Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 maja 2023, 10:05

Łukasz pisze:
25 maja 2023, 9:57
Plusem jest łatwa przesiadka do tramwajów.

Niemniej ten ciąg to obecnie i tak aż jeden przystanek - Grenadierów. Ogólnie wydaje się to całkiem rozsądnym dealem
Kinową i Park Skaryszewski uczciwie byłoby dołożyć właściwie.
Łukasz pisze:
25 maja 2023, 9:57
ale jeszcze zostają Szczęśliwice :)

Tam chyba bez ruszenia 157 się nie obędzie. Co 3 kurs przez Grójecką, jak kiedyś proponowałem? Można niby zrobić 12/18 na Białobrzeskiej a dalej jeśli kurs przez Grójecką byłby dłuższy o 2 minuty, to wyszłoby 10/10/10 (liczby przykładowe).
Nie rozumiem trochę w czym Szczęśliwice mają problem. Z tego co zauważyłem 521 jest tam używane wymiennie ze 157, a nie dlatego że stanowi jakąś unikalną relację samą w sobie.

Georg
Posty: 5938
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 maja 2023, 11:02

Ale po co tak kręcić? Wiem, że kursy wariantowe są teraz modne, ale opóźnienia na tej linii sprawią, że jazda po południu to będzie loteria.

michael112
Posty: 2813
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 25 maja 2023, 11:14

Autobus Czerwon pisze:
25 maja 2023, 10:05
Łukasz pisze:
25 maja 2023, 9:57
ale jeszcze zostają Szczęśliwice :)

Tam chyba bez ruszenia 157 się nie obędzie. Co 3 kurs przez Grójecką, jak kiedyś proponowałem? Można niby zrobić 12/18 na Białobrzeskiej a dalej jeśli kurs przez Grójecką byłby dłuższy o 2 minuty, to wyszłoby 10/10/10 (liczby przykładowe).
Nie rozumiem trochę w czym Szczęśliwice mają problem. Z tego co zauważyłem 521 jest tam używane wymiennie ze 157, a nie dlatego że stanowi jakąś unikalną relację samą w sobie.
Ja jestem przeciwny zostawieniu Szczęśliwic bez zastępstwa. Moim zdaniem należy przedłużyć 143: od Pomnika Lotnika* przez Wawelską, Grójecką, Bitwy i dalej jak 521 do Szczęśliwic.
Dodatkowy atut to zauważcie że taka zmiana zachowałaby nawet część relacji zapewnianych przez obecne 521: bezpośrednio ze Szczęśliwic na ciąg Grochowskiej między Wiatraczną a Płowiecką, dodatkowo możliwość jednoperonowej przesiadki w nowe 521 na tym ciągu.
Ponadto to pewnego rodzaju nowe połączenie z Grójeckiej i ze Szczęśliwic na TŁ.

* Zmiana miałaby charakter stały, tzn. że 143 już nie wróciłoby do krańca GUS po otwarciu TŁ.

Autobus Czerwon
Posty: 4070
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 maja 2023, 11:33

michael112 pisze:
25 maja 2023, 11:14
Autobus Czerwon pisze:
25 maja 2023, 10:05

Nie rozumiem trochę w czym Szczęśliwice mają problem. Z tego co zauważyłem 521 jest tam używane wymiennie ze 157, a nie dlatego że stanowi jakąś unikalną relację samą w sobie.
Ja jestem przeciwny zostawieniu Szczęśliwic bez zastępstwa. Moim zdaniem należy przedłużyć 143: od Pomnika Lotnika* przez Wawelską, Grójecką, Bitwy i dalej jak 521 do Szczęśliwic.
Dodatkowy atut to zauważcie że taka zmiana zachowałaby nawet część relacji zapewnianych przez obecne 521: bezpośrednio ze Szczęśliwic na ciąg Grochowskiej między Wiatraczną a Płowiecką, dodatkowo możliwość jednoperonowej przesiadki w nowe 521 na tym ciągu.
Ponadto to pewnego rodzaju nowe połączenie z Grójeckiej i ze Szczęśliwic na TŁ.

* Zmiana miałaby charakter stały, tzn. że 143 już nie wróciłoby do krańca GUS po otwarciu TŁ.
521 nie pełni właściwie żadnej roli w obsłudze komunikacyjnej Szczęśliwic.
Z samej pętli, na Jerozolimskie jest 128, do Narutowicza i Zawiszy - 157. Nawet bardzo krótki odcinek Szczęśliwice-BW1920 jest obsługiwany zarówno przez 186 jak i 414. O co więc właściwie chodzi? O ZP Opaczewska? Ten sam który jest w strefie dojścia do tramwaju na Grójeckiej? Bo ludzi jeżdżących z ZP Szczęśliwice i Opaczewska na Grochów czy dalej na Wawer to pewnie jest promil i ten promil może się przesiąść, bo nie ma sensu utrzymywać dla nich pustej taksówki przez pół miasta.

Ochota ma na TŁ już 167 z BW1920 i szereg autobusów z Kopińskiej. Chyba nie musi mieć autobusu na TŁ z każdej przecznicy?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2023, 11:45

Strefa oddziaływania ZP Opaczewska jest bardziej na zachód niż wschód i generalnie krzywda nikomu by się nie stała, gdyby w stronę północną 157+521 jechało Szczęśliwicką przez ZP Dobosza, ale to pierdoła. Generalnie wydłużanie 143 na zachód miałoby pewien sens, bo ta urwana końcówka nie jest specjalnie szczęśliwa, ale na pewno nie celem realizacji gównorelacji socjalnych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Robert 514
Posty: 2114
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 25 maja 2023, 12:10

173 powinno jechac do Metra Stadion nawet bez krążenia po Grochowie .

Krokiet
Posty: 33
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 25 maja 2023, 12:26

Ja jeszcze w sprawie 521 na odcinku Wiatraczna - Szczęśliwice.

Przejazd na odcinku Gocławek - Och-Teatr, rozkład sobotni, ok. 16:30:

Linia 9: 16:23 - 16:57, czyli 34 minuty
Linia 521: 16:27 - 16:52, czyli 25 minut

W tygodniu różnica jest podobna, oczywiście jedno i drugie jedzie nieco wolniej.

Dopóki linia 9 nie będzie na tym odcinku jechać przynajmniej te 9 minut krócej - łapy precz od 521 na pełnej trasie!

Argument o czekaniu w tym przypadku 30 minut na autobus nie jest przekonujący: w weekendy dziewiątka jeździ co 15 minut, co też nie jest porywającą częstotliwością. Wolę wyjść na przystanek o określonej porze - ale jechać krócej.

Georg
Posty: 5938
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 maja 2023, 12:35

Czy skrócenie 521 ma się wiązać z poprawą częstotliwości czy obcięciem brygad?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2023, 12:38

Krokiet pisze:
25 maja 2023, 12:26
Ja jeszcze w sprawie 521 na odcinku Wiatraczna - Szczęśliwice.

Przejazd na odcinku Gocławek - Och-Teatr, rozkład sobotni, ok. 16:30:

Linia 9: 16:23 - 16:57, czyli 34 minuty
Linia 521: 16:27 - 16:52, czyli 25 minut
A jak szybko 521 jedzie z Kinowej na Daleką?
Jak szybko jechałoby 9, gdyby miało taką samą siatkę przystanków, jak 521?

BTW, mamy międzyszczyt, a 521 dojeżdża do Szczęśliwic z opóźnieniem praktycznie wyrównującym różnicę rozkładową.
521.png
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Jelcz4755
Posty: 126
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 25 maja 2023, 13:46

W zamian za skrócenie 521 możemy liczyć na podbicie 157? Od razu mówię, że nie jestem ekspertem jeśli chodzi o Szczęśliwice ani Marymont, ale układ bez 521 na Szczęśliwicach i tak by raczej dawał radę. Natomiast 157 w godzinach szczytu na odcinku śródmiejskim/wolskim jest często niezabieralne i wg mnie tam częstotliwość 10 minut powinna być standardem.

Łukasz
Posty: 10494
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 maja 2023, 17:19

Jelcz4755 pisze:W zamian za skrócenie 521 możemy liczyć na podbicie 157? Od razu mówię, że nie jestem ekspertem jeśli chodzi o Szczęśliwice ani Marymont, ale układ bez 521 na Szczęśliwicach i tak by raczej dawał radę. Natomiast 157 w godzinach szczytu na odcinku śródmiejskim/wolskim jest często niezabieralne i wg mnie tam częstotliwość 10 minut powinna być standardem.
Na razie można zacząć od przegubów na newralgicznych brygadach. Kiedyś 157 jeździło tylko na przegubach.
ŁK

Georg
Posty: 5938
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 maja 2023, 17:43

A nie ma jakiegoś skrętu, który trudno wykonać przegubem i dlatego są solówki?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5236
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 25 maja 2023, 17:52

Od Bitwy Warszawskiej do pętli jest niecałe 700 metrów. Ale pewnie nie ma miejsca na rozchodnik...

Georg
Posty: 5938
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 maja 2023, 18:02

521 około 13 jeździ dużo więcej osób niż bym się spodziewał. Mam na myśli odjazd z Bitwy w kierunku Szczęśliwic. Oni muszą jechać na Opaczewską albo Dobosza, bo do Szczęśliwic mają częstsze 186. Większość stanowią starsze osoby taszczące wózki z zakupami, więc dojście byłoby dla nich sporym problemem (czasem podziwiam, że staruszka potrafi wsiadać z wózkiem ważącym prawie tyle co ona). Myślę, że 143 na Szczęśliwice, które proponowaliście byłoby bardzo dobrym pomysłem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27362
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 maja 2023, 18:50

Przyznam, że nie rozumiem, czemu skrajnie socjalne relacje na Ochocie rzędu 20 osób na godzinę musi obsługiwać linia na przegubach, jadąca co 10 minut z Rembertowa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ