze spadł popyt na szybki tranzyt naziemny do Śródmieścia, bo pojawiła się opcja podziemna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lis 2022, 21:35

#separacjaPotokow

Niedługo się okaże, ze przez te bliższe osiedla ci z dalszych nie maja jak dojechać, bo się nie mieszczą. Na szczęście w metrze jest ciężko dodać przystanki i w SKM, a tramwaje mają priorytety.
ŁK

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1314
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 20 lis 2022, 0:00

pawcio pisze:
19 lis 2022, 21:34
Na Ursynowie to jeszcze spadł popyt na szybki tranzyt naziemny do Śródmieścia, bo pojawiła się opcja podziemna.
To też fakt. W 503 największa wymiana pasażerska jest na przystanku Dolna, linia ta obsługuje niejako dwa potoki: Ursynów - Dolny Mokotów i Dolny Mokotów - Trakt Królewski. Podobnie w 504, chociaż tu strefa docelowa podróży z Ursynowa jest bardziej rozciągnięta: od galmoku do Novotelu, a na Żwirki i Wigury następuje ponowne "napełnianie" autobusu.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lis 2022, 10:15

marko80 pisze:
19 lis 2022, 21:08
michael112 pisze:
19 lis 2022, 20:09


Problem w tym że 503 się nie zatrzymuje przy Łazienkach - sam nie wiem dlaczego.
kolejna osoba która chciałaby dodawać następne przystanki na liniach przyspieszonych. Pamiętam czasy gdzie 503 nie miało przystanków od Dolnej aż do Strzeleckiego na przełomie lat 80 i 90. Fakt że Warszawa była mniej zagęszczona wtedy, ale linie przyspieszone przy łazienkach królewskich nigdy się nie zatrzymywały a było wtedy tego dużo jak np.416.422, 477 czy 495.
A pamiętasz, że wtedy BYŁO silne 195, a teraz go nie ma?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 20 lis 2022, 10:46

Wycięcie separacji potoków wystąpiło wbrew pozorom nie tylko w przypadku linii przyspieszonych, pospiesznych czy ekspresowych. Największą moim zdaniem szkodę, przyniosła komasacja linii miejskich z dawnymi liniami PKS, co stworzyło wiele istniejących obecnie linii podmiejskich. Weźmy na tapet taką Płochocińską, kiedyś jej obsługę zapewniała linia 165 kursująca do pętli Grabina. Obsługę wiosek i miejscowości za granicą miasta zapewniały PKSy, co oprócz minusa w postaci braku integracji taryfowej, przynosiło także wiele plusów: tabor dostosowany do dalszych podróży (wygodniejsze siedzenia, większa ilość miejsc siedzących), krótszy czas podróży i większy jej komfort, gdyż autobusy PKS nie stawały w Warszawie przy każdym krzaku, lecz tylko na najważniejszych przystankach. Obecnie mamy linie 705 i 735 z taborem stricte miejskim, masą miejsc stojących, zatrzymujące się przy każdym krzaku nie tylko poza Warszawą, ale także jeszcze w samym mieście. Takich przypadków jest oczywiście w Warszawie więcej. Przez to, że dla mieszkańców miejscowości położonych dalej od Warszawy taka ofera jest bardzo nieatrakcyjna w porównaniu do jazdy sanochodem osobowym, taka bieda komunikacja jeszcze jako tako funkcjonuje. W teorii zaś, pasażerowie jadący do Zegrza mogliby być tym bardziej poszkodowani, że nie zmieściliby się do autobusu na Metrze Marymont, bo wszystkie miejsca zajęliby pasażerowie jadący na np. Konwaliową czy Kupiecką. Taki model komunikacji podmiejskiej jaki był w Warszawie przed 1989 rokiem nadal obowiązuje w Pradze, z tym że zamiast PKSów są linie zintegrowane taryfowo i organizacyjnie ze stolicą. I działa to moim zdaniem dużo lepiej niż w Warszawie.

ODPOWIEDZ