Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 07 lut 2011, 18:18

Lustro to nie jest jakaś ogromna inwestycja. No, ale nie będziemy nikogo uszczęśliwiać na siłę, może tam jednak nie ma popytu...

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 08 lut 2011, 7:10

bartoni722 pisze:Ponoć tamtędy ma jeździć Z76.
Była to opcja jedna z wielu. Jednak ustalono objazd przez Waligóry.
Polityka złym doradcą w pracy!

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 lut 2011, 10:53

Co to jest Z76 i dlaczego?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 lut 2011, 11:46

Budowa Nowo-Marywilskiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 lut 2011, 13:28

Znaczy Czołowa itd? Kiedy to ma być?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 lut 2011, 13:32

Tu więcej o inwestycji: http://www.siskom.waw.pl/marywilska.htm.

A tu miejsce do dyskusji: viewtopic.php?t=7760 ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 08 lut 2011, 13:47

Znaczy "po 2013" czy "po 2020"?

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 09 lut 2011, 6:56

MichalJ pisze:Co to jest Z76 i dlaczego?
Ruch jednokierunkowy w ulicy Czołowej z powodu budowy wiaduktu przy PKP PŁUDY. Szczegóły (bardzo) niebawem.
Polityka złym doradcą w pracy!

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 09 lut 2011, 16:27

Dotrzymałeś słowa. ;)
I ten objazd tymi drogami będzie trwać tylko dwa tygodnie :?: Później już nic fajnego nie będzie? W sumie to dobrze, że nie zrobiliście tam przystanków, bo zaraz by chcieli to na stałe.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

wojtor
Posty: 663
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 12 lut 2011, 20:05

Autobusy czy tramwaje nie zastąpią metra na Targówek i nie rozwiążą problemów komunikacyjnych Białołęki, bo miasto nawet nie zamierza budować tu ulic - wynika z listu Agnieszki Borowskiej, nominowanej do nagrody "Stołka", prezes Stowarzyszenia Białołęka

Władze Bemowa przekonują, że interesy mieszkańców dzielnic peryferyjnych można zaspokoić poprzez rozwój mniej kosztownych środków transportu publicznego, jak tramwaje, autobusy, czy Szybka Kolej Miejska. Nie mogę się zgodzić z tezą, że jest to w przypadku wschodniej Białołęki "mniej kosztowne".

Na terenie wschodniej Białołęki poprawa komunikacji miejskiej jest uzależniona od zwiększenia inwestycji w poprawę istniejącej i budowę nowej infrastruktury drogowej. Takich inwestycji nie ma w WPI.

W chwili obecnej nasze drogi są wąskie, nie ma odpowiednich skrzyżowań i prawo-lewoskrętów, tak aby mogły nimi kursować jeżdżące do centrum wielkogabarytowe autobusy. Skutek jest taki, że nie mamy nawet w 1/4 tak dobrej komunikacji jak na Bemowie. Nie mamy też połączenia drogowego dostosowanego do kursowania autobusu do stacji SKM. Do momentu dostosowania infrastruktury drogowej do ruchu autobusowego - normalnogabarytowego - ponad połowa obszaru wschodniej Białołęki nie ma możliwości bezpośredniego połączenia do centrum.

W świetle dynamicznego rozwoju wschodniej Białołęki ta sytuacja jest bardzo ciężka.

W chwili obecnej ZTM prowadzi obsługę komunikacyjną ponad połowy obszaru małymi autobusami. Małe autobusy nie są dostosowane do poruszania się wśród dużego ruchu w Centrum. Wsiadający do nich pasażerowie jadą nie tylko do Białołęki, ale do miejsc w kierunku Białołęki i zapełniają je błyskawicznie. Używając przenośni - w wielkomiejskim ruchu małe autobusy są "zdmuchnięte".

W efekcie czynników takich jak: brak dostosowanych dróg, brak inwestycji w WPI, konieczność stosowania małych autobusów, brak autobusów do Centrum, mieszkańcy połowy obszaru Białołęki mają problemy komunikacyjne spędzają w korkach ok. 2-3 godzin dziennie.

Metro na Targówek jest nie tylko szansą dla mieszkańców Białołęki poprawy obsługi komunikacyjnej, ale przy obecnych braku odpowiednich środków finansowych na zapewnienie modernizacji infrastruktury drogowej - jedyną naszą nadzieją.
źródło:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... drog_.html

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 lut 2011, 20:33

Ale jakieś argumenty przeciw tramwajowi w ramach - istniejącej w terenie - rezerwy na trasę Olszynki Grochowskiej to ta pani ma?

Pomijam fakt, że apelowanie o budowę metra w momencie, gdy- jak pani sama pisze - nie ma pieniędzy nawet na drogi...

Eh, takie to dzisiaj "elity" mamy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 mar 2011, 22:51

"Rewelacyjna" jest ta "dogodna przesiadka" z 527 na 500, tylko 200 m do przedrałowania. W drugą stronę jeszcze zabawniej. Linie relacyjne to jak widać rodzaj samospełniającej się przepowiedni - stają się relacyjne, bo oferują beznadziejne przesiadki, więc nikt nimi z przesiadka nie jeździ, więc "nikt się nie chce przesiadać" i kółko się zamyka. ](*,)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 mar 2011, 22:57

Glonojad pisze:"Rewelacyjna" jest ta "dogodna przesiadka" z 527 na 500, tylko 200 m do przedrałowania. W drugą stronę jeszcze zabawniej. Linie relacyjne to jak widać rodzaj samospełniającej się przepowiedni - stają się relacyjne, bo oferują beznadziejne przesiadki, więc nikt nimi z przesiadka nie jeździ, więc "nikt się nie chce przesiadać" i kółko się zamyka. ](*,)
Glon, a na co Tobie przesiadka 500 <-> 527? Przecież 527 jest dla Białołęki a nie Targówka. Targówek ma 500 ! A po za tym masz przesiadkę 500 <-> 120. Powinno Tobie wystarczyć ! (Nie bierz sobie tego do serca rzecz jasna, ale niestety w rzeczywistości tak jest...)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 mar 2011, 7:04

Skoro Białołęka przez tyle lat miała dojazd do Arkadii, to bez wątpienia wytworzyło się w sposób naturalnych pewne zachowanie komunikacyjne jej mieszkańców - którzy po prostu przyzwyczaili się do korzystania z niej, gdyż mieli dogodny dojazd.

Po katastrofalnie złej i skrajnie kompromitującej decyzji o przeniesieniu 527 na most Śląsko - Dąbrowski potrzeba ta została kompletnie zignorowana. Owszem, mieszkańcy wschodniej Białołęki nie chcieli (rzekomo) jeździć objazdem przez Targówek - Ratusz. Ale było to w czasach, gdy 527 i tak jeździło do Arkadii! W chwili, gdy to się zmieniło, taka podróż (że nie powiem brzydko - relacja) powinna być zastąpiona możliwością przesiadki - albo poprzez zawijkę 527, albo poprzez dodatkowy przystanek NŻ na trasie 500. I tyle.

Ale przecież linie przyspieszone nie służą do przesiadania się, nawet na tramwaje co 2 minuty (!), a co dopiero do drugiej czerwonej...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

primoż
Posty: 3712
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 kwie 2011, 1:37

Glonojad pisze:Po katastrofalnie złej i skrajnie kompromitującej decyzji o przeniesieniu 527 na most Śląsko - Dąbrowski potrzeba ta została kompletnie zignorowana. Owszem, mieszkańcy wschodniej Białołęki nie chcieli (rzekomo) jeździć objazdem przez Targówek - Ratusz. Ale było to w czasach, gdy 527 i tak jeździło do Arkadii! W chwili, gdy to się zmieniło, taka podróż (że nie powiem brzydko - relacja) powinna być zastąpiona możliwością przesiadki - albo poprzez zawijkę 527, albo poprzez dodatkowy przystanek NŻ na trasie 500. I tyle.
No coś ty! Jeszcze by się okazało, że ludzie jadąc do metra przesiedliby się do 500 na Bródnie i 527 nie byłoby takie super hiper mega zajebiste na odcinku z Bródna na Wolę :-"

ODPOWIEDZ