Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

Stary Pingwin
Posty: 5804
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 paź 2018, 10:12

Piaseczno ma niewykorzystane możliwości kolejowe. Może z tej przyczyny, że w Warszawie sloty zabiera linia lotniskowa.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 paź 2018, 11:15

Stary Pingwin pisze:
23 paź 2018, 10:12
Piaseczno ma niewykorzystane możliwości kolejowe. Może z tej przyczyny, że w Warszawie sloty zabiera linia lotniskowa.
Slotów między Służewcem i Zachodnią nie brakuje. Problemem jest to, co zwykle - średnica nie jest z gumy (i to, że dla KolMaz cała masa pociągów musi kończyć w Warszawie "bo tak", "bo inaczej nie umieją ułożyć obiegów").

Stary Pingwin
Posty: 5804
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 23 paź 2018, 11:31

Kiedyś Warki i Czachówki kończyły na Głównej. nie zabierały slotów ze średnicy.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 paź 2018, 11:50

kveld pisze:
23 paź 2018, 11:15
Stary Pingwin pisze:
23 paź 2018, 10:12
Piaseczno ma niewykorzystane możliwości kolejowe. Może z tej przyczyny, że w Warszawie sloty zabiera linia lotniskowa.
Slotów między Służewcem i Zachodnią nie brakuje. Problemem jest to, co zwykle - średnica nie jest z gumy (i to, że dla KolMaz cała masa pociągów musi kończyć w Warszawie "bo tak", "bo inaczej nie umieją ułożyć obiegów").
I jeszcze "bo projekty unijne".

Ale to częstszy problem lokowania miejsc utrzymania - generalnie dobrze by było, żeby pociągi były utrzymywane głównie w nocy. W nocy tabior co do zasady powinien stać na stacjach zwrotnych i czekać na poranny szczyt, więc jak miejsce utrzymania jest w metropolii, to coś tu się nie styka ze sobą. KM to jeszcze mają dużo pociągów, więc potencjalnie sporo możliwości rozwiązania tego problemu, ale taki PR Rzeszów już na przykład jest w pupiu trochę.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 paź 2018, 11:53

Stary Pingwin pisze:
23 paź 2018, 11:31
Kiedyś Warki i Czachówki kończyły na Głównej. nie zabierały slotów ze średnicy.
Pytanie, czy dziś pociągi Piaseczno - Warszawa Główna (niedługo znów realne) coś by pomogły...

Łukasz
Posty: 10553
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 paź 2018, 13:35

Gdyby z Głównej do MRD powstał ruchomy chodnik, to pewnie tak, ale nie wiem, czy to realne (przecież spora część osób jednak do tego mordoru 2 dojeżdża).

Nie wydaje się też na oko dużo dalej niż z Centralnego do Centrum, a to się raczej robi piechotą.

Druga rzecz to to, że do Piaseczna miało chyba jeździć S9, które dałoby przesiadkę do M2 bezpośrednio gdzieś na Młynowie. O ile Most Gdański jest jakimś wąskim gardłem, to trasa do DWG już nie powinna być (chyba że budowa Powązek znów ją zawali). Zachodni już zrobili, żeby nie trzeba było całego ruchu wyłączać na czas przejazdu S9?

ŁK

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 paź 2018, 14:04

Nie zrobili.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10642
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 23 paź 2018, 15:14

A to nie jest tak, że jak pociąg ma jechać na obwód, to owszem zatrzyma się na Zachodniej, ale na peronie 8? Wtedy takie S9 wystarczy, że przetnie ruch z DwZ na zachód po dalekobieżnych (plus zjazdy na Szczęśliwice). Tutaj jest schemat na semaforku.pl.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27392
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 paź 2018, 15:24

No właśnie o to chodzi: takie S9 wystarczy, że sparaliżuje cały ruch z DwZ na zachód po dalekobieżnych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1851
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 paź 2018, 15:24

No właśnie przetnie ruch z DwZ na zachód po dalekobieżnych (cały ruch dalekobieżny w stronę Łodzi, Wiedenki, CMK, Poznania, Bydgoszczy itp). W obie strony, czyli cztery razy na godzinę. Turlając się 40 km/h.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 23 paź 2018, 16:39

Czy już oficjalnie wiadomo jak będą wyglądały zmiany związane z Lanciego. Coś się mówi o wydłużeniu 195.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 23 paź 2018, 17:45


Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 05 lis 2018, 19:22

Rzeczywiście na nowym odcinku Belgradzkiej aż się prosi żeby zrobić pętlę. Spokojnie zmieszczą się trzy przegubowce i miejsca do zawracania co nie lada. Szkoda że ZTM nie wziął tego rozwiązania pod uwagę, tworząc trasy jednokierunkowe...

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1318
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 06 lis 2018, 17:06

Zamknięcie Lanciego w piątek wieczorem:
https://stooq.pl/n/?f=1260434&c=0&p=4+22
Na stronie ztm na razie nie ma żadnych informacji o zmianach tras autobusów.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 06 lis 2018, 21:04

fik pisze:
22 paź 2018, 12:00
No ale to raczej Białołęka jest patologią z punktu widzenia konstrukcji oferty, a nie Puławska.
Z racji braku perspektyw na spektakularną poprawę na kolei na trasie Piaseczno-Warszawa Puławska powinna wreszcie zostać zmodernizowana. Bardzo fajnie, że zaraz będzie nowy chodnik i DDR. Dodajmy do tego zamianę leżącego odłogiem pobocza w buspas, wymianę latarni na takie niewyglądające jak na przedmieściach powiatowego miasta na Ukrainie i będzie można to nazwać ciągiem komunikacyjnym a nie ściekiem.
Ale oczywiście miasto realnie planów nie ma wcale. Ew. jak już przebąkuje to o zabraniu istniejącego pasa na buspas - co byłoby największym debilizmem w nowożytnej historii miasta (czekam na ataki oderwanych od rzeczywistości użytkowników xD ).

ODPOWIEDZ