Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2225
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 lip 2019, 8:50

Żeby było co wygaszać :D
Dawniej wygaszanie popytu zaczynało się frazą "optymalizacja rozkładu".
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 09 lip 2019, 10:19

PiotrekP pisze:
08 lip 2019, 0:02
Szczerze mówiąc to o tym myślałem, bo w kierunku Centrum zatrzymywałoby się razem na przystanku Trawiasta 01, a w kierunku ( Potockich > Skrzyneckiego > ślimak > Trakt ) Instytutu 02. Idealna przesiadka z miasta/do miasta, do pociągu, z innych dzielnic. Przy okazji Marysin ma po tylu latach dojazd do przychodni na Strusia. 305 niech robi za unikatową relację w Wawrze lub wspomaga istniejącą już tam linię. W zaproponowanej formie to kpina, aż wstyd że nazywają to zapewnieniem dojazdu do czegokolwiek. Dziękuję, wysiadam. :^o
W reformie wawerskiej 305 ma być połączone z 219 jeśli dobrze pamiętam.

Może do czasu przygotowania ulicy Potockich pod komunikację miejską takie 238 można być dać ulicami: (...) Chełmżyńska, Marsa, Płowiecka, Czecha, (...) Instytut Kardiologii?
Dogodna przesiadka z tego samego przystanku ze 125 i 525 z przystanków Trakt Lubelski, Trawiasta, Kajki. Obsługa węzłów Okularowa, Płowiecka.
To by już otworzyło linię do Instytutu Kardiologii szerzej na miasto. Trzeba pamiętać, że Instytut Kardiologii to nie jest lokalna przychodnia dla Wawra i okolic, jak w przypadku placówki na Strusia.

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 22 sie 2019, 12:41

Zastanawiałem się czy pisać o tym nie mając pełnych danych ale jeszcze w lipcu ZTM poinformował RO Zerzeń o decyzji o uruchomieniu od września linii szkolnej Z42. Napisał też, że przebieg trasy linii oraz częstotliwość zostanie podana w terminie późniejszym.
Do tej pory niestety więcej nie wiem bo i specjalnie nie pytałem.
Fakty są takie, że dopóki rozgrzebane będzie skrzyżowanie ulicy Borków / Trakt Lubelski i odcinek od tej ulicy do ulicy Zwoleńskiej to nic tam nie pojedzie. Drogowcy pracują , żeby szansa pojawiła się od września.
Zważywszy na obecne uwarunkowania to od września 219 zostanie raczej jak teraz oraz 142/702 i N72. Z42 powinno więc pojechać od PKP Międzylesie, Mrówczą , Juhasów, Borków, Trakt Lubelski i pytanie gdzie dalej ?. Patrząc na numer to chyba będzie to powiązane z 142. Częstotliwość zważywszy jakie linie zastępuje pewnie co 30 minut. Oby nie mniej.
Jeszcze rok temu ZTM obiecywał zasilenie Traktu Lubelskiego dodatkowymi kursami. Jak na razie nie licząc linii 147 bo to było wcześniej to ubyło - linia 305. Więc mam cichą nadzieje, że docelowo linia Z42 po otwarciu wszystkich odcinków Traktu Lubelskiego zostanie wchłonięta przez linie 142 która dostanie kursy skrócone do przystanku Ośrodek Szkoleniowy z zawrotką na nowym już rondzie przy ulicy Borowieckiej. Przy Skalnicowej byłoby chyba ciężko ale już na drugim nowym rondzie przy Borowieckiej nawróci bez problemu.
Kto by pomyślał, że nad Zerzniem będą kiedyś górowały mechaniczne żurawie. A tak dzieje się. Obecnie dwa budują nowe Osiedle Trakt Lubelski 183 [ przy ZP Zerzeń]. Powstają cztery bloki czterokondygnacyjne z 114 mieszkaniami. Jest to pierwszy etap, w drugim powstaną 2-3 kolejne bloki od południa patrząc od obecnie budowanych. Może nie ta firma ale od północy wzdłuż rezerwy Bora Komorowskiego MPZP zakłada budowy kolejnych bloków o takich samych parametrach. Więc za kilka lat patrząc na dostępność terenu może tam powstać do 20 bloków czterokondygnacyjnych lub punkty usługowe. Mogą i pojechać dalej na północ od Bronowskiej chociaż tam planu nie ma. A to wszystko wzdłuż planowanej Bora oraz w okolicy ZP Kombajnistów i Zerzeń.Wiązana też rozbudowuje się teoretycznie szeregowcami ... Rosną tam budynki jak na drożdżach.
Przenosząc się na północ kolejne skupisko bloków to obszar przy ulicy Klimontowskiej. Ostatnio zakończono budowę trzech kolejnych bloków czterokondygnacyjnych. A wcześniej wybudowano już 8 podobnych bloków. Póki co nic nie dzieje ale wydano Warunki Zabudowy na kolejne bloki na zachód od wspomnianych wyżej. Cały obszar od Klimontowskiej do Lucerny bliżej Kanału Wawerskiego po zachodniej stronie jest obecnie pusty lub są stare hale więc będą zakusy na dalszą rozbudowę bloków kierunku południowym. Za to miasto planuje kolejny blok komunalny przy Dzielnicowej. Naprzeciwko też żłobek i przedszkole.
To wszystko sprawia, że takie zasilone 142 to powinno być minimum w najbliższym roku. Może być też ciężko na linii 147 zważywszy też na pokrycie roczników w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych.
A tak sobie pomyślałem co mogłoby pojechać do Instytutu Kardiologii zamiast nieszczęsnego 305. Może linia 168 ?. Łączyłaby wtedy dwa Instytuty oraz byłby dojazd do metra itp. Taki luźny pomysł.
Dawno nic nie pisałem w tym temacie :)
PS. Żeby nie być gołosłownym dodałem też plik z pismem do RO.
Załączniki
Rada-osiedla-odpowiedź-na-pismo-25-lipca-2019-roku(1).pdf
(191.63 KiB) Pobrany 97 razy

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5241
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 sie 2019, 23:23

Krzysiek_S pisze:
22 sie 2019, 12:41
A tak sobie pomyślałem co mogłoby pojechać do Instytutu Kardiologii zamiast nieszczęsnego 305. Może linia 168 ?. Łączyłaby wtedy dwa Instytuty oraz byłby dojazd do metra itp. Taki luźny pomysł.
Co najmniej cztery. Jeszcze Instytut Geologiczny i PZH :P .

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2225
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 31 sie 2019, 18:14

Wrzesień już jutro, Niemcy przygotowani, a o Z42 nic nie wiadomo...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 paź 2019, 20:12

Oficjalne pismo napisane przez ZTM 28 sierpnia dopiero w ostatnich dniach dotarło do RO Zerzeń.:)
Więc dopiero teraz mogę napisać jak obiecałem, że linia Z42 nie zostanie uruchomiona.
Jak wnioskuje z pisma linia Z42 chyba miała kursować przez Skalnicową do SP 109 i przystanku Zerzeń. Linie 142 i 702 od sierpnia wróciły na południowy odcinek Traktu Lubelskiego od ulicy Skalnicowej więc ZTM uznał, że nie ma co uruchamiać zetki od września. Kawałek jest od Bronowskiej gdzie są teraz owe linie niemniej Z42 póki co nie będzie...
Za to w październiku z ponad miesięcznym poślizgiem udostępniony będzie odcinek Traktu Lubelskiego od ulicy Borków do ulicy Zwoleńskiej wraz z ciągiem Juhasów i Borków. Trwa też przebudowa ostatniego odcinka ale to otworzą do grudnia. Przyczyną opóźnienia jest niedogadanie się z MPWiK w sprawie średnicy rury i terminy innogy, czyli klasyka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 04 lis 2019, 12:14

Nic nie rozumiem z tego objazdu w Zaporożu.

1. Skoro można pojechać od Hiacyntowej do Narcyzowej po drugiej stronie kościoła, to po co ta cała szopka ze skracaniem 142 i 115? Skrzyżowania Bartoszyckiej przepuszczą tylko małe wozy?
2. Czemu Z15 w kierunku Aleksandrowa zygzakuje przez Podkowy, skoro można pojechać prosto Bystrzycką jak 213?
3. Czemu Z15 nie jeździ w nocy do Aleksandrowa, skoro N22 jeździło?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 lis 2019, 12:17

Ad1. Tabor. Nie puścisz 115 i 142 na 10-metrowcach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27386
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 lis 2019, 11:29

To powiedzmy, że się domyśliłem, ale nie jest odpowiedzią na pozostałe pytania (a na nich moje zdziwienie się nie kończy i tak).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25307
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 lis 2019, 12:31

Na zdziwienia 2 i 3 nie odpowiem, bo mnie też dziwią.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6925
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 05 lis 2019, 12:35

Myślę, że uznali nocną zetkę za zbędną, co dowodzi zbędności N22, ale ćśśśś :term:

bartoni722
Posty: 12140
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 05 lis 2019, 16:23

Zetka i tak kursuje dość szeroko. Ostatni kurs z PKP jest o 0:30, pierwszy o 4:01. Problem w tym że N22 przyjeżdża na PKP...o 0:29 co raczej uniemożliwia przesiadkę.

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2225
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 lis 2019, 18:07

Mi się podoba sam pomysł Z15... Jak dla mnie można kompletnie wycofać 115 i 142 z Aleksandrowa, a w to miejsce puścić dajmy na to 215 co 15 minut. Pomimo trasy objazdowej, nie można powiedzieć, że jeździły nimi pustki, bo np. kurs 7:45 był ładnie zapełniony.
Ja widzę tu same zalety:
A. Brak opóźnień i niezawodny dojazd do stacji PKP;
B. Równy takt z wysoką częstotliwością 15/15/15.
Jedynym minusem są godziny odjazdów - przyjazd zaplanowany w większości jest w momencie odjazdu pociągu. Przesunięcie o 5 minut później dałoby dobry efekt. Jednak tego już nie można zmienić, bo kierowcy mają wyprawki.
115 i 142 bez Aleksandrowa i wschodniej Falenicy to 4(5)+4 brygady, a nie 5(6)+5 jak obecnie więc ta zmiana odbyłaby się bez kosztowo. Jeśli połączenie cieszyłoby się bardzo niską frekwencją, to znaczy, że trzeba było powrócić do starej wersji - wiemy, że ciężko jest walczyć z przywyczajeniami, jeśli przeciwnie - można by było pomyśleć o zwiększeniu do 12/15/15 (dp szczyt/dp pozaszczyt/dś). Mniejsza o metraż taboru, ale 9-10 wystarczy. Albo tak zaczniemy zachęcać do zbiorkomu, tzn. wysoką częstotliwością i niekorkującą się trasą, albo autobusy wyginą w ciągu 20 lat, bo na to się zanosi.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10641
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 lis 2019, 19:17

Jeszcze żeby to 115 i 142 jechały gdzieś w sensowne miejsce, ale 115 jedzie tylko do kolei (i Marysina?? Na co to komu?), a 142 do Wiatracznej będzie jechać z godzinę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 05 lis 2019, 20:19

115 powinno jeździć do tramwajów, niestety bez pętli przy węźle Marsa nie bardzo widzę taką możliwość, chyba, że linia ta ma powrócić na Lubelską, ale to też jest całkiem spory dystans do pokonania.

ODPOWIEDZ