Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 11 mar 2020, 21:06

Gdyby 173 i 183 zaczęły kursować co 10/10/10, to 514 mogliby skasować. Przynajmniej liczba kursów byłaby już sumarycznie zbliżona do tego, co było kiedyś, przed różnymi cięciami.
173 do Woli Grzybowskiej mogłoby być z pełną częstotliwością, a dalej - do Starej Miłosnej - co drugi kurs czyli 20/20/20. Chyba że Sulejówek zapłaciłby za więcej kursów. Trasa jest rozwojowa, powstają nowe przystanki, a przy Mariańskiej/Wodociągowej rosną jak na drożdżach kolejne etapy deweloperskich osiedli.

Dodatkowo przy skrzyżowaniu Traktu Brzeskiego i al. Piłsudskiego brakuje przystanku linii podmiejskich do przesiadek.

A samo 173 nie zaszkodziłoby, przynajmniej w części kursów, podjeżdżać do PKP Sulejówek, tak jak kiedyś 803; ze Starej Miłosnej, ulicami: ..., al. Piłsudskiego, Paderewskiego (zespół szkół, dawna pętla 803), Grabskiego, Dworcowa, PKP Sulejówek, al. Piłsudskiego, Armii Krajowej, ... a powrót przez Żeromskiego.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 12 mar 2020, 8:37

Płowieszczołak pisze:
11 mar 2020, 15:26
PiotrekP pisze:
11 mar 2020, 15:01
Szkoda, że nikt nie zaproponował przedłużenia 183 w zamian za 514.
A ma ktoś w Wesołej ma taką potrzebę? Nie sadzę.
W takim razie poczytaj wcześniejsze posty chociażby o dojeździe Groszówki do kolei.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 12 mar 2020, 10:23

Nie rozśmieszaj mnie tymi odniesieniami do postów w kontekście tego, że 183 będzie obsługiwało kolej, a 514 tego nie robi.

Ponadto jak powstanie nowy budynek liceum w Wesołej będzie dążenie od zmiany tras najbliższych linii, czyli 198 i 173 by obsłużyć dojazd do liceum z każdego obszaru Wesołej. (Znaczy liceum już funkcjonuje, lecz docelowa lokalizacja będzie gotowa za 2 lata przy ul. Matejki). Nad tym się teraz dyskutuje w komisjach Rady Dzielnicy w Wesołej (w kontekście dostosowania dróg). Nie bierze się pod uwagę 183.

Natomiast dwa tygodnie temu wnioskowano do ZTM aby zbadać możliwości techniczne i zaproponować rekomendacje dla lepszej obsługi Zielonej linią 183. (Chodzi o obsługę dodatkowych ulic).

Abstrahując od Twojej bieżącej wiedzy w temacie, w którym mnie pouczasz, to nie widzę szans na realizację tej części Twojego pomysłu która dotyczy Wesołej, jeśli go nie chcesz dopasowywać się do sygnałów płynących z tej dzielnicy. A patrząc na temat od strony Nowego Rembertowa, to też mam wątpliwości co do jego dobrego odbioru.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 12 mar 2020, 10:38

Jakie ulice są brane pod uwagę przy zapewnieniu dojazdu do Liceum ?.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 12 mar 2020, 10:41

Nad tym się dyskutuje.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 12 mar 2020, 10:47

Płowieszczołak pisze:
12 mar 2020, 10:41
Nad tym się dyskutuje.
A dyskutuje się nad podzieleniem 147 ?. Nowa linia dojazdowa z pętlą na Patriotów wsch. w miejscu postoju TAXI z zawrotką na rondzie przy Oficerskiej?.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 12 mar 2020, 10:50

Bardzo się o tym dyskutuje. Rośnie prawdopodobieństwo dla pomysłu 298. Może nawet przekroczy 1 ( :shock: ) jak zrobi się masakra komunikacyjna po zwężeniu Traktu Brzeskiego?

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 12 mar 2020, 10:52

Płowieszczołak pisze:
12 mar 2020, 10:50
Bardzo się o tym dyskutuje. Rośnie prawdopodobieństwo dla pomysłu 298.
Wiem dlatego pytam. Chociaż Wawer jeszcze o tym nie wie, że wróciła dyskusja o tym.
Trzeba zastanowić się nad organizacją komunikacji w wschodniej części Międzylesia.
Mówisz o zwężeniu Traktu brzeskiego w ramach budowy S17 czy coś nowego w innym miejscu ?.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 12 mar 2020, 11:02

Tak, mówię tu o zbliżającym się rozpoczęciu prac w miejscu przyszłego węzła "Zakręt" i ich konsekwencji dla Starej Miłosny.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 13 mar 2020, 13:50

Płowieszczołak pisze:
12 mar 2020, 10:23
Nie rozśmieszaj mnie tymi odniesieniami do postów w kontekście tego, że 183 będzie obsługiwało kolej, a 514 tego nie robi.

Ponadto jak powstanie nowy budynek liceum w Wesołej będzie dążenie od zmiany tras najbliższych linii, czyli 198 i 173 by obsłużyć dojazd do liceum z każdego obszaru Wesołej. (Znaczy liceum już funkcjonuje, lecz docelowa lokalizacja będzie gotowa za 2 lata przy ul. Matejki). Nad tym się teraz dyskutuje w komisjach Rady Dzielnicy w Wesołej (w kontekście dostosowania dróg). Nie bierze się pod uwagę 183.

Natomiast dwa tygodnie temu wnioskowano do ZTM aby zbadać możliwości techniczne i zaproponować rekomendacje dla lepszej obsługi Zielonej linią 183. (Chodzi o obsługę dodatkowych ulic).

Abstrahując od Twojej bieżącej wiedzy w temacie, w którym mnie pouczasz, to nie widzę szans na realizację tej części Twojego pomysłu która dotyczy Wesołej, jeśli go nie chcesz dopasowywać się do sygnałów płynących z tej dzielnicy. A patrząc na temat od strony Nowego Rembertowa, to też mam wątpliwości co do jego dobrego odbioru.
Przestań się tam pluć po drugiej stronie :ziew: Nigdzie nie napisałem, że 514 nie obsługuje kolei. Jeśli znasz więcej informacji to wystarczy je najzwyczajniej przekazać. Nie wiem jakie sygnały dobiegają z innej dzielnicy, opierałem się jedynie na komentarzach na forum oraz możliwie najwygodniejszej opcji zastąpienia 514 w postaci linii 183. Skoro nie jest to niezbędne połączenie, w takim razie au revoir i zamykam temat.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 26 maja 2020, 13:59

Właśnie ogłoszono przetarg na projekt zmiany OR w 40 lokalizacjach w Wawrze. W tym jest zmiana organizacji ruchu przy p.o Gocławek. Zmiana OR polegać ma na wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na ulicach Goździków, Torowa i Korkowa. Z opisu z zamówienia "Ciąg ulic: Korkowa (odcinek: rondo – tory kolejowe)-Torowa-Gożdzików, (dostosowanie ww. ciągu do ruchu komunikacji miejskiej, nadanie jednego kierunku ruchu, zakazy parkowania, itp.); "

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2020, 14:16

W sumie aż się prosi, aby uciąć tam 173, ale ponieważ to ZTM, to skończy się "dowozówką" w postaci wydłużonych z Łysakowskiej podjazdów 115.

Ewentualnie jeszcze 305 się wykręci, ale to by znaczyło, że można się przesiąść na tę linię z kolei, więc jej sens wzrósłby nieskończenie, a tego dyrekcja ZTM mogłaby nie przeżyć.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 26 maja 2020, 14:24

115 i 215 tam dojedzie - co nie znaczy, że ZTM nie zaskoczy... Co do 173 to naprawdę chcesz, żeby na serio wrócił pomysł powrotu 115 na Grochów ?. :)
Mimo istnienia 173 w relacji Marysin - Grochów - Wschodni to co jakiś czas powraca pomysł 115 ... od tamtejszych radnych.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2020, 14:39

215 to ma być efekt podziału 115, jak rozumiem?

Pomysły radnych mnie średnio obchodzą, jak pewnie wiesz :term:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 26 maja 2020, 14:44

Tak podzielą na dwie linie i co najmniej razem będą kursować co 15 minut od Kościuszkowców do PKP. Do czasu 115 na Potockich[ szybko to się raczej nie stanie jak nie ma tej ulicy w przetargu na zmianę OR].

ODPOWIEDZ