Komunikacja w Miasteczku Wilanów

Moderatorzy: Wiliam, person

Linia od Metro Wilanowska do Miasteczka Wilanów powinna:

Być przyspieszona bez przystanków po drodze (jak 400)
13
7%
Być przyspieszona z przystankiem przy Dolinie S. i Sobieskiego (przesiadki)
47
25%
Czarna powinna być
112
60%
W ogóle jej nie powinno być
16
9%
 
Liczba głosów: 188

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4780
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Komunikacja w Miasteczku Wilanów

Post autor: TGM » 05 cze 2010, 10:14

Chodzi o linię "na stałe".

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 25079
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 cze 2010, 11:14

Czarna, oczywiście.

Nie ma żadnego uzasadnienia, by akurat stamtąd dojeżdżała linia przyspieszona (i to jeszcze lokalna do Wilanowskiej!), a nie z Zawad, Powsinka czy Konstancina.

Przyczyną takiego mojego podejścia jest zarówno odległość (najkrótsza spośród wymienionych przeze mnie wilanowskich przedmieść) jak i charakter zabudowy, który jest w zasadzie ciągły wzdłuż całej przewidywanej trasy, za wyjątkiem fragmentu al. Wilanowskiej, gdzie być może jeden-dwa przystanki byłyby NŻ.

To powinna być linia silna, typu 10/10/12, z (docelowym) pochowaniem durnego 117. Przewiduję, że w DP powinny nią jeździć autobusy standardowe, a nie midiki.

Do rozważenia jest raczej trasa - czy po całości wzdłuż Wilanowskiej, czy może przez Aleję Lotników; czy przez al. Rzeczpospolitej, czy jednak z zawijasem przez pętlę Wilanów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 506
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 05 cze 2010, 11:26

Powinna być czarna porządna linia, która ucywilizuje sytuację na ciągu al. Wilanowskiej. A 117 na tym odcinku mówimy papa.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4780
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 cze 2010, 12:11

Mi chodziło o rozwój komunikacji, nie o psucie. Taka linia nie dowiezie na Górny Mokotów, Służewiec biurowy, GM. Nie obsłuży ZP Królowej Marysieńki, który teraz stoi w centrum osiedla. Więc ta linia nie może być "za coś" (-( .

Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci. Przystanek przy DS powinien jednak być. Przy skrzyżowaniu z Sobieskiego też, ale gdyby puścić np. 130 też do Miasteczka to wtedy już ten przystanek niekoniecznie musi być.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 cze 2010, 12:15

Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.

Mianowicie:
:arrow: 116 - wycofanie z krańca Wilanów i skierowanie do Miasteczka Wilanów. Dzięki temu mamy bezpośrednie i szybkie połączenie z Centrum. Oczywiście docelowo na utramwajowienie.

:arrow: 239 - Metro Wilanowska - Miasteczko Wilanów, przez al. Wilanowską. Najlepiej, gdyby zajeżdżało od Klimczaka, wtedy mielibyśmy obsłużony cały ciąg od :mewa: Wilanowska do Wilanowa, a takę kawałek Powsińskiej. :-k
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10129
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 05 cze 2010, 13:18

TGM pisze:Mi chodziło o rozwój komunikacji, nie o psucie. Taka linia nie dowiezie na Górny Mokotów, Służewiec biurowy, GM. Nie obsłuży ZP Królowej Marysieńki, który teraz stoi w centrum osiedla. Więc ta linia nie może być "za coś" (-( .

Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci. Przystanek przy DS powinien jednak być. Przy skrzyżowaniu z Sobieskiego też, ale gdyby puścić np. 130 też do Miasteczka to wtedy już ten przystanek niekoniecznie musi być.
a może wydłużyć 165 albo 218?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13042
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 05 cze 2010, 17:38

Wolfchen pisze:Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.

Mianowicie:
:arrow: 116 - wycofanie z krańca Wilanów i skierowanie do Miasteczka Wilanów. Dzięki temu mamy bezpośrednie i szybkie połączenie z Centrum. Oczywiście docelowo na utramwajowienie.
Nie podoba mi się takie 116 :p W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4780
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 05 cze 2010, 17:58

116 łączy Wilanów ze Starówką po linii prostej więc powinno zostać jak jest. E-2 się lepiej nada do MW (może być całodzienne). I 130, bo niby czemu nie?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 cze 2010, 18:15

Kleszczu pisze:W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).
Można i tak. Choć znowu 162 mi się niezbyt podoba :P
TGM pisze:E-2 się lepiej nada do MW (może być całodzienne).
Hm, tu bym jednak miał opory...
TGM pisze:I 130, bo niby czemu nie?
A nad tym nie pomyślałem, 130 na solówkach byłoby idealne (choć co niektórzy pewnie stwierdzą, że dowozówka do metra jest, węc nie powinno być żadnej innej linii)... 8-(
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 6685
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy
Kontakt:

Post autor: person » 05 cze 2010, 22:46

TGM pisze:Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci.
Chcesz pielęgnować magię czerwonego numerka? Które przystanki Twoja linia powinna omijać? Dokąd kursować? Jakieś konkrety? :shock:
Wolfchen pisze:Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.
Nie zawsze bycie oryginalnym wychodzi ludziom na zdrowie... 8-(

Robert 514
Posty: 1996
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław
Kontakt:

Post autor: Robert 514 » 06 cze 2010, 1:38

117 :arrow: na Ursynów, do SGGW jak 193 i dalej może na Natolin
193 :arrow: wtedy zdjąć maratony
do miasteczka
109 lub 210 w nowym wcieleniu - (obecne 210 skasować) z Wilanowskiej co 12/20/20

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14589
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 cze 2010, 11:35

A gdzie linia na ciąg Sobieskiego? Moim zdaniem MW powinno właśnie dostać linię na ten ciąg w pierwszej kolejności... :-k
person pisze:Nie zawsze bycie oryginalnym wychodzi ludziom na zdrowie... 8-(
Opieranie komunikacji tylko na jednej linii, nawet silnej, która dowozi tylko w jedno miejsce również nie wychodzi na zdrowie - tyle, że mieszkańcom... ;)
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 106 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25566
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 06 cze 2010, 13:49

117 na Ursynów, do SGGW jak 193 i dalej może na Natolin
193 wtedy zdjąć maratony
:rozpacz:
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13042
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 cze 2010, 14:03

Wolfchen pisze:
Kleszczu pisze:W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).
Można i tak. Choć znowu 162 mi się niezbyt podoba :P
Ja bym się zastanowił czy na Sobieskiego po wybudowaniu tramwaju obroni się linia autobusowa jadąca na trakt :-k Może być tak, że się nie obroni i wtedy ciekawym rozwiązaniem byłoby skierowanie 116 przez Gagarina i Powsińską z jednoczesnym "zrobieniem czegoś" ze 180... Między innymi dlatego nie przekonuje mnie 116 skierowane do miasteczka.

162 z miasteczka dawałoby nam ciekawe połączenie w kierunku Pragi oraz dojazd do Best Malla :-k

Reasumując podstawą musi być tramwaj, który powinien skusić także osoby jadące z przystanku "Królowej Marysieńki".

Osobiście - na obecną chwilę - skierowałbym do miasteczka (oprócz tramwaju i 162) 218 :idea:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 4780
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 cze 2010, 14:26

person pisze:
TGM pisze:Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci.
Chcesz pielęgnować magię czerwonego numerka? Które przystanki Twoja linia powinna omijać? Dokąd kursować? Jakieś konkrety? :shock:
Wszystkie na Wilanowskiej poza skrzyżowaniami. Nie jest tego dużo, ale biorąc pod uwagę krótką trasę to wychodzi całkiem nieźle. Pomijając samo miasteczko to wychodzi, że linia zatrzymywałaby się na co trzecim przystanku.

ODPOWIEDZ