Porządki na południu (117, 519)

Moderator: Wiliam

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 20 sty 2011, 21:24

BJ pisze:219 dużo za często...
20/20//30 + 139 20/20//30.
I styknie.
no nie bardzo, 139 prawdopodobnie b. zawieszane z powodu braku możliwości przejazdu do Ogrodu Botanicznego /etapy poszerzania ul.Warszawskiej na wlocie Konstancina/ 239 musi mieć możliwie dobrą ofertę z uwagi na zastąpienie 519, bo co to byłaby za zmiana z 12/15/20 na 20/20/30 - już to ćwiczyliśmy (130 nie weszło, i słusznie). Prędzej poza szczytem (korki na wyjeździe z Borowej) robić koordynację na 30/40

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14782
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sty 2011, 21:32

Dęboszczak pisze:139 prawdopodobnie b. zawieszane z powodu braku możliwości przejazdu do Ogrodu Botanicznego
Nie lepiej skrócić do Powsina po prostu? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 20 sty 2011, 22:02

Dęboszczak pisze:239 musi mieć możliwie dobrą ofertę z uwagi na zastąpienie 519, bo co to byłaby za zmiana z 12/15/20 na 20/20/30
Warto jednak odpowiedzieć sobie na pytanie: czy na tych rogatkach jest potrzebna aż tak częsta linia?!
Moim zdaniem nie.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 21 sty 2011, 0:24

BJ pisze:czy na tych rogatkach jest potrzebna aż tak częsta linia?!
Tak. Żeby ludzie korzystali. Linia taka może być jednak obsługiwana mniejszym taborem, dostosowanym do popytu. ZTM zaoszczędzi tak na wozokm.

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 21 sty 2011, 7:32

ZTM napisał:
Zmiany na południu Warszawy

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował projekt zmian dotyczący komunikacji autobusowej w Wilanowie i na Mokotowie. Zakłada on m.in. uruchomienie nowej linii do Powsina oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 138.

Pierwsza zmiana dotyczy trasy linii 519. Kursuje ona obecnie między Dworcem Centralnym a Parkiem Kultury w Powsinie. Z linii korzysta bardzo dużo osób na odcinku między centrum a Wilanowem. Zainteresowanie dojazdem tym autobusem do Powsina jest zdecydowanie mniejsze. W związku z tym, ZTM planuje skrócenie trasy linii 519 do pętli Wilanów. Dzięki tej zmianie wielkopojemne autobusy, obsługujące tę linię, będą kursowały tylko na odcinku, na którym są rzeczywiście potrzebne. Częstotliwość linii nie zmieni się – będzie kursowała co 10-12 minut w godz. szczytu, co 15 min. poza szczytem a co 20 min. w dni wolne od pracy.

Żeby zapewnić wygodny dojazd do Parku Kultury w Powsinie, co ma duże znaczenie szczególnie w okresie letnim i umożliwić dojazd z Powsina do stacji metra Wilanowska, uruchomiona zostanie nowa linia – 239. Będzie kursowała na trasie:

POWSIN-PARK KULTURY – Opieńki (wybrane kursy: Gąsek – STARE KABATY – Gąsek) – Przekorna – Przyczółkowa – al. Wilanowska – METRO WILANOWSKA

Autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 12 min. w godzinach szczytu, co 15 min. poza szczytem i co 20 min. w święto. Linia 239 umożliwi nie tylko dojazd do Parku Kultury w Powsinie, ale także zapewni mieszkańcom Powsina wygodny dojazd do metra i dalej do Śródmieścia oraz do innych rejonów Warszawy. Dzięki niezbyt długiej trasie autobusy tej linii będą kursowały regularnie i bardziej punktualnie. Pasażerowie zainteresowani dojazdem z Powsina na ul. Sobieskiego będą mogli przesiadać się z linii 239 na przystanku Królowej Marysieńki do linii 116, 130, 519 i E-2.

Warto także wspomnieć, że od maja do końca października, do Parku Kultury w Powsinie pasażerowie będą mogli dojechać również linią 419, która będzie kursowała co 20 minut obecną trasą linii 519 (z centrum do pętli Powsin-Park Kultury).

ZTM planuje także skrócenie trasy linii 117. Aktualnie jest to jedna z dłuższych linii w Warszawie. Autobus jadący z Gocławia przez centrum jedzie aż do Wilanowa. Z powodu korków autobusy tej linii często się spóźniają. Jest też bardzo nierównomiernie wykorzystywana przez pasażerów. Z danych ZTM wynika, że większym zainteresowaniem cieszy się na odcinku między Gocławiem a centrum. W związku z tym planowane jest wycofanie linii z Mokotowa i Wilanowa. Autobusy jadące z Gocławia mają zawracać na rondzie Dmowskiego.

Mieszkańcom Mokotowa, brak linii 117, zrekompensuje linia 138, która będzie kursowała częściej – co 8 minut w godz. szczytu, co 10 min. poza szczytem i co 15 min. w święto. Mieszkańcy Wilanowa, którzy dojeżdżają do metra, oprócz nowe linii 239, będą mogli korzystać również z: 139, 217, 710 i 724. W drodze powrotnej nie będą musieli się martwić, na której stacji metra wysiąść. Wszystkie linie będą odjeżdżać z jednego przystanku na pętli przy stacji metra Wilanowska.

Planowane zmiany ZTM zamierza wprowadzić w życie w okresie ferii zimowych.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 sty 2011, 8:39

Dęboszczak pisze:
Lipa pisze: Tutaj bardziej chodzi o sam fakt zabrania jednej linii z ciągu Lotników-Wałbrzyska niż o samo bezpośrednie połaczenie GM z Wilanowem.
a tu chodzi o liczbę numerków czy liczbę kursów - bo jeśli chodzi o to drugie to rekompensata będzie na pewno - obiecuję.
Następne wtyczki na 401? :-k

[ Dodano: |21 Sty 2011|, 2011 08:41 ]
TGM pisze:Po chuja 239 jak pomału komunikacja podmiejska z Konstancina ma się rozwijać i pewnie następne siedemsetki do M. Wilanowska pojadą?
Od ładnych paru lat słyszy się, że komunikacja podmiejska z Konstancina to się ma do Os. Kabaty nie do Wilanowskiej rozwijać... Tylko że cały czas nie za bardzo ma którędy tam dotrzeć :)

[ Dodano: |21 Sty 2011|, 2011 08:46 ]
TGM pisze:
mgr Jarek pisze: spróbuj powściągnąć język!

Odpowiednie dać rzeczy słowo .
Chodzi mi o to, aby język giętki.
Powiedział wszystko, co pomyśli głowa;
A czasem był, jak piorun, jasny, prędki,
A czasem smutny, jako pieśń stepowa


Rozumiem, że projekt wywołał raczej efekt pioruna niz pieśni stepowej... ;)

[ Dodano: |21 Sty 2011|, 2011 08:51 ]
fik pisze:Przejście z jednego peronu na drugi na pętli to jest coś NIEBYWALE UPIERDLIWEGO?
Zalezy do czego porównywać. Jesli do przesiadk z metra na tej pętli, to nie. Jesli do śmignięcia 117 Wałbrzyską i al. Lotników - to z pewnością jest to upierdliwsze. Pytanie tylko, czy bywale, czy niebywale ;)

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |21 Sty 2011|, 2011 08:58 ]
Korekta cytowania.
Popatrz, jaka franca!

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 21 sty 2011, 8:56

drapka pisze:
Dęboszczak pisze:Lipa napisał/a:
Tutaj bardziej chodzi o sam fakt zabrania jednej linii z ciągu Lotników-Wałbrzyska niż o samo bezpośrednie połaczenie GM z Wilanowem.

a tu chodzi o liczbę numerków czy liczbę kursów - bo jeśli chodzi o to drugie to rekompensata będzie na pewno - obiecuję.
Następne wtyczki na 401? :-k
Przydałoby się wpisanie wtyczek w rozkład 401 i na skróconej trasie oficjalne zwiększenie częstotliwości :idea:

Doman
Posty: 109
Rejestracja: 22 sie 2006, 16:18
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Post autor: Doman » 21 sty 2011, 9:28

drapka pisze:Od ładnych paru lat słyszy się, że komunikacja podmiejska z Konstancina to się ma do Os. Kabaty nie do Wilanowskiej rozwijać... Tylko że cały czas nie za bardzo ma którędy tam dotrzeć
W planach jest dwupasmówka, ktora ma połączyć Drewny z Rosoła na wysokości Relaksowej i o ile to moze dojśc do skutku, to problemem będzie wąskie gardło Rosoła przy Wąwozowej. Z drugiej strony skoro do 2014 ma byc juz rozbudowane Tesco i powstac olbrzymie Centrum Handlowe na Kabatach to prócz Ursynowa właśnie Konstancin jest brany pod uwagę jako potok potencjalnych klientów.


Natomiast wracając do tematu uważam to za kpinę ze zabierajac się za 117 i 519, nic nie robi sie ze 182.

Natomiast kwestia Powsina - z moich codziennych porannych obserwacji zaproponowana częstotliwość dla 239 na Urbino bedzie wystarczająca.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 21 sty 2011, 9:38

Doman pisze:
drapka pisze:Od ładnych paru lat słyszy się, że komunikacja podmiejska z Konstancina to się ma do Os. Kabaty nie do Wilanowskiej rozwijać... Tylko że cały czas nie za bardzo ma którędy tam dotrzeć
W planach jest dwupasmówka, ktora ma połączyć Drewny z Rosoła na wysokości Relaksowej i o ile to moze dojśc do skutku, to problemem będzie wąskie gardło Rosoła przy Wąwozowej.
Dzisiaj każdy wylot z Ursynowa jest sam w sobie wąskim gardłem (może Pileckiego w kier. Puławskiej-centrum jeszcze wydala). Jak do tego się dorzuci połączenie Kabat z Powsinem, to, cholera, wszystko stanie. Niech tego nie robi się od dupy strony, tylko najpierw udrożni wyjazd z Ursynowa (Nowoursynowska z porządnym wlotem w Dolinę, czy przedłużenie KEN).
Z drugiej strony skoro do 2014 ma byc juz rozbudowane Tesco i powstac olbrzymie Centrum Handlowe na Kabatach
Można coś więcej o tym, bo nie słyszałem, a jednak warto wiedzieć, co się będzie miało jedno metro stąd.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 sty 2011, 9:58

chester pisze:Dzisiaj każdy wylot z Ursynowa jest sam w sobie wąskim gardłem (może Pileckiego w kier. Puławskiej-centrum jeszcze wydala). Jak do tego się dorzuci połączenie Kabat z Powsinem, to, cholera, wszystko stanie. Niech tego nie robi się od dupy strony, tylko najpierw udrożni wyjazd z Ursynowa (Nowoursynowska z porządnym wlotem w Dolinę, czy przedłużenie KEN).
O, to, to. Tyle że porządny wlot z Nowoursynowskiej w Dolinę powinien z kolei oznaczać porządną Dolinę, czyli tunel/estakadę (wszystkie skrzyżowania bezkolizyjne aż do Trasy Siekierkowskiej), poza tym porządną Rzymowskiego-Marynarską, porządny wiadukt wzdłuż Cybernetyki (co bo Marynarską rozładowało), no i porządne rozprowadzenie ruchu po doprowadzeniu autostrady do Puławskiej. Dopiero wtedy można wpuszczać na Ursynów dodatkowo tranzyt z Konstancina i okolic.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26818
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 sty 2011, 10:24

Zapomniałeś jeszcze dodać wyburzenia kamienic wzdłuż Puławskiej pod czwarty pas ruchu i estakady nad skrzyżowaniami :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 sty 2011, 10:44

Czwarty pas ruchu to ma być ten "trolejbusowy" przecie :)
Popatrz, jaka franca!

Piottr
Posty: 1291
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 21 sty 2011, 13:36

Dęboszczak pisze:Nie bardzo rozumiem, dlaczego musi być bezpośrednie połączenie Wilanowa z metrem Służew
1. Bo zawsze było? (jestem wrogiem zmuszania do przesiadki, jeżeli od lat połączenie było bezpośrednie)
2. Bo Wilanowską jest wolniej niż Wałbrzyską z powodu debilnie krótkiego cyklu na skrzyżowaniu z Doliną Służewiecką
3. Bo wreszcie należy zauważyć, że 117 łączy Wilanów (w tym i "nowobogacki" Nowy
Wilanów) z największym zagłębiem biurowo - zatrudnieniowym na dawnym Służewcu Przemysłowym.
fik pisze:Nie istnieją żadne Skończmy z łączeniem każdej dziury z centrum miasta.
Skończmy z bezmyślnym upychaniem wszystkich do pracującego na granicy przepustowości rzeczywistej metra... Jeżeli nie zostaną uruchomione kursy metra "bisowe" na skróconej trasie z Wilanowskiej do Pl. Wilsona, to o upychaniu dodatkowych pasażerów na odcinku centralnym powinniśmy zapomieć. Albo zatrudnić dopychaczy.
TGM pisze:Co najmniej powinno zostać 182 na trasie: Okęcie - GM - Wilanów w zastępstwie 117.
Jest to pomysł niegłupi. I jeszcze odciąży wiecznie zapchane 189.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36619
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 sty 2011, 13:44

Piottr pisze:1. Bo zawsze było?
Jakie "zawsze", zlituj się. 117 od raptem 9 lat, wcześniej przez 6 lat 165. I OIDP nigdy wcześniej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 sty 2011, 13:48

Bo wcześniej to i Służewiec był trochę inny, i Wilanów, i Wilanowska, i al. Wilanowska...

[ Dodano: |21 Sty 2011|, 2011 13:49 ]
Piottr pisze:I jeszcze odciąży wiecznie zapchane 189
Jakie tam wiecznie zapchane. Trzecie w stadzie jest zazwyczaj puste :)))
Popatrz, jaka franca!

ODPOWIEDZ