Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 gru 2021, 11:52

A po co właściwie 319 miałoby łączyć Międzylesie ze szpitalem na Spartańskiej, w dodatku jadąc najmniej pasażerogennym odcinkiem Mordoru? I gdzie Wołoska jest zakorkowana? Cybernetyki jest bardziej zakorkowana, trzeba kombinować ze zmienianiem pasów, kompletnie nie dla autobusu. No i czy 319 nie będzie na solówkach?
ŁK

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 gru 2021, 12:23

Nie mówię że musi to być 319, ale widzę na tym forum opór przed puszczeniem jakiejkolwiek komunikacji południowym odcinkiem Postępu, przez wiadukt. Dlaczego? Nie każda linia musi jechać Wołoską.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 29 gru 2021, 12:26

Łukasz pisze:
29 gru 2021, 11:52
A po co właściwie 319 miałoby łączyć Międzylesie ze szpitalem na Spartańskiej, w dodatku jadąc najmniej pasażerogennym odcinkiem Mordoru? I gdzie Wołoska jest zakorkowana? Cybernetyki jest bardziej zakorkowana, trzeba kombinować ze zmienianiem pasów, kompletnie nie dla autobusu. No i czy 319 nie będzie na solówkach?
Nie chodzi o samo połączenie ze szpitalem na Spartańskiej, którego celowo nawet nie wymieniłem wskazując na Szpital Południowy i Centrum Onkologii, ale to najbliższy możliwy kraniec pozwalający na obsługę całego Służewca tzw. biurowego. To już nie są czasy kiedy Postępu i Cybernetyki były najmniej pasażerogennym ciągiem, tym bardziej w godzinach szczytu - teraz to nie tylko biura ale i rozrastające się nowe osiedla. Potoki pasażerskie na Postępu są, tyle że chodzą pieszo do Marynarskiej albo Wołoskiej, bo i czym mieliby stamtąd jechać jeżeli wszystko co mają - czyli 218 i 308 na północnym odcinku oraz 317 i 365 na południowym - dowiezie ich wyłącznie poprzecznie, najdalej do innych autobusów, tramwaju lub metra (jedynie 317 trochę dalej). Cybernetyki od czasu zakończeniu robót na Marynarskiej nie jest już tak zakorkowana jak Wołoska, która stoi po południu od Konstruktorskiej do Ronda UE. I jak najbardziej Cybernetyki jest ulicą dla autobusu - jakby nie była, to co tam robią 317, 365 i 402?
A jeżeli Cybernetyki stanowi aż taką przeszkodę, to zawsze jest alternatywa i 319 mogłoby pojechać jak kiedyś 136, czyli Rzymowskiego - Gotarda - Bokserską - Postępu i dalej Konstruktorską - Racjonalizacji - Woronicza na Spartańską.

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 29 gru 2021, 12:28

I serio uważasz że cokolwiek jest w stanie przebić ofertę z ciągów które wymieniłeś?

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 gru 2021, 14:07

Osobiście nie widzę żadnego sensu uruchamiania jakiejkolwiek linii przez wiadukt na Postępu. Jeśli już chcielibyśmy coś puścić w podobnej relacji, ale nie Wołoską, najlepiej nadawałoby się do tego przedłużenie ulicy Suwak, które jak dotąd nie powstało i w sumie to nie wiadomo czy kiedykolwiek powstanie. Przystanki przy stacji umożliwiałyby przynajmniej przesiadki na kolej. Myślę że najbardziej pasowałoby puścić tamtędy ucałotygodniowione 317 w weekendy (oczywiście zgodnie z nowym trendem bez zmiany numeru), bo w sumie nie bardzo jest sens żeby woziło powietrze aż na Okęcie.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 29 gru 2021, 14:14

Autobus Czerwon pisze:
29 gru 2021, 14:07
Osobiście nie widzę żadnego sensu uruchamiania jakiejkolwiek linii przez wiadukt na Postępu. Jeśli już chcielibyśmy coś puścić w podobnej relacji, ale nie Wołoską, najlepiej nadawałoby się do tego przedłużenie ulicy Suwak, które jak dotąd nie powstało i w sumie to nie wiadomo czy kiedykolwiek powstanie. Przystanki przy stacji umożliwiałyby przynajmniej przesiadki na kolej. Myślę że najbardziej pasowałoby puścić tamtędy ucałotygodniowione 317 w weekendy (oczywiście zgodnie z nowym trendem bez zmiany numeru), bo w sumie nie bardzo jest sens żeby woziło powietrze aż na Okęcie.
Dlaczego miałoby nie jeździć na Okęcie? Kiedy (jeśli) tunel pod DWZ powstanie, 154 będzie potrzebne jak dziura w moście. Wypadałoby, żeby coś jeździło 17 Stycznia KOR.

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 29 gru 2021, 14:22

Obawiam się że zgodnie z obecną polityką, łatwiej będzie ucałotygodniowić 317 nawet jeśli w weekendy miałoby kursować na skróconej trasie, niż uruchomić je na pełnej trasie i skasować 154.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 29 gru 2021, 15:56

Autobus Czerwon pisze:
29 gru 2021, 14:07
Osobiście nie widzę żadnego sensu uruchamiania jakiejkolwiek linii przez wiadukt na Postępu.
Mi bardziej chodzi o samą potrzebę wydłużenia nowej linii z Wawra na Służewiec, bowiem krańcowanie jej na Ursynowie, w połączeniu z okresowym kursowaniem, moim zdaniem raczej nie zapewni jej frekwencji. Trasę można dopracować, jeżeli ta przez Postępu jest niakceptowalna to niech 319 pojedzie tylko głównymi ciągami, najprościej jak się da - żeby GalMok był syty i owca cała - czyli MIĘDZYLESIE - (...) - Gandhi - Pileckiego - Puławska - Rzymowskiego - Wołoska - Woronicza - SPARTAŃSKA

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 29 gru 2021, 16:07

Po co dubel 136 i 504? Nie lepiej zapewnić jednoperonową przesiadkę do ww. linii? Taki potworek z Międzylesia na Mordor będzie miał z 30km w jedną stronę. :roll:

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 29 gru 2021, 16:11

To musiałoby pojechać Gandhi - Dereniową - Ciszewskiego np. na Ursynów Płd. Oberek na Natolin Płn. zaproponowany przez ZTM jest bez sensu, ponieważ pozwala na przesiadkę tylko w 136.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 29 gru 2021, 16:31

Ludzie, 319 nawet jeszcze nie ruszyło. Jeśli linia przez Most Południowy okaże się ogólnym sukcesem, to można dołożyć drugą linię, zaspokajającą obszary teraz pominięte, z Służewca na Falenicę. Natomiast na razie celem 319 jest przede wszystkim sprawdzenie potencjalnego potoku do M1 i na Ursynów.

Jurand
Posty: 1056
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 29 gru 2021, 17:40

Yelonker pisze:
29 gru 2021, 16:31
Ludzie, 319 nawet jeszcze nie ruszyło. Jeśli linia przez Most Południowy okaże się ogólnym sukcesem, to można dołożyć drugą linię, zaspokajającą obszary teraz pominięte, z Służewca na Falenicę. Natomiast na razie celem 319 jest przede wszystkim sprawdzenie potencjalnego potoku do M1 i na Ursynów.
No nie ruszyła jeszcze, ale w proponowanej postaci pod względem godzin kursowania jest skazana raczej nie na sukces.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 gru 2021, 20:51

Spokojnie. Tę linię zabiją korki do skrzyżowania Przyczółkowej z Vogla. Z obu stron.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

5556
Posty: 2585
Rejestracja: 24 sie 2006, 11:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 5556 » 29 gru 2021, 22:35

pawcio pisze:
29 gru 2021, 20:51
Spokojnie. Tę linię zabiją korki do skrzyżowania Przyczółkowej z Vogla. Z obu stron.
Zdecydowanie. Dlatego już lepiej skierować 319 chociażby do Metro Wilanowska > przesiadka na M1, mordor (165,218,365),Piaseczno, przy Dolinie Służewieckiej, Wilanowie. Dużo możliwości,które czasowo byłyby korzystniejsze niż jazda przez Trasę Siekierkowską czy Centrum....
185 - najlepsza linia w mieście!

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 29 gru 2021, 22:46

To można było zrobić już rok temu.

ODPOWIEDZ