Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 26 lut 2022, 0:11

Tam największy babol to zrobili projektanci nie tworząc przystanku na jezdni wjazdowej POW w kierunku Ursynowa.
W tej chwili najlepsze co by dało się zrobić (na poziomie dzielnicy) to utworzyć zawrotkę na Przyczółkowej gdzież pomiędzy POW a Branickiego, tak aby autobus mógł: zjechać z POW, skręcić w prawo, zatrzymać się na przystanku, podjechać kawałek na północ, zawrócić (ale odpowiednio wcześnie by nie pakował się w korek przed Branickiego) i potem wrócić do skrzyżowania, skręcając na POW w stronę Ursynowa.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 09 sie 2022, 18:05

I jak tam funkcjonowało 115 przez ulicę Potockich?

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 maja 2023, 17:15

Odgrzebuje temat bo w poniedziałek czeka nas komisja rozwoju w Wawrze z udziałem ZTM. Po dzisiejszej rozmowie z dwoma ważnymi osobami z samorządu Wawra pomysł ze skróceniem 521 ma jednak zwolenników. Raczej do Metra Stadion niż do Wiatracznej ale zawsze. Celowo nie podałem personaliów :)
Jakieś nowe pomysły ?.

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 maja 2023, 17:17

Jakie jest drugie dno tego pomysłu? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 maja 2023, 17:19

primoż pisze:
24 maja 2023, 17:17
Jakie jest drugie dno tego pomysłu? :>
Nie ma drugiego dna. Spytałem się dwóch ważnych radnych z KO i byli za skróceniem. Przy tym dwie opcje Wiatraczna lub Metro Stadion [ wszystkie kursy].

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 maja 2023, 17:28

Są też za skróceniem 115 do PKP Gocławek, coś zrobić ze 319[ zwykła], kasacja 305. Omawialiśmy też linie 119, 142, 146 i 147 + wspomnienie o 213/219.
Linie przyspieszone na PKP Gocławek po otwarciu peronu pod wiaduktem itd.
Są też za stworzeniem nowego projektu ZTM na jesienni 2023. Bo obecnie wdrażany jest już mocno nieaktualny. Wtedy kolejne spotkanie.

man1956
Posty: 1528
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 24 maja 2023, 19:50

A gdzie na PKP Gocławek byłoby miejsce na pętlę?

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 24 maja 2023, 19:54

Można zawrócić pod wiaduktem przez Kresową albo przez rondo przy Płowieckiej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27359
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 maja 2023, 20:12

Rozumiem, że metro Stadion to kosztem 125, oczywiście ;>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 maja 2023, 20:19

Niestety trochę będzie trzeba podejść od nowej lokalizacji peronu. Pętla, a raczej peron przystankowy z zygzakiem na jezdni będzie na ulicy Korkowej po zjechaniu z Torowej. A trasa będzie taka Korkowa - Stepowa - Okularowa - Goździków lub Rezedowa - Torowa - Korkowa. Czy będzie jakiś przystanek na Rezedowej, czy tam Goździków bliżej peronu, to nie wiem.
Mają tam kończyć 115 i 215. Do tego dołączyłbym 402 i 520 na wiadukcie[ peron będzie pod]. Uruchomienie tuż po zakończeniu realizacji I etapu czyli odcinka Wschodni- Wawer. Czyli grudzień 2023, a raczej realnie wiosna 2024.
Co do Kresowej to nie da się za zachowaniem ruchu dwukierunkowego . O rondzie myślałem ale...

Krzysiek_S
Posty: 5083
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 24 maja 2023, 20:21

fik pisze:
24 maja 2023, 20:12
Rozumiem, że metro Stadion to kosztem 125, oczywiście ;>
Tak ale dziś nie poruszaliśmy tematu 125. :)

primoż
Posty: 3699
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 24 maja 2023, 22:23

fik pisze:
24 maja 2023, 20:12
Rozumiem, że metro Stadion to kosztem 125, oczywiście ;>
Odważny człowiek z Ciebie, skoro chcesz drugi front walki otwierać :P
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Autobus Czerwon
Posty: 4069
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 maja 2023, 8:43

Krzysiek_S pisze:
24 maja 2023, 17:15
Odgrzebuje temat bo w poniedziałek czeka nas komisja rozwoju w Wawrze z udziałem ZTM. Po dzisiejszej rozmowie z dwoma ważnymi osobami z samorządu Wawra pomysł ze skróceniem 521 ma jednak zwolenników. Raczej do Metra Stadion niż do Wiatracznej ale zawsze. Celowo nie podałem personaliów :)
Jakieś nowe pomysły ?.
W sumie gdyby jechało na ten Stadion przez Waszyngtona, to chociaż kolejny ciąg miałby połączenie do M2.

eloelo520
Posty: 58
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 25 maja 2023, 9:24

Autobus Czerwon pisze:
25 maja 2023, 8:43
W sumie gdyby jechało na ten Stadion przez Waszyngtona, to chociaż kolejny ciąg miałby połączenie do M2.
A to nie jest oczywiste, że będzie jechać przez Waszyngtona?

Łukasz
Posty: 10490
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 maja 2023, 9:57

Plusem jest łatwa przesiadka do tramwajów.

Niemniej ten ciąg to obecnie i tak aż jeden przystanek - Grenadierów. Ogólnie wydaje się to całkiem rozsądnym dealem - ale jeszcze zostają Szczęśliwice :)

Tam chyba bez ruszenia 157 się nie obędzie. Co 3 kurs przez Grójecką, jak kiedyś proponowałem? Można niby zrobić 12/18 na Białobrzeskiej a dalej jeśli kurs przez Grójecką byłby dłuższy o 2 minuty, to wyszłoby 10/10/10 (liczby przykładowe).
ŁK

ODPOWIEDZ