http://www.zw.com.pl/artykul/490711_Aut ... ejsce.html
Autobusem na Derby bez walki o miejsce
Na ul. Skarbka z Gór na Białołęce, gdzie mieszka kilka tysięcy osób, jeszcze w tym roku mogą wjechać przegubowe autobusy. Urząd dzielnicy chce przebudować i poszerzyć skrzyżowania.
Wyjazd z osiedla Derby to koszmar, który prześladuje jego mieszkańców. Na wąską ulicę Skarbka z Gór wjeżdżają tylko krótkie autobusy linii 204 i 304, do których część podróżnych po prostu się nie mieści.
– Najgorzej jest rano przed godz. 9 i w popołudniowym szczycie – mówi Ewelina Kocurkowska, mieszkająca obok pętli na Skarbka z Gór. – Do autobusu mieści się kilkanaście osób, ścisk jest straszny. Przez to codziennie rano muszę iść ponad 20 minut do ul. Berensona, skąd jeżdżą niewiele luźniejsze autobusy linii 527 i 132.
Władze Białołęki postanowiły więc poszerzyć skrzyżowania tak, aby zmieściły się na nich nie tylko najkrótsze autobusy, lecz także te przegubowe. – Ciężko powiedzieć, kiedy przebudowa się skończy, bo część inwestycji prowadzimy wspólnie z deweloperami, którzy budują w tym rejonie osiedla – mówi rzecznik Białołęki Bernadeta Włoch-Nagórny. – Będziemy się starać, by wszystko skończyło się pod koniec roku.
Trwają już prace na skrzyżowaniu ulic Magicznej i Głębockiej. Planowany termin ich ukończenia to koniec wakacji. Dzielnica planuje jeszcze przebudować krzyżówkę ulic Berensona i Skarbka z Gór oraz łącznik między ul. Skarbka z Gór i Magiczną.
– Ul. Magiczna teraz jest jednokierunkowa – tłumaczy Bernadeta Włoch-Nagórny.
– Gdy skończą się prace, autobusy będą mogły jeździć tamtędy w obydwie strony.
Wówczas władze dzielnicy wystąpią do Zarządu Transportu Miejskiego o wprowadzenie nowej linii, przyspieszonej bądź ekspresowej, łączącej osiedle Derby z metrem. Będą też postulowały o przedłużenie trasy linii 527, prowadzącej w tej chwili ze wschodniej Białołęki do CH Arkadia.
Co na to miasto? – Ciężko mówić nam o czymś, co na razie jest w sferze planów – mówi rzecznik ZTM Igor Krajnow. – Jeśli okaże się, że autobusy się tam zmieszczą i są mieszkańcom potrzebne, oczywiście będziemy zastanawiać się wspólnie z urzędem dzielnicy nad ich wprowadzeniem. Problemy z transportem ma cała wschodnia Białołęka. Miasto zamówiło studium obsługi komunikacyjnej tego obszaru. Nieoficjalnie wiadomo, że pierwsze wyniki analizy będą znane we wrześniu.
Komunikacja miejska na zielonej Białołęce
Moderator: Wiliam
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Niektórym (czytaj: UD Białołęka) od tego dobrobytu już się w głowach poprzewracałoŻycie Warszawy pisze:Wówczas władze dzielnicy wystąpią do Zarządu Transportu Miejskiego o wprowadzenie nowej linii, przyspieszonej bądź ekspresowej, łączącej osiedle Derby z metrem.
A to ciekaweBędą też postulowały o przedłużenie trasy linii 527, prowadzącej w tej chwili ze wschodniej Białołęki do CH Arkadia.
Nie trzeba robić studium, by wyciągnąć prosty wniosek, że włodarze Białołęki najpierw powinni się zająć infrastrukturą tej części swojej dzielnicy, a dopiero później bawić się w propozycjeMiasto zamówiło studium obsługi komunikacyjnej tego obszaru. Nieoficjalnie wiadomo, że pierwsze wyniki analizy będą znane we wrześniu.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.
Toż i jej nie ma.
Generalnie wyprowadzając się na koniec świata, gdzie główną drogą dojazdową jest uliczka osiedlowa z kostki bauma, nie należy oczekiwać komunikacji na poziomie Nowodworów.
Generalnie wyprowadzając się na koniec świata, gdzie główną drogą dojazdową jest uliczka osiedlowa z kostki bauma, nie należy oczekiwać komunikacji na poziomie Nowodworów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
527 do CH Arkadia? A to dobre 527 moim zdaniem juz nigdy tam nie wróci bo podczas budowy II linii metra zostanie na trasie W-Z. A po odpaleniu ogryzka 527 może konczyc np przy wilenskim i stanie sie dowozówką własnie do tej nowo otwartej linii metra. Co do dojazdu do metra teraz wystarczy puscic na przegubach 132 na os. derby i po ptokach jak to mówia a nie silić sie na jakies linie ekspresowe, pod koniec roku i na poczatku przyszłego przyjda przeguby do mobilisu wiec mozna by kilka sztuk rzucic na 132 oczywiscie jezeli beda do tego warunki. Zresztą moim zdaniem i to jest nie potrzebne wystarczy tam puscic 527 które już jest przegubowe.
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Wyjątkowo zgodzę się z przedmówcą. 204 i 304 w większości wiezie ludzi właśnie od Berensona do zawrotki na Skarbka. Jeśli dzielnica faktycznie wyrzeźbi wszystko tak, żeby dało się jechać przegubem, to wystarczy podciągnąć 527 w Skarbka. Lub ewentualnie 132.
Wogóle ciekawy ten artykuł.
Tylko prawda jest taka że to nie Dzielnica chce, bo dzielnica wszystko opóźnia.
ZTM nakazał budowniczemu wjazdu na osiedle Berensona przebudowę owego skrzyżowania z powodu skrócenia zatoki postojowej (kraniec 527 - inaczej ponoć nie dało się tego przeprojektować). Do sprawy wtrąciła się Dzielnica która przekonała innego developera na przebudowę skrzyżowania z zastrzeżeniem że zrobi to później. Gdyby się nie wtrącali skrzyżowanie byłoby już dawno przebudowane. A teraz przekuwają to na swój sukces.
Swoją droga ciekaw jestem w ile tygodni rozwali się nawierzchnia ulicy Skarbka z Gór kiedy wprowadzą się tam autobusy wielkopojemne.
Tylko prawda jest taka że to nie Dzielnica chce, bo dzielnica wszystko opóźnia.
ZTM nakazał budowniczemu wjazdu na osiedle Berensona przebudowę owego skrzyżowania z powodu skrócenia zatoki postojowej (kraniec 527 - inaczej ponoć nie dało się tego przeprojektować). Do sprawy wtrąciła się Dzielnica która przekonała innego developera na przebudowę skrzyżowania z zastrzeżeniem że zrobi to później. Gdyby się nie wtrącali skrzyżowanie byłoby już dawno przebudowane. A teraz przekuwają to na swój sukces.
Swoją droga ciekaw jestem w ile tygodni rozwali się nawierzchnia ulicy Skarbka z Gór kiedy wprowadzą się tam autobusy wielkopojemne.
Polityka złym doradcą w pracy!
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Wtedy już oficjalnie będzie można wprowadzić nazwę krańca "Skarbka z Dziur".JotPeCet pisze:Swoją droga ciekaw jestem w ile tygodni rozwali się nawierzchnia ulicy Skarbka z Gór kiedy wprowadzą się tam autobusy wielkopojemne.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.
-
- Posty: 5085
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Jest, można się przebić do Białołęckiej, na wysokości Przydrożnej. Libero się mieści bez problemu, sprawdzałem
A 204 to co? Dowozi też do tramwaju o tych samych relacjach (4, 25) co na Żeraniu FSO (18, 22).5280 pisze:Chodzą słuchy o uruchomieniu linii autobusowej z os Derby na Żerań FSO. W piątek widziałem pomiarowy autobus na Żeraniu. Autobus ma kursować ul. Daniszewską, Annopol... ma to być dowozówka do tramwaju z os. Derby
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
Może chodzi o stworzenie jakiejś komunikacji na Szlacheckiej i Przykoszarowej? A dodatkowo skrócenie czasu dojazdu do tramwaju? Bo 104/204 tkwią na Białołęckiej rano.