Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2013, 15:12

Krzysiek_S pisze:Tak tylko z 60% podróży z Zerznia jest linią 147 a z 40 % 119.
Później mi przyszło do głowy, że w ogóle nie ma sensu posługiwać się takimi danymi bez odwołania się do podaży. Puśćmy 147 co 30 minut, a 119 co 12 - myślisz, że procenty będą takie same? Poza tym 147 ma w Wawrze szybszą trasę, to i więcej ludzi nim już do tego Zerzenia przyjeżdża...
Krzysiek_S pisze:A 119 przez Lucerny i Kadetów i Nowozabielską dawałoby i połączenie z Gocławiem [ licznymi liniami w przyszłości tramwaj ] jak i na Mokotów, przy tym nie osłabiając 147.
To prawda. Oj, przydałaby się ta Nowozabielska już teraz...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2013, 15:31

Ok . Maksymalne potoki pasażerskie przez godzinę szczytu porannego z dnia 17.10.12 , przystanek Narodowa 02 [ w stronę mostu] :
119 - 120 osób
146 - 140 osób
147 - 140 osób
213 - 150 osób
702 - 50 osób
W drugim kierunku Narodowa 01 :
119 - 48 osób
146 - 145 osób
147 - 85 osób
213 - 40 osób
702 32 osoby
Było to w czasie kiedy 119 jeździło przez ulice Zwoleńską [ miesiąc po przedłużeniu].


I jeszcze Lebiodowa z 23 marca 2011 roku.
Lebiodowa 01[ kierunek Bronowska]
119 - 105 osób rano i 71 osób po południu
142 - 85 osób rano i 90 po południu.
305 - 5 rano i 10 po południu
702 - 65 rano i 65 po południu

Lebiodowa 02 [ kierunek Lucerny]
119 - 60 osób rano i 91 po południu
142 - 50 osób rano i 120 po południu !
305 15 osób rano i 16 po południu
702 65 rano i 70 po południu.

Jako RO Zerzeń wystąpiliśmy o kolejne pomiary również w innym miejscach [granicznych] i ZTM zgodził się na to.

[ Dodano: Sob 23 Mar, 2013 15:47 ]
Bastian pisze:To prawda. Oj, przydałaby się ta Nowozabielska już teraz...
W tym roku zaczną budowę i na wiosnę przyszłego roku pewnie skończą.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36588
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 23 mar 2013, 16:14

Krzysiek_S pisze:119 - 120 osób
146 - 140 osób
147 - 140 osób
213 - 150 osób
No, to to 119 wcale takie wiele bardziej puste nie jest. 213 się sprawdza, jak widzę :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2013, 16:43

Co do projektu cięć ZTM to 115 powinno jednak podjeżdżać w obie strony do rondo z Łysakowską / Rekrucką ze względu na dojazdy do Gimnazjum , SP , przychodni , bazarku itp.
173 i 315 powinny być połączone w 137 a 521 powinno stawać na obecnym przystanku w kierunku centrum na Rondzie Wiatraczna.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 mar 2013, 18:28

Krzysiek_S pisze:521 powinno stawać na obecnym przystanku w kierunku centrum na Rondzie Wiatraczna
Ta, może też i wszystkie siedemsetki i 145+148? Przecież przesiadka na tramwaje jest bardzo wygodna na Gocławku. Ja się chciałem spytać... Po co ta linia będzie nadal miała czerwony numer, skoro ominie chyba tylko Edisona i Świecką?

ashir
Posty: 27688
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 23 mar 2013, 18:30

emyl pisze:
Krzysiek_S pisze:521 powinno stawać na obecnym przystanku w kierunku centrum na Rondzie Wiatraczna
Ta, może też i wszystkie siedemsetki i 145+148? Przecież przesiadka na tramwaje jest bardzo wygodna na Gocławku. Ja się chciałem spytać... Po co ta linia będzie nadal miała czerwony numer, skoro ominie chyba tylko Edisona i Świecką?
+ Wspólna Droga

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2013, 18:33

emyl pisze:Przecież przesiadka na tramwaje jest bardzo wygodna na Gocławku
Mi naprawdę nie trzeba tego mówić. ;-) Jednak pasażerowie są innego zdania.
Tylko 521.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 mar 2013, 18:42

ashir pisze:Wspólna Droga
Na tym etapie podróży to już i tak będą w tramwaju :D

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 23 mar 2013, 20:04

emyl pisze:
Krzysiek_S pisze:521 powinno stawać na obecnym przystanku w kierunku centrum na Rondzie Wiatraczna
Ta, może też i wszystkie siedemsetki i 145+148?
Oczywiście, że tak. Wszystkie linie jadące od strony Gocławka na pętlę na Wiatraku powinny ten przystanek zaliczać. Bo jeśli można w sposób względnie bezstresowy poprawić komuś przesiadkę, to czemu nie? A naprawdę nie jest problemem zaliczenie tego przystanku i jazda dalej na pętlę. Bez zmiany pasa się to robi. Dość często z Płowieckiej do Wiatraka dojeżdżam i interesuje mnie właśnie ta strona ronda, przy której zatrzymuje się 521. To jest dość konkretna różnica, czy stracę czas na przesiadkę po drodze, czy będę musiał iść z pętli, czy jednak po prostu wysiądę na istniejącym przystanku, który można obsłużyć bez żadnego problemu. A ponieważ nie jestem jedynym wysiadającym w tym miejscu, to konkluduję, że jest to atrakcyjne do wysiadania miejsce nie tylko dla mnie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Krzysiek_S
Posty: 5085
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 23 mar 2013, 21:14

Faktycznie da się pojechać, ale ZTM obawia się[a raczej jest pewny] czy wszystkie linie się tam pomieszczą i czy w czasie wymiany jednego autobusu drugi już nie będzie blokować Grochowskiej i dalej torów tramwajowych.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 24 mar 2013, 1:28

Krzysiek_S pisze:Co do projektu cięć ZTM to 115 powinno jednak podjeżdżać w obie strony do rondo z Łysakowską / Rekrucką ze względu na dojazdy do Gimnazjum , SP , przychodni , bazarku itp.
To może Kosciuszkowcow-Skrzyneckiego- Potockich- Łysakowska -Korkowa ?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 24 mar 2013, 11:51

był taki pomysł kiedyś, niestety podobno był opór ze strony mieszkańców Potockich. Z kolei przeniesienie linii na Łysakowską nie spodobałoby się mieszkańcom Kościuszkowców.
Jeżeli niemożliwa jest zgoda na 115 przez Potockich, IMHO najlepszym wyjściem byłaby trasa Kościuszkowców - Korkowa - zawrotka przy Rekruckiej. Wtedy utrzymujemy dowóz do bazarku przy Potockich i szkoły przy Króla Maciusia.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6920
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 mar 2013, 17:43

Krzysiek_S pisze:Faktycznie da się pojechać, ale ZTM obawia się[a raczej jest pewny] czy wszystkie linie się tam pomieszczą i czy w czasie wymiany jednego autobusu drugi już nie będzie blokować Grochowskiej i dalej torów tramwajowych.
Dokładnie w tym rzecz. Stadne przyjazdy kilku wiatracznych linii naraz niestety nie są niemożliwe, a wręcz dość wysoko prawdopodobne. Co więcej, wypróżnienie autobusu (zapewne wielu chętnych znalazłoby się na jazdę aż do samego końca, gdzie jest więcej opcji, niż na Gocławku) zajmuje niekiedy sporo czasu. Dlatego myślę, że to ryzykowny pomysł, chociaż oczywiście w kierunku "do Centrum" Wiatraczna nie jest obecnie żadnym węzłem.

PiotrekP
Posty: 3484
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 25 mar 2013, 23:21

Krzysiek_S pisze:Co do projektu cięć ZTM to 115 powinno jednak podjeżdżać w obie strony do rondo z Łysakowską / Rekrucką ze względu na dojazdy do Gimnazjum , SP , przychodni , bazarku itp.
173 i 315 powinny być połączone w 137 a 521 powinno stawać na obecnym przystanku w kierunku centrum na Rondzie Wiatraczna.
+ 215 niełączone z 115. Czemu najpierw przekształca się 345 w linię całotygodniową, żeby zaraz wrócić do stanu poprzedniego? Tak bardzo przeszkadza w weekend?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 27 mar 2013, 9:47

A propos 115, co w zamian na Dwernickiego?

ODPOWIEDZ