Komunikacja miejska w Wawrze [II]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2020, 16:55

Andrzej pisze:
02 cze 2020, 16:40
fik pisze:
31 maja 2020, 20:52
Z Zielonej na plac Szembeka cały czas jest 183, a 20 minut to nadal średnio lokalna relacja. No, chyba że o 131 zaraz zaczniemy mówić "linia lokalna" :)
Linia co 15 minut na solówkach na TŁ to oczywisty absurd. Po prostu nie ma pasażerów na to połączenie, i nie ma tu się co oszukiwać.

Co nie zmienia faktu, że brak połączenia Marysina z Grochowem byłby pewną wadą, znacznie większą niż brak połączenia Wesołej z Grochowem (zwracam uwagę, że taka Stara Miłosna na przykład takowym nie dysponuje, bo trudno za takie uznać chaotyczną chmarę siedemsetek z godzinnymi odstępami między kursami).
Kiedyś myślałem, że dzięki takiemu 137 na Trasie Łazienkowskiej uda się zachować przyspieszenie innych linii, przede wszystkim 520. Ale ostatecznie unifikacja czerwonych linii to było doszlusowanie ich wszystkich do najwolniejszej z nich czyli właśnie 520 + Kanał Gocławski.
Do osłony czerwońców na TŁ jest dużo więcej linii niż solówkowe 137, które w żaden sposób nie mogłoby takiej funkcji pełnić efektywnie.
Tak, połączenie Starej Miłosnej z Grochowem jest słabe, ale odpowiedzią na to powinno być jego poprawienie, a nie niszczenie takiego połączenia w północnej Wesołej. Być może najbliższą okazją, choć dopiero w 2022 roku.., może być uruchomienie połączenia z Grochowa przez Starą Miłosną do sporego Centrum Handlowego w Góraszce, które ma być wówczas otwarte.
Tak samo odpowiedzią na brak połączenia Marysina z najbliższą stacją kolejową powinno być powstanie takiego połączenia. Natomiast nijak nie uwierzę, że plac Szembeka jest w jakikolwiek sposób kluczowy dla Wesołej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 02 cze 2020, 22:09

fik pisze:
02 cze 2020, 16:55
nijak nie uwierzę, że plac Szembeka jest w jakikolwiek sposób kluczowy dla Wesołej.
Z ciekawości się spytam: A co według Ciebie jest kluczowe dla Wesołej, Zielonej czy Starej Miłosny, bo w tej dyskusji wszyscy negują to co mówią inni i w sumie wynika, że nic.(Nie odbieraj tego jako zaczepkę. Liczba mieszkańców Wesołej rośnie 3% rok do roku i jest to jeden z najwyższych wskaźników w Warszawie, więc chyba jakieś trendy wzrostowe da się gołym okiem zauważyć).

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2020, 22:23

Gdybym miał priorytetyzować, przy czym mówię głównie o Wesołej w tym momencie:

W pierwszej kolejności - dojazd do kolei, jako podstawowego środka transportu do funkcjonalnego centrum miasta.
W drugiej kolejności - połączenia międzydzielnicowe, w pierwszej kolejności z dzielnicami sąsiednimi, w tym i szeroko pojętym Grochowem.

Kontruję nie tezę "Wesoła nie może mieć przyzwoitych połączeń z Grochowem", a "połączenie Wesołej z Grochowem musi być realizowane bezpośrednio i akurat na plac Szembeka".
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 02 cze 2020, 22:29

Czy takie priorytety mógłbyś również przypisać do Wawra:
1) kolej
2) połączenie z "szeroko pojętym" Grochowem i Wesołą jako dzielnicą sąsiednią.
jako trzeciorzędne traktowane są wszelkie inne połączenia

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27355
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 cze 2020, 22:32

W dużej mierze tak, choć oczywiście zależy, o której części Wawra rozmawiamy - dla osiedla Las może już niekoniecznie;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 02 cze 2020, 23:06

Kiedy z Tobą rozmawiam, to mam przed oczami ten fenomen polegający na jednoczesnym, dynamicznym przyroście liczby mieszkańców przy jednoczesnym zmniejszaniu się ilości ludzi w komunikacji (kolejowej i autobusowej). (O kolei pisać tu teraz nie będę).
Myślisz że postępując wg. tych światłych priorytetów 215 (gdy już powstanie) będzie bardziej wypełnione od 115? To samo ze 198 gdy będzie wycofane z części trasy po udoskonaleniu funkcjonalności układu drogowego czyli zbudowaniu tunelu? Albo czy wożenie ludzi ze Starej Miłosny na Grochów przez (jak kto woli: Sulejówek, siedemsetki lub najnowszym połączeniem przez Wał Miedzeszyński) ma szanse dodać pasażerów tej komunikacji? A może największy cud funkcjonalności, czyli nocne autobusy co godzinę jeżdżące w specyficzny sposób przez Wesołą? Może autobus zastępujący kolej, który wbrew swojemu zadaniu nie zatrzymuje się przy jednej ze stacji kolejowych w Wesołej... itp. itd. Moja prześmiewcza natura z zaciekawieniem obserwuje w którym kierunku idzie komunikacja autobusowa w Wesołej i co ze sobą przyniesie za parę lat to systematyczne ulepszanie funkcjonalności wraz ze wzrostem liczby mieszkańców.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 05 cze 2020, 8:02

fik pisze:
02 cze 2020, 16:55
Andrzej pisze:
02 cze 2020, 16:40

Kiedyś myślałem, że dzięki takiemu 137 na Trasie Łazienkowskiej uda się zachować przyspieszenie innych linii, przede wszystkim 520. Ale ostatecznie unifikacja czerwonych linii to było doszlusowanie ich wszystkich do najwolniejszej z nich czyli właśnie 520 + Kanał Gocławski.
Do osłony czerwońców na TŁ jest dużo więcej linii niż solówkowe 137, które w żaden sposób nie mogłoby takiej funkcji pełnić efektywnie.
Tak, połączenie Starej Miłosnej z Grochowem jest słabe, ale odpowiedzią na to powinno być jego poprawienie, a nie niszczenie takiego połączenia w północnej Wesołej. Być może najbliższą okazją, choć dopiero w 2022 roku.., może być uruchomienie połączenia z Grochowa przez Starą Miłosną do sporego Centrum Handlowego w Góraszce, które ma być wówczas otwarte.
Tak samo odpowiedzią na brak połączenia Marysina z najbliższą stacją kolejową powinno być powstanie takiego połączenia. Natomiast nijak nie uwierzę, że plac Szembeka jest w jakikolwiek sposób kluczowy dla Wesołej.
Racja, są też inne czarne linie na TŁ, znacznie silniejsze, ale one też jakoś czerwońców nie mogą uchronić przed dalszym spowalnianiem.
***
Plac Szembeka został podany jako przykład, a trzymasz się go tak kurczowo. Ważny jest również dojazd na Wiatraczną czy do Auchan na Jubilerską. Mieszkańcy danych dzielnic lepiej wiedzą co jest dla nich istotne.
Zresztą gdy będzie węzeł Płowiecka to będzie przesiadka. Wtedy wszystko zza Płowieckiej co jedzie na Grochowską powinno zostać bez wyjątku skrócone do węzła. Jednocześnie wszystkie tramwaje z Gocławka, ale też z Wiatracznej do wydłużenia na Płowiecką.

michael112
Posty: 2812
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 08 cze 2020, 11:14

Andrzej pisze:
02 cze 2020, 16:41
Kiedyś było tam 322 :)
Pewnie że było. ;) 322 to w prostej linii poprzednik 142.

patryk148
Posty: 532
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 01 sie 2020, 10:36

Tak sobie myślałem, żeby zapewnić dobra ofertę przez południowy dla całego Wawra to najlepiej jest tam skierować 521. Trasa Wiatraczna Patriotów Bysławska Most Południowy Przyczółkowa al. Wilanowska do Metro Wilanowska. Linia łączyłaby nadal Wawer z I linią metra i zapewniała dojazd na południe Warszawy do największego węzła (na Puławskiej ale też w Wilanowie). Każda przecznica w wawrze miała by przesiadkę na południe Warszawy.

Dodatkową linia mogłoby być 219 (Borkow, Trakt Lubelski, Branickiego, Cynamonowa, Gandhi na Ursynów południowy), jeżeli na Skalnicowej byłoby 242. Ale to po jakimś czasie. W innym wariancie to nawet to 242 mogłoby jeździć na Ursynów. Ale tu zalezy od tego co ztm zamierza w tym rejonie (projektow było już kilka).

Takie 521 musiałoby poza szczytem jeździć co 15, w dni wolne pewnie też co 15 (tak jahk SKM i km). Oczywiście robi się dużo kilometrów. Jednak pamiętam jak w 2002 roku 301 jeździło co 10 minut przez Siekierkowski. Częstotliwość 10 minut w szczycie może się wydawać wysoka ale z drugiej strony mieszkańcy Wawra przesiądą się do samochodów.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 01 sie 2020, 21:38

patryk148 pisze:
01 sie 2020, 10:36
Tak sobie myślałem, żeby zapewnić dobra ofertę przez południowy dla całego Wawra to najlepiej jest tam skierować 521. Trasa Wiatraczna Patriotów Bysławska Most Południowy Przyczółkowa al. Wilanowska do Metro Wilanowska. Linia łączyłaby nadal Wawer z I linią metra i zapewniała dojazd na południe Warszawy do największego węzła (na Puławskiej ale też w Wilanowie). Każda przecznica w wawrze miała by przesiadkę na południe Warszawy.
(...)
Takie 521 musiałoby poza szczytem jeździć co 15, w dni wolne pewnie też co 15 (tak jahk SKM i km). Oczywiście robi się dużo kilometrów. Jednak pamiętam jak w 2002 roku 301 jeździło co 10 minut przez Siekierkowski. Częstotliwość 10 minut w szczycie może się wydawać wysoka ale z drugiej strony mieszkańcy Wawra przesiądą się do samochodów.
Takie 521 trochę byłoby strasznie długie i wpadałoby w korki, przez co byłoby nieregularne. Linia przez POW powinna być w miarę krótka oraz w miarę częsta, żeby zachęcić ludzi do nowej relacji. 319 spełnia pierwsze zadanie, drugie tak trochę średnio, bo jak na razie ma być tylko w szczycie.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25288
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sie 2020, 4:13

Z drugiej strony jak będzie w miarę krótka to słabo będzie penetrować rzadko zaludniony Wawer i nie zbierze za dużo pasażerów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10487
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sie 2020, 7:02

Mnie się to 521 bardzo podoba. Abstrahując od tego, że 521 na Ochotę będzie jeździć do końca świata i o 1 dzień dłużej.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2200
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 02 sie 2020, 8:52

W cuda wierzycie? ZTM jest betonowy pod względem i nawet nie chce szukać środków na zwiększenie ilości brygad. W Wawrze to tylko długie linie i najlepiej max co pół godziny według ZTM. A 319 będzie tylko w szczycie... Po za szczytem nikt nie jeździ :) Wogóle po co inwestować w komunikację Wawerską? Lepiej dać się jej zdezintegrować, ewentualnie pociąg zostawić.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

bartoni722
Posty: 12138
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 02 sie 2020, 10:37

Bzdury. Betonem to po pierwsze byli mieszkańcy Wawra przy jakichkolwiek próbach reform, po drugie przykłady linii typu 142, 146 i 147 (na dwóch ostatnich szczyty rozciągnięte do prawie 22) pokazują że jednak się w te linie inwestuje. Nawet z 213 coś się udało wyrzeźbić. Ja osobiście uważam że te kilometry ze 142 przydałoby się bardziej np. przy wzmocnieniu 168 i ciągu APW.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka


I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10639
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 sie 2020, 11:42

W Wawrze to tylko długie linie i najlepiej max co pół godziny według ZTM.
Nie ZTM, tylko wawerskich radnych, którzy zablokowali poprzednią reformę. Mają co chcieli.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ