Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Moderatorzy: Wiliam, person

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: M9 ▸ Kinostr.
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska na zielonej Białołęce

Post autor: Emyl » 11 wrz 2020, 18:29

fik pisze:
11 wrz 2020, 18:23
Byłem dzisiaj lat stary, gdy dowiedziałem się, że nowe 152 nie ma przystanków przy Płochocińskiej. Znajdę ten fakt zaskakującym.

Also, nie miało być tak, że wraz z wydłużeniem 152 z Tarchomina miało zniknąć 314?
Same here, oplułem ekran, jak to zobaczyłem. 314 zniknąć? Prędzej 190 zacznie jeździć co pół godziny.

Krzysiek_S
Posty: 4925
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 11 wrz 2020, 18:49

314 miało być zdaje się skrócone do Żerania Wschodniego. Nie wiem jednak na ile to była propozycja, a na ile plotka. Bo to było dawno.

PiotrekP
Posty: 3403
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 11 wrz 2020, 20:49

314? A co powiecie o większości trasy pokrywającej się z 304?

Jurand
Posty: 311
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 12 wrz 2020, 16:03

fik pisze:
11 wrz 2020, 18:23
Byłem dzisiaj lat stary, gdy dowiedziałem się, że nowe 152 nie ma przystanków przy Płochocińskiej. Znajduję ten fakt zaskakującym.

Also, nie miało być tak, że wraz z wydłużeniem 152 z Tarchomina miało zniknąć 314?
A miejsce na przystanki przy Plochocinskiej zasadniczo jest.
Przy Szklarniowej która jest w najbliższym sąsiedztwie Plochocinskiej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25459
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 13 wrz 2020, 10:23

PiotrekP pisze:
11 wrz 2020, 20:49
314? A co powiecie o większości trasy pokrywającej się z 304?
Rok temu 314 po miesiącu roku szkolnego wyleciało z Derbów i pojechało na Olesin, bo jedna matka mieszkająca przy przystanku Przejezdna narobiła rabanu w internetach, że jej dziecko nie może dojechać bezpośrednio do swojej szkoły rejonowej, więc może już zostawić te białołęckie gimbusy w spokoju.

Na marginesie: czy planowane są jakieś zmiany w lokalizacji pętli os. Derby? Nie da się ukryć, że 204 i 152 pewnie skorzystałyby na zapewnieniu przesiadki w linie kursujące ciągiem Głębockiej, obecny kraniec robi wrażenie dość tymczasowego od zawsze (ale cała ta dzielnica robi wrażenie tymczasowej...), a przy rondzie na Jesiennych Liści hektary miejsca są.
Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.


#wypierdalać #jebaćkler

Placuszek44
Posty: 45
Rejestracja: 06 lis 2018, 21:16
Lokalizacja: Ursynów

Post autor: Placuszek44 » 13 wrz 2020, 12:42

fik pisze:
13 wrz 2020, 10:23

Na marginesie: czy planowane są jakieś zmiany w lokalizacji pętli os. Derby? Nie da się ukryć, że 204 i 152 pewnie skorzystałyby na zapewnieniu przesiadki w linie kursujące ciągiem Głębockiej, obecny kraniec robi wrażenie dość tymczasowego od zawsze (ale cała ta dzielnica robi wrażenie tymczasowej...), a przy rondzie na Jesiennych Liści hektary miejsca są.
Pętla koło ronda na Jesiennych Liści ma powstać razem z linią tramwajową...

Yelonker
Posty: 600
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 wrz 2020, 13:02

Tylko jest to inwestycja na przyszłą perspektywę finansową, czyli sądząc po tramwaju na Wilanów oraz na Gocław, na święte nigdy. Jak na razie chyba przydałoby się prędzej przedłużyć 152 (i 132, ale na powstanie Siecznej w najbliższym czasie też się nie zanosi) do Metra Kondratowicza, choć nie kojarzę, żeby planowano tam jakąkolwiek pętlę, więc chyba musiałoby to być kryterium uliczne Wincentego - 20 Dywizji Piechoty - Kondratowicza - Wincentego , bo Gilarska jest jednostanowiskowa i zbudowana jako łezka od drugiej strony, a jej powiększenie to też nie jest inwestycja z kategorii preferowanych przez ZTM, czyli dających się zrealizować z pomocą puszki białej farby. Zważywszy zaś na to, że ma tam być pętla tramwajowa, to prawdopodobnie jakby taki pomysł miał wyjść spoza stadium teoretycznych dywagacji, to i tak by go zrealizowano wtedy, kiedy byłby już znacznie mniej potrzebny.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1439
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 wrz 2020, 16:26

Pętla przy Metrze Kondratowicza ma być, z tego co pamiętam, bez możliwości postoju, więc 132 i 152 odpadają. Ich przedłużenie byłoby z resztą bez sensu - do M2 potrzebne będą częste dowozówki o krótkiej trasie, a nie socpotworki jak 152...

Łukasz
Posty: 8106
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 13 wrz 2020, 17:17

Się zrobi socpotworka co 30, kawałkami wzmocnionego do 7-8, na wakacje co 10, potem co 15 już cały rok z mikroszczytem 7-8 dla 2 kursów.
ŁK

Yelonker
Posty: 600
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 wrz 2020, 19:34

Akurat 152 wcale nie byłoby socpotworkiem, tylko nawet nie najgorszą linią, gdyby nie to, że kursy na trasie wydłużonej są co pół godziny. Niby to przez skrzyżowanie za więzieniem i na wydłużonej trasie miały kursować mikrobusy, ale jak widać pojazdy dwunastometrowe się tam mieszczą, bo tamtędy jeżdżą takie same Scanie jak na standardowym wariancie 152. Na 714 są trzy ciasne łuki, na których autobusy się nie powinny mijać, a jakoś pełnowymiarowe pojazdy tamtędy jeżdżą, a jak już jeden na drugiego natrafi, to się zatrzyma i przepuści.

Natomiast jeśli chodzi o informację, że pętla na Kondratowicza miałaby być bez postoju, to skąd ona pochodzi? Nie mogę znaleźć żadnego dobrego schematu tej stacji, który przedstawiałby nie tylko wyjścia ze stacji, ale także przystanki, oprócz jednego, co do którego mam szczerą nadzieję, że pochodzi sprzed przeprowadzonych korekt wyjść z większości budowanych teraz stacji M2, bowiem jedyny przystanek, z którego można odjechać w stronę ZB, znajduje się nań na Kondratowicza w stronę Malborskiej, co oznacza, że zawracać co prawda można, ale z odbywaniem postoju już średnio (pas do prawoskrętu), a węzeł przesiadkowy™ został zaprojektowany z takim założeniem, że na takiej bardzo prowizorycznej pętli będzie zawracać wszystko lub prawie wszystko i autobus jadący z Wincentego na Wincentego nie będzie mógł mimo wyjścia z metra na wschodnią stronę tej ulicy obsłużyć owego węzła przesiadkowego™ bez wykonywania ucha przez Kondratowicza i Malborską.

Konied Makevski
Posty: 111
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 13 wrz 2020, 20:01

Yelonker pisze:Akurat 152 wcale nie byłoby socpotworkiem, tylko nawet nie najgorszą linią, gdyby nie to, że kursy na trasie wydłużonej są co pół godziny. Niby to przez skrzyżowanie za więzieniem i na wydłużonej trasie miały kursować mikrobusy, ale jak widać pojazdy dwunastometrowe się tam mieszczą, bo tamtędy jeżdżą takie same Scanie jak na standardowym wariancie 152. Na 714 są trzy ciasne łuki, na których autobusy się nie powinny mijać, a jakoś pełnowymiarowe pojazdy tamtędy jeżdżą, a jak już jeden na drugiego natrafi, to się zatrzyma i przepuści.

Natomiast jeśli chodzi o informację, że pętla na Kondratowicza miałaby być bez postoju, to skąd ona pochodzi? Nie mogę znaleźć żadnego dobrego schematu tej stacji, który przedstawiałby nie tylko wyjścia ze stacji, ale także przystanki, oprócz jednego, co do którego mam szczerą nadzieję, że pochodzi sprzed przeprowadzonych korekt wyjść z większości budowanych teraz stacji M2, bowiem jedyny przystanek, z którego można odjechać w stronę ZB, znajduje się nań na Kondratowicza w stronę Malborskiej, co oznacza, że zawracać co prawda można, ale z odbywaniem postoju już średnio (pas do prawoskrętu), a węzeł przesiadkowyObrazek został zaprojektowany z takim założeniem, że na takiej bardzo prowizorycznej pętli będzie zawracać wszystko lub prawie wszystko i autobus jadący z Wincentego na Wincentego nie będzie mógł mimo wyjścia z metra na wschodnią stronę tej ulicy obsłużyć owego węzła przesiadkowegoObrazek bez wykonywania ucha przez Kondratowicza i Malborską.
Dawno nie jeździłem 714, ale oidp tam nie ma tak skopanych skrzyżowań, jak Cieślewskich x Ornecka. Tam naprawdę powinna mieć miejsce większa przebudowa przed wpuszczeniem 12m na trasę, bo aktualnie kierowca jadący w stronę Tarchodworów ma do wyboru, wyjeżdżając z łuku, przytrzeć auto jadące z naprzeciwka albo przywalić prawym lustrem w znak, bądź drzewo.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1439
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 wrz 2020, 20:06

Może ja jestem nie na czasie, ale zatrzymałem się z wiedzą na etapie, że główny przystanek przyjazdowo-odjazdowy dla białołęckich dowozówek miał być na Malborskiej po skręcie z Kondratowicza.

Yelonker
Posty: 600
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 wrz 2020, 20:47

Konied Makevski pisze:
13 wrz 2020, 20:01
Dawno nie jeździłem 714, ale oidp tam nie ma tak skopanych skrzyżowań, jak Cieślewskich x Ornecka. Tam naprawdę powinna mieć miejsce większa przebudowa przed wpuszczeniem 12m na trasę, bo aktualnie kierowca jadący w stronę Tarchodworów ma do wyboru, wyjeżdżając z łuku, przytrzeć auto jadące z naprzeciwka albo przywalić prawym lustrem w znak, bądź drzewo.
Moim skromnym zdaniem, do którego doszedłem przez porównanie "na oko", skrzyżowanie Niska/Łaszczyńskiego jest ciaśniejsze od Cieślewskich/Ornecka (tam autobus skręcając zajmuje praktycznie cały pas w przeciwnym kierunku), a problemy z widocznością podobne. Inna sprawa, że w Bliznem kierowcy są już przyzwyczajeni, że 30 jest w konkretnym celu, a nie żeby im utrudnić życie i zwalniają albo wręcz hamują, gdy widzą autobus, nie wiem, jak to wygląda na Cieślewskich. Kompleksowa przebudowa oczywiście, że by się przydała, ale w stanie obecnym też powinno dać się tam w miarę normalnie jeździć pod warunkiem zachowania pewnej ostrożności ze strony wszystkich uczestników ruchu.
kveld pisze:
13 wrz 2020, 20:06
Może ja jestem nie na czasie, ale zatrzymałem się z wiedzą na etapie, że główny przystanek przyjazdowo-odjazdowy dla białołęckich dowozówek miał być na Malborskiej po skręcie z Kondratowicza.
Obrazek
To jedyny schemat uwzględniający lokalizację przystanków autobusowych, jaki znalazłem. Jakby to miało być na Malborskiej, to jeszcze nie byłoby aż tak źle, bo wówczas pozwalałoby na zbiorczy przystanek przy skręcie w każdej relacji oraz ewentualne skrócenie drogi autobusom od strony Gilarskiej przez ponownie połączoną z Wincentego ulicą 20 Dywizji WP, ale wygląda na to, że tak nie będzie. Zresztą w ogóle najlepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie przystanku zbiorczego w miejscu przystanku Św. Wincentego 02, ale z tej strony nie pomyślano o wyjściu ze stacji.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1439
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 13 wrz 2020, 20:51

Czyli na Kondratowicza przed skrętem w Malborską, a nie po. Jeden pies - miejsca na postój brak.

Yelonker
Posty: 600
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 13 wrz 2020, 20:54

kveld pisze:
13 wrz 2020, 20:51
Czyli na Kondratowicza przed skrętem w Malborską, a nie po. Jeden pies - miejsca na postój brak.
No właśnie nie do końca jeden pies, bo takie 112 jadąc w kierunku Głębockiej nie zaliczy przystanku zbiorczego, z całą pewnością nie będzie też można zorganizować postoju nigdzie w rejonie parkingu P+R, który ma powstać na południe od Ratusza, bo wówczas nie będzie jak na ten zbiorczy przystanek wjechać.

ODPOWIEDZ