Komunikacja w Miasteczku Wilanów

Moderator: Wiliam

Linia od Metro Wilanowska do Miasteczka Wilanów powinna:

Być przyspieszona bez przystanków po drodze (jak 400)
13
7%
Być przyspieszona z przystankiem przy Dolinie S. i Sobieskiego (przesiadki)
47
25%
Czarna powinna być
112
60%
W ogóle jej nie powinno być
16
9%
 
Liczba głosów: 188

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 cze 2010, 14:37

Kleszczu pisze:Ja bym się zastanowił czy na Sobieskiego po wybudowaniu tramwaju obroni się linia autobusowa jadąca na trakt :-k
Wtedy nie ;) Ale póki co, wiadomo, że ten tramwaj to niestety dosyć odległa perspektywa.
Kleszczu pisze:Może być tak, że się nie obroni i wtedy ciekawym rozwiązaniem byłoby skierowanie 116 przez Gagarina i Powsińską z jednoczesnym "zrobieniem czegoś" ze 180... Między innymi dlatego nie przekonuje mnie 116 skierowane do miasteczka.
Wiesz, jeśli rozważamy istnienie tramwaju, to owszem, nie ma to sensu absolutnie. Jednak przez jakieś 10 lat tego tramwaju tam jeszcze nie będzie, więc można się zastanowić.
Kleszczu pisze:162 z miasteczka dawałoby nam ciekawe połączenie w kierunku Pragi oraz dojazd do Best Malla :-k
Hm, w sumie mnie nawet przekonałeś ;)
Kleszczu pisze:Reasumując podstawą musi być tramwaj, który powinien skusić także osoby jadące z przystanku "Królowej Marysieńki".
To i owszem. Tylko pytanie: co zrobić, dopóki nie ma tramwaju?
Kleszczu pisze:Osobiście - na obecną chwilę - skierowałbym do miasteczka (oprócz tramwaju i 162) 218 :idea:
Coś przelotowego na Powsin bym jeszcze w przyszłości tam wrzucił... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36628
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 cze 2010, 20:37

fik pisze:
117 na Ursynów, do SGGW jak 193 i dalej może na Natolin
193 wtedy zdjąć maratony
:rozpacz:
Nie no, spoko, puści się 117 co 3-4 minuty. Ile to wychodzi brygad? :-k :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 cze 2010, 20:42

Bastian pisze:Ile to wychodzi brygad?
Przy kółeczku oszacowanym na 3 godziny w szczycie - około 55... :term:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Nitrome
Posty: 10
Rejestracja: 18 sie 2009, 15:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nitrome » 06 cze 2010, 22:15

A ja proponuję linię metra, później biegnącą przez Sobieskiego, Spacerową, do Politechniki i później przez Stare Miasto i tak dalej. A na Al. Wilanowską tramwaj póki co :D .

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 cze 2010, 22:53

Opieranie czegokolwiek na 117 - linii o żenującej punktualności, bezdnadziejnie długiej trasie, słabej częstotliwości itd jest kpiną, a nie atrakcyjną ofertą. Porządnie skoordynowane siedmestki więcej by Królowej Marysieńce dały niż to coś.

Demagogią jest twierdzenie, że ktokolwiek z powodu jej zabrania przesiądzie się do samochodu, a już zwłaszcza w ZP Królowej Marysieńki. Jakoś pasażerowie z całej południowej części Sobieskiego bez efemerydy co "może kiedyś przyjedzie" do Galerii Mokotów żyją.

Demagogią jest także twierdzenie, że tylko linia czerwona tej przesiadce zapobiegnie, a przystanki na Wilanowskiej ją przyspieszą.

Natomiast nie twierdzę, że poprowadzenie 2xx z Miasteczka na Służewiec Przemysłowy via Galeria Mokotów byłoby złe - przeciwnie, chociaż punktualność by na tym ruchu ucierpiała.

A między dwiema silnymi liniami przesiadka na rogu Rzeczpospolitej-Sobieskiego-Wilanowskiej mogłaby być całkiem znośna.

Tak, uważam, że lepsze jest oparcie komunikacji osiedla na jednej linii silnej niż na dwóch słabych. Na szczęście ZTM tak uważał też i powstało jedno 201, a nie dwie, bo "przecież ktoś może musieć bez przesiadki do Fortu Wola i na cmentarz północny pojechać". Zapraszam kolegów do pooglądania sobie map komunikacyjnych miast bardziej cywilizowanych od naszego, o lepiej ocenianej komunikacji, Wiednia czy Monachium. Jakoś nikt dowozówek do metra nie dubluje tam ponad miarę...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 07 cze 2010, 9:07

Glonojad pisze:Tak, uważam, że lepsze jest oparcie komunikacji osiedla na jednej linii silnej niż na dwóch słabych. Na szczęście ZTM tak uważał też i powstało jedno 201, a nie dwie, bo "przecież ktoś może musieć bez przesiadki do Fortu Wola i na cmentarz północny pojechać". Zapraszam kolegów do pooglądania sobie map komunikacyjnych miast bardziej cywilizowanych od naszego, o lepiej ocenianej komunikacji, Wiednia czy Monachium. Jakoś nikt dowozówek do metra nie dubluje tam ponad miarę...
Zapraszam do obejrzenia sobie mapy Warszawy a nie jakichś odległych miast i obejrzenie dokładnie gdzie Rzym a gdzie Krym. Jeśli Wilanów ma jeździć do metra, to jeździć powinno do Polibudy. Mam przypominać jak skończyło się wożenie bliższych Dworcowi Południowemu Stegien??? To samo będzie w Wilanowie, sorry ale nie jeździ się w bok tylko do przodu, taka już jest ludzka psychika. Przesiadka przy Dworcu Południowym to minimum 4 minuty jadąc w stronę Galerii (a taka linia powinna jeździć do Służewca Przemysłowego pożeniona częściowo z 218), z litości natomiast pominę straty czasowe przy wycieczce do Służewia.

Równie kosmicznym pomysłem jest 162 "bo kiedyś będzie tramwaj". ZTM bawi się układem komunikacyjnym jak dzieciaki budowaniem miasta w Sim City a kolega mówi o jakimkolwiek dalszym planowaniu!? Do tego czasu jeszcze wpadną na ileś genialnych pomysłów w stylu rewolucja na 106, 416 do Dworca Południowego czy 210 zamiast 33. A ponieważ zabawa trwa, to i radni nie będą sobie odmawiać telefonów na zasadzie "zmieńmy to bo mam mnóstwo telefonów w tej sprawie (czyli zadzwoniła znajoma przewodnicząca Klubu Emeryta)".

Na przedłużeniu ważnego ciągu komunikacyjnego, mocno obsadzonego komunikacją miejską powstaje nowa dzielnica. Więc 116 i 519 prosto Al. RP (w weekendy 519 do Powsina), 218 z GM (i nie ciąganie tego do Królikarni, tam jest szyna, tylko albo do Spartańskiej przez Domaniewską i okolice albo do Bokserskiej), E-2 do starej pętli w Wilanowie dla ZP Królowej Marysieńki, 130 wyprostować na Ochocie, trochę może podkręcić i do Powsina przez Wilanów, co rozwiąże problem końcówki 519. 117 wyrzucić.

Ja bym jeszcze 422 pogrzebał po zwolnieniu miejsca na pętli i w końcu 131 wydłużył. Problem siedemsetek z Konstancina wkrótce się rozwiąże, więc na Al. Wilanowskiej zostanie 139, hipotetyczne 218 i 700 co mocno normalizuje sytuację.

Autobusy w chwili obecnej odjeżdżają nieźle obsadzone z Wilanowa głównie dzięki siedemsetkom, więc jak odejdzie 710 i 724 ten potok w znacznej mierze zniknie (no chyba że tłum będzie dojeżdżał na dachu 700 o 7.06). Królowej Marysieńki wystarczy 130 i E-2, nawet mieszkający w blokach tuż obok tego przystanku nie będą mieli więcej niż 5 minut spacerem do Instytutu Neurologii jeśli koniecznie będą chcieli 519 bo tylko ono może być tutaj problemem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26824
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 cze 2010, 10:39

Zebra pisze:
Glonojad pisze:Tak, uważam, że lepsze jest oparcie komunikacji osiedla na jednej linii silnej niż na dwóch słabych. Na szczęście ZTM tak uważał też i powstało jedno 201, a nie dwie, bo "przecież ktoś może musieć bez przesiadki do Fortu Wola i na cmentarz północny pojechać". Zapraszam kolegów do pooglądania sobie map komunikacyjnych miast bardziej cywilizowanych od naszego, o lepiej ocenianej komunikacji, Wiednia czy Monachium. Jakoś nikt dowozówek do metra nie dubluje tam ponad miarę...
Zapraszam do obejrzenia sobie mapy Warszawy a nie jakichś odległych miast i obejrzenie dokładnie gdzie Rzym a gdzie Krym.
Zarówno Warszawę, jak i ww. miasta znam osobiście (za swoje zresztą). I w Wiedniu, i w Monachium, komunikacja działa dużo lepiej mimo braku takich potworków jak 117 czy 130. I tyle.

A polecam obejrzenie chociaż mapy, bo wycieczek zagranicznych nikomu fundował nie będę :p

Natomiast tak się przypadkiem składa, że z mapy Warszawy jednoznacznie wynika, że Stegny dużo bliżej Centrum niż miasteczko Wilanów; może się jeszcze będziesz upierał, że aleja Wilanowska nie jest w ogóle wykorzystywana do dojazdów do centrum miasta?

Obejrzyj sobie tą mapę Warszawy, zanim ją komuś polecisz. :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 07 cze 2010, 12:48

Glonojad pisze:...lepsze jest oparcie komunikacji osiedla na jednej linii silnej...
dowożącej do pętli w Wilanowie skąd istnieje dogodna przesiadka na linie kursujące do centrum Warszawy.
.

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 07 cze 2010, 13:22

Glonojad pisze:
Natomiast tak się przypadkiem składa, że z mapy Warszawy jednoznacznie wynika, że Stegny dużo bliżej Centrum niż miasteczko Wilanów; może się jeszcze będziesz upierał, że aleja Wilanowska nie jest w ogóle wykorzystywana do dojazdów do centrum miasta?

Obejrzyj sobie tą mapę Warszawy, zanim ją komuś polecisz. :D
Znam i mapę i realia. Tak się składa, że z MW (Sarmacka/Klimczaka) do Dworca Południowego jest 4,6 km. Bez zawrotek przy pętli i innych usprawnień typu jazda ulicą Wałbrzyską. Jest to dystans równy odległości z tego samego miejsca do ZP Kostrzewskiego. Więc teraz jeszcze raz zerknij na mapę a potem dopiero dyskutuj, doliczając sobie dystans (i czas), jaki ma do pokonania od Dworca Południowego metro. Jedziemy dalej: TAK, Aleja Wilanowska nie jest zbytnio wykorzystywana w dojazdach do centrum miasta, wystarczy obejrzeć sobie wykorzystanie prawoskrętu przy Puławskiej. Al Wilanowska znajduje owszem wykorzystanie w dojeździe na Mokotów, ale tego nikt nie neguje. Że 710 i 724 jadą nawalone po dach? A kto powiedział że wszyscy jadą do Centrum, nadto komu się chce przesiadać dla braku miejsca siedzącego i w około 5 minut zysku czasowego jak się jedzie przez godzinę z okładem? Tymczasem dla mieszkańców Wilanowa te 5 minut będzie robiło różnicę.

Dyskusja zresztą jest średnio przedmiotowa bo ZTM ma oczywiście swój dogmat i to jest ważne. A kto będzie jeździł mityczną dowozówką i czy kogokolwiek (oprócz jeżdżących Al. Wilanowską) ona odciągnie od samochodu to już nikogo nie interesuje. Autobus będzie miał oczywiście wykorzystanie, bo ciąg równoleżnikowy jest mocno wykorzystywany. Ale przesiadek do metra nie będzie, tak jak i nie ma obecnie, kto jeździ samochodem przy nim pozostanie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14783
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 cze 2010, 13:23

Glonojad pisze:Natomiast tak się przypadkiem składa, że z mapy Warszawy jednoznacznie wynika, że Stegny dużo bliżej Centrum niż miasteczko Wilanów
Ale rozsądna linia (niekoniecznie bardzo silna, mam na myśli częstotliwość około 10 - 15 minut) jadąca BUSpasem na Sobieskiego stanowi atrakcyjne połączenie z Centrum, a do tego zapewnia połączenie na ciąg Sobieskiego (szkoły, etc). Wożenie ludzi w bok do metra tylko po to, żeby udowodnić nie wiadomo komu, że metro jest przeładowane jest w gruncie rzeczy bez większego sensu.
Przypominam ponadto, iż linia kursująca przez Sobieskiego miałaby zostać zastąpiona w przyszłości tramwajem. 8-(

Zwłaszcza, że można wycofać jakąś linię z krańca Wilanów i skierować ją do Miasteczka Wilanów - więc tworzenie nowej linii nie jest po prostu potrzebne. 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 08 cze 2010, 11:15

Kleszczu pisze:Ja bym się zastanowił czy na Sobieskiego po wybudowaniu tramwaju obroni się linia autobusowa jadąca na trakt :-k
Prędzej wylecą te, które jeżdżą Spacerową (501, 519). A te na trakcie zostaną zredukowane.

Do tematu: Wolę czarnucha. Byłaby to linia lokalna, która jednocześnie obsługiwałaby okoliczne osiedla ze stałymi przystankami ŚOP, Sobieskiego, Dolina Służewiecka, MW a pozostałe nż.

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |8 Cze 2010|, 2010 11:45 ]
Korekta cytowania.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8337
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 cze 2010, 17:55

Domino2001 pisze:Do tematu: Wolę czarnucha. Byłaby to linia lokalna, która jednocześnie obsługiwałaby okoliczne osiedla ze stałymi przystankami ŚOP, Sobieskiego, Dolina Służewiecka, MW a pozostałe nż.
Tym bardziej, że w okolicach ŚOP nie mieszka jeszcze aż tylu mieszkańców, aby kursująca tam ewentualna linia pospieszna miała zachęcającą częstotliwość...

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 09 cze 2010, 15:48

Kleszczu pisze:Ja bym się zastanowił czy na Sobieskiego po wybudowaniu tramwaju obroni się linia autobusowa jadąca na trakt Może być tak, że się nie obroni i wtedy ciekawym rozwiązaniem byłoby skierowanie 116 przez Gagarina i Powsińską z jednoczesnym "zrobieniem czegoś" ze 180... Między innymi dlatego nie przekonuje mnie 116 skierowane do miasteczka.
A mi się wydaje że 116 by się utrzymało bo jedzie "bezpośrednio" na Trakt Królewski.
116 jak i 180 zostawić :)
Kleszczu pisze:162 z miasteczka dawałoby nam ciekawe połączenie w kierunku Pragi oraz dojazd do Best Malla
Pomysł ciekawy ale czy Siekierki nie będą krzyczeć że im linie zabierają? Chyba że po trasie 164 od Os.Bernardyńska :P

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 10 cze 2010, 11:01

Powinna być czarna i nosić numer 239.

Proponowałbym ją skierować trasą: MIASTECZKO WILANÓW - al. Rzeczpospolitej - al. Wilanowska - Dolina Służewiecka - Wałbrzyska - al. Lotników - al. Wilanowska - Rzymowskiego - Wołoska - Domaniewska - Postępu - Konstruktorska - Racjonalizacji - SPARTAŃSKA

Dodatkowo do Miasteczka E-2.

Wtedy śmiało można 117 skrócić na Mokotowie, 218 po trasie 182 na Okęcie, a 182 Dw. Zachodniego i 382 do piachu.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 12 cze 2010, 0:05

Spokojnie, już niedługo będzie linia co 10 do Miasteczka Wilanów :dance: . Obsługa: Mobilis najnowszymi SU12.

ODPOWIEDZ