Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10489
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 24 lip 2018, 15:25

reserved pisze:Czyli co? Szczęśliwice-Otwock? :D
Najlepiej prosto do wagonowni. Po torach. Może się nawet nazywać 521.
ŁK

reserved
Posty: 14565
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 24 lip 2018, 15:29

Szynobus? Jestem za!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 25 lip 2018, 6:01

reserved pisze:
24 lip 2018, 12:31
Czyli co? Szczęśliwice-Otwock? :D
Nie no Otwock - Wiatraczna:)
Co do wycofania ze Szczęśliwic to chyba wszyscy są zgodni.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 19 wrz 2018, 21:18

I jak z tą nową pętlą w Alaksandrowie? Ruszy tam coś wogóle? Niech zgadnę - brakuje środków. Czy UD Wawer nie może się dołożyć?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 27 wrz 2018, 21:04

Z dziennikarskiego obowiązku:
Od 1.X wchodzi wzmocnienie linii 213 w postaci brygady jednokierunkowej 05:
http://www.ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php? ... 8&o=04&k=A
http://www.ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php? ... 3&o=06&k=B
Trasa wygląda następująco:
Szczyt poranny:
PKP Falenica - (...) - Napoleona Bonaparte - (...) - PKP Radość - PRZEJAZD TECHNICZNY/POSTÓJ - PKP Falenica
Szczyt popołudniowy:
PKP Radość - (...) - Napoleona Bonaparte - (...) - PKP Falenica - PRZEJAZD TECHNICZNY/POSTÓJ - PKP Radość
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 wrz 2018, 9:31

Do czego to doszło, że trzeba wzmacniać komunikację na Izbickiej 8-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 wrz 2018, 11:19

Rok wyborczy to i 213 się wzmacnia. I dobrze.
Ale pewnie po wyborych przyjdzie czas na cięcia. Niestety.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5082
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 mar 2019, 16:48

Trwa zatwierdzanie nowe organizacji ruchu w Biurze Polityki Mobilności i Transportu [ wniosek UD] na ulicy Alpejskiej i Wierzchowskiego z uwzględnieniem lokalizacji nowych przystanków komunikacji autobusowej. Będzie też wzmocniona konstrukcja jezdni w celu dostosowania do ruchu ciężkiego. Cel : zapewnienie dojazdu pod Instytut Kardiologii. Obecnie od przystanku ponoć jest ponad 700 m. Co tam pojedzie?. Linia 305 w nowej wersji. Obecnie jest zgoda Zarządu Dzielnicy Wawer na taką trasę: Międzylesie - ADP - Żegańska - tunel - Zwoleńska - Trakt Lubelski - Płowiecka - Czecha - Wierzchowskiego - Alpejska [ IK] - Kajki - Czecha - Potockich - Skrzyneckiego[ Przychodnia na ul. Strusia] - Powszechna - Czecha - Widoczna - Błękitna -Floriana - Trakt Lubelski - ... - Międzylesie. Wnioskodawcy chcą , żeby linia kursowała co najmniej co 30 minut - jednak nie ma oficjalnej informacji czy tak będzie. Co daje trzy brygady na całą trasę przy obecnej jednej brygadzie. ZTM zastrzega przy tym, że linia 115 przy zmianie trasy 305 powinna kursować ulicą Potockich zamiast ulicą Kościuszkowców. W celu zapewnienie dojazdu do przychodni z Marysina [ obecnie 305] i zmniejszeniu dysproporcji w strefie dojścia do przystanku . Obecnie ze środka osiedla Marysin jest ponad 500m do przystanku. Jednak nie mam informacji, że toczy się zatwierdzanie nowej organizacji ruchu na ulicy Potockich.
Jak zaszła decyzja o dojazdu do IK to chodzą teraz pisma w sprawie przybliżenie komunikacji do Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego poprzez puszczenie nowego 305 poprzez Bursztynową - Świebodzińska - Pożaryskiego. Jednak to dłuższa droga bo trzeba zmienić organizacje ruchu na jednokierunkową oraz w co najmniej w jednym miejscu trzeba skorygować łuk skrzyżowania. Poza tym jest też propozycja puszczenia linii 305 zamiast Traktem Lubelskim to ulicą Widoczną[ dojazd do nowej kulturoteki z punktem OPS]. Jednak to tylko propozycja mieszkańca. Przypominam, że ZTM w koncepcji z września 2017 roku planował linie 229 co 30 minut z PKP Międzylesie przez Borków - Trakt do przychodni na ulicy Strusia zamiast linii 305. Przy przedłużeniu w obie strony[ nawet pod MSS] nadal mieścimy się w trzech brygadach i co najmniej 15 minutowym postoju. Więc może to będzie to ?.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 mar 2019, 18:22

A czemu 305 ma dojeżdżać do IK od strony Czecha, a nie od strony PKP Międzylesie? Przecież to tam ma bardziej "urwaną" końcówkę. Co do szpitala na Bursztynowej, to chyba trzeba by tam jeszcze do tego było zreorganizować układ przystanków na skrzyżowaniu Żegańska - Pożaryskiego, a i skrzyżowanie Pożaryskiego - Świebodzińska jest bardzo wąskie nawet po wprowadzeniu tam ruchu jednokierunkowego, więc chyba trzeba by było poszerzyć i wprowadzić dwa kierunki ruchu na ulicy odchodzącej od Pożaryskiego w kierunku Krupniczej. Świebodzińska też wymaga poszerzenia na odcinku koło SP 138.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 mar 2019, 19:00

A co ma w takim układzie jeździć ul. Kościuszkowców? Nic? Stać nas w dzisiejszych czasach na zabieranie jedynego dojazdu? Ja tego bardzo nie lubię, choć osobiście byłem tam tylko raz w życiu.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 mar 2019, 19:34

To 229/305 moim zdaniem powinno pojechać Potockich do PKP Gocławek, a docelowo do węzła Marsa.

Swoją drogą, czy są jakieś plany ulicy, która miałaby połączyć Cygańską lub Podmokłą z Zagórzańską? W planach ZTM wraz z 229 miało powstać 242 z Wiatracznej Traktem Lubelskim i Skalnicową do nowej pętli przy cmentarzu na Izbickiej z podjazdami do Zbójnej Góry, a taka ulica zarówno usunęłaby konieczność specjalnego podjeżdżania, jak i może dałoby szansę przybliżyć odrobinę komunikację miejską - od całkiem sporego osiedla domków jednorodzinnych na Niecodziennej spod bramy jest 550 m do Jachtowej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 mar 2019, 22:45

michael112 pisze:
16 mar 2019, 19:00
A co ma w takim układzie jeździć ul. Kościuszkowców? Nic? Stać nas w dzisiejszych czasach na zabieranie jedynego dojazdu? Ja tego bardzo nie lubię, choć osobiście byłem tam tylko raz w życiu.
Jedynego dojazdu dla kun i jenotów do lasu?

Natomiast 305 na Wierzchowskiego, niezapewniające dojazdu nigdzie (czytaj SKM/tramwaje), to jakaś beka niewątpliwa.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 17 mar 2019, 23:43

fik pisze:
17 mar 2019, 22:45
michael112 pisze:
16 mar 2019, 19:00
A co ma w takim układzie jeździć ul. Kościuszkowców? Nic? Stać nas w dzisiejszych czasach na zabieranie jedynego dojazdu? Ja tego bardzo nie lubię, choć osobiście byłem tam tylko raz w życiu.
Jedynego dojazdu dla kun i jenotów do lasu?

Natomiast 305 na Wierzchowskiego, niezapewniające dojazdu nigdzie (czytaj SKM/tramwaje), to jakaś beka niewątpliwa.
Kościuszkowców jest z jednej strony zabudowana, poza tym przy swojej trasie 115 musiałoby jechać do Kajki przez Sejmikową, bo o ile Skrzyneckiego na odcinku Kaczeńca - Potockich jest jeszcze w miarę szeroka, to na wschód od Potockich autobus nie zmieściłby się nawet jednokierunkowo. Chyba lepiej, a przynajmniej wygodniej byłoby przedłużyć przez Potockich 229 i co najwyżej puścić je do Alpejskiej od strony PKP Międzylesie (węzęł z tych gordyjskich, ale lepszy niż żaden węzeł, jak od strony Czecha), niestety zanim to 229 będzie mogło krańcować od strony Marysina w sensownym miejscu, minie jeszcze sześć lat, bo pętla na węźle Marsa jest OIDP wpisana na rok 2025.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 18 mar 2019, 10:33

Czy nie wystarczyłoby 115 w relacji Aleksandrów - Patriotów - PKP Międzylesie - Kajki - Alpejska - Kajki - Potockich - PKP Gocławek od strony Marysina?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 mar 2019, 11:08

Yelonker pisze:
17 mar 2019, 23:43
fik pisze:
17 mar 2019, 22:45


Jedynego dojazdu dla kun i jenotów do lasu?

Natomiast 305 na Wierzchowskiego, niezapewniające dojazdu nigdzie (czytaj SKM/tramwaje), to jakaś beka niewątpliwa.
Kościuszkowców jest z jednej strony zabudowana,
No właśnie. Kursowanie autobusu taką ulicą, o ile nie jest niezbędne, jest raczej marnotrawieniem strefy dojścia. Zawsze ulica biegnąca wewnątrz obszaru zabudowy zapewni większej liczbie mieszkańców dostęp do zbiorkomu, niż ta na skraju - nawet jeśli jednostkom się pogorszy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ