Komunikacja w Legionowie i okolicach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 26 mar 2016, 0:56

Nieporęt by chciał pociąg? W codzinnych dojazdach ci mieszkańcy, którzy jeżdzą autami w dużej mierze są nieprzesadzalni i nie jechali komunikacją od czasu studiów. Natomiast pasażerstwo może i by pojechało pociągiem, ale raczej nie to z obszarów na południe od torów, bo musieliby się cofać. Bardziej by się ten pociąg przydał Warszawie w dojazdach nad Zalew.

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 30 mar 2016, 13:29

Emyl pisze: W codzinnych dojazdach ci mieszkańcy, którzy jeżdzą autami w dużej mierze są nieprzesadzalni i nie jechali komunikacją od czasu studiów.
Oprócz głównego ciągu Jana Kazimierza, to komunikacja publiczna jest raczej mało opłacalna. Dojazd ze wschodniej strony kanału (ul. Małołęcka) do Mordoru (Domaniewska/Wołoska) na godzinę 9:00 wymaga wyjazdu o 6:59 (+ czas dojścia na przystanek). Jadąc samochodem wyjeżdżasz spod domu o 7:55. (dane wg targeo i jakdojadę)
Jeśli nie jeździsz codziennie i nie masz miesięcznego to koszt podróźy samochodem jest jakieś 2-3 razy niższy niż ZTMem.
Emyl pisze: Natomiast pasażerstwo może i by pojechało pociągiem, ale raczej nie to z obszarów na południe od torów, bo musieliby się cofać. Bardziej by się ten pociąg przydał Warszawie w dojazdach nad Zalew.
Pociąg dla mieszkańców gminy Nieporęt jest całkowicie nieopłacalny.
Na terenie gminy Nieporęt są trzy przystanki kolejowe:
- Dąbkowizna - 786 mieszkańców w zasięgu (sołectwo Wólka Radzymińska)
- Nieporęt - 1657 mieszkańców w zasięgu (sołectwa Beniaminów, Ryni, Białobrzegi, ewentualnie można dodać z 500 osób z północnej części Nieporętu)
- Zegrze (wymaga odbudowy i trasa pociągu nie pokrywałaby się z trasą przez Nieporęt) - 843 mieszkańców
źródło danych http://www.nieporet.pl/gmina-nieporet/statystyki/

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2016, 14:01

Czyli komunikacja zła, bo ponad dwie godziny, ale do przystanku kolejowego, z którego bezpośredni pociąg jechałby na Służewiec 1h05' nikt by się nie cofał, bo trzeba się cofać.

Nie rozumiem czasami tej samochodowej logiki, serio.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 mar 2016, 14:08

Cofanie się jest wbrew pozorom dosyć silną barierą psychiczną przy podróżach. Co nie zmienia faktu ze przy PKP Żerań też można by zorganizować przesiadki do pociągów.
Obrazek

tpawel
Posty: 40
Rejestracja: 09 lip 2015, 7:48

Post autor: tpawel » 30 mar 2016, 17:30

Tyle że na żeraniu KML się nie zatrzymuje,więc odpada Ci połowa pociągów do Mordoru

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 30 mar 2016, 21:48

fik pisze:Czyli komunikacja zła, bo ponad dwie godziny, ale do przystanku kolejowego, z którego bezpośredni pociąg jechałby na Służewiec 1h05' nikt by się nie cofał, bo trzeba się cofać.

Nie rozumiem czasami tej samochodowej logiki, serio.
1) Nie rozumiem czasami wiary w komunikację publiczną zawsze i wszędzie. W tej gminie na 10 tyś ha, mieszka 13tyś osób, z czego tylko część chce jeździć do Warszawy. To jest dużo mniej niż jedna zainteresowana osoba na hektar. Spróbuj policzyć szacunkowy koszt pociągów i sensownego systemu eLek zbierających pasażerów z terenu 10 tys hektarów do przystanku kolejowego położonego na północnych peryferiach gminy. Taniej chyba wyjdzie zorganizowanie komunikacji Uberem (10-15zl na osobę przy zabieraniu 4 osób), niż puszczanie pociągu w sensownym takcie.

2) Większości mieszkańców gminy, jeśli miałaby się przesiadać do pociągu, szybsze połączenie zapewni im przesiadka na Żeraniu, Choszczówce, w Legionowie. PKP Nieporęt jest daleko od głównych ośrodków generujących ruch do Warszawy (Józefów, Stanisławów).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 30 mar 2016, 22:07

Wobec przeliczania pasażerów na hektary jestem bezbronny podobnie jak wobec propozycji, aby Nieporęt przesadzać do pociągu na Choszczówce.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 31 mar 2016, 9:59

fik pisze:jestem bezbronny podobnie jak wobec propozycji, aby Nieporęt przesadzać do pociągu na Choszczówce.
Rozumiem Twoją bezbronność wobec matematyki, dla ułatwienia pokolorowane drogowe z poszczególnych sołectw gminy Nieporęt do przystanków kolejowych
Józefów (szkoła) - PKP Choszczówka 4km, PKP Legionowo 6 km, PKP Żerań 9 km, PKP Nieporęt 6km
Rembelszczyzna (sołtys) - PKP Choszczówka 7,5km, PKP Legionowo 9,1 km, PKP Żerań 10,1 km, PKP Nieporęt 7,5km
Michałów Grabina - PKP Choszczówka 5,7 km, PKP Legionowo 9,1 km, PKP Żerań 7,7 km, PKP Nieporęt 8,6km
Kąty Węgierskie (GOK) - PKP Choszczówka 6,8km, PKP Legionowo 6,8 km, PKP Żerań 10,6 km, PKP Nieporęt 8,2km
Stanisławów II (GOK) - PKP Choszczówka 14,3km, PKP Legionowo 2,9 km, PKP Żerań 13,8 km, PKP Nieporęt 8,5km
Wola Aleksandra - PKP Choszczówka 8,3km, PKP Legionowo 7,2 km, PKP Żerań 10,9 km, PKP Nieporęt 8,6km

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 31 mar 2016, 10:06

aqqaqq pisze:
fik pisze:jestem bezbronny podobnie jak wobec propozycji, aby Nieporęt przesadzać do pociągu na Choszczówce.
Rozumiem Twoją bezbronność wobec matematyki, dla ułatwienia pokolorowane drogowe z poszczególnych sołectw gminy Nieporęt do przystanków kolejowych
Józefów (szkoła) - PKP Choszczówka 4km, PKP Legionowo 6 km, PKP Żerań 9 km, PKP Nieporęt 6km
Rembelszczyzna (sołtys) - PKP Choszczówka 7,5km, PKP Legionowo 9,1 km, PKP Żerań 10,1 km, PKP Nieporęt 7,5km
Kąty Węgierskie (GOK) - PKP Choszczówka 6,8km, PKP Legionowo 6,8 km, PKP Żerań 10,6 km, PKP Nieporęt 8,2km
Stanisławów II (GOK) - PKP Choszczówka 14,3km, PKP Legionowo 2,9 km, PKP Żerań 13,8 km, PKP Nieporęt 8,5km
Wola Aleksandra - PKP Choszczówka 8,3km, PKP Legionowo 7,2 km, PKP Żerań 10,9 km, PKP Nieporęt 8,6km
Oddam pół pensji (skromnej, bo kolejarskiej, ale jednak) osobie, która legalnie przejedzie autobusem z Józefowa do Choszczówki tą drogą, co to niby ma 4 km :)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 31 mar 2016, 10:22

fik pisze: Oddam pół pensji (skromnej, bo kolejarskiej, ale jednak) osobie, która legalnie przejedzie autobusem z Józefowa do Choszczówki tą drogą, co to niby ma 4 km :)
Brakuje 1400-1600 metrów asfaltu.
Koszt budowy tego kawałka drogi wg cen jakie gmina uzyskuje w przetargach na budowę nowych dróg powinien być poniżej 1mln zł - i jest to znacznie bardziej opłacalna inwestycja, niż bujanie pociągów do Nieporętu i organizacja dowozów do PKP Nieporęt.
A o pensję się nie zakładaj, bo szkoda - droga jest częściowo utwardzona, na sporym odcinku utrzymywana jest w dobrym stanie, więc autobusami jakie jeżdżą na eLkach spokojnie legalnie przejedziesz.
https://www.google.pl/maps/@52.3583742, ... 312!8i6656

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 31 mar 2016, 10:25

Ale alternatywą jest dla większości tego obszaru raczej Legionowo, nie Nieporęt. Kolej z Nieporętu może być przydatna najwyżej dla Aleksandrowa (oczywiście wzmiankowana wcześniej Małołęcka tu się załapuje). Za to Józefów, Kąty Węgierskie mają bliżej przez Legionowo, a Michałów-Grabina - przez Żerań albo Płudy. Płudy chyba lepsze, bo więcej pociągów.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4760
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 31 mar 2016, 10:42

aqqaqq pisze:
fik pisze: Oddam pół pensji (skromnej, bo kolejarskiej, ale jednak) osobie, która legalnie przejedzie autobusem z Józefowa do Choszczówki tą drogą, co to niby ma 4 km :)
Brakuje 1400-1600 metrów asfaltu.
Koszt budowy tego kawałka drogi wg cen jakie gmina uzyskuje w przetargach na budowę nowych dróg powinien być poniżej 1mln zł - i jest to znacznie bardziej opłacalna inwestycja, niż bujanie pociągów do Nieporętu i organizacja dowozów do PKP Nieporęt.
A o pensję się nie zakładaj, bo szkoda - droga jest częściowo utwardzona, na sporym odcinku utrzymywana jest w dobrym stanie, więc autobusami jakie jeżdżą na eLkach spokojnie legalnie przejedziesz.
https://www.google.pl/maps/@52.3583742, ... 312!8i6656
BUSZ-PAS :term:
Przecież to nie jest kwestia żeby przyjechać i asfalt wylać. To była by regularna budowa kilu kilometrów drogi w określonym standardzie.
Obrazek

Awatar użytkownika
aqqaqq
Posty: 278
Rejestracja: 19 mar 2009, 12:01

Post autor: aqqaqq » 31 mar 2016, 10:55

MichalJ pisze: Kolej z Nieporętu może być przydatna najwyżej dla Aleksandrowa (oczywiście wzmiankowana wcześniej Małołęcka tu się załapuje).
Też słabo - z Aleksandrowa do PKP Nieporęt jest co prawda o 5-6km bliżej niż do PKP Żerań/Płudy, ale ż PKP Nieporęt pociąg jedzie o 20 km dłużej niż z PKP Żerań. Trasa czasowo opłacalna, chyba tylko w letnie piątkowe popołudnia, gdy Płochocińska jest kompletnie zakorkowana.
Aleksandrów (sołtys) - PKP Płudy 10,8 km, PKP Legionowo 11,5 km, PKP Żerań 10,9 km, PKP Nieporęt 5,4km


Wiliam pisze:BUSZ-PAS :term:
Przecież to nie jest kwestia żeby przyjechać i asfalt wylać. To była by regularna budowa kilu kilometrów drogi w określonym standardzie.
No właśnie mówimy o drodze w odpowiednim standardzie.
Budowa 1474 metrów drogi powiatowej z chodnikiem i budową systemu odwodnienia wraz z całkowitą rozbiórką poprzedniej drogi kosztowała 2.451 tyś zł. Drogi gminne kosztują poniżej 100 tyś zł za 100 metrów drogi.
http://www.powiat-legionowski.pl/index. ... y-nieporet
http://www.nieporet.pl/inwestycje-gminn ... szczyznie/

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 31 mar 2016, 13:01

Jako osoba dojeżdżająca już ponad 15 lat (z przerwami) zbiorkomem z terenu Gminy do Warszawy też uważam że opieranie komunikacji w Nieporęcie na pociągu lub doprowadzanie SKM jest kompletnym nonsensem. Nikt poza mieszkańcami w strefie dojścia na piechotę do PKP Nieporęt by tym nie jeździł, to zbyt rozległy teren żeby dowozić do stacji. Jednak w moim odczuciu cała komunikacja na terenie Nieporętu jest do reorganizacji. W szczycie i między szczytami porannym i popołudniowym jeszcze jest jako tako, ale wieczorami i w święta po 20 jest fatalnie...
Ja to bym postawił na jedną silniejszą linię z Marymontu do ronda przy McDonaldzie i L-ki albo jakieś busy z Zegrza, Białobrzegów i Nowych Załubic (tutaj też radzymin by musiał chcieć). Ale wiadomo, że to nierealne bo mieszkańcy tych sołectw w życiu się nie zgodzą na to a i sama gmina nie ma woli żeby zrobić chociaż minimum czyli koordynacja z 734 i zmiana godzin odjazdów z Marymontu na bardziej korzystne (kilkakrotnie w tej sprawie pisałem do Gminy i do ZTM)

Dodano po 2 minutach 53 sekundach:
No i koordynacji z 326 też się nie da oczywiście na wspólnym odcinku zrobić, ale to już ZTM mógłby coś z tym zrobić (wtedy fajny takt byłby na Płochocińskiej co ok 10 minut)....
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Georg
Posty: 5935
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 31 mar 2016, 16:23

zeus pisze:Kilkakrotnie w tej sprawie pisałem do Gminy i do ZTM
I jaka była odpowiedź?

ODPOWIEDZ