Wiązowna i okolice

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Wiązowna i okolice

Post autor: ashir » 10 lis 2010, 18:02

Jeszcze nie ma takiego tematu to zakładam. Mam taką propozycję dla kumunikacji na terenie Wiązowny.
720 Wiatraczna - ... - Wiązowna (z podjazdem co drugi kurs do Zagórza-Sanatorium) (częstotliwość 20/30/30)
722 likwidacja linii
730 likwidacja linii
L14 Zagórze-Sanatorium - ... - Wola Karczewska (trasą linii 722 z co drugim kursem skróconym do Radiówka) (częstotliwość 40/60/60)
L15 Brzeziny - ... - Rzakta (trasą linii 730 i 720 z podjazdem w wybranych kursach do Kącka i w kilku kursach w ciągu dnia do Pęclina) (częstotliwość 40/60/60)
N52 Wiatraczna - ... - Wiązowna (trasą dziennej linii 720 bez podjazdu do Zagórza-Sanatorium) (częstotliwość co 75 minut w noc piątek/sobota, sobota/niedziela)
Dzięki takiemu układowi będzie można o wiele częściej dojechać do wiązowny. Ponadto osoby z dalszego odcinka będą mieli częściej autobus. Byłaby skoordynowana przesiadka na przystanku Urząd Gminy (czas oczekiwania ok. 5 minut). Burmistrz Wiązowny wspominał o planach jednej wzmocnionej skróconej linii do pętli Wiązowna. Co myślicie o moim pomyśle?

Rafalinho
Posty: 10
Rejestracja: 05 maja 2007, 18:23
Lokalizacja: Siemianowice Śl. / Marysin

Post autor: Rafalinho » 10 lis 2010, 18:59

Co 75' mogą sobie kursować obecne N5x, startujące z punktów do których dojeżdża pojawiające się co kwadrans metro. Zakładając początek na Wiatracznej, gdzie są tylko autobusy, częstotliwość N52 powinna być wielokrotnością 30.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 lis 2010, 19:36

Czas przejazdu N52 wyniósłby ok. 28-30 minut w jedną stronę, a więc musiałby kursować co 90 minut (rzadziej niż myślałem ;/ ). Myślałem o kursach z Wiatracznej o 0:00, 1:15, 2:30. Na pierwszy można dojechać 9. Na następne dwa można dojechać N24. W pierwszym wypadku trzebaby czekać 15 minut, w następnym wcale - najlepiej dalej podjechać, żeby autobus był z tego samego przystanku (ewentualnie jeśli N24 jeździ opóźnione można przesunąć odjazd na 2:35).

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 12 lis 2010, 23:24

ashir pisze:Burmistrz Wiązowny wspominał o planach jednej wzmocnionej skróconej linii do pętli Wiązowna.
Takie plany są już od dawna. Oprócz Brzezin, Rzakty, Woli Karczewskiej planowana jest też linia do Józefowa / Otwocka (dowóz do pociągu).
Polityka złym doradcą w pracy!

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 lis 2010, 21:00

To co podoba się wam mój projekt. Bo ja jestem z niego zadowolony. Polepszy się połączenie między Warszawą a Wiązowną, będą połączenia lokalne w gminie wiązowna, bo na takie też jest zapotrzebowanie i uruchomienie komunkacji nocnej dla wracających w weekendy z imprez. A najważniejsze, że się bilans brygadowy zgadza. :grin:

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 kwie 2014, 11:25

Nie wiem czy był jeszcze inny temat poświęcony powiatowi otwockiemu, więc daje tu :)
Trwają konsultacje w Gminie Wiązowna w sprawie komunikacji lokalnej.
http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-54556.htm
http://www.wiazowna.pl/571-4704b86ebac25-54752.htm
http://bip.wiazowna.pl/public/get_file_ ... ?id=293172
I tak proponuje się trzy warianty zmian:

Wariant A
Skrócenie wszystkich kursów linii 722 do pętli Wiązowna.
Skrócenie linii 720 do Glinianki z zostawieniem w godzinach szczytu wybranych kursów do Rzakty.
Linia 730 bz.
Uruchomienie linii L20 z Rzakty poprzez Wole Karczewską , Świerk, Śródborów do linii SKM / PKP Otwock. 12 kursów w DP i7 w DS.
Uruchomienie linii L22 z pętli Wiązowna przez Radiówek Wolę Mlądzką , Teklin [ Żeromskiego] i do linii SKM . PKP Otwock. 14 kursów w DP i 7 w DS.

Wariant B
Skrócenie linii 722 do pętli Wiązowna , wybrane kursy w godzinach szczytu do Radiówka.
Linie 720, L20 i L22 jak w wariancie A
Linia 730 bz

Wariant C
Skrócenie linii 722 do pętli Wiązowna , wybrane kursy w godzinach szczytu do pętli Wola Karczewska
Linia 720, L20, L22 i 730 jak w wariancie A
Linia 730 bz.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 16 kwie 2014, 11:35

JotPeCet pisze:(...) planowana jest też linia do Józefowa / Otwocka (dowóz do pociągu).
Przy mocnym Mini Busie się będzie opłacało? Czy plan jest taki, żeby nie przedłużyć im koncesji? :)

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 16 kwie 2014, 12:07

Wariant C wygląda na najsensowniejszy. Chociaż wydaje mi się, że L22 powinno jechać raczej do Józefowa.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 kwie 2014, 12:46

Colony pisze:Wariant C wygląda na najsensowniejszy. Chociaż wydaje mi się, że L22 powinno jechać raczej do Józefowa.
To Otwock wyszedł z pomysłem nowych linii nie Józefów. L22 pojedzie przez osiedle Teklin.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 kwie 2014, 19:00

Bardzo fajny pomysł z liniami lokalnymi w Wiązownie, na kiedy planowane są zmiany? :)

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 16 kwie 2014, 19:34

Po zakończeniu konsultacji społecznych i wybraniu nowego wariantu, zmiany będą mogły być wprowadzone (przynajmniej Otwock jest na to gotowy).

Dla mnie żaden wariant nie ma sensu.

Po co wydłużone 720 do Rzakty skoro 1) nikt tam nie jeździ/ no może ew. łącznie z całego dnia 10 osób 2) L20 będzie miało skorelowany rozkład z linią 720 (Rzakta -> Glinianka)

Po co na siłę pchać 722 do Woli Karczewskiej, skoro większość dojeżdżających tam osób to osoby z Lipowa i Glinianki (potwierdzone info xD)

Dalej, Wilga-Bus prowadząca przejazdy na trasie Rzakta-Otwock za ulgowy miesięczny liczy sobie 60 zł. L-ka wyniesie miesięcznie 105zł. Ciekawe, jak dużo osób dojeżdzających tylko do Otwocka, zgodzi się na taką podwyżkę.

720 powinno pojechać stałą trasą Wiatraczna-Glinianka p. Radiówek.
722 lub 822 Wiatraczna - Pęclin ulicą Kościelną i nowo wybudowaną ulicą Pęclińską. Wtedy 720 nie musiało już by więcej podjeżdzać do Pęclina, czas przejazdu z Glinianki do Wiatracznej w godz. porannego szczytu wyniósłby max. 60 min.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 kwie 2014, 19:37

kalapix pisze:Dalej, Wilga-Bus prowadząca przejazdy na trasie Rzakta-Otwock za ulgowy miesięczny liczy sobie 60 zł. L-ka wyniesie miesięcznie 105zł. Ciekawe, jak dużo osób dojeżdzających tylko do Otwocka, zgodzi się na taką podwyżkę.
Skąd ty wziąłeś tą cenę biletu dla L20/L22? :shock: 60 zł to i często bilet miesięczny normalny kosztuje na linii lokalnej (a bilet ulgowy w większości przypadkach 50% taniej).

kalapix
Posty: 31
Rejestracja: 20 cze 2013, 12:57

Post autor: kalapix » 16 kwie 2014, 19:50

ashir pisze:
kalapix pisze:Dalej, Wilga-Bus prowadząca przejazdy na trasie Rzakta-Otwock za ulgowy miesięczny liczy sobie 60 zł. L-ka wyniesie miesięcznie 105zł. Ciekawe, jak dużo osób dojeżdzających tylko do Otwocka, zgodzi się na taką podwyżkę.
Skąd ty wziąłeś tą cenę biletu dla L20/L22? :shock: 60 zł to i często bilet miesięczny normalny kosztuje na linii lokalnej (a bilet ulgowy w większości przypadkach 50% taniej).
105zł / miesięczny / 2 strefy ZTM / ulgowy - no chyba, że te L-ki nie będą miały taryfy ZTM

W Wildze na 100% kosztuje 60zł (ulgowy), bo znajomi na tej trasie jeżdżą.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 16 kwie 2014, 20:27

kalapix pisze:105zł / miesięczny / 2 strefy ZTM / ulgowy - no chyba, że te L-ki nie będą miały taryfy ZTM

W Wildze na 100% kosztuje 60zł (ulgowy), bo znajomi na tej trasie jeżdżą.
Na liniach lokalnych są honorowane bilety ZTM od dobowego wzwyż. Poza tym przewoźnik obsługujący poszczególną linię lokalną emituje własne bilety jednorazowe i miesięczne. Maksymalna cena biletów jest ustalana w przetargu organizowanym przez ZTM w porozumieniu z poszczególną gminą.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 16 kwie 2014, 21:15

kalapix pisze:W Wildze na 100% kosztuje 60zł (ulgowy), bo znajomi na tej trasie jeżdżą.
Relacja, normalny, ulga 49%, ulga 51%.
Załączniki
wilga_rzakta.png
wilga_rzakta.png (2.94 KiB) Przejrzano 7723 razy

ODPOWIEDZ