Niepotrzebne przystanki

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3058
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 27 gru 2018, 11:16

ashir pisze:
27 gru 2018, 9:35
ZTM pisze:Uruchomienie przystanku ADAMPOLSKA na trasach linii 507 i 509

od 24.12.2018 (poniedziałek)

Od dnia 24 grudnia br. (poniedziałek) od początku kursowania linii dziennych na trasach linii 507 i 509 uruchamia się przystanki ADAMPOLSKA 01 oraz 02.

Charakter przystanków ADAMPOLSKA 01 oraz 02 dla linii 507 i 509: stały.
Ciąg dalszy spowalniania linii przyśpieszonych. Komunikat został dopiero dzisiaj opublikowany. Super...
Czy to jest na wniosek pewnej grupy pasażerów, który mieszkają w tamtych okolicach? Linie czerwone w Warszawie są już praktycznie tylko z nazwy.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 gru 2018, 11:48

SławekM pisze:
Autobus Czerwon pisze:
27 gru 2018, 10:51
Pytanie brzmi czy 507 musi dojeżdżać do dworca Centralnego i czy musi być czerwone.
Teraz na 16,5 przystanków na trasie, omija tylko 4,5.
To takie miasto, gdzie linia ekspresowa nie omija żadnego przystanku.

507 omija zaś najbardziej niefortunnie umieszczone przystanki: Most Poniatowskiego, PKP Powiśle, DH Smyk... Ja bym DH Smyk widział połączony z Muzeum Narodowym, za skrzyżowaniem - ale nie ma za bardzo jak. Wtedy PKP Powiśle mogłoby mieć jakiś sens, a dla samego Mostu Poniatowskiego nikt by się nie zastanawiał nad przyśpieszonością.
ŁK

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 gru 2018, 11:50

Krucza. :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 gru 2018, 12:44

Autobus Czerwon pisze:
27 gru 2018, 10:51
Pytanie brzmi czy 507 musi dojeżdżać do dworca Centralnego i czy musi być czerwone.
Czerwone raczej nie musi (bądź nawet nie powinno), ale Centralny to jednak zdecydowanie tak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 gru 2018, 13:01

ashir pisze:Krucza. :P
Ojtam, już znów jest :p
ŁK

Jerzy Dąbczak
Posty: 99
Rejestracja: 12 sty 2006, 17:46
Lokalizacja: Loża komentatorów

Post autor: Jerzy Dąbczak » 27 gru 2018, 14:57

vernalisadonis pisze:
27 gru 2018, 11:16
Czy to jest na wniosek pewnej grupy pasażerów, który mieszkają w tamtych okolicach? Linie czerwone w Warszawie są już praktycznie tylko z nazwy.
Poszperaj w interpelacjach radnych (z tego co pamiętam Koalicji Obywatelskiej).
Swoją drogą Krucza również do obsługi przez wszystkie linie. Przypominam, że przez znaczną część dni świątecznych staje się przystankiem przesiadkowym w stronę Starego Miasta.

Pewnie wywołam niemałe oburzenie wśród fetyszystów czerwonego numerka, ale 507 nadaje się do natychmiastowej zmiany na linię zwykłą. Dodanie Walecznych tylko przysporzy dodatkowych pasażerów, a Most Poniatowskiego wystarczy uwarunkowić dla wszystkich linii.
Podobnie zresztą 509, które z niewiadomych powodów pomija np. Ząbkowską.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 gru 2018, 16:26

To może przy okazji ewentualnego uzwyklania pomyśleć o komasacji 507 i 117? Bo trasa dość podobna po skróceniu obu.
Np. tak:
117 - przejęcie w całości trasy, taboru i częstotliwości od obecnego 507 - czyli przez Saską, a później prosto Bora aż do pętli;
123 - na Saskiej Kępie obecną trasą 117, tj. przez Francuską, Paryską, Brukselską;
509 - zamiast 123 uchem przez Zwycięzców, Międzynarodową, Brazyliską plus zatrzymanie na każdym przystanku między Rondem Waszyngtona a Saską.

Alternatywnie:
Zastanawiałbym się, czy gdyby wykorzystać brygady odzyskane z takiej komasacji 117+507, to czy dałoby się dać wreszcie znośną częstotliwość dla linii 147? Co 15' w szczycie powinno wystarczyć, ale przydałoby się jeszcze co 20' poza szczytem i w weekendy. Wtedy to 147 mogłoby robić ucho przez Brazylijską, nie 509.
A jako że w szczycie nie trzeba podnosić 147 częstotliwości, to przypuszczam że starczy jeszcze na szczytówkę po dzisiejszej trasie 117.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 gru 2018, 17:27

Przecież 147 właśnie ma mieć również w szczycie podniesioną częstotliwość, by 119 pojechało przez Kadetów. Poza tym 117 jako takie trochę rzadsze uzupełnienie 507 w nieobsługiwanych przez tę linię rejonach osiedla to moim zdaniem dobry pomysł, a zastępowanie tej linii 123 może być odebrane przez mieszkańców Saskiej Kępy jako pogorszenie komunikacji z centrum i w ogóle komunikacji, tym bardziej, że 507 ciężko by już było podbić a w przypadku 123 zwyczajnie nie ma takiego sensu.

Moim zdaniem układ tras w tym rejonie jest nie najgorszy, tylko 507 należy odczerwienić oraz skierować 123 i/lub 138 przez MSN, dzięki czemu wszystkie linie do centrum oraz nie do centrum będą mieć wspólne przystanki na Rondzie Waszyngtona. Do tego jeszcze uzwyklić E-1 i skierować przez Zwycięzców. A jeśli ucho przez Międzynarodową i Brukselską jest takie ważne, to bez pomijania żadnych przystanków może je robić każda linia, a przynajmniej jeszcze uzwyklone 507 do obecnego pakietu, dla którego jako linii przeznaczonej przede wszystkim dla Saskiej Kępy i Gocławia nie będzie to opóźnianie przelotowej relacji.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 gru 2018, 17:33

Yelonker pisze:
27 gru 2018, 17:27
Przecież 147 właśnie ma mieć również w szczycie podniesioną częstotliwość, by 119 pojechało przez Kadetów.
Chodziło mi o to, że 147 ma już teraz podniesioną cz-liwość w szczycie i nie trzeba jej podnosić, natomiast cz-liwość poza szczytem jest rażąco za niska.
Brygady odzyskane z komasacji 117 i 507 można byłoby wykorzystać na tej linii.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 27 gru 2018, 17:47

A mnie właśnie chodzi o to, że żeby zastąpić 119 na Bronowskiej, 147 musi mieć częstotliwość co bite 10' w szczycie. Natomiast moim zdaniem łączenie 117 i 507 w jedną linię spowoduje więcej szkody dla mieszkańców, niż pożytku z odzyskanych brygad.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 gru 2018, 18:17

Nikt na razie nie będzie robił żadnej rewolucji z liniami gocławsko-saskokępskimi, dopóki nie wjedzie tramwaj na Gocław.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 27 gru 2018, 21:51

pawcio pisze:
27 gru 2018, 18:17
Nikt na razie nie będzie robił żadnej rewolucji z liniami gocławsko-saskokępskimi, dopóki nie wjedzie tramwaj na Gocław.
O, kiedy to będzie... #-o

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 gru 2018, 21:57

Wystarczająco blisko by zablokować jakiekolwiek ruchy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 28 gru 2018, 1:48

Optymista

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 28 gru 2018, 9:33

Pamiętam jeszcze jak w circa 2014 roku mówiło się o tej trasie jakby już chwytano za łopaty, a mamy rok prawie 2019 i stoimy w tym samym miejscu, no może poza tym, że ruchy miejskie zdążyły już postraszyć wizją deweloperki w miejscu ogródków działkowych i pochwalono się wizualizacją węzła na TŁ.

ODPOWIEDZ