Komunikacja w Legionowie i okolicach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26817
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 mar 2016, 10:26

A jak nie, to co?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 mar 2016, 10:44

Więc jaki interes ma ZTM w wydłużaniu 741?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 mar 2016, 10:46

I dostaje dowolne przedłużenie linii za darmo? To dopiero jest chore.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 mar 2016, 10:51

Trzeba by o to spytać. Władze Nieporętu dopłacają za to, by ich "siedemsetki" przejeżdżały za Wisłę do metra. Ja się temu nie dziwię - dla pasażerów, którzy snują się przez kilkadziesiąt minut autobusem pod miastem, liczy się jak najszybszy przejazd w Warszawie do centrum. Plus wygodniejsza przesiadka do metra i na stacji Marymont, i na stacji Młociny niż do tramwajów na Żeraniu FSO.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 mar 2016, 11:51

Podejrzewam, że Nieporęt równie dobrze mógłby wypowiedzieć umowę z ZTM i wozić swoich mieszkańców sprinterami prosto na Pl. Defilad. Pewnie byłoby taniej i jeszcze mieliby nieporównywalnie większą elastyczność rozkładu. Otwock tak robi, tylko jest większy, więc i autobusy ma większe.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 mar 2016, 14:17

Nieporęt płaci więcej ale na pewno nie dopłaca 80% stawki wiec dwukrotne zwiększenie częstotliwości nie ma sensu. Poza tym przesiadką 741/511 ma systemowo małą wartość dodana bo generuje straty czasu w podróży a i tak w tych samych korkach odstać trzeba. Stąd wydłużania akurat 741 w czambuł bym nie potępiał. To jednak nie jest 723/731 z Legionowa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ashir
Posty: 27710
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 mar 2016, 14:23

Emyl pisze:Podejrzewam, że Nieporęt równie dobrze mógłby wypowiedzieć umowę z ZTM i wozić swoich mieszkańców sprinterami prosto na Pl. Defilad. Pewnie byłoby taniej i jeszcze mieliby nieporównywalnie większą elastyczność rozkładu. Otwock tak robi, tylko jest większy, więc i autobusy ma większe.
Ale też tylko do końca tego roku. ;)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36618
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 mar 2016, 14:29

pawcio pisze:generuje stare czasu w podróży a i tak w tych danych kotkach ostać trzeba
Tłumacza!!!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 mar 2016, 14:33

To może by wystarczyła przesiadka do 17/2?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 mar 2016, 14:44

Odnosząc się do tej części zawartości posta Pawcia, która jest jednak jakkolwiek zrozumiała ( :term: ) chciałbym jednak się nie zgodzić. Po pierwsze oczywiście wiem, że przesiadka na Dąbrówce jest kiepska, ale już na Tarchodworach umożliwienie przesiadek nie powoduje nagłego wypełnienia jednego konkretnego kursu linii dometrowej. Toteż daleki jestem od proponowania takich rozwiązań, ale posłużyłem się tym skróceniem w ramach próby wizualizacji niegospodarnego podejścia (czyjekolwiek by nie było). Natomiast jeśli już mowa o wartościach dodanych systemowo, to w wydłużaniu 741 nie widzę ich wcale. Są, owszem, korzyści dla pasażerów, którzy mogą dopasować się do kiepskiego rozkładu i mają kłopoty z poruszaniem się przy przesiadkach (inaczej bowiem sprawa wygląda w trakcie walki o towar przy zajebistych promocjach w Lidlu).

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5242
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 20 mar 2016, 14:54

A może chodzi o to, że 511 coś tam jednak pomija, i może z tych pomijanych były głosy, że chcą do metra. To dostaną... :P

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 20 mar 2016, 14:57

Ah więc to to ma być ta słynna korzyść Systemowa. :twisted:

(Tylko kto to był ten Systemow?)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25308
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 20 mar 2016, 14:58

To jeszcze zależy od częstotliwości. Jeżeli 741 miałoby dalej jeździć co godzinę z hakiem to takie wydłużenie nie ma sensu. Ale i 741 z Dąbrówki co 30 minut zysk czasowy daje znikomy skoro M1 2 czy nawet 511 jeździ wielokrotnie częściej wiec i tak trzeba celować w konkretne kursy do przesiadki.
Wydaje mi się ze tu kluczowe jest jednak 731. Z punktu widzenia Jabłonny to jest dodatkowy kłopot w układance. Tylko pewnie Legionowo będzie go bronić jak niepodległości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 5962
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 mar 2016, 20:53

A po co 741 ciągle podjeżdża do Czajki, skoro równie dobrze może to robić 900? Byłaby to oszczędność czasu i mniej wariantów trasy.

Łukasz
Posty: 10540
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 mar 2016, 23:54

Bastian pisze:
pawcio pisze:generuje stare czasu w podróży a i tak w tych danych kotkach ostać trzeba
Tłumacza!!!
Generuje stratę czasu w podróży, a i tak w tych samych korkach ostać się trzeba ;]

Nieporęt to by chciał pociąg, ale przepisy PLK nie pomagają w tym.
Wtedy pewnie z autobusów by zrezygnowali. Przez Zegrze już się tak średnio opłaca.
ŁK

ODPOWIEDZ