Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 16 sty 2022, 19:53

pawcio pisze:
16 sty 2022, 9:44
man1956 pisze:
15 sty 2022, 22:32
W przypadku 401, 402, 317 ograniczenie czasowe jakoś nie wpłynęło hamująco na rozwój linii. Poza tym solówki przez cały dzień to nie 8, a 16 kierowców. A to też kosztuje.
Po pierwsze 401 od samego początku jeździło poza szczytami. A i tak zdobywanie frekwencji szło bardzo mozolnie. Po drugie, założenie że dodatek to jeden kierowca a całodzienna to dwóch jest absolutnie fałszywe. Nie sprawdzałem, ale strzelam w ciemno że żaden dodatek na 319 nie nadaje się do pracy w przerywanym systemie czasu pracy.
No panie Przyjacielu, nie tak od samego początku, trochę studiowałem na SGGW 🙂, a tu dowód:
Załączniki
401-19980901-natolinpln.jpg

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 sty 2022, 19:57

Wydaje mi się, że chodziło o 401 po rozwodzie z Marysinem.

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 sty 2022, 20:06

W ogóle wydaje się, że teraz byłoby łatwiej dawać takie kosmiczne częstotliwości a wtedy to jednak narzucałyby się 15 lub 20 minut a nie 16 czy 18. No ale takie czasy były, może TeeR to bardziej wspierał niż busman :p
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 sty 2022, 20:30

Yelonker pisze:
16 sty 2022, 19:57
Wydaje mi się, że chodziło o 401 po rozwodzie z Marysinem.
Nawet nie rozwodu co małżeństwa.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 16 sty 2022, 22:24

Przypominam, że pierwotnie to miało być rewolucyjne 515 z Kolonii - Trasą Siekierkowską - i dawnym przebiegiem linii 401 do Niedźwiadka.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 623
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: 東武東上線志木駅

Post autor: TranslatorPS » 16 sty 2022, 23:07

Łukasz pisze:
16 sty 2022, 20:06
W ogóle wydaje się, że teraz byłoby łatwiej dawać takie kosmiczne częstotliwości a wtedy to jednak narzucałyby się 15 lub 20 minut a nie 16 czy 18. No ale takie czasy były, może TeeR to bardziej wspierał niż busman :p
A kto powiedział, że w BusManie muszą być idealne takty? :P
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 sty 2022, 13:14

I jak tu ułożyć układ przy PKP Falenica?. :-k
1. Będzie długa zatoka przystankowa na dwa stanowiska między tunelem w Falenicy, a ulicą Frenkla wzdłuż wschodniej Patriotów. Według koncepcji dla 146 ale teraz może linia na most ?.
2. Będzie zatoka przystankowa na południe od tunelu przy wschodniej Patriotów.
3. Będą zatoki przystankowe w tunelu wraz z dojściami na perony.
4. Chyba nadal są planowane dwie zatoki przy wschodniej Patriotów na północ od ulicy Frenkla[ obejrzany projekt nie obejmuje tego fragmentu okolic stacji].
5 dwie zatoki na zachodniej Patriotów[ 521, 142,161] mniej więcej w tym samym miejscu co teraz.
6. Nie będzie możliwości przejazdu z Patriotów poprzez Młodą[ ślepa] i Derkaczy. Będą dosyć spore ronda przy skrzyżowaniu z ulicą Derkaczy/Bysławska/ tunel oraz Bystrzycka/ Walcownicza/tunel. Będzie połączenie zachodniej Patriotów[ rondo] z rondem przy Derkaczy[ 521] w postaci dwóch łączników.
6. Do likwidacji pójdą przystanki PKP Falenica na Walcowniczej i Bystrzyckiej oraz na Młodej i Bysławskiej w zamian będą wspomniane przystanki w tunelu.
7. Autobusy mają pojechać Frenkla i Podkowy [ chyba jednokierunkowo] w ramach łączenia Patriotów i Bystrzyckiej.
8. Realizacja w latach 2023-25.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 sty 2022, 21:36

Eh kolejna komisja, i znowu larum na temat prędkości linii kolejowej. Radnym nie podoba się, że będzie 160 km/h od Wawra (i 130 do PKP Wawer). To jest śmieszne i straszne zarazem. Ale nie od dziś wawerscy radni są hamulcowymi.
Potem ludzie to czytają/słuchają i mamy efekty poniżej. Screeny dla ludzi o mocnych nerwach.
Zrzut ekranu z 2022-01-17 21-29-31.png
Zrzut ekranu z 2022-01-17 21-30-33.png
Zrzut ekranu z 2022-01-17 21-31-20.png
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 17 sty 2022, 21:45

Komentarze to akurat w każdej dzielnicy będą podobne. Co do radnych to najbardziej narzekały nowe radne które nie znają tematu. Mnie to akurat nie zdenerwowało tylko rozśmieszyło. Proponuje jednak olać głosy z dzisiejszej komisji i ewentualnie podjąć dyskusje w sprawie podanych przeze mnie punktów.

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 02 lut 2022, 8:20

Dzisiaj w 3 brygadach 319 . Oba kierunki. Sami kierowcy.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 lut 2022, 9:14

Mówiliśmy, że taka, a nie inna okresowość odstraszy pasażerów. I to się sprawdziło.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 lut 2022, 12:19

W sensie, że kursowanie poza szczytem napędzi pasażerów w szczycie?

Michał
Posty: 72
Rejestracja: 12 sty 2006, 12:50
Lokalizacja: WAWER

Post autor: Michał » 02 lut 2022, 12:42

Moje obserwacje z tego tygodnia na moście to: jedna osoba w kierunku Wawra ok. godz. 9.00 i trzy osoby ok. godz. 16.00 w kierunku Ursynowa. Dzisiaj ok. 7.30 widziałem człowieka oczekującego na autobus na przystanku Sitowie w stronę Ursynowa. Generalnie linia na solówki, tylko R-7 ich i tak nie będzie wysyłać. Dla nich wyczynem jest stała obsługa solówkami linii 119 i to chyba tylko dlatego, że jest tam zakaz taborowy (o ile się nie mylę). Inaczej szalałyby przeguby. Swoją drogą 119 ma ładniejsze zapełnienie niż 319.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36586
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lut 2022, 14:39

Paweł D. pisze:
02 lut 2022, 12:19
W sensie, że kursowanie poza szczytem napędzi pasażerów w szczycie?
Tak. Wystarczy, że masz jechać po 17 i już się zastanawiasz, czy kursuje, czy nie, albo czy ci ostatni nie ucieknie. Traktujesz takie połączenie jako niepewne i wybierasz inne.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Paweł D.
Posty: 5245
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 02 lut 2022, 15:15

Bastian pisze:
02 lut 2022, 14:39
Tak. Wystarczy, że masz jechać po 17 i już się zastanawiasz, czy kursuje, czy nie, albo czy ci ostatni nie ucieknie. Traktujesz takie połączenie jako niepewne i wybierasz inne.
Wybacz, ale od kiedy pocięto rozkłady (pandemicznie, feryjnie) to warto sprawdzać połączenia.
Wiele osób z okolic Warszawy ma do wyboru własny pojazd albo zbiorkom co 30-60 minut, albo i rzadziej. Już wiele lat temu ludzie mieli "ściągi" z rozkładem i dawali radę.
Chyba nie jesteś zwolennikiem teorii, że należy utrzymywać kursowanie 5-22, aby pasażer mógł "w ciemno" iść o 17 na przystanek?

ODPOWIEDZ