Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 paź 2018, 9:16

Yelonker pisze:
22 paź 2018, 18:50
A tak poza tym, gdzie jest dokładnie pętla na Chudoby? Bo wygląda na okolice posesji nr 77, oczy mnie nie mylą?
Nie mylą. Tu widać całkiem nieźle: https://osm.org/go/0Oy~iD~ER- (oczywiście to to przerywaną).
Dantte pisze:
22 paź 2018, 22:45
Jakoś nie widzę linii z Olesina na Trocką. W sensie - to byłoby stare, dobre 132 - ale chyba będą walczyć o pozostawienie linii do Marymontu. Ew. 120, ale nie wiem jak to wykręcić.
Dopóki Korzona nie będzie się nadawała dla normalnych autobusów, to chyba tylko (...) - Św. Wincentego - Borzymowska - Trocka - Radzymińska - Jórskiego - Samarytanka - Gilarska - GILARSKA.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 paź 2018, 12:57

Nie prościej św. Wincentego - Gilarska - Samarytanka - Jórskiego - Radzymińska - Trocka? Jest to rozkładowo parę minut więcej od strony ZB, ale Zacisze da się obsłużyć wówczas przelotem i wzkm oraz całkowity czas przejazdu krótszy i nie wraca się na pętlę praktycznie pod mijane skrzyżowanie z Matki Teresy z Wincentego.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 paź 2018, 13:14

Prościej. Ja tylko mam wrażenie, że pętla Targówek nie jest z gumy. Wszystkiego zewsząd (Bródno, Zacisze, Wilno, Marki) się tam nie upchnie - zwłaszcza jak Targówek (nie daj Boże) obroni jakieś 160 czy 517 przed wycofaniem...

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 paź 2018, 13:48

A ta pętla nie miała być czasem rozbudowana wraz z budową parkingu P+R?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1846
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 23 paź 2018, 14:11

Miała. Tylko póki co na "miała" się kończy. Poza tym ZTM też jakiegoś szału pojemnościowego nie zakłada - 15 autobusów to wcale nie jest tak dużo. Nie wiem, czy w końcu zapadły jakiekolwiek decyzje odnośnie lokalizacji, ale jeśli P+R z nową pętlą miałby powstać w miejscu pętli obecnej, to budowanie go dopiero po uruchomieniu metra (a w zeszłym roku zakładano otwarcie w 2020) będzie kretynizmem do kwadratu.

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 11 lut 2019, 19:16

Na ulicy Chudoby od strony Zdziarskiej od dłuższego czasu stoi nowa pętla autobusowa. Czy nikt się nie orientuje kiedy miałaby być uruchomiona?

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 11 lut 2019, 20:09

Jak poszerzą do 6 metrów Zdziarską od Ruskowego Brodu do Chudoby. Zdaje się tym roku.

Placuszek44
Posty: 108
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 12 lut 2019, 18:45

Dzięki za informację. :)

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 sie 2019, 14:10

ZTM pisze:To nie wszystkie zmiany, bo zadbaliśmy również o uczniów nowo powstających szkół na Białołęce Na czym będą polegały te zmiany? Przy ulicy Myśliborskiej od września będzie działać Szkoła Podstawowa nr 118 im. Przyjaciół Mazowsza. Dlatego autobusy linii 211 będą kursowały nową trasą. W obu kierunkach pojadą ulicami: Dorodną i Myśliborską, zamiast jak dotychczasowo – Portową i Kasztanową. Od początku roku szkolnego nastąpią również zmiany we wschodniej części Białołęki – tutaj jest to spowodowane otwarciem nowej szkoły przy ul. Warzelniczej oraz nowej pętli Augustów przy ul. Słonecznego Poranka.

Bardzo ważne będzie zapewnienie wygodnego dojazdu do nowej szkoły przy ul. Warzelniczej, ale także do szkoły przy ul. Ostródzkiej, dla uczniów zamieszkałych na osiedlu Derby. Połączenie to zapewnić mają autobusy linii 314 i 304, których rozkłady jazdy na wspólnym odcinku: przystanek BIAŁOŁĘKA-KANAŁ – WARZELNICZA-SZKOŁA – OSTRÓDZKA-SZKOŁA – OS. DERBY (przystanek OS. DERBY III) planujemy skoordynować – odjazdy autobusów odbywać się będą w dni powszednie (w okresie kursowania linii 304) co 15 min.

Linia 304 powstanie z połączenia linii szkolnych 304 i 332, i będzie kursowała co 30 minut na nowej trasie: BRZEZINY – Białołęcka – Hemara – Ostródzka – Berensona – Skarbka z Gór – Astrowa – Ostródzka – Współczesna – Starej Gruszy – Jesiennych Liści (powrót: Toruńska) – Głębocka – PODWÓJNA.

Linia 304 zapewni także bezpośredni dojazd z południowego odcinka ul. Ostródzkiej zarówno do szkoły przy ul. Warzelniczej i szkoły przy ul. Ostródzkiej, ale także do szkoły przy ul. Głębockiej. Zapewni również dojazd do szkoły przy ul. Warzelniczej i szkoły przy Ostródzkiej z Brzezin.

Trasa linii 214 zostanie z kolei skorygowana i poprowadzona ulicami: TARCHOMIN – … – Daniszewska – Białołęcka – Hemara – Ostródzka – Berensona – Skarbka z Gór – OS. DERBY. Z uwagi na utrzymanie kursowania tej linii wyłącznie w dni powszednie korekcie ulegnie numer linii z 214 na 314.

Dla porządku warto dodać, że linia 334 przekształci się w linię całotygodniową o numerze 234 na skorygowanej trasie: ŻERAŃ WSCHODNI – Daniszewska – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Ostródzka – Zdziarska – Chudoby – AUGUSTÓW.

Linia ta obsłuży obszar wschodniej Białołęki dotychczas pozbawiony połączeń autobusowych.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 23 sie 2019, 21:12

W sumie jest lepiej, niż myślałem, jeśli chodzi o obsługę pętli Augustów, chociaż dawne 334 to chyba miało jeździć Mańkowską i pytanie, kiedy się tego doczekamy. Natomiast 304 trochę zakręcone, ale pod warunkiem dobrej koordynacji z <s>214</s> 314 jako linia szkolna może się sprawdzić, zresztą Derby-Brzeziny co kwadrans będzie obsługiwało 152 kiedy zrobią Cieślewskich. No i co ze szkołą na Zaułku? Da się tam dojechać w ogóle przy tych wszystkich przebudowach?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 sie 2019, 23:23

Zdecydowanie nowe 234 (pytanie, z jaką częstotliwością) jest lepszym pomysłem, niż podjazdy rzadkiego 134.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 24 sie 2019, 8:42

A to też zależy, bo jakby podjazd był w każdym kursie, to jeszcze źle by nie było (134 i 334 mają taką samą częstotliwość), natomiast kursy wariantowe faktycznie byłyby bardzo słabą ofertą.

No i liczę na to, że na Ostródzkiej będzie odpowiednia koordynacja, to chociaż do tramwajów na Annopolu będzie się dało dojechać co 10 minut. Oczywiście szkoda, że są to różne miejsca do przesiadki, ale od Rembielińskiej 134 jedzie 11 minut do Juranda ze Spychowa, a 334 6, stąd też jak mają jeździć naprzemiennie co 10 minut to dojazd do 334 jak 134 ucieknie czasu jest aż nadto, gorzej w drugą stronę.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 24 sie 2019, 11:14

Ale taki podjazd musiałby być w obie strony, co znowu by niepotrzebnie wydłużyło czas przejazdu o minimum 5 minut w każdym kursie. Dla pasażerów "tranzytowych" strata ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 sie 2019, 22:28

A to już nie będzie dojazdu z Kobiałki do szkoły na Ostródzkiej?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Jurand
Posty: 1061
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 26 sie 2019, 18:54

Bastian pisze:
25 sie 2019, 22:28
A to już nie będzie dojazdu z Kobiałki do szkoły na Ostródzkiej?
Otóż to i może dlatego 134 powinno z Ostródzkiej skręcać w Berensona, Kąty Grodziskie, Zdziarską i na Olesin, a 120 zamiast przez Katy Grodziskie to w Berensona , Ostródzką i prosto Mochtyńską do Kobiałki :-k

ODPOWIEDZ