Wiązowna i okolice

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 maja 2022, 8:20

Miałem. ;-)

fraktal
Posty: 5469
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 12 maja 2022, 9:17

Grodzio chyba w końcu ogarnął sytuację z kierowcami, bo dziś nie ma żadnych komunikatów o ograniczeniu kursowania elek.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 12 maja 2022, 10:33

Na to wygląda.

alojz
Posty: 2652
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 maja 2022, 15:36

Dziś rano i po południu obstawione wszystkie brygady.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14778
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 21 maja 2022, 18:56

Autobus Czerwon pisze:
06 maja 2022, 18:02
Funkcjonuje to trochę za duże słowo. Znajomy dobre 3 tygodnie się bujał pomiędzy urzędem dzielnicy a OSK żeby mu wydali PKZ. Przez pierwszy tydzień urząd utrzymywał że nie potrafi tego zrobić. Potem co chwile urząd utrzymywał że coś tam jest jeszcze potrzebne, zaś szkoła jazdy to dementowała. Na końcu, żeby się zapisać na egzamin z kwalifikacji wstępnej (która swoją drogą jest największą bzdurą tego kursu), musiał się osobiście pofatygować do WORDu na Odlewniczej.
Funkcjonuje jak wszystko związane z CEPiKiem ;)

Zresztą, zabawne jest to, co się działo z tymi PKZ - formalnie, starostwa nie powinny go wydawać w kwietniu, bo stosowne rozporządzenie określające procedurę wydano... 22 kwietnia, o funkcjonowaniu CEPiKu nie wspominając.
Wcześniej pracownicy w starostwach albo robili na żywca na podstawie ustawy i widzimisię albo nie robili wcale...
Andrzej pisze:
10 maja 2022, 13:35
Może trzeba złagodzić przepisy w takiej sytuacji, by na najmniejsze autobusy wystarczyło B?
Nie da się, gdyż:
- kategorie prawa jazdy są zharmonizowane w całej UE,
- samo prawko de facto nie uprania do przewozu osób od tego jest kod "95" w prawku, on zaś dotyczy tylko kategorii C, D i pochodnych (i to też domena UE).
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 30 maja 2022, 13:26

Kiedy L-50 będzie się zatrzymywało przy Al. Nadwiślańczyków w Emowie? Przystanki już od tygodnia są gotowe, nawet w piątek na stronie ZTM pojawił się rozkład uwzględniający te przystanki od 30.05, ale teraz znowu zniknął. Jakaś klątwa nad tą linią?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 30 maja 2022, 14:50

Koniec maja i jakoś nie widać przywróconych kursów na L13, L22 i L50...

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 18 lip 2022, 8:28

Problem braku kierowców został rozwiązany przez stałe rozrzedzenie kursowania.
Ponadto codziennie na stronie WTP pojawiają się komunikaty o odwołanych kursach na różnych innych eLkach.

Niedawno przejechałem się L50, kurs wydłużony przez Józefów. Frekwencja oscylowała w granicach średnio dwóch osób. Ale co się dziwić jak Józefów funduje mieszkańcom trasę jednokierunkową w kursach wariantowych co godzinę w szczycie i co 3 godziny poza nim. Pilotażowo. Żeby za rok stwierdzić, że nikt nie jeździ i skasować.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 lip 2022, 15:33

A nie mówiłem, że częstotliwości nie zostaną przywrócone? Świetnie to ZTM rozegrał, tak samo jak postęp w wymianie taboru dawniej VDL Procity i ZAZy A10, a obecnie MANy TGE i ZAZy A08, ale za to rocznik 2022! Pasażerowie z pewnością marzyli o takiej zmianie. #-o

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 18 lip 2022, 15:57

Ale za funkcjonowanie tej linii płacą też przecież gminy. Chyba one też mają coś do powiedzenia w kwestii rozkładu.

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 lip 2022, 16:17

W kwestii cięcia częstotliwości? Wątpię, w dodatku dla gmin są to oszczędności, więc z jednej strony mieszkańcy cierpią, ale budżet gminy chociaż w niewielkim stopniu odżyje. Nie sądzę, żeby ktoś stawiał czynny opór, w końcu to tylko "tymczasowo", więc gminy podchodzą do tej sytuacji ze zrozumieniem.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 lip 2022, 16:27

ashir pisze:
18 lip 2022, 15:33
Świetnie to ZTM rozegrał, tak samo jak postęp w wymianie taboru dawniej VDL Procity i ZAZy A10, a obecnie MANy TGE i ZAZy A08, ale za to rocznik 2022! Pasażerowie z pewnością marzyli o takiej zmianie. #-o
Kto by się spodziewał że tak duże parcie organizatora na wiek taboru przyniesie tak drastyczne obniżenie standardu podróży? Ale za to jak w statystykach to ładnie wygląda! A to że nowy ZAZ-marszrutka* oferuje gorszy standard podróży niż 15 letni MAN? Tworzący statystyki i tak tymi liniami nie jeździ jako pasażer, a jako kierowca tym bardziej.

*ZAZ A08 jest modelem stworzonym przede wszystkim z myślą o rynku ukraińskim, ale jak widać i w Polsce znalazł zastosowanie... :D

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 lip 2022, 16:37

A pomyśleć, że w takim VDL Procity tylko 4 siedzenia nie były z poziomu podłogi, a w MANie TGE i ZAZie A08 aż 2 siedzenia z poziomu podłogi i to jeszcze rozkładane. Oczywiście 95% pasażerów musi wchodzić po schodach, a już obowiązkowo w celu zakupienia biletu u kierowcy.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 18 lip 2022, 18:42

Autobus Czerwon pisze:
18 lip 2022, 16:27
ashir pisze:
18 lip 2022, 15:33
Świetnie to ZTM rozegrał, tak samo jak postęp w wymianie taboru dawniej VDL Procity i ZAZy A10, a obecnie MANy TGE i ZAZy A08, ale za to rocznik 2022! Pasażerowie z pewnością marzyli o takiej zmianie. #-o
Kto by się spodziewał że tak duże parcie organizatora na wiek taboru przyniesie tak drastyczne obniżenie standardu podróży? Ale za to jak w statystykach to ładnie wygląda! A to że nowy ZAZ-marszrutka* oferuje gorszy standard podróży niż 15 letni MAN? Tworzący statystyki i tak tymi liniami nie jeździ jako pasażer, a jako kierowca tym bardziej.

*ZAZ A08 jest modelem stworzonym przede wszystkim z myślą o rynku ukraińskim, ale jak widać i w Polsce znalazł zastosowanie... :D
Marniutkie te ZAZ-y A08 na L-50. Człowiek ma wrażenie, jakby się cofnął kilkadziesiąt lat wstecz do epoki Jelcza-"ogórka". Małe, niewygodne siedzenia. Tragiczne, twarde i wydające nieustannie jakieś łomoty zawieszenie. Klimatyzacja? Istnieje chyba tylko w teorii. A najgorzej to ma kierowca, który nieustannie się szarpie z wajchą skrzyni biegów niczym kombajnista w kołchozie. Żal patrzeć i słuchać. Zbiorkom warszawski przyzwyczaił nas jednak do innych standardów.

Jurand
Posty: 1062
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 18 lip 2022, 19:08

man1956 pisze:
18 lip 2022, 18:42
Autobus Czerwon pisze:
18 lip 2022, 16:27

Kto by się spodziewał że tak duże parcie organizatora na wiek taboru przyniesie tak drastyczne obniżenie standardu podróży? Ale za to jak w statystykach to ładnie wygląda! A to że nowy ZAZ-marszrutka* oferuje gorszy standard podróży niż 15 letni MAN? Tworzący statystyki i tak tymi liniami nie jeździ jako pasażer, a jako kierowca tym bardziej.

*ZAZ A08 jest modelem stworzonym przede wszystkim z myślą o rynku ukraińskim, ale jak widać i w Polsce znalazł zastosowanie... :D
Marniutkie te ZAZ-y A08 na L-50. Człowiek ma wrażenie, jakby się cofnął kilkadziesiąt lat wstecz do epoki Jelcza-"ogórka". Małe, niewygodne siedzenia. Tragiczne, twarde i wydające nieustannie jakieś łomoty zawieszenie. Klimatyzacja? Istnieje chyba tylko w teorii. A najgorzej to ma kierowca, który nieustannie się szarpie z wajchą skrzyni biegów niczym kombajnista w kołchozie. Żal patrzeć i słuchać. Zbiorkom warszawski przyzwyczaił nas jednak do innych standardów.
Tak jak wcześniej napisano, rocznik 2022, a co się za tym kryje, widzimy #-o

ODPOWIEDZ