Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderatorzy: Wiliam, person

Krzysiek_S
Posty: 4923
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 sty 2013, 23:10

Pierwszy temat o komunikacji w Wawrze jest zamknięty i niech tak zostanie. Można powiedzieć , że tamto to jest zamknięty rozdział. ;-)
Jednak ten rok i następny przyniesie parę ulic z planowaną na nich komunikacją miejską[zatoki lub przystanki].
W tym roku na ulicy Borków - Juhasów linia Z19 dzięki opracowaniu zmienionej organizacji ruchu ma stać się linią stałą.
Na Przewodowej mają być przystanki bez zatok , ale nie wiadomo czy w tym roku, bo występuje jakiś problem z własnością- jeśli dobrze usłyszałem .
W przyszłym roku komunikacja pojawi się na ciągu ulic Panny Wodnej- Skalnicowa oraz na ulicy Nowozabielskiej [ projektowane są zatoki] .
Na Nowozabielskiej będzie 6 metrów jezdni , ale komunikacja będzie możliwa[ z tego co zrozumiałem jak nie będzie parkowania wzdłuż ulicy].
Nie tylko mikrobusy.
Jeśli chodzi o Przewodową to widziałbym tam 142 albo Z19 .
Co do Panny Wodnej i Skalnicowej to widziałbym tam linie 213 , w zamian na Mrówczej 161! . Na Nowozabielskiej zastępce 213 na Kadetów oraz od strony Wału linie 147.
A wy jak to widzicie.?

patryk148
Posty: 450
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok
Kontakt:

Post autor: patryk148 » 18 sty 2013, 0:11

ja mam krtókie pytanie i czekam na opinię waszą

co myślicie o zastąpieniu linii 521 następująco:

125 Pl. Hallera (po oddaniu tramwajów na Targowej - Wiatraczna) - Płowiecka - Widoczna - Mrówcza - Żegańska - Wiśniowa Góra (docelowo Stara Miłosna) (15/20/20)

zapewnienie komunikacji na ul. Widocznej z Grochowem, skierowanie na Mrowczą w związku z organizacją ruchu po wybudowaniu tunelu i ułatwienie przesiadek

119 i 147 ... Wał Miedzeszyński - Bronowska - Trakt Lubelski - Zwoleńska - Patriotów - Falenica (15/20/20 i 15/20/20)

utrzymanie połączenia z lewobrzeżną częścią miasta, skoordynowanie linii, brak dublowania linii kolejowej na znacznym obszarze

213 ... - Panny Wodnej - Mrówcza - Zwoleńska - Szpotańskiego - Lucerny - ... zapewnienie przesiadki do PKP Międzylesie i PKP Anin

w przyszłości do rozważenia skierowanie linii 142 przez PKP Wawer, obawiam się że skierowanie Lucerny spowoduje niedostateczność przy Klimontowskiej i Dzielnicowej, w związku z tym powinna jechać Dzielnicową, ale z tym byłby problem. to samo dotyczy skierowania na Przewodową

w związku z utrzymaniem kilku brygad w szczycie na 413 Wiatraczna - Płowiecka - Patriotów - Falenica (15/20/-)

co do Juhasów to .... 215 Mokry Ług - ... - Korkowa - Kościuszkowców - Żegańska - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski ( - Przewodowa . ....)
lub skierowanie tylko 305 w dni robocze, choć to rozwiązanie ułomne.

Co do propozycji Krzyśka. Ja bym nie psuł 213. obecnie to dobry dowóz do urzędu dzielnicy i kolei. A na Nowo-Zabielską z komunikacją miejską trochę poczekamy - ale oczywiście to moje zdanie.

Co do Panny Wodnej i Skalnicowej to komunikacja powinna jechać albo Borków - Juhasów, albo Panny Wodnej. Ja wiem, że to dość duża odległość, ale na Białołęce są większe odległości. To jednak zabudowa jednorodzinna więc czy poniesione koszty i zapewniona podaż będzie adekwatna do popytu czy nawet potencjalnego popytu. Autobus co godzinę to też słabe rozwiązanie. Ale gdyby wybrać jeden z dwóch ciągów to mogłaby być lepsza częstotliwość.

Krzysiek_S
Posty: 4923
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 sty 2013, 0:17

Dlatego 213 tak , żeby cały ciąg Izbicka - Panny Wodnej - Skalnicowa oparł się na jednej linii .
161 nie co wzmocnione obsłużyłoby ciąg poprzeczny Zasadowa - Mrówcza i chyba wraz z Z19 do PKP Wawer.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14582
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 sty 2013, 15:14

Krzysiek_S pisze:Dlatego 213 tak , żeby cały ciąg Izbicka - Panny Wodnej - Skalnicowa oparł się na jednej linii .
Ale wtedy dałbym co 20 (co 30 to szybciej jestem pieszo idąc od SKM)... Tylko skąd kasę na to brać?
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Krzysiek_S
Posty: 4923
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 sty 2013, 15:37

Wolfchen pisze:Ale wtedy dałbym co 20 (co 30 to szybciej jestem pieszo idąc od SKM)... Tylko skąd kasę na to brać?
Częściowo już teraz jest co 20 minut.
Poza tym wiązałoby się to z innymi zmianami. Nie obliczałem tego pod względem brygad to jest taka wstępna propozycja .
Na pewno przy tej propozycji każdy ciąg W-Z miałby jedną dedykowaną linie.
Bysławska 146, Przewodowa 142 lub Z19*
Panny Wodnej - Skalnicowa 213
Borków- Juhasów Z19
Zwoleńska - Bronowska 147
Lucerny Kadetów ?
Niestety albo stety ciągi S- N miałyby na niektórych odcinkach więcej niż jedną linie .

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14582
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 sty 2013, 15:50

Krzysiek_S pisze:Częściowo już teraz jest co 20 minut.
Oczywiście, ale moim zdaniem powinno być bezwzględnie 20/20/20. Wtedy mamy rozsądną linię zamiast dwóch potworków, które mają średnią koordynację.
Krzysiek_S pisze:Poza tym wiązałoby się to z innymi zmianami. Nie obliczałem tego pod względem brygad to jest taka wstępna propozycja .
Wiadomo, nie wiem, czy jest sens liczyć teraz, jak jest po drodze tyle zmiennych.
Krzysiek_S pisze:Niestety albo stety ciągi S- N miałyby na niektórych odcinkach więcej niż jedną linie .
No akurat geografii nie oszukasz, więc jak mus to mus.
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Krzysiek_S
Posty: 4923
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 18 sty 2013, 16:01

Wolfchen pisze:Oczywiście, ale moim zdaniem powinno być bezwzględnie 20/20/20. Wtedy mamy rozsądną linię zamiast dwóch potworków, które mają średnią koordynację.
To wtedy 146 też nie rzadziej niż 213. Bo linie byłyby powiązane ze sobą na odcinku Skalnicowa - most.
Wolfchen pisze:Wiadomo, nie wiem, czy jest sens liczyć teraz, jak jest po drodze tyle zmiennych.
Wiem dlatego nie liczyłem:). Chociażby Gocław i Nowa Jeziorańskiego mogą mięć wpływ . Ale o szkielecie układu można już dyskutować teraz.
Wolfchen pisze:No akurat geografii nie oszukasz, więc jak mus to mus.
No tak.

matiz130
Posty: 21
Rejestracja: 13 lis 2012, 21:16

Post autor: matiz130 » 22 sty 2013, 20:53

A może jakiś autobus na ulicy Mozaikowej by puścili - dużo domów, kilka osiedli, klub sportowy w okolicy. Uważam,że byłoby to dobre rozwiązanie. co o tym myślicie???
I gdzie według was powinny się znaleźć przystanki na ul. Przewodowej.
Ja myślałem o okolicach Celulozy, Mrągowskiej, Dzięcioła. Zmieniłbym też charakter niektórych przystanków. MOZAIKOWA, TAWUŁKOWA, DRACENY, IZBICKA-CMENTARZ

matiz130
Posty: 21
Rejestracja: 13 lis 2012, 21:16

Post autor: matiz130 » 23 sty 2013, 15:29

Moja propozycja zmian po otwarciu Przewodowej, Panny Wodnej i uruchomieniu STAŁEJ komunikacji na ciągu Juhasów - Borków :
Skierowanie autobusów linii 142 na trasę: ALEKSANDRÓW – ... – Walcownicza – Patriotów(jezdnia zachodnia) – Przewodowa – Wał Miedzeszyński – Trakt Lubelski - … – WIATRACZNA
Częstotliwość: 15/15/20

Skierowanie autobusów linii 161 na trasę: OLECKA – ... – Zasadowa – Panny Wodnej – Mrówcza – Lucerny – Kadetów – Wał Miedzeszyński – Fieldorfa – Umińskiego – Bora-Komorowskiego – GOCŁAW
Częstotliwość: 15/20/20

Skierowanie autobusów linii 213 na trasę: BŁOTA – ... – Zagórzańska – Izbicka – Panny Wodnej – Skalnicowa – Wał Miedzeszyński – Al. Stanów Zjednoczonych – Al. Armii Ludowej – Waryńskiego – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – DW. CENTRALNY
Częstotliwość: 12/15/15

Wydłużenie trasy linii 215 na trasie: MOKRY ŁUG - … - Grzybowa – Wspólna – Korkowa – Okularowa – Marsa – Płowiecka – Trakt Lubelski – Borków – Juhasów – Mrówcza – Panny Wodnej – Zasadowa – Przewodowa – Wał Miedzeszyński – Bysławska – FALENICA
Częstotliwość : 20/20/30

Przekształcenie linii 305 w linię 219 na trasę: STRUSIA – ... – Zwoleńska – Patriotów(jezdnia zachodnia) – Izbicka – Kwitnącej Akacji – Cygańska – Podmokła – ZBÓJNA GÓRA
Częstotliwość : 30/30/30

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 25356
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: Niemandswasser

Post autor: fik » 23 sty 2013, 15:29

UZASADNIENIA
deszcz na asfalt światło na krzyk warszawy
oczy mkną na kolumnę ogłoszeń bo ona z chlebem
od wewnątrz czuje mózg wojenną czerwoną prawdę
rozumiesz
cóż po chlebie kiedy nie smarowany niebem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 35636
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 sty 2013, 15:34

matiz130 pisze:Skierowanie autobusów linii 213 na trasę: BŁOTA – ... – Zagórzańska – Izbicka – Panny Wodnej – Skalnicowa – Wał Miedzeszyński – Al. Stanów Zjednoczonych – Al. Armii Ludowej – Waryńskiego – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – DW. CENTRALNY
Mikrobusami na Centralny?! :kaput:

Jest tu parę ciekawych pomysłów, ale na pewno nie ten Centralny. No i...
fik pisze:UZASADNIENIA
Otóż to.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14582
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 sty 2013, 15:41

Bastian pisze:Mikrobusami na Centralny?!
I spójrz jeszcze na częstotliwość...
Bastian pisze:Jest tu parę ciekawych pomysłów
Częstotliwości spore, patrząc na cięcia, byłoby trudno przepchnąć nawet to, co się kupy trzyma...
M2 S1 S2 7 9 22 24 25 100 102 105 111 117 118 127 158 162 166 185 385 N14 N22 N24 N64 N66 N72 Prom PLISZKA

Awatar użytkownika
Klawisz
Posty: 599
Rejestracja: 11 sie 2011, 15:37
Lokalizacja: Saska Kępa / R-3

Post autor: Klawisz » 23 sty 2013, 15:59

Bastian pisze:Mikrobusami na Centralny?!
No czasem puszczają SU12, w zeszłym tygodniu nawet A009 na tym widziałem :D
MotorMan :term:

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia
Kontakt:

Post autor: jasiu » 31 sty 2013, 12:40

W tym momencie można się zastanowić czy poboczne ciągi N-S w postaci Zasadowej i Mrówczej są do czegoś potrzebne. Np. taki układ:
119 GOCŁAW - ... - Kadetów - Lucerny - Żegańska - PKP MIĘDZYLESIE (zawrotka na rondzie i postój przy Mrówczej)
147 DW.WSCH. - ... - Bronowska - Zwoleńska - Żegańska - WIŚNIOWA GÓRA
219 kryterium uliczne Zwoleńska-Borków-Mrówcza - Żegańska - ... - STARA MIŁOSNA
213 GOCŁAW - ... - Skalnicowa - Panny Wodnej - Izbicka - ZBÓJNA GÓRA - ALEKSANDRÓW
142 WIATRACZNA - ... - Przewodowa - Patriotów - Walcownicza - ... - ALEKSANDRÓW
146 DW. WSCH. - ... - Bysławska - FALENICA
Pytanie, czy z takiego szkieletu coś by się ostało, bo w konsultacjach pewnie okazałoby się, że są jakieś żywotne połączenia szkolno-bazarkowo-biedronkowe, których absolutnie nie wolno ruszyć.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2915
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09
Kontakt:

Post autor: Jarek » 31 sty 2013, 13:20

Wawer nic nie dostanie. Był projekt, były propozycje i garść wozów do rozdysponowania. Ten czas minął i nadeszły cięcia w budżecie na wozokilometry. Nie ma absolutnie szans na reformę. Jedyne, na co można się nastawiać, to ciącia tępym nożem na linii 521.

Naprawdę szkoda czasu na te dywagacje. Lepiej zająć się inną dzielnicą, gdzie da się coś zrobić w ramach istniejącej liczby wozów.

ODPOWIEDZ