Strona 1 z 61

Komunikacja w Miasteczku Wilanów

: 05 cze 2010, 10:14
autor: TGM
Chodzi o linię "na stałe".

: 05 cze 2010, 11:14
autor: Glonojad
Czarna, oczywiście.

Nie ma żadnego uzasadnienia, by akurat stamtąd dojeżdżała linia przyspieszona (i to jeszcze lokalna do Wilanowskiej!), a nie z Zawad, Powsinka czy Konstancina.

Przyczyną takiego mojego podejścia jest zarówno odległość (najkrótsza spośród wymienionych przeze mnie wilanowskich przedmieść) jak i charakter zabudowy, który jest w zasadzie ciągły wzdłuż całej przewidywanej trasy, za wyjątkiem fragmentu al. Wilanowskiej, gdzie być może jeden-dwa przystanki byłyby NŻ.

To powinna być linia silna, typu 10/10/12, z (docelowym) pochowaniem durnego 117. Przewiduję, że w DP powinny nią jeździć autobusy standardowe, a nie midiki.

Do rozważenia jest raczej trasa - czy po całości wzdłuż Wilanowskiej, czy może przez Aleję Lotników; czy przez al. Rzeczpospolitej, czy jednak z zawijasem przez pętlę Wilanów.

: 05 cze 2010, 11:26
autor: floyd
Powinna być czarna porządna linia, która ucywilizuje sytuację na ciągu al. Wilanowskiej. A 117 na tym odcinku mówimy papa.

: 05 cze 2010, 12:11
autor: TGM
Mi chodziło o rozwój komunikacji, nie o psucie. Taka linia nie dowiezie na Górny Mokotów, Służewiec biurowy, GM. Nie obsłuży ZP Królowej Marysieńki, który teraz stoi w centrum osiedla. Więc ta linia nie może być "za coś" (-( .

Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci. Przystanek przy DS powinien jednak być. Przy skrzyżowaniu z Sobieskiego też, ale gdyby puścić np. 130 też do Miasteczka to wtedy już ten przystanek niekoniecznie musi być.

: 05 cze 2010, 12:15
autor: Wolfchen
Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.

Mianowicie:
:arrow: 116 - wycofanie z krańca Wilanów i skierowanie do Miasteczka Wilanów. Dzięki temu mamy bezpośrednie i szybkie połączenie z Centrum. Oczywiście docelowo na utramwajowienie.

:arrow: 239 - Metro Wilanowska - Miasteczko Wilanów, przez al. Wilanowską. Najlepiej, gdyby zajeżdżało od Klimczaka, wtedy mielibyśmy obsłużony cały ciąg od :mewa: Wilanowska do Wilanowa, a takę kawałek Powsińskiej. :-k

: 05 cze 2010, 13:18
autor: JacekM
TGM pisze:Mi chodziło o rozwój komunikacji, nie o psucie. Taka linia nie dowiezie na Górny Mokotów, Służewiec biurowy, GM. Nie obsłuży ZP Królowej Marysieńki, który teraz stoi w centrum osiedla. Więc ta linia nie może być "za coś" (-( .

Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci. Przystanek przy DS powinien jednak być. Przy skrzyżowaniu z Sobieskiego też, ale gdyby puścić np. 130 też do Miasteczka to wtedy już ten przystanek niekoniecznie musi być.
a może wydłużyć 165 albo 218?

: 05 cze 2010, 17:38
autor: Kleszczu
Wolfchen pisze:Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.

Mianowicie:
:arrow: 116 - wycofanie z krańca Wilanów i skierowanie do Miasteczka Wilanów. Dzięki temu mamy bezpośrednie i szybkie połączenie z Centrum. Oczywiście docelowo na utramwajowienie.
Nie podoba mi się takie 116 :p W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).

: 05 cze 2010, 17:58
autor: TGM
116 łączy Wilanów ze Starówką po linii prostej więc powinno zostać jak jest. E-2 się lepiej nada do MW (może być całodzienne). I 130, bo niby czemu nie?

: 05 cze 2010, 18:15
autor: Wolfchen
Kleszczu pisze:W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).
Można i tak. Choć znowu 162 mi się niezbyt podoba :P
TGM pisze:E-2 się lepiej nada do MW (może być całodzienne).
Hm, tu bym jednak miał opory...
TGM pisze:I 130, bo niby czemu nie?
A nad tym nie pomyślałem, 130 na solówkach byłoby idealne (choć co niektórzy pewnie stwierdzą, że dowozówka do metra jest, węc nie powinno być żadnej innej linii)... 8-(

: 05 cze 2010, 22:46
autor: person
TGM pisze:Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci.
Chcesz pielęgnować magię czerwonego numerka? Które przystanki Twoja linia powinna omijać? Dokąd kursować? Jakieś konkrety? :shock:
Wolfchen pisze:Ja mam dosyć oryginalne zapatrywania na komunikację tamże.
Nie zawsze bycie oryginalnym wychodzi ludziom na zdrowie... 8-(

: 06 cze 2010, 1:38
autor: Robert 514
117 :arrow: na Ursynów, do SGGW jak 193 i dalej może na Natolin
193 :arrow: wtedy zdjąć maratony
do miasteczka
109 lub 210 w nowym wcieleniu - (obecne 210 skasować) z Wilanowskiej co 12/20/20

: 06 cze 2010, 11:35
autor: Wolfchen
A gdzie linia na ciąg Sobieskiego? Moim zdaniem MW powinno właśnie dostać linię na ten ciąg w pierwszej kolejności... :-k
person pisze:Nie zawsze bycie oryginalnym wychodzi ludziom na zdrowie... 8-(
Opieranie komunikacji tylko na jednej linii, nawet silnej, która dowozi tylko w jedno miejsce również nie wychodzi na zdrowie - tyle, że mieszkańcom... ;)

: 06 cze 2010, 13:49
autor: fik
117 na Ursynów, do SGGW jak 193 i dalej może na Natolin
193 wtedy zdjąć maratony
:rozpacz:

: 06 cze 2010, 14:03
autor: Kleszczu
Wolfchen pisze:
Kleszczu pisze:W moim przekonaniu do miasteczka powinno wjechać 162 (od Witosa przez Czerniakowską, św. Bonifacego i Sobieskiego).
Można i tak. Choć znowu 162 mi się niezbyt podoba :P
Ja bym się zastanowił czy na Sobieskiego po wybudowaniu tramwaju obroni się linia autobusowa jadąca na trakt :-k Może być tak, że się nie obroni i wtedy ciekawym rozwiązaniem byłoby skierowanie 116 przez Gagarina i Powsińską z jednoczesnym "zrobieniem czegoś" ze 180... Między innymi dlatego nie przekonuje mnie 116 skierowane do miasteczka.

162 z miasteczka dawałoby nam ciekawe połączenie w kierunku Pragi oraz dojazd do Best Malla :-k

Reasumując podstawą musi być tramwaj, który powinien skusić także osoby jadące z przystanku "Królowej Marysieńki".

Osobiście - na obecną chwilę - skierowałbym do miasteczka (oprócz tramwaju i 162) 218 :idea:

: 06 cze 2010, 14:26
autor: TGM
person pisze:
TGM pisze:Ja to widzę tak, że linia powinna być przyspieszona, bo inaczej nikogo do komunikacji miejskiej się nie zachęci.
Chcesz pielęgnować magię czerwonego numerka? Które przystanki Twoja linia powinna omijać? Dokąd kursować? Jakieś konkrety? :shock:
Wszystkie na Wilanowskiej poza skrzyżowaniami. Nie jest tego dużo, ale biorąc pod uwagę krótką trasę to wychodzi całkiem nieźle. Pomijając samo miasteczko to wychodzi, że linia zatrzymywałaby się na co trzecim przystanku.