KM na Bielanach (II)

Moderator: Wiliam

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 22 kwie 2021, 13:32

Wygląda na to że do otwarcia M2 z dwóch stron będziemy musieli się męczyć z podtruwanym po trochu 114, a dopiero wtedy je dobić. Propozycja powyżej robi wtedy spory sens (odcinek obecny 112 typu Człuchowska dowozimy do M Bemowo-Ratusz), z tym że ja bym zakręcił 224 przez Wrocławską i wtedy 171 out.
Edit:
elslovako pisze:
22 kwie 2021, 13:32
116 to raczej do Marymontu/Słodowca :wink: i nie wiem nawet, czy podróżując z Chomiczówki do centrum, nie jest szybciej dojechać 116 i wsiąść do metra właśnie na Marymoncie niż jechać 114/203 na Młociny - chociaż niewykluczone, że oszczędność czasowa jest czysto psychologiczna.
Chodzi o większą wygodę wsiadania na Młocinach do pustego składu, nawet w tym temacie zobaczyłem że była prowadzona taka dyskusja kilka stron wcześniej i może w tym coś być. +regularność 116 na powrotach.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

elslovako
Posty: 12
Rejestracja: 27 lip 2019, 14:48

Post autor: elslovako » 22 kwie 2021, 13:32

195 pisze:
22 kwie 2021, 12:32
ZP. Bogusławskiego ma do metra Młociny: 10,33,116,203,210,250,712,
ZP Chomiczówka 116
ZP Kwitnąca 116,203
ZP Conrada 10,112,184
116 to raczej do Marymontu/Słodowca :wink: i nie wiem nawet, czy podróżując z Chomiczówki do centrum, nie jest szybciej dojechać 116 i wsiąść do metra właśnie na Marymoncie niż jechać 114/203 na Młociny - chociaż niewykluczone, że oszczędność czasowa jest czysto psychologiczna.

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 kwie 2021, 13:51

bartoni722 pisze:
22 kwie 2021, 13:32
z tym że ja bym zakręcił 224 przez Wrocławską i wtedy 171 out.
Nad tym też się zastanawiałem tylko takie 224 byłoby jednak trochę bardziej 'dalekobieżne', zwiedzanie Wrocławskiej przy jeździe z Jelonek na Bielany mogłoby być wkurzające, dlatego jakiś czas temu wyprostowano 112.
Ale też pytanie czy lepiej dowozić Wrocławską do M2 Księcia Janusza czy Bemowo-Ratusz. Porównując obecne 171 i 284 to czas jest niemal identyczny, nawet 284 do Księcia Janusza teoretycznie minutę szybciej, a to jest 2 stacje dalej w stronę centrum.
Oczywiście w momencie uruchomienia całego M2 do Ratusza 109 i 171 w obecnej postaci będą jeszcze bardziej bez sensu niż teraz, pytanie czy w ogóle będzie trzeba je czymkolwiek zastępować. 109 na Górczewskiej chyba nie koniecznie (dla Klemensiewicza tramwaje+154 docelowo chyba wystarczą). Na Wrocławskiej zamiast 171 chyba coś by się jednak przydało. Może po prostu w momencie otwarcia kolejnego odcinka M2 uda się przynajmniej skrócić 171 do Ratusza (było ostatnio nawet zdjęcie na Omibusie albo WGKM że testowano możliwość przejazdu Konarskiego, pewnie po kątem pętli ulicznej).

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 22 kwie 2021, 13:57

elslovako pisze:
22 kwie 2021, 13:32
116 to raczej do Marymontu/Słodowca :wink: i nie wiem nawet, czy podróżując z Chomiczówki do centrum, nie jest szybciej dojechać 116 i wsiąść do metra właśnie na Marymoncie niż jechać 114/203 na Młociny - chociaż niewykluczone, że oszczędność czasowa jest czysto psychologiczna.
Po zapełnieniu 116 można wnioskować, że ludzie wolą podjechać na Słodowiec/Marymont. Oszczędność czasowa jak i psychologiczna byłaby gdyby zamiast dojazdu do <M> Młociny byłby dojazd do <M> Wawrzyszew :D EOT
mb112 pisze:
22 kwie 2021, 13:25
121 Gwiaździsta - ... - Conrada - Al. Reymonta - Broniewskiego - Krasińskiego - Pl. Wilsona [powrót na starą trasę, przejęcie odcinka 114 na Bielanach, wzmocnienie dla 122 na Krasińskiego]
Nie jestem zwolennikiem autobusów wzdłuż linii tramwajowej. 121 na odcinku Chomiczówka - Marymoncka jak na socjal pracuje bardzo dobrze. Wyludnia się na wysokości AWF, a później to już muchy. BWT tego 110 nie można wydłużyć przez Hłaski na Gwiaździstą? 121 wtedy przez Podleśną
mb112 pisze:
22 kwie 2021, 13:25
281 Metro Młociny - Młociny UKS [wysoka częstotliwość, zależnie od potrzeb UKSW]
Wg mnie wygięcie 181 + ewentualnie "f" na trasie UKSW - metro starczy w zupełności. 114 całkowite out

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 22 kwie 2021, 14:05

mb112 pisze:
22 kwie 2021, 13:51
bartoni722 pisze:
22 kwie 2021, 13:32
z tym że ja bym zakręcił 224 przez Wrocławską i wtedy 171 out.
Nad tym też się zastanawiałem tylko takie 224 byłoby jednak trochę bardziej 'dalekobieżne', zwiedzanie Wrocławskiej przy jeździe z Jelonek na Bielany mogłoby być wkurzające, dlatego jakiś czas temu wyprostowano 112.
Ale też pytanie czy lepiej dowozić Wrocławską do M2 Księcia Janusza czy Bemowo-Ratusz. Porównując obecne 171 i 284 to czas jest niemal identyczny, nawet 284 do Księcia Janusza teoretycznie minutę szybciej, a to jest 2 stacje dalej w stronę centrum.
Oczywiście w momencie uruchomienia całego M2 do Ratusza 109 i 171 w obecnej postaci będą jeszcze bardziej bez sensu niż teraz, pytanie czy w ogóle będzie trzeba je czymkolwiek zastępować. 109 na Górczewskiej chyba nie koniecznie (dla Klemensiewicza tramwaje+154 docelowo chyba wystarczą). Na Wrocławskiej zamiast 171 chyba coś by się jednak przydało. Może po prostu w momencie otwarcia kolejnego odcinka M2 uda się przynajmniej skrócić 171 do Ratusza (było ostatnio nawet zdjęcie na Omibusie albo WGKM że testowano możliwość przejazdu Konarskiego, pewnie po kątem pętli ulicznej).
Tak, z tym że wprowadzając zmiany z obu postów to zostaną w tym rejonie 171, 224 i 284 i jest to IMHO dramatycznie za dużo biorąc pod uwagę że te dwie istniejace już obecnie są bardzo złe. Podróże dalekobieżne przy pomocy 112 i tak odbywają się dalej niż do Conrada więc tych ludzi po prostu przesadziłbym do tramwaju + 112. Przejazd przez Konarskiego był testowany pod kątem objazdów przy prostowaniu ronda na Bemowo-Ratusz. Szkoda zachodu żeby kombinować tam z pętlą dla takiego tworu jak 171.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 22 kwie 2021, 14:18

195 pisze:
22 kwie 2021, 13:57
Nie jestem zwolennikiem autobusów wzdłuż linii tramwajowej. 121 na odcinku Chomiczówka - Marymoncka jak na socjal pracuje bardzo dobrze. Wyludnia się na wysokości AWF, a później to już muchy. BWT tego 110 nie można wydłużyć przez Hłaski na Gwiaździstą? 121 wtedy przez Podleśną
mb112 pisze:
22 kwie 2021, 13:25
281 Metro Młociny - Młociny UKS [wysoka częstotliwość, zależnie od potrzeb UKSW]
Wg mnie wygięcie 181 + ewentualnie "f" na trasie UKSW - metro starczy w zupełności. 114 całkowite out
A może w ogóle jakoś tak:

281 Metro Młociny - Młociny UKSW (tak jak proponowałem, jako podstawowy dojazd dla UKSW)

181 Cm. Północny - ... - Marymoncka - Al. Zjednoczenia - Żeromskiego - Perzyńskiego - Broniewskiego - Al. Wojska Polskiego - Mickiewicza - Pl. Wilsona (przejęcie 'socjalnych' funkcji zarówno 181 jak i 303, przy okazji obsługa Wojska Polskiego, pytanie tylko czy nie będzie krzyków że likwiduje się bezpośrednią relację z Przy Agorze na bazarek Wolumen, ale z kolei jak się zabierze 181 ze Szpitala Bielańskiego to też będą wrzaski),

121 faktycznie przez Podleśną jak kiedyś, ale chyba jednak dalej przez Broniewskiego jako socjal, oczywiście nie tak często jak obecne 114, co 20/30/30 jak 121 teraz wystarczy,

157 ... - Pl. Wilsona - Mickiewicza - Gdańska - Hłaski - Rudzka - Klaudyny - ... [obsługa Gdańskiej, tak jak kiedyś]

185 można dać przez Gwiaździstą jako wsparcie dla 122 jeśli jest potrzeba

2** częsta dowozówka na trasie Gwiaździsta - Podleśna - Klaudyny - Mickiewicza - Pl. Wilsona, wiele razy już była mowa o tym, że na Mickiewicza jest bałagan bo 157, 181, 185 jeżdżą niezależnie od siebie, często w trójkach i przydałaby się regularna, częsta linia zamiast tych trzech.

303 i 114 do likwidacji.

Jeszcze też 121 i 181 można odwrotnie końcówki od Pl. Wilsona (121 przez Wojska Polskiego).

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 22 kwie 2021, 14:44

Nie będzie krzyków bo jest 850 :lol:
Nie rozpatrywałbym w ogóle takich dziadów jak 185, które wiecznie jest opóźnione.
Co do 121 tak jak pisałem, zapełnia się od Kwitnącej i na Marymonckiej zaraz jest puste. Nie ciągnąłbym jej przez Broniewskiego, bo jest tramwaj, bardziej punktualny i częsty.
303 pracuje odcinkowo i np. utrzymałbym połączenie Marymoncka - Przy Agorze - Wolumen.

mb112
Posty: 942
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 23 kwie 2021, 15:35

185 to wspomniałem tylko przy okazji, chodzi o to że gdyby wreszcie była jedna silna linia na północnej Mickiewicza, to wtedy 185 może bardziej by się przydało jako wsparcie 122 na Gwiaździstej, ale to poboczny temat.

Co do 121 to tak się zastanawiam, czy nie obsługiwałoby jeszcze lepiej tych różnych lokalnych relacji gdyby mogło kursować Przy Agorze - Kasprowicza - Wolumen - Wólczyńska - Kwitnąca - Conrada... Wtedy załatwiamy właśnie to połączenie Przy Agorze z bazarkiem, a dodatkowo ze środka Wawrzyszewa jest ogólnie daleko do jakiegokolwiek autobusu (podobnie zresztą jak ze środka Chomiczówki, środka obu Jelonek, środka Górc...), no ale póki co to Wolumenem żaden autobus nie przejedzie (szczególnie ten wyjazd na Wólczyńską jest za ciasny).

121 na Broniewskiego to wiadomo, że nie jest niezbędne, ale skoro kiedyś były krzyki że zabierają 520, więc w zamian dano 114, to pytanie czy teraz dałoby się je bezkarnie stamtąd zabrać. Tak by było faktycznie najprościej. Wtedy na Krasińskiego 122 + druga silna linia z Gwiaździstej przez Mickiewicza na Powązki.

Samo 850 to trochę lipa, ale może faktycznie z linii łomiankowskich zamiast tych wariantów 150 i 750 można jakoś sensownie wydzielić jedną linię która by jechała Marymoncką ?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 24 kwie 2021, 21:07

Teraz zauważyłem, że na ul. Lindego przy metrze są niewykorzystane przystanki wybudowane... Oni je tak z automatu stawiają przy budowie ulic jak nawet nic nie planują tamtędy puścić? Czy też jest planowane coś w przyszłości dla Wrzeciona? Dużo bloków sporo oddalonych od stacji metra czy nawet innych sensownych linii.

fraktal
Posty: 5475
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 24 kwie 2021, 21:26

TGM pisze:
24 kwie 2021, 21:07
Teraz zauważyłem, że na ul. Lindego przy metrze są niewykorzystane przystanki wybudowane... Oni je tak z automatu stawiają przy budowie ulic jak nawet nic nie planują tamtędy puścić? Czy też jest planowane coś w przyszłości dla Wrzeciona? Dużo bloków sporo oddalonych od stacji metra czy nawet innych sensownych linii.
Miała tamtędy kursować linia z UKSW do Metra Wawrzyszew. Nawet nowe wiaty były. ;) Ale UKSW stwierdził, że chce linii do Słodowca, a burmistrz Bielan zdecydował, żeby wybudować tam progi zwalniające, w związku z tym już żadna linia tamtędy nie pojedzie. A był czas, gdy Lindego kursowały autobusy od Kasprowicza, objeżdżając zamknięty fragment Marymonckiej.

Skoro już piszę, to oczywiście, że będą protesty gdyby zabrać 303 z ulicy Przy Agorze.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 paź 2022, 10:39

Ostatnio przez trzy dni jeździłem linią 121 i muszę przyznać, że obecna trasa w DP zdecydowanie bardziej mi jako kierowcy się podoba. Frekwencja dopisuje na większości trasy, największa jest na odcinku Przy Agorze - Kwitnąca. Za to autobus na odcinku Metro Marymont - Sobocka jeździ praktycznie pusty. Pojedyncze osoby się jedynie trafiają. Jeśli chodzi o rozkład jazdy to na Marymont regularnie w szczycie się przyjeżdża na około -10. Postoje są po 7-8 minut ale i tak nie jest źle, bo da się w miarę o czasie wyjechać. Jest lepiej niż w przypadku Gwiaździstej gdzie postoje były po minucie nawet. Wtedy nijak nie dało się nadrabiać opóźnień i przenosiło się to na Chomiczówkę.

195
Posty: 516
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 14 paź 2022, 13:37

Bo wg mnie na tej Sobockiej kiedyś dobrze sprawowało się 157, bo jeździło "do miasta". Swoją drogą moje spostrzeżenie co do 121 jest takie, że bez sensu jeździ na całej trasie po 22. Co i raz pusty autobus widziałem. Max 5-21 i koniec.

reserved
Posty: 14581
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 paź 2022, 14:08

195 pisze:
14 paź 2022, 13:37
bez sensu jeździ na całej trasie po 22. Co i raz pusty autobus widziałem. Max 5-21 i koniec.
O to to to! To jest typowa linia geriatryk. Po zmroku pustoszeje. Największe wzięcie ma wtedy gdy uczniaki ze szkół wracają i starsi państwo z bazarków.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 17 paź 2022, 8:18

reserved pisze:
14 paź 2022, 10:39
Jeśli chodzi o rozkład jazdy to na Marymont regularnie w szczycie się przyjeżdża na około -10. Postoje są po 7-8 minut ale i tak nie jest źle, bo da się w miarę o czasie wyjechać. Jest lepiej niż w przypadku Gwiaździstej gdzie postoje były po minucie nawet. Wtedy nijak nie dało się nadrabiać opóźnień i przenosiło się to na Chomiczówkę.
Nie wiem jak takie coś może być nadal praktykowane i tolerowane. To znaczy brak postojów na jednym z krańców. Biorąc pod uwagę, że korki zawsze jakieś są. Oznacza to notoryczne, codzienne spóźnienia danej linii. Np. 194 bez postojów na PKP Gołąbki zawsze jest opóźnione po południu w stronę Cmentarza Wolskiego.
W badaniach opinii - barometrach punktualność jest wskazywana przez pasażerów jako jedna z najważniejszych rzeczy. Obowiązkowo powinny być postoje na obu krańcach. Im większe opóźnienia tym dłuższe postoje. Plus dodatkowy czas dla kierowców na kanapkę, toaletę itp.

Flash8222
Posty: 7592
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 17 paź 2022, 8:26

Tak to jest jak chce się zachować częstotliwość przy brakach kierowców. Witamy w 2022.

ODPOWIEDZ