Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 23 paź 2009, 13:16

Lukasz436 pisze:209 powinno kursować co 20/30/30 nie powiem że nawet co 15/20/20. Obecny rozkład jest żartem dla pasażerów. Żeby uzyskać wersję 20/30/30 trzeba dodać jedną brygadę.
Zwłaszcza dziwne taktowanie do spółki z 715. W szczycie - jako tako, a w międzyszczycie 15-45 oraz 20-40 w DS w stronę Ursynowa. W drugą stronę w DP jest trochę mniej dziwne, a w DS 16-44. Może ma to sens wzięte do kupy z 319 i 809 (chociaż też dziwnie, bo 15-30-15), ale jak na linię uzupełniającą 715 w relacji z Ursynowem Płn i Metrem Stokłosy jest to trochę bez sensu.

Nawet na sumę do ks. Wojdata się nie dojedzie - z żadnej strony :p
Popatrz, jaka franca!

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 26 paź 2009, 8:59

Po weekendzie z 209 (chociaż nie jechałem) obserwacje są następujące: na Metro Stokłosy od strony Jeziorek kilka osób wysiadało w każdym kursie, nawet w ostatnim w piątek. Dalej jechały pojedyncze osoby. Natomiast gdyby skoordynowano rozkład DS z godzinami rozpoczęcia i zakończenie mszy w kościele przy al. KEN (skoro z 715 i tak wychodzi to kiepsko), to sądzę, że tych kilka kursów mogłoby liczyć na starszych wiekiem parafian z okolic Zamiany, ZWM z jednej strony czy też Dembowskiego z drugiej - bo po wyjściu z kościoła sporo ludzi z zaciekawieniem studiowało rozkład jazdy.

Nie wiem, czy rozkład jazdy w stronę Ursynowa nie jest trochę rozwleczony - on może być identyczny z 715, jednak o ile dla 715 to dobra rzecz do nadgonienia opóźnień, to na 209 skutkuje to przyspieszeniami.

No i chyba zadziałała magia nowego słupka z rozkładem i naklejką, bo dziekie P+R przy metrze Stokłosy jakoś ustąpiło miejsca przystankowi, więc spokojnie 10 metrów autobusu mogło się zatrzymać i wypuścić ludzi. Ciekaw jestem frekwencji na dalszej części trasy
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 26 paź 2009, 13:18

Tu nie ma co koordynować tylko dać 20/30/30....

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 26 paź 2009, 16:21

drapka pisze:Ciekaw jestem frekwencji na dalszej części trasy
Dziś po 7 z przystanku Jagielska 02 wóz odjechał z wszystkimi miejscami siędzącymi zajętymi.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 12 lis 2009, 12:10

W sprawie interpelacji p. radnego, która rozpoczyna wątek, pojawiła się odpowiedź ZTM.

http://www.ursynow.waw.pl/data/interpel ... 91_odp.pdf

Zmieniło się chyba tylko tyle, ze znalazł się tabor (czy pół taboru:) na połączenia Karczunkowskiej z centrum dzielnicy
W sumie ktoś w ZTM-ie miał kupę dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty, zawierającej oczywiste oczywistości :)
Popatrz, jaka franca!

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 16 lis 2009, 12:44

A przy okazji ursynowskich spraw: czy wynalazek pt. 209 musi niezbędnie koniecznie przyjeźdźać w stronę Ursynowa Płn. w czasie +3? Już któryś raz to widziałem. Skoro koordynacja z 715 jest raczej umowna, to może nie warto aplikowac mu takich samych rozwleczonych czasów przejazdu?

[ Dodano: |16 Lis 2009|, 2009 12:53 ]
A nawet jest jeszcze gorzej - bo czasy przejazdu minimalne pomiędzy PKP Jeziorki i Dunikowskiego są wprawdzie identyczne, ale 209 ma o minutę dłuższe czasy maksymalne. To już jest zupełnie bez sensu.
Popatrz, jaka franca!

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 16 lis 2009, 19:02

W ogóle, to trochę mało śmieszne, że przy kolejnej zmianie rozkładu w krótkim czasie nie zmieniono czasów na 715 i 815.
Ale spoko, niech dalej sobie 715 przyjeżdża po 16 na Puławską +6 8-(

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 18 lis 2009, 17:16

209 jest linią kompletnie niepotrzebną.
Czasem jak mi akurat podpasuje, to nią jeżdzę. Największa frekwencja, jaką zantowałem to 4 osoby.
Dziś w kursie o 8.16 z Jagielskiej w kier. Ursynowa (realnie 8.32) oprócz mnie jechały dwie osoby. Na Bogatki dosiadła się jedna, która wysiadła na Żołny. Na UZach. wysiadła jedna osoba i do CO dojechałem ja oraz jeszcze jedna osoba, która również wysiadła przy CO.

Druga sprawa, to ciekawa sytuacja, jaką dziś zaobserwowałem. Przed 9 rano na CO w kier. Okęcia pojawiły się dwa 715 w odstępie 4 min. Jeden z nich mógł być opóźnionym o ponad 20 min. kursem z 8.27, ale czym był drugi wóz? :-s

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2273
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 18 lis 2009, 19:12

BJ pisze:209 jest linią kompletnie niepotrzebną.
Czasem jak mi akurat podpasuje, to nią jeżdzę. Największa frekwencja, jaką zantowałem to 4 osoby.
Dziś w kursie o 8.16 z Jagielskiej w kier. Ursynowa (realnie 8.32) oprócz mnie jechały dwie osoby. Na Bogatki dosiadła się jedna, która wysiadła na Żołny. Na UZach. wysiadła jedna osoba i do CO dojechałem ja oraz jeszcze jedna osoba, która również wysiadła przy CO.

Druga sprawa, to ciekawa sytuacja, jaką dziś zaobserwowałem. Przed 9 rano na CO w kier. Okęcia pojawiły się dwa 715 w odstępie 4 min. Jeden z nich mógł być opóźnionym o ponad 20 min. kursem z 8.27, ale czym był drugi wóz? :-s
A co tu się dziwić - częstotliwość linii 209 to dosłownie przypadek wpadający w nieporozumienie. Kto ma tym jeździć. Dosłownie przypomina mi się linia 306 która kursowała kiedyś po Ursynowie.

Łukasz
Posty: 10559
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 lis 2009, 0:31

BJ pisze:209 jest linią kompletnie niepotrzebną.
Czasem jak mi akurat podpasuje, to nią jeżdzę. Największa frekwencja, jaką zantowałem to 4 osoby.
Dziś w kursie o 8.16 z Jagielskiej w kier. Ursynowa (realnie 8.32) oprócz mnie jechały dwie osoby. Na Bogatki dosiadła się jedna, która wysiadła na Żołny. Na UZach. wysiadła jedna osoba i do CO dojechałem ja oraz jeszcze jedna osoba, która również wysiadła przy CO.

Druga sprawa, to ciekawa sytuacja, jaką dziś zaobserwowałem. Przed 9 rano na CO w kier. Okęcia pojawiły się dwa 715 w odstępie 4 min. Jeden z nich mógł być opóźnionym o ponad 20 min. kursem z 8.27, ale czym był drugi wóz? :-s
Wtyczka szkolna na 715 zawsze jeździła.
ŁK

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 19 lis 2009, 8:39

Łukasz pisze:Wtyczka szkolna na 715 zawsze jeździła.
Chyba że akurat ferie wypadły czy inne wakacje:) Kiedyś, dawno temu łączyło się to z jakimś 187.
BJ pisze:209 jest linią kompletnie niepotrzebną.
Czasem jak mi akurat podpasuje, to nią jeżdzę. Największa frekwencja, jaką zantowałem to 4 osoby.
Przyzwyczają się:) Ale w sumie jak już linię uruchomili, to moza było jej dać przyzwoitą częstotliwość. Bo tak - to ani w pięć, ani w dziewięć, w dodatku przyjeźdża przed czasem, więc to może liczyć tylko pa pasażerów z przypadku.

Ja widzę pewien ratunek dla niej w DS (konkretnie w niedziele, ale i w DP by się mogło przydać). Wystarczyłoby tak pokombinować z godzinami kursów, żeby pasowały do godzin rozpoczęcia i zakończenia mszy w kościołach Wniebowstąpienia (al. KEN) i św. Ap. Piotra i Pawła (Pyry). Dział marketingu ZTM powinien następnie sporządzić krótkie informacje dla proboszczów, którzy w ramach ogłoszeń podaliby informację, ze można dojechać takim i takim autobusem prawie pod sam kosciół (dla parafii w Pyrach są wprawdzie i inne autobusy, ale już tak dogodnego połączenia z rejonu np. ZWM, Wokalnej i z drugiej strony Dembowskiego, Sosnowskiego itp. do kościoła przy al. KEN nie ma) . Na paru kursach wzrost frekwencji byłby znaczący, zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy do domu daleko, a tu zimno i na głowę pada.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 19 lis 2009, 11:36

drapka pisze: Ja widzę pewien ratunek dla niej w DS (konkretnie w niedziele, ale i w DP by się mogło przydać). Wystarczyłoby tak pokombinować z godzinami kursów, żeby pasowały do godzin rozpoczęcia i zakończenia mszy w kościołach Wniebowstąpienia (al. KEN) i św. Ap. Piotra i Pawła (Pyry). Dział marketingu ZTM powinien następnie sporządzić krótkie informacje dla proboszczów, którzy w ramach ogłoszeń podaliby informację, ze można dojechać takim i takim autobusem prawie pod sam kosciół (dla parafii w Pyrach są wprawdzie i inne autobusy, ale już tak dogodnego połączenia z rejonu np. ZWM, Wokalnej i z drugiej strony Dembowskiego, Sosnowskiego itp. do kościoła przy al. KEN nie ma) . Na paru kursach wzrost frekwencji byłby znaczący, zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy do domu daleko, a tu zimno i na głowę pada.
Pomysł bardzo dobry - na takiej zasadzie odbywa się kilka kursów 710 w DŚ, które w normalnych okolicznościach są skorelowane z rozpoczęciem/zakończeniem wybranych niedzielnych mszy w kościele w Mirkowie.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 19 lis 2009, 19:14

Łukasz pisze:Wtyczka szkolna na 715 zawsze jeździła.
Ale nie o 9 i nie w kierunku Okęcia.
Wtyczka to D11/715+5/503, które jedzie z Zamienia na Natolin po 7 i o chyba 8.15 zaczyna pracę na 5/503.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 10 gru 2009, 9:26

Pod koniec listopada było spotkanie burmistrza Ursynowa z administratorem mojego budynku w sprawie skrzyżowania Gandhi i Płaskowickiej oraz zwiększenia bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych w pobliżu.
Wg burmistrza, budowa skrzyżowania Gandhi i Płaskowickiej i samego przedłużenia Gandhi od strony Pileckiego jest priorytetem dla Ursynowa na rok 2010. Wg mapy (jestem w jej posiadaniu, ale nie mam skanera :neutral: ) uzyskanej przez mojego sąsiada z UM wynika, że Gandhi będzie ulicą dwujezdniową po dwa pasy w każdym kierunku. Jednak dojeżdżając do Płaskowickiej ulica się będzie zwężać z lewej strony i będzie możliwy skręt tylko w prawo w kierunku Reala. Natomiast z Płaskowickiej w Gandhi będzie można skręcić zarówno od strony Reala jak i od strony Pileckiego. Zostanie wybudowany przystanek autobusowy wzdłuż Płaskowickiej 46 w kierunku Reala. Natomiast na mapce nie ma zaznaczonego przystanku w kierunku Pileckiego. Na Gandhi też będzie przystanek za skrzyżowaniem w kierunku Instytutu Hematologii.
Skręt z Gandhi w prawo w Płaskowickiej będzie rozwiązaniem tymczasowym dopóki nie wybudują POW (na lewym pasie będą bariery).
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 gru 2009, 20:09

Jak nie masz skanera, to postaraj się zrobić fotokopię - zawsze jakiś pogląd będzie ;)
Domino2001 pisze:Natomiast na mapce nie ma zaznaczonego przystanku w kierunku Pileckiego
Może będzie bez zatoczki? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ