Komunikacja w Miasteczku Wilanów

Moderator: Wiliam

Linia od Metro Wilanowska do Miasteczka Wilanów powinna:

Być przyspieszona bez przystanków po drodze (jak 400)
13
7%
Być przyspieszona z przystankiem przy Dolinie S. i Sobieskiego (przesiadki)
47
25%
Czarna powinna być
112
60%
W ogóle jej nie powinno być
16
9%
 
Liczba głosów: 188

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 12 sie 2010, 13:36

Piottr pisze:Uzasadnij, dlaczego nie czerwona i dlaczego nie E-2.
Lepszym kandydatem jest 116, gdyż daje obsługę całodzienną i całotygodniową (a nawet całoroczną ;)); zarazem jest inne połączenie Wilanowa z Traktem Królewskim (180).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 sie 2010, 21:12

Bastian pisze:Lepszym kandydatem jest 116
Dokładnie. 116 powinna jeździć na Miasteczko, nawet kosztem częstotliwości 217 (oczywiście nie dopuszczajmy do tego, aby powstała "dowozówka" co pół godziny)... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 12 sie 2010, 21:20

130 najlepsze. Sobie podjadą i bez biegania między przystankami będzie i 116 i E-2. A tak jakby te kursy do Powsina coraz mniejszą popularnością się cieszą więc można pomyśleć nad czymś innym.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 13 sie 2010, 13:04

Bastian pisze:Lepszym kandydatem jest 116, gdyż daje obsługę całodzienną i całotygodniową.
Wypadałoby się z Tobą zgodzić ze względu komunikacyjnego, jednak z socjologicznego punktu widzenia danie nowemu osiedlu linii ekspresowej bardziej zachęci do przesiadki do zbiorkomu, niż linii zwykłej. Ponadto jadący E-2 nie są narażeni na współpodróż z pasażerami wsiadającymi na dalszym odcinku trasy (pogorszenie komfortu w funkcji oddalania się od początku trasy).
Z mojego punktu siedzenia, jako mieszkańca Wilanowa wysokiego, nie ma znaczenia która z tych dwóch linii to będzie.
TGM pisze:130 najlepsze. Sobie podjadą i bez biegania między przystankami będzie
No chyba, że 130 wreszcie dostanie normalną częstotliwość, a nie co 20 minut. Jest to ostatnia linia którą bym tam pchał (no może prócz 164), ze względu na to, że autobus miejski kursujący co 20 minut lub rzadziej, to jakby go wcale nie było. E2 lub 116 można skierować na Nowy Wilanów bezkosztowo, skierowanie tam 130 wymagałoby podwojenia liczby brygad, żeby uzyskać normalną częstość kursowania.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 sie 2010, 13:10

Piottr pisze:E2 lub 116 można skierować na Nowy Wilanów bezkosztowo
No właśnie E-2 tylko po części bezkosztowo - nie uniknie się wtedy postulatów o wprowadzenie jego stałego kursowania, co może zaowocować wyłącznie pocięciem 116 w poza szczytem i w DS.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8311
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 sie 2010, 13:17

Piottr pisze:Ponadto jadący E-2 nie są narażeni na współpodróż z pasażerami wsiadającymi na dalszym odcinku trasy (pogorszenie komfortu w funkcji oddalania się od początku trasy).
A to E-2 miałoby się nie zatrzymywać wzdłuż Sobieskiego? :-s

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 sie 2010, 19:44

Bastian pisze:Lepszym kandydatem jest 116
Tylko, że ona i tak jest już długa i troszkę podatna na korki. Nie obserwuję jej często ale każda linia, która jedzie przez całe miasto jest podatna na opóźnienia. Dlatego wydaję mi się, że lepszą linią będzie jakaś, która nawet jeśli dowiezie aż do samego centrum, to nigdzie dalej. :-)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 sie 2010, 21:06

No to E-2 też nie spełnia tego warunku, zaś 519 z Wilanowa nie zabierzesz. To którą z tych trzech linii potniemy, aby uruchomić czwartą?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26820
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 sie 2010, 21:53

Wszystkie. Najważniejsze są przecież relacje, czerwone numerki i ich liczba na przystankach...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 17 sie 2010, 10:00

Bastian pisze:To którą z tych trzech linii potniemy, aby uruchomić czwartą?
Dlatego nie ma sensu uruchamianie dodatkowej linii, skoro można wykorzystać potencjał jednej z dwóch istniejących, bez wydłużania trasy i zmiany liczby brygad.

Nie rozumiem w ogóle dlaczego temat wydłużania trasy był w tej dyskusji podnoszony, przecież czy to będą 2 przystanki do Wilanowa czy 2 do Świątyni Opatrzności, będą to nadal dwa przystanki.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36626
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 sie 2010, 10:14

Piottr pisze:można wykorzystać potencjał jednej z dwóch istniejących, bez wydłużania trasy i zmiany liczby brygad
Powtarzam: drugi argument nie jest prawdziwy. Nie uniknie się w tym przypadku dodania brygad w międzyszczycie i dni wolne.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

reserved
Posty: 14595
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 sie 2010, 11:21

Bastian pisze:No to E-2 też nie spełnia tego warunku, zaś 519 z Wilanowa nie zabierzesz. To którą z tych trzech linii potniemy, aby uruchomić czwartą?
A gdyby tak 130 tam puścić z jednoczesną korektą trasy tak, by zajeżdżała przez Metro Centrum? Czy tak dużo ludzi korzysta z niej na Niepodległości? Wydaje mi się, że sporo, ale nie jest to jakiś potok, żeby nie mógł skorzystać z innej linii.

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 17 sie 2010, 11:55

reserved pisze:A gdyby tak 130 tam puścić z jednoczesną korektą trasy tak, by zajeżdżała przez Metro Centrum? Czy tak dużo ludzi korzysta z niej na Niepodległości? Wydaje mi się, że sporo, ale nie jest to jakiś potok, żeby nie mógł skorzystać z innej linii.
Zdecydowanie najgorsze co można wymyślić. 130 jest do naprawy, ale to co tutaj proponujesz tylko zabije tą linię do końca. Ona jest do wyprostowania na Ochocie zastępując 167 a nie tworzenia jakiegoś koszmaru dla MW z czasem przejazdu o 30% dłuższym niż 519 plus demolką unikalnego połączenia wewnątrzmokotowskiego.

Zdecydowanie 116, ta linia jest idealna do przedłużenia do MW. I nie trzeba będzie tworzyć doraźnych protez przy spiętrzeniach ruchu pielgrzymkowego z okazji różnych świąt. Do Wilanowa zaś turystów dowiezie 180.

Jeszcze taka sprawa na marginesie a propos 130. Ostatnio zastanawiałem się nad koncepcją puszczenia 139 do Powsina + Stare Kabaty (mamy mityczną linię Wilanowska - Powsin a właściwie jej reaktywację) zaś do Ogrodu Botanicznego na stałe 130 (oczywiście 130 prostując na Ochocie) - docelowo jako głównej linii na ciągu Przyczółkowej. 519 do Powsina całorocznie ale tylko w weekendy. Co Wy na to?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5244
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 sie 2010, 23:12

Bastian pisze:
Piottr pisze:można wykorzystać potencjał jednej z dwóch istniejących, bez wydłużania trasy i zmiany liczby brygad
Powtarzam: drugi argument nie jest prawdziwy. Nie uniknie się w tym przypadku dodania brygad w międzyszczycie i dni wolne.
E-2: 8/20/8//20
116: 15/20/15//20
195: tak samo i do Chomiczówki na przemian ze 116
130: 15/20/15//20 na przemian ze 116
:P

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 18 sie 2010, 12:11

130 do Nowego Wilanowa w ogóle nie rozważamy z racji na częstotliwość, a jak zwykle dyskusja stoczyła się na boczne tory.
Kierując 116 lub E-2 na Nowy Wilanów nie musimy zmieniać jego rozkładu, bo odległości są podobne. O ucałodziennieniu E-2 w tym wypadku też raczej nie powinno być mowy, jak ktoś chce sobie pojechać w międzyszczycie, to sobie dojedzie 217, chodzi o stworzenie oferty która będzie atrakcyjną alternatywą do jechania samochodem do pracy. Jazda 217 do zatłoczonego metra taką alternatywą nie jest.


Zastanawiam się tak poza konkursem, czy ktokolwiek z ZTM bierze pod uwagę te prowadzone tutaj akademickie dyskusje, czy tak się kłócimy sobie, a Muzom dla samej przyjemności wyrażania przeciwnego zdania niż dyskutant...

ODPOWIEDZ